Straipsnio data: 2020 m. spalio 22 d.
Automobilių stovėjimo aikštelė Panevėžyje per naktį tapo mokama: gyventojai piniginių atverti nenusiteikę
Perkant automobilį ne mažiau nei jo kaina svarbu ir kur teks laikyti mašiną, jei gyveni daugiabutyje ir neturi garažo.
Maždaug 85,3 tūkst. gyventojų turinčiame Panevėžyje, „Regitros“ duomenimis, įregistruota apie 56 tūkst. transporto priemonių. Panevėžio statinių naudotojų sąraše dabar yra 758 daugiabučiai namai, dalis jų net neturi automobilių stovėjimo aikštelių.
Tokia situacija, regis, pati diktuoja sąlygas mokamų automobilių aikštelių verslui. Visgi kloti kelias dešimtis eurų už tai, kad grįžęs namo visada turėsi vietos automobiliui, kol kas nėra įprasta. Ypač jei mokesčio paprašoma už vietą, kur kelis dešimtmečius mašinos buvo rikiuojamos veltui.
Panevėžyje, Statybininkų gatvėje, 46, 48 ir dar bene penkių aplinkinių daugiabučių gyventojai daug metų nesukdami galvos automobilius statydavo greta namų esančioje erdvioje, asfaltuotoje aikštelėje. O vieną dieną rado tvorą, vaizdo kameras ir nuomos mokestį. Tada ir paaiškėjo, kad ši teritorija privati ir savininkas nenusiteikęs toliau užsiimti labdara. Dabar vienas kitas vairuotojas naudojasi jo pasiūlyta paslauga: moka nuomą ir stato automobilius aptvertoje, stebimoje aikštelėje. Tačiau daugelis suka ratus ieškodami nemokamos vietos automobiliui.
„Automobilių daugėja, kai kurios šeimos ne po vieną jų turi. Natūralu, kad tokiuose kvartaluose rasti vietos mašinai pastatyti vakarais labai sudėtinga. Aš dirbu pamainomis, kai grįžtu vėlai vakare, ta sena krepšinio aikštelė būdavo vienintelis išsigelbėjimas“, – pasakoja vieno Statybininkų gatvės daugiabučio gyventoja Rasa.
Rado tvoras
Vieną dieną Rasa, ieškodama vietos automobiliui, erdvioje asfaltuotojoje aikštelėje išvydo tveriamą tvorą. Šią statę darbininkai paaiškino, kad įrengiama nauja mokama transporto stovėjimo aikštelė. „Tie vyrai man pasakė, kad tai privati valda, jei norėsiu čia statyti mašiną, kainuos 20 eurų per mėnesį. Vėliau, kai aikštelė bus sutvarkyta ir bus sumontuotos vaizdo stebėjimo kameros, mokestis pakils iki 30 eurų. Kiti vairuotojai apie tai rašytinius įspėjimus rado ant automobilių langų“, – pasakojo Rasa. Panevėžietė stebisi, kas galėjo duoti leidimą privatizuoti visuomenei taip reikalingą teritoriją: vien jos daugiabutyje – 100 butų, o kieme tik 8 vietos automobiliams.
„Keista, kad vidury daugiabučių namų kvartalo atsiranda privatus sklypas. Kažkada gyventojai buvo sugalvoję toje aikštelėje statyti požeminius garažus, bet niekas neleido, nes ten vaikų žaidimų vieta. O kaip dabar leidimai gauti?“ – pasipiktinusi Rasa.
Įžvelgė verslo nišą
Daugiabučių namų supamoje teritorijoje įrengta mokama automobilių stovėjimo aikštelė užima trečdalį nemenko sklypo.
„Norėčiau pabrėžti, kad aptverta teritorija nėra žaidimų aikštelė – gyventojai to nesupranta. Krepšinio aikštelė kitame gale, kur žmonės dabar stato automobilius, o mano sklypas yra transporto paskirties, čia leistina laikyti automobilius“, – teigė mokamos aikštelės savininkas.
Asfaltuotą sklypą jis tvirtino nusipirkęs prieš tris keturias savaites ir tuoj pat pradėjęs planuoti laisvą nišą Panevėžyje turintį verslą – automobilių stovėjimo aikštelę. Privačioje 19 arų aikštelėje, pasak verslininko, stovėjimo vietos bus išnuomojamos pagal sutartį. „Šis sklypas jau seniai privatus, bet ankstesnis savininkas jame nieko nedarė. Žmonės buvo pripratę 40 metų naudotis laisva vieta, o vieną rytą ji buvo užtverta ir todėl dabar pyksta“, – aiškina aikštelės savininkas.
Anot jo, skelbimas apie parduodamą sklypą Statybininkų gatvėje buvo platinamas kone dvejus metus. „Nenustatinėsiu, iš kur ir kokiu būdu ankstesnis savininkas buvo gavęs šitą sklypą. Aš jį pirkau iš privataus asmens“, – tvirtina aikštelės šeimininkas.
Anot jo, kai kurie gyventojai jau naudojasi nuomos paslauga ir džiaugiasi, nes nebereikia vargti užkimštuose kiemuose ieškant vietos automobiliui.
Žinojo, kad privatu
Statybininkų g. 46-ojo namo bendrijos pirmininkė Birutė Stulginskienė patvirtina seniai žinojusi apie privatizuotą žemės sklypą daugiabučių namų apsupty. Prieš daug metų, anot jos, vietos bendrijų vadovai buvo įspėti, kad asfaltuotos aikštelės savininkas gali vieną dieną pareikšti teisę į savo turtą.
„Aš pati su tuo savininku nekalbėjau, bet, kaip ir kiti kaimynai, laiptinėje radau skelbimą apie draudimą laisvai statyti mašinas dalyje aikštelės. Čia automobilius anksčiau palikdavo mažiausiai septynių aplinkinių namų gyventojai“, – pasakojo B. Stulginskienė.
Šio daugiabučio bendrija su kaimyniniais namais jau seniai derina naujų automobilių vietų įrengimą kiemuose. Tam gyventojai netgi sutiktų aukoti žaliąsias zonas.
„Turime įvairių planų ir galimybių dėl žaliosios vejos prie mūsų namų, kur galėtume įsirengti automobilių stovėjimo vietas. Bet bendrijai labai sunku surinkti lėšų tokiems dalykams, žmonės labai nenori mokėti papildomų pinigų už geresnes sąlygas gyventi“, – pripažįsta pirmininkė.
Dar šiais metais Statybininkų gatvės 46-ojo namo bendrija galėtų teikti prašymą įrengti 28 vietų aikštelę palei savo namą ant vejos. Samdytas architektas rado tinkamos teritorijos tokiai infrastruktūrai, elektros tiekimo įmonė irgi davė leidimą, bet tolesni darbai atsirėmė į finansavimą.
„Apskaičiavome, kad preliminariai vienam butui už aikštelės įrengimą reikėtų mokėti 700 eurų. Su tokia suma kol kas sutinka tik vienas kitas. Baisu sumanymą tęsti, o paskui nebus kas už jį moka“, – sako B. Stulginskienė.
Kas antram – po automobilį
Kad daugiabučių namų supamas sklypas Statybininkų gatvėje 42A yra privatus ir jo savininkas šioje vietoje teisėtai įrengia mokamą stovėjimo aikštelę, patvirtino ir Savivaldybė.
Teritorijų planavimo ir architektūros skyriaus vedėjo Sauliaus Glinskio duomenimis, ji seniai buvo grąžinta savininkui pagal nuosavybės teisę į toje vietoje kadaise turėtą žemę. Tačiau naujasis sklypo valdytojas kol kas nėra kreipęsis į Savivaldybę dėl leidimo automobilių stovėjimo aikštelei įrengti.
Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu, greta privataus sklypo likusi laisva didelės teritorijos dalis yra valstybinė ir gali būti pritaikyta automobiliams rikiuoti, jei tik gyventojai sutinka prie to finansiškai prisidėti.
„Prie to privataus sklypo yra apie 100 vietų aikštė valstybinėje teritorijoje. Statybininkų gatvės namų bendrijos, jei gyventojai sutinka prisidėti 30 procentų, gali kreiptis į Savivaldybę dėl esamos stovėjimo aikštelės padidinimo“, – aiškina D. Vadluga.
Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/miestai/panevez....d?id=85553879
Automobilių stovėjimo aikštelė Panevėžyje per naktį tapo mokama: gyventojai piniginių atverti nenusiteikę
Perkant automobilį ne mažiau nei jo kaina svarbu ir kur teks laikyti mašiną, jei gyveni daugiabutyje ir neturi garažo.
Maždaug 85,3 tūkst. gyventojų turinčiame Panevėžyje, „Regitros“ duomenimis, įregistruota apie 56 tūkst. transporto priemonių. Panevėžio statinių naudotojų sąraše dabar yra 758 daugiabučiai namai, dalis jų net neturi automobilių stovėjimo aikštelių.
Tokia situacija, regis, pati diktuoja sąlygas mokamų automobilių aikštelių verslui. Visgi kloti kelias dešimtis eurų už tai, kad grįžęs namo visada turėsi vietos automobiliui, kol kas nėra įprasta. Ypač jei mokesčio paprašoma už vietą, kur kelis dešimtmečius mašinos buvo rikiuojamos veltui.
Panevėžyje, Statybininkų gatvėje, 46, 48 ir dar bene penkių aplinkinių daugiabučių gyventojai daug metų nesukdami galvos automobilius statydavo greta namų esančioje erdvioje, asfaltuotoje aikštelėje. O vieną dieną rado tvorą, vaizdo kameras ir nuomos mokestį. Tada ir paaiškėjo, kad ši teritorija privati ir savininkas nenusiteikęs toliau užsiimti labdara. Dabar vienas kitas vairuotojas naudojasi jo pasiūlyta paslauga: moka nuomą ir stato automobilius aptvertoje, stebimoje aikštelėje. Tačiau daugelis suka ratus ieškodami nemokamos vietos automobiliui.
„Automobilių daugėja, kai kurios šeimos ne po vieną jų turi. Natūralu, kad tokiuose kvartaluose rasti vietos mašinai pastatyti vakarais labai sudėtinga. Aš dirbu pamainomis, kai grįžtu vėlai vakare, ta sena krepšinio aikštelė būdavo vienintelis išsigelbėjimas“, – pasakoja vieno Statybininkų gatvės daugiabučio gyventoja Rasa.
Rado tvoras
Vieną dieną Rasa, ieškodama vietos automobiliui, erdvioje asfaltuotojoje aikštelėje išvydo tveriamą tvorą. Šią statę darbininkai paaiškino, kad įrengiama nauja mokama transporto stovėjimo aikštelė. „Tie vyrai man pasakė, kad tai privati valda, jei norėsiu čia statyti mašiną, kainuos 20 eurų per mėnesį. Vėliau, kai aikštelė bus sutvarkyta ir bus sumontuotos vaizdo stebėjimo kameros, mokestis pakils iki 30 eurų. Kiti vairuotojai apie tai rašytinius įspėjimus rado ant automobilių langų“, – pasakojo Rasa. Panevėžietė stebisi, kas galėjo duoti leidimą privatizuoti visuomenei taip reikalingą teritoriją: vien jos daugiabutyje – 100 butų, o kieme tik 8 vietos automobiliams.
„Keista, kad vidury daugiabučių namų kvartalo atsiranda privatus sklypas. Kažkada gyventojai buvo sugalvoję toje aikštelėje statyti požeminius garažus, bet niekas neleido, nes ten vaikų žaidimų vieta. O kaip dabar leidimai gauti?“ – pasipiktinusi Rasa.
Įžvelgė verslo nišą
Daugiabučių namų supamoje teritorijoje įrengta mokama automobilių stovėjimo aikštelė užima trečdalį nemenko sklypo.
„Norėčiau pabrėžti, kad aptverta teritorija nėra žaidimų aikštelė – gyventojai to nesupranta. Krepšinio aikštelė kitame gale, kur žmonės dabar stato automobilius, o mano sklypas yra transporto paskirties, čia leistina laikyti automobilius“, – teigė mokamos aikštelės savininkas.
Asfaltuotą sklypą jis tvirtino nusipirkęs prieš tris keturias savaites ir tuoj pat pradėjęs planuoti laisvą nišą Panevėžyje turintį verslą – automobilių stovėjimo aikštelę. Privačioje 19 arų aikštelėje, pasak verslininko, stovėjimo vietos bus išnuomojamos pagal sutartį. „Šis sklypas jau seniai privatus, bet ankstesnis savininkas jame nieko nedarė. Žmonės buvo pripratę 40 metų naudotis laisva vieta, o vieną rytą ji buvo užtverta ir todėl dabar pyksta“, – aiškina aikštelės savininkas.
Anot jo, skelbimas apie parduodamą sklypą Statybininkų gatvėje buvo platinamas kone dvejus metus. „Nenustatinėsiu, iš kur ir kokiu būdu ankstesnis savininkas buvo gavęs šitą sklypą. Aš jį pirkau iš privataus asmens“, – tvirtina aikštelės šeimininkas.
Anot jo, kai kurie gyventojai jau naudojasi nuomos paslauga ir džiaugiasi, nes nebereikia vargti užkimštuose kiemuose ieškant vietos automobiliui.
Žinojo, kad privatu
Statybininkų g. 46-ojo namo bendrijos pirmininkė Birutė Stulginskienė patvirtina seniai žinojusi apie privatizuotą žemės sklypą daugiabučių namų apsupty. Prieš daug metų, anot jos, vietos bendrijų vadovai buvo įspėti, kad asfaltuotos aikštelės savininkas gali vieną dieną pareikšti teisę į savo turtą.
„Aš pati su tuo savininku nekalbėjau, bet, kaip ir kiti kaimynai, laiptinėje radau skelbimą apie draudimą laisvai statyti mašinas dalyje aikštelės. Čia automobilius anksčiau palikdavo mažiausiai septynių aplinkinių namų gyventojai“, – pasakojo B. Stulginskienė.
Šio daugiabučio bendrija su kaimyniniais namais jau seniai derina naujų automobilių vietų įrengimą kiemuose. Tam gyventojai netgi sutiktų aukoti žaliąsias zonas.
„Turime įvairių planų ir galimybių dėl žaliosios vejos prie mūsų namų, kur galėtume įsirengti automobilių stovėjimo vietas. Bet bendrijai labai sunku surinkti lėšų tokiems dalykams, žmonės labai nenori mokėti papildomų pinigų už geresnes sąlygas gyventi“, – pripažįsta pirmininkė.
Dar šiais metais Statybininkų gatvės 46-ojo namo bendrija galėtų teikti prašymą įrengti 28 vietų aikštelę palei savo namą ant vejos. Samdytas architektas rado tinkamos teritorijos tokiai infrastruktūrai, elektros tiekimo įmonė irgi davė leidimą, bet tolesni darbai atsirėmė į finansavimą.
„Apskaičiavome, kad preliminariai vienam butui už aikštelės įrengimą reikėtų mokėti 700 eurų. Su tokia suma kol kas sutinka tik vienas kitas. Baisu sumanymą tęsti, o paskui nebus kas už jį moka“, – sako B. Stulginskienė.
Kas antram – po automobilį
Kad daugiabučių namų supamas sklypas Statybininkų gatvėje 42A yra privatus ir jo savininkas šioje vietoje teisėtai įrengia mokamą stovėjimo aikštelę, patvirtino ir Savivaldybė.
Teritorijų planavimo ir architektūros skyriaus vedėjo Sauliaus Glinskio duomenimis, ji seniai buvo grąžinta savininkui pagal nuosavybės teisę į toje vietoje kadaise turėtą žemę. Tačiau naujasis sklypo valdytojas kol kas nėra kreipęsis į Savivaldybę dėl leidimo automobilių stovėjimo aikštelei įrengti.
Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu, greta privataus sklypo likusi laisva didelės teritorijos dalis yra valstybinė ir gali būti pritaikyta automobiliams rikiuoti, jei tik gyventojai sutinka prie to finansiškai prisidėti.
„Prie to privataus sklypo yra apie 100 vietų aikštė valstybinėje teritorijoje. Statybininkų gatvės namų bendrijos, jei gyventojai sutinka prisidėti 30 procentų, gali kreiptis į Savivaldybę dėl esamos stovėjimo aikštelės padidinimo“, – aiškina D. Vadluga.
Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/miestai/panevez....d?id=85553879
Comment