Parašė Audrys
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[PAN] Panevėžio eismas ir infrastruktūros projektai
Collapse
X
-
Parašė Audrys Rodyti pranešimąĮ Panevėžio sankryžas grįžta žaliosios rodyklės
Panevėžio mieste į 20 sankryžų grąžinamos žaliosios rodyklės. Rodykles į sankryžas grąžina bendrovės „Eismo valdymo sistemos“ darbuotojai, o Panevėžio miesto savivaldybė rodykles grąžina nesulaukus Transporto kompetencijų agentūros patvirtinimo.
Šiose sankryžose bus įrengtos 39 žaliosios rodyklės.
https://jp.lt/i-panevezio-sankryzas-...sios-rodykles/
Comment
-
Trūksta vietos – trūksta ir iniciatyvos
Statistikos duomenimis, Panevėžyje dabar važinėja tiek automobilių, kad visų jų po vieną užtektų kas antram miesto gyventojui. Tokiai prabangai dar sovietmečiu įrengtos daugiabučių namų aikštelės tapo akivaizdžiai per ankštos. Tačiau po gero dešimtmečio lėšų aikštelių plėtrai pagaliau suradusios Panevėžio savivaldybės pasiūlymas sudomino tik kelias bendrijas.
Nors daugiabučių kiemuose automobilių aikštelės užgrūstos, visgi tik septyni namai panoro, Savivaldybei paremiant finansiškai, jas pasiplatinti.
„Regitros“ duomenimis, Panevėžyje šiuo metu registruota apie 45 tūkst. lengvųjų automobilių. Pastaruosius trejus metus šis skaičius vos mažėjo (2017 – 47,2 tūkst., 2018 – 48,9 tūkst.), tačiau net ir tokios tendencijos byloja, kad Aukštaitijos sostinės gyventojai tikrai ratuoti.
Naujus metus Panevėžys pradėjo turėdamas 85 878 gyventojų. Taigi vidutiniškai kas antras turi po vieną lengvąją mašiną. Toks mobilumas panevėžiečius džiugina, tačiau kur statyti ratuotą turtą?
Antai Tulpių gatvės daugiabučių namų kvartalo daugelyje automobilių stovėjimo aikštelių yra tik apie 20 vietų, o šalia jų esančiuose namuose – po šimtą butų ir dar daugiau jų gyventojų.
„Statome, kur tik randame vietos: ir gatvėje, ir prie vaikų darželio, ir prie gyvenamųjų namų kiemų. Neseniai sulaukiau baudos – esu gana sąžininga vairuotoja, tad puoliau aiškintis, kas nutiko. Pasirodo, buvau apskųsta Savivaldybei, nes vienu ratu užvažiavau ant krepšinio aikštelės, kuri taip pat užbarikaduojama mašinomis. Atvyko viešosios tvarkos inspektoriai, rado pažeidimą ir už tą vieną ratą ant krepšinio aikštelės paskyrė nuobaudą“, – pasakojo Tulpių gatvės gyventoja Saulė.
Atbaido ilgas kelias
Panevėžio savivaldybė pernai kvietė daugiabučių namų bendrijas teikti paraiškas, tvarkyti būtinus dokumentus ir su Savivaldybės finansine parama pasididinti, rekonstruoti savo automobilių stovėjimo aikšteles.
Tokią pagalbą paskutinį kartą Panevėžio valdžia gyventojams siūlė tik 2007 metais. Tuomet iš miesto biudžeto bendrijoms siūlyta 50 proc. aikštelėms tvarkyti reikalingos sumos.
Statistikos duomenimis, Panevėžyje dabar važinėja tiek automobilių, kad visų jų po vieną užtektų kas antram miesto gyventojui.
„2008 metais mūsų siūlyta parama pasinaudojo tik kelios bendrijos. Po ilgos pertraukos pernai vėl atsirado galimybė padėti gyventojams susitvarkyti daugiabučių namų aikšteles, bet vėl sulaukėme tik septynių paraiškų. Nors Savivaldybė sutiko kompensuoti iki 70 proc. aikštelei sutvarkyti reikalingos pinigų sumos, bendrijos baidosi didelio darbo rengiant projektus, nuomos būdu perimant valstybinės žemės nuosavybę, ruošiant dokumentaciją. Vien paraiškos neužtenka, gal todėl toks menkas susidomėjimas“, – svarsto Infrastruktūros skyriaus specialistė Loreta Babilauskienė.
Septyni pionieriai
Rekonstruoti aikšteles su savivaldybės parama šiemet panoro Beržų g. 33-iojo, Beržų g. 35-ojo, J. Basanavičiaus g. 66-ojo, Žemaičių g. 25-ojo, Tulpių g. 20-ojo, Kniaudiškių g. 39-ojo ir Kniaudiškių g. 45-ojo namo bendrijos. Jos jau pervedė į miesto biudžetą ne mažiau nei 30 proc. apskaičiuotos sąmatos dalį.
Savivaldybė apskaičiavo, jog septynias aikšteles rekonstruoti kainuos 94 950 eurų. 2020 m. miesto biudžete šiems darbams turės būti numatyta 70 proc. apskaičiuotos sumos, tai yra 66 465 eurai. Kitą dalį turės prisidėti pačios namų bendrijos.
Projektas dėl lėšų iš miesto biudžeto skyrimo artimiausiu metu bus svarstomas Savivaldybės tarybos posėdyje.
Vienintelė galima kliūtis, kuri, pasak Savivaldybės specialistų, galėtų sukliudyti ar užvilkinti aikštelių įrengimą daugiabučių namų kiemuose, tai viešieji pirkimai. Kiltų didelių sunkumų, jei neatsirastų, kas už apskaičiuotą sumą sutiktų atlikti darbus.
Visi nesutilps
Visų septynių daugiabučių bendrijų vadovai jau laukia, kada jų aikštelės taps patogesnės. Net tris paraiškas dėl siūlomos Savivaldybės paramos dar pernai pateikė Valdas Bedalis, atstovaujantis Beržų g. 33-iojo, 35-ojo ir J. Basanavičiaus g. 66-ojo namų bendrijoms.
„Prieštaravimų dėl aikštelės rekonstrukcijos buvo, bet tam yra Bendrijų įstatymas, kuris viską sustatė į vietas. Gyventojų susirinkimuose nuspręsta tvarkytis“, – teigė trijų bendrijų pirmininkas.
Jo vadovaujamuose namuose gyvena daug jaunimo, kuriems reikalinga daugiau vietos automobiliams.
„Ir po rekonstrukcijos sutalpinsime tik dviejų laiptinių automobilius, o dar keturios laiptinės ieškosis vietos kitur. Bet dabar svarbiausia kiemus išasfaltuoti, sužymėti stovėjimo vietas, kad būtų tvarkinga ir modernu“, – apie lūkesčius pasakojo V. Bedalis.
Karas tarp kaimynų
Karingai savo automobilių aikštelę įrengia Tulpių g. 20-ojo namo bendrija. Čia dauguma kaimynų nusprendė, kad paprastos įvažos šimtui butų nebeužtena ir reikia daugiau vietos mašinoms. Visgi atsirado būrelis gyventojų, kurie pasiruošę kryžiaus kelius nueiti, kad tokio patogumo nebūtų.
Policiją, prokuratūrą ir kitas tarnybas pasiekė oficialus skundas, neva Tulpių g. 20 namo bendrijos pirmininkas buldozeriu stumia automobilių aikštelės projektą ir nepaiso kitų nuomonės.
„Dar kartą noriu savo kaimynams pasakyti, kad aikštelę įrengiu ne aš, o bendrija. Jau priduoti visi dokumentai, paraiška ir laukiame finansavimo. Bus tikrai patogiau, nesineš purvas į namus“, – teigė bendrijos pirmininkas Algimantas Rudys.
Ši bendrija nusprendė 40 proc. prisidėti prie savo sumanymui reikalingų lėšų. Kai kurie butai jiems apskaičiuotas įmokas iš karto susimokėjo, kai kurie pageidavo tą daryti dalimis.
„Po 10 eurų kas mėnesį visus metus – tokias įmokas dengia išsimokėtinai norėję mokėti kaimynai. Tačiau yra tokių, kurie visai nenorėjo mokėti ir jiems gresia antstoliai, nes įstatymų reikia laikytis. Bendrija nusprendė įrengti aikštelę ir toks sprendimas galioja visiems. Jei ir neturi automobilio, tai nereiškia, kad kada nors tavo butui nereikės vietos kieme“, – aiškino A. Rudys.
Daugiabučio planai – turėti 550 kv. m asfaltuotą, tvarkingą aikštelę. Apskaičiuota, kad jai reikės daugiau nei 30 tūkst eurų, patys gyventojai iš šios sumos apmokės 12 tūkst. eurų.
Neatsigina svetimų
Besidžiaugdami tikriausiai jau šiemet atsirasiančiomis naujomis automobilių aikštelėmis pirmininkai turi ir blogą nuojautą, kad taps kitų namų įkaitais. Vis dar daug kiemų taip ir neturės savo ratams vietos, o Panevėžyje tai vienoje, tai kitoje gatvės atkarpoje uždraudžiant automobiliams stovėti, kelios rekonstruotos aikštelės sulauks daugiau nepageidautinų svečių.
Taip jau nutiko F. Vaitkaus g. 3 namo kieme. Čia bendrija seniai įsirengė ne vieną, o visas tris automobilių stovėjimo aikšteles ir, jei ne prašalaičiai, dar turėtų bent dešimt laisvų vietų savo transportui.
„Mes gal prieš 15 metų savo lėšomis įsirengėme aikšteles, dvi jų laikinos, iki šiol tik pažvyruotos. Sulaukę tinkamo laiko, rodosi, 2007-aisiais, gavome ir Savivaldybės paramą tiems darbams. Tačiau atsirado kita bėda – nebeatsiginame kaimyninių namų gyventojų, jie ne tik užima mūsų automobilių vietas, bet mašinas palieka ir ant žaliosios vejos ar tiesiai po langais“, – piktinasi F. Vaitkaus g. daugiabučio namo bendrijos pirmininkas Alfredas Juodokas.
Anksčiau, anot jo, bent Savivaldybės viešosios tvarkos specialistai tokius pažeidėjus tramdydavo, o dabar pirmininkas savo kieme kontrolės pasigenda.
Be to, A. Juodoko nuomone, reikėtų dar labiau aktyvinti daugiabučių namų aikštelių rekonstrukciją, kad visi turėtų vietos savose teritorijose.
„Aikštelių problemos mieste nesibaigs, kol iniciatyvos nesiims tiek pirmininkai, tiek Savivaldybė. Paplatinti kiemą automobiliams nėra toks didelis rūpestis – jei nėra galimybės ar trūksta lėšų, juk galima laikinas aikšteles įsirengti. Čia tik pirmininkų noro ir pastangų reikia. Savivaldybė turėtų juos skatinti imtis tokio darbo, nes jos žemėje kol kas ir stovi tie namai“, – įsitikinęs A. Juodokas.
Panevėžio miesto statinių naudotojų sąraše dabar yra 758 daugiabučiai namai, dalis jų apskritai neturi automobilių stovėjimo aikštelių.
Skaitykite daugiau: https://sekunde.lt/leidinys/sekunde/...r-iniciatyvos/
Comment
-
Parašė PNVŽ Rodyti pranešimąSavivaldybė labai atsargiai planuoja dar šiais metais skelbti viešuosius pirkimus Elektros g. sutvarkyti. Nežinau tačiau tikiuos, kad rekonstrukcija apimtų ir besitęsiančią Vasarios 16-osios g. (būtų rekonstruojama dalis iki A. Smetonos g.
Comment
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimą
Viešpatie, tokiam miestui kaip Panevėžys, pasirodo, reikalingos net 39 lentelės. Paradoksų paradoksas, nes Panevėžyje rekonstruojant sankryžas visi posūkiai ir pėstieji padaromi apsaugotais. Tai kas bus su tom sankryžom, kur grąžina lenteles, po rekonstrukcijų...
Gražinta +/- ten, kur ir buvo anksčiau:
- sukant į kairę nėra perėjos.
- sukant į kairę tiek sukančiajam, tiek pėstiesiems dega tas pats šviesoforo signalas. Tai ir tas ir tas laukia, degant raudonam. Tai gal bent kelios mašinos pravažiuos, jei nėra srauto iš kitos pusės.
- pėsčiųjų srautas minimalus, greitis nedidelis (90 laipsnių kampas).
Comment
-
Parašė PNVŽ Rodyti pranešimąSavivaldybė labai atsargiai planuoja dar šiais metais skelbti viešuosius pirkimus Elektros g. sutvarkyti. Nežinau tačiau tikiuos, kad rekonstrukcija apimtų ir besitęsiančią Vasarios 16-osios g. (būtų rekonstruojama dalis iki A. Smetonos g.
Comment
-
Panevėžio m. savivaldybė 2020.02.05
Panevėžio miesto Beržų gatvės dalies (nuo Pilėnų g. iki Ramygalos g.) rekonstravimo projekto projektiniai pasiūlymai.
Su projektiniais pasiūlymais susipažinti galima iki 2020-02-25 pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val., penktadieniais – nuo 8.00 val. iki 15.45 val.
Panevėžio miesto savivaldybėje adresu Laisvės a. 20 (105 kab.), Panevėžys
arba Panevėžio miesto savivaldybės tinklalapyje www.panevezys.lt skiltyje Projektiniai pasiūlymai
darbo dienomis nuo 9.00 iki 12.00 val. UAB „PANEVĖŽIO KELIAI “ patalpose adresu Kuršių g. 2F, Vilnius.
Viešas susirinkimas vyks 2020-02-25 (antradienį) 17.00 val. Panevėžio miesto savivaldybės didžiojoje salėje (1 aukšte) adresu Laisvės a. 20, Panevėžys.
https://www.panevezys.lt/lt/veiklos-...mas_27593.html
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąPanevėžio m. savivaldybė 2020.02.05
Panevėžio miesto Beržų gatvės dalies (nuo Pilėnų g. iki Ramygalos g.) rekonstravimo projekto projektiniai pasiūlymai.
Comment
-
Panevėžio savivaldybė vėl perka 3 metų gatvių remonto paslaugas
Panevėžio miesto savivaldybė tęsia gerąją praktiką – antrąkart perka gatvių remonto paslaugas 3 metams. Paskelbtas viešųjų pirkimų konkursas, rangovų pasiūlymų laukiama iki vasario 27 d.
Suplanuota atnaujinti 27 gatves ar jų atkarpas: Sietyno, Amerikos, Pramonės, J. Bielinio, M. Tiškevičiaus, Katedros, Geležinkelio, A. Mackevičiaus, F. Vaitkaus, S. Daukanto, Senamiesčio g. (nuo pervažos iki Paliūniškio g.), Bruknynės su Aguonų g. (nuo Smėlynės iki Garažų g.), S. Kerbedžio g., J. Janonio g. (nuo žiedo iki Bernatonių g.), Tiekimo, Savitiškio, J. Basanavičiaus (nuo Aukštaičių iki Smėlynės g.), Beržų (nuo Ramygalos g. iki Velžio kel.), Pilėnų, Paliūniškio, Parko, Dariaus ir Girėno, Ateities, Vakarinę (nuo Klaipėdos iki Kniaudiškių g.), Anykščių (nuo Respublikos iki Kranto g.), Kosmonautų ir Baltijos (nuo Gėlainių iki V. Alanto g.). Preliminariais duomenimis, tai sudarys daugiau kaip 28 km asfalto dangos.
„Atrenkant gatves prioritetas buvo teikiamas jų svarbai visoje miesto gatvių sistemoje, būklei, eismo intensyvumui, ar važiuoja viešasis transportas ir pan.“, – sako Miesto infrastruktūros skyriaus vyr. specialistė Loreta Babilauskienė.
Trimečiai gatvių remonto darbai buvo perkami ir 2017 m. Rezultatas – 2017–2019 m. karštojo regeneravimo („Remix Plus“) technologija atnaujinta 35 km – daugiau kaip 30 – gatvių ar jų atkarpų: Velžio kel., Tinklų, Venslaviškio, J. Biliūno, Smėlynės, Elektronikos, J. Tilvyčio, Molainių, Nemuno, Rožių, Pievų, Pušaloto, Klaipėdos, Vilniaus, J. Basanavičiaus, Staniūnų, Aukštaičių, Kniaudiškių, Žvaigždžių, Ramygalos g., Liepų ir Taikos al., Tulpių, J. Urbšio, Respublikos, Pramonės g. Rangovė AB „Kauno tiltai“ darbams suteikė 5 metų garantiją.
https://jp.lt/panevezio-savivaldybe-...nto-paslaugas/
Comment
-
Po šalto dušo – injekcija vietiniams keliams
Savivaldybėms įvariusi šoką dėl planuojamų drastiškai sumažinti lėšų vietinės reikšmės keliams prižiūrėti, Susisiekimo ministerija sušvelnino toną. Blogiausias scenarijus nepasitvirtino: Panevėžys vietoje jam numatytų 1,9 mln. Eur vis dėlto sulauks 2,668 mln. Eur. Didžiausią riekę iš šio finansinio pyrago Savivaldybė numačiusi atriekti naujai gatvei per Rožyną tiesti.
Šiaurinei gatvei toliau tiesti per Rožyną Savivaldybė šįmet numačiusi skirti net 58 proc. lėšų, gautų iš Automobilių kelių direkcijos. I. Stulgaitės-Kriukienės nuotr.
Kelių remonto darbus jau gali imtis planuoti ir rajonas. Jam skirta taip pat keliais šimtais tūkstančių eurų daugiau, nei buvo numatyta pirminiame projekte.
Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu, iš į Aukštaitijos sostinės kišenę įkrisiančių 2,6 mln. Eur gatvėms tvarkyti 58 proc. numatyta išleisti turtui įsigyti. Tai reiškia, kad didžioji jų dalis tektų pernai pradėtai Šiaurinei gatvei per Rožyną tiesti, kiek mažiau – Kėdainių gatvės rekonstrukcijai, o kas liks, atiteks miesto gatvėms, kelio ženklams, šviesoforams prižiūrėti, taip pat gatvėms ženklinti.
Panevėžio savivaldybė pernai vietinės reikšmės keliams prižiūrėti buvo gavusi per 3 mln. eurų. Šios lėšos išdalytos gatvėms ir žvyrkeliams tvarkyti, duobėms lopyti, eismo saugumui gerinti – bei dideliems infrastruktūros projektams – naujoms gatvėms tiesti arba pradėtosioms užbaigti.
Nors šiemet suma bus kiek mažesnė, visgi Savivaldybė guodžiasi, kad ne taip drastiškai. Metų pradžioje paskelbti Automobilių kelių direkcijos planuojami duomenys panevėžiečiams įvarė šoką. Nuo lėšų Aukštaitijos sostinės gatvėms tvarkyti buvo nurėžta daugiausia iš visų šalies savivaldybių – net 41 proc.
Per pastaruosius trejetą metų Panevėžys savo biudžeto ir Automobilių kelių direkcijos lėšomis vadinamąja „remix“ technologija, tai yra karšto regeneravimo būdu, atnaujino 35 kilometrus gatvių, dar keli kilometrai gatvių atkarpų perasfaltuoti paprastuoju būdu. Iš viso Panevėžyje asfaltuotos gatvės sudaro apie 180 km.
Šįmet kol kas planuojama pradėti tik vienos – kritinės būklės Kėdainių gatvės kapitalinį remontą. Tiesa, Savivaldybė tikisi sulaukti finansavimo pagal Ekonomikos ir inovacijų ministerijai pateiktas paraiškas J. Janonio gatvei sujungti su tarptautine magistrale „Via Baltica“, taip pat Elektronikos g. rekonstrukcijai.
Panevėžio rajonas savo keliams tvarkyti sulauks kiek per 1,9 mln. Eur, nors dar prieš kelias savaites jam buvo apskaičiuota 1,603 mln. Rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus Eugenijaus Lunskio teigimu, sumažintas finansavimas būtų buvęs itin skausmingas, nes rajone kelių, kuriuos reikia tvarkyti ar asfaltuoti, – daugybė.
Praėjusiais metais sutvarkyta per 30 kelio atkarpų. „Ši suma dar bus tikslinama, bet bent jau visus suplanuotus darbus bus galima įvykdyti“, – teigė E. Lunskis.
Skaitykite daugiau: https://sekunde.lt/leidinys/sekunde/...niams-keliams/
Comment
-
To nedarė nė vienas šalies miestas: ketinama pakeisti visų Panevėžio gatvių apšvietimą
Panevėžio miesto savivaldybė toliau įgyvendina projektą, kurį pabaigus bus užtikrintas kokybiškas, efektyvus ir modernus visų gatvių apšvietimas. Projektas įgyvendinamas pasinaudojus ELENA paramos priemones.
Įgyvendinus projektą bus atnaujinti pasenę įrenginiai, užtikrinant atitikimą apšvietimo, eismo saugumo, aplinkosaugos ir kitus reikalavimams, didinant energijos vartojimo efektyvumą.
Be to, tuomet mieste bus saugiau, mažiau avarijų, nelaimingų atsitikimų, o miestas taps jaukesnis ir komfortiškesnis.
Vyksta derybos
Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna naujienų portalui JP aiškino, kad šiuo metu vyksta derybos su galimais projekto vykdytojais.
„Konkrečių įmonių, dalyvaujančių derybose, įvardyti negalėčiau – vyksta derybos ir neaišku su kuriuo derybininku bus sudaryta sutartis. Norime išrinkti patį geriausią pasiūlymą ir jį įgyvendinti. Projektas bus įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) būdu. Tai reiškia, kad verslui bus perduodamos vykdyti privačiam investuotoju – Panevėžio gatvių apšvietimą investuotojai įrengs savo lėšomis, o su bus sudaryta privati partnerystės sutartis 15 metų laikotarpiui“, – teigė T. Jukna, o pasiteiravus, kada bus aiški darbų pradžia, informavo:
„Po derybų ir sutarties pasirašymo gatvių apšvietimas bus atnaujintas per 2 metus. Tai bene didžiausias savivaldybės užmojis nuo sporto arenos statybos laikų. Vienu kartu ketiname pakeisti visų Panevėžio gatvių šviestuvus. Mūsų žiniomis, to iki šiol nedarė nė vienas didžiųjų šalies miestų. Ruošėmės kruopščiai ir atsakingai. Darbai beveik pasiekė finišo tiesiąją – belieka atrinkti investuotoja.“
Modernizuos gatvių apšvietimą
Techninę pagalbą Panevėžio miesto savivaldybei rengiant VPSP projektą suteikė bendrovių „KPMG Baltics“, „Glimstedt“ ir „Ekotermija“ konsorciumas, kurį fondo ELENA lėšomis pasamdė Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas.
Modernizuojant gatvių apšvietimą ketinama pakeisti per 6400 šviestuvų su natrio lempomis, 500 atramų, apie 19 km elektros tinklų, 148 valdymo punktus.
Projekto partneris savo ar skolintomis lėšomis turės inventorizuoti esamą apšvietimą, suprojektuoti ir įdiegti energijos taupymo priemones, eksploatuoti naująją sistemą. Sutartis su juo bus sudaroma 15 metų. Šiam laikui Panevėžio miesto savivaldybė prisiims finansinius įsipareigojimus investuotojui.
Keli šimtai kilometrų
Bendrovės „Panevėžio gatvės“ Miesto apšvietimo tinklų priežiūros skyriaus darbų vykdytojas Vitas Šukys suskaičiavo, kad dabartinė apšvietimo sistema apima 291 gatvę. Ją sudaro 6948 atramos bei 8320 šviestuvų.
„Darbo pakanka, nes kasdien reikia prižiūrėti, kad gatvių, kiemų apšvietimas funkcionuotų normaliai. Šviestuvai – pasenę ir priežiūros jiems reikia. Kai kurie šviestuvai neturi gaubtų, reikia keisti lempas. Tarkime, žiemos metu per mėnesį vidutiniškai tenka pakeisti per 140 šviestuvų lempų. Vasarą šiek tiek mažiau“, – pasakojo darbų vykdytojas V. Šukys ir suskaičiavo apšvietimo tinklų kilometrus:
„Panevėžio tinklų ilgis – beveik 300 km. Todėl priežiūrai nuvažiuojame nemažai kilometrų. Juk lempos perdega, jas išdaužo, nukarpomi laidai. Visokių neklaužadų pasitaiko. Sulaukiame skundų apie tamsius kiemus, perdegusius arba išdaužytus šviestuvus. Operatyviai važiuojame tvarkyti. Be to, ir patys važinėjame gatvėmis, įsijungus apšvietimui. Šiuo metu jis įjungiamas 18.28 val., o išjungiamas 6.59 val.“
https://jp.lt/to-nedare-ne-vienas-sa...iu-apsvietima/
- 2 patinka
Comment
-
J. Janonio gatvė su „Via Baltica“ magistrale susijungs jau šiemet
Panevėžio miesto savivaldybei skirta 699 tūkst. Eur iš 2020 m. Kelių priežiūros ir plėtros programos rezervo įgyvendinti J. Janonio g. sujungimo su tarptautine magistrale „Via Baltica“ projektą.
Šiemet turi būti baigta asfaltuoti 740 m atkarpa, įrengiant 4 eismo juostų gatvę su šaligatviu, lietaus nuotekų tinklais, apšvietimu. Darbus už beveik 1,4 mln. Eur atlieka AB „Panevėžio keliai“, ranga finansuojama valstybės ir miesto biudžeto lėšomis.
„Vienas strateginių miesto tikslų – kurti palankią investicinę aplinką. Tikimės, kad užbaigta J. Janonio g. jungtis tenkins Panevėžio laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) įsikūrusių įmonių ir būsimų investuotojų lūkesčius. Įmonės galės transporto srautus nukreipti tiesiai į „Via Baltica“, mažindamos eismo intensyvumą J. Janonio, Pramonės, Klaipėdos g.“, – sako administracijos direktorius Tomas Jukna.
Šiuo metu LEZ įsikūrusios 3 investuotojos – tekstilės gamintoja iš Norvegijos „Devold“, reklamos gamybos įmonė „Spektrus EU“, baldus gaminanti norvegų kapitalo UAB „IMG Lithuania“. Milijonines investicijas yra suplanavusi „Gedstos NT“.
Planuojama, kad jos įrengtas nuomojamas pastatas taps kompleksinio LEZ paslaugų paketo „EasyStart“, skirto greitai veiklos pradžiai, dalimi.
https://jp.lt/j-janonio-gatve-su-via...gs-jau-siemet/
Comment
-
Panevėžio gatvėse – pavojingas paveldas
Vairuotojams greitai teks pratintis miesto centre važinėti kitaip.
Panevėžys šįmet numatęs rekonstruoti šešias miesto centre esančias sankryžas. Policija vardija dar penkias, dėl eismo įvykių įtrauktas į juoduosius sąrašus. P. Židonio nuotr.
Panevėžio išmaniųjų šviesoforų šeimą papildys šešios naujai rekonstruotos sankryžos. Jų pertvarkymo darbus planuojama pradėti dar šiemet. Nors prie išmaniųjų šviesoforų paprastai nusidriekia ilgesnės automobilių eilės, Savivaldybė žada, kad spūstis bus galima reguliuoti visus rekonstruotus šviesoforus sujungus į žaliąjį koridorių.
Kaip teigė šio projekto rengėjas, Savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus specialistas Arvydas Šatas, Panevėžyje daugelio sankryžų būklė itin prasta. Pagal Eismo saugumo komisijos bei sankryžas aptarnaujančios įmonės siūlymus atrinkta rekonstruoti šešias sankryžas. Jose bus keičiamos ne tik senos ir nusidėvėjusios komunikacijos, bet ir pati sistema, valdanti eismo srautus.
„Dabartiniai šviesoforai nebeatitinka poreikių. Pavyzdžiui, Ramygalos bei Vilniaus gatvių sankryžos šviesoforą būtina rekonstruoti, nes šioje vietoje eismas iš principo keičiasi. Po Laisvės aikštės rekonstrukcijos nebebus galima įvažiuoti į pačią aikštę – ten liks tik pėsčiųjų zona. Kaip ir visose modernizuojamose sankryžose, šviesoforai turės atskiras sekcijas vien pėstiesiems, kad neliktų rizikos būti parblokštiems iš kairės ar dešinės sukančių automobilių“, – kalbėjo A. Šatas.
Prioritetas saugumas
Rekonstruoti numatyta šešias sankryžas: J. Basanavičiaus ir Vilniaus gatvių, J. Basanavičiaus ir Ukmergės g., J. Biliūno g. – Velžio kelio – Vilniaus g. – Pajuostės pl., J. Basanavičiaus g. ir Savanorių aikštės, Vilniaus g. ir Ramygalos g., J. Basanavičiaus g. ir Elektros g. Visos šios sankryžos, išskyrus J. Biliūno g. – Velžio kelio – Vilniaus g. – Pajuostės pl., bus sujungtos į bendrą koordinuoto valdymo sistemą. „Sistema leis valdyti judėjimo srautus, nes visi šviesoforai bus sujungti į vadinamąjį žaliąjį koridorių“, – teigė A. Šatas.
Planuojama, kad didžiąją dalį reikalingų lėšų pavyks gauti iš europinių projektų. Preliminari projekto vertė – 400 tūkst. Eur, Savivaldybei tektų prisidėti 60 tūkst Eur, likę pinigai – ES lėšos. „Kokia bus reali projekto įgyvendinimo kaina, žinosime tik įvykdę viešuosius pirkimus. Jeigu neiškils nenumatytų trukdžių, šiuos darbus turime pradėti dar šiemet. Jau vyksta projektavimo darbai, jeigu gauname Tarybos pritarimą, galėsime pirkti rangos darbus“, – kalbėjo A. Šatas.
Jo teigimu, sankryžos bus tvarkomos iš pagrindų – naujai keičiamos visos komunikacijos bei patys šviesoforai. Nors išmanieji šviesoforai vairuotojų dažnai yra kritikuojami dėl didesnių spūsčių, specialistas atremia, kad svarbiausia – visų eismo dalyvių saugumas. „Kas yra svarbiau – žmonių saugumas ar pralaidumas? Gal įdiegus išmaniuosius šviesoforus daugiau spūsčių, bet žmonių saugumas ir patikimumas turi būti pirmoje vietoje. Kitas dalykas, negalima tik pakeisti kabelių, o valdymą palikti tokį patį. Šviesoforais reguliuojamų sankryžų reikalavimai per pastaruosius metus pasikeitė, todėl privalome padaryti atskiras pozicijas pėstiesiems ir saugiam automobilių srautų valdymui“, – kalbėjo A. Šatas.
Pasak Savivaldybės specialistų, Ramygalos bei Vilniaus gatvių sankryžos šviesoforą būtina rekonstruoti, nes šioje vietoje eismas iš principo keičiasi. Po Laisvės aikštės rekonstrukcijos nebebus galima įvažiuoti į pačią aikštę – ten liks tik pėsčiųjų zona. P. Židonio nuotr.
Atgyveno savo amžių
Šviesoforus ir eismo saugumo priemones Panevėžyje prižiūrinčios bendrovės „Eismo valdymo sistemos“ direktorius Tomas Smulka teigė, kad iš mieste esančių 47 šviesoforų postų tik 19 įrengti pagal 2012 m. išleistas šviesoforų įrengimo taisykles. Likusiųjų būklė – patenkinama, o keturių iš jų – netgi avarinė. Jau pernai specialistai ne kartą tvarkė šviesoforų gedimus J. Basanavičiaus ir Ramygalos g., taip pat Klaipėdos – Savitiškio – Vakarinėje gatvėse.
„Kol dar yra nesugedusių kabelių, kuriuos galima perjungti, tą ir darome. Sutvarkyti viską įmanoma, bet klausimas, kiek tokiems tvarkymams reikia atseikėti lėšų, nes šitaip galima tik palaikyti tokią būklę“, – sakė T. Smulka.
Specialisto tvirtinimu, optimalus šviesoforų tarnavimo laikas yra aštuoneri metai. Vadinasi, visus šviesoforus reikia rekonstruoti po dešimtmečio. Tačiau Lietuvoje realybė dėl finansavimo trūkumo kiek kitokia. Pavyzdžiui, Panevėžyje, Stoties ir Pušaloto bei Marijonų gatvių sankryžoje esantis šviesoforas buvo rekonstruotas dar 1989 metais. Šioje vietoje suplanuota šviesoforus pakeisti žiedine sankryža. Nors parengtas jos projektas ir gautas statybą leidžiantis dokumentas, šiemet tokios sankryžos viešieji pirkimai nėra suplanuoti.
O numatoma tvarkyti J. Basanavičiaus ir Ukmergės gatvių sankryža paskutinį kartą rekonstruota 1998 m., Vilniaus ir Biliūno gatvių – 1997 m.
„Beveik 50 proc. Panevėžyje esančių šviesoforu reguliuojamų sankryžų yra tik patenkinamos būklės. Nors atlieka savo funkcijas, tačiau apie saugumą jose kalbėti negalima. Pagal statistiką matyti, kad tose vietose, kur įrengti išmanieji šviesoforai, vadinamųjų juodųjų dėmių nebelieka, eismo įvykių nebėra registruojama. Rekonstruojant šviesoforus iki minimumo sumažinamas konfliktinių taškų skaičius – eismo dalyvių trajektorijos nebesikerta. Vadinasi, išvengiama ir skaudžių eismo nelaimių“, – kalbėjo T. Smulka.
Pavojingiausia – Klaipėdos gatvėje
Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovas spaudai Tadas Martinaitis teigė, kad į juodųjų dėmių sąrašus patenka tos vietos ar sankryžos, kur per metus įvyksta ne vienas eismo įvykis, kai sužalojami ar žūva žmonės. Jau keleri metai opiausių vietų Aukštaitijos sostinėje sąrašas nesikeičia – tai pagrindinių gatvių sankryžos, kurios iki šiol nerekonstruotos: Klaipėdos ir Vakarinės, Klaipėdos, Projektuotojų bei Dariaus ir Girėno, Klaipėdos ir Žvaigždžių, Klaipėdos ir Nemuno, taip pat Parko ir Nemuno gatvių sankryžos.
„Tai visos didžiosios miesto sankryžos, kurios iki šiol dar nėra rekonstruotos. Tačiau kai kalbame apie juodąsias dėmes, jos skaičiuojamos tik pagal įskaitinius įvykius. Pavyzdžiui, šiuo metu avaringiausia yra Beržų ir Ramygalos gatvių sankryža, kur neseniai buvo pakeisti kelio ženklai. Viena po kitos pasipylė avarijos, tačiau visos jos – techninės, kai nėra sužalotų ar žuvusių žmonių, tad policijos sistemoje dažniausiai net neregistruojamos. Čia prireiks laiko, kol žmonės įpras prie naujos važiavimo tvarkos“, – sakė T. Martinaitis.
Panevėžio savivaldybė šiemet taip pat numačiusi rekonstruoti Smėlynės ir K. Kerbedžio gatvių sankryžos šviesoforo postą. Nors buvo žadama, kad turėtų prasidėti Dariaus ir Girėno bei Klaipėdos gatvių sankryžos rekonstrukcijos darbai, kol kas tebevyksta projekto derinimas.
Skaitykite daugiau: https://sekunde.lt/leidinys/sekunde/...ngas-paveldas/
- 1 patinka
Comment
-
Panevėžys siekia diegti intelektinę transporto sistemą
Panevėžio miesto savivaldybės taryba pritarė, kad būtų teikiama intelektinės transporto sistemos diegimo paraiška ES finansavimui gauti.
Šiuo projektu siekiama modernizuoti avarinės būklės šviesoforų tinklą šiose vietose: J. Basanavičiaus–Vilniaus g.; J. Basanavičiaus–Ukmergės g.; J. Biliūno g.–Velžio kelias–Vilniaus g.– Pajuostės pl.; J. Basanavičiaus g.–Savanorių a.; Vilniaus–Ramygalos g.; J. Basanavičiaus–Elektros g. Visi 6 šviesoforų postai būtų sujungti į bendrą koordinuoto valdymo sistemą.
„Pagrindiniai kuriamos intelektinės transporto sistemos mieste tikslai – pėsčiųjų saugumas, pavojingiausių vietų sankryžose skaičiaus mažinimas, lankstus ir koordinuotas sankryžų valdymas, suteikiantis galimybę programuoti „žaliuosius koridorius“. Siekiame kurti subalansuotą, efektyvių išteklių ir šiuolaikinių technologijų naudojimu grindžiamą darnaus judumo sistemą mieste“, - teigia Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.
Preliminari projekto vertė – 400 000 Eur, iš jų apie 340 000 Eur būtų ES lėšos. Savivaldybės biudžeto lėšos – apie 60 000 Eur.
Projekto paraiška Centrinei projektų valdymo agentūrai bus pateikta balandžio 30 d.
https://panevezys.lt/lt/naujienos/pa...tine-dcfs.html
Comment
-
Miesto gatvių atnaujinimas įgyja naują pagreitį
Panevėžio miesto savivaldybės taryba pritarė dar keliems naujiems gatvių infrastruktūros atnaujinimo projektams. Bus pradėtos viešųjų pirkimų procedūros siekiant rekonstruoti Elektros g.–Laisvės a.–Vasario 16-osios g., Kėdainių g., vykdomi kitų gatvių rekonstrukcijos ar remonto darbai.
Elektros g.–Laisvės a.–Vasario 16-osios g. rekonstrukcija svarbi dėl šalia jau vykdomų projektų, siekiant kompleksiškai sutvarkyti visą miesto centrinės dalies infrastruktūrą.
Kėdainių g. būklė pastaraisiais metais žymiai pablogėjo ir tapo kritinė, tad dalis jos remontui skirtų lėšų šiais metais numatyta iš Kelių priežiūros programos, rangos darbai planuojami užbaigti per 2 metus.
Savivaldybė planuoja ir kitų gatvių atnaujinimo darbus.
https://panevezys.lt/lt/naujienos/mi...imas-npg7.html
Comment
-
Panevėžyje bus modernizuojami avarinės būklės šviesoforai
Panevėžio miesto savivaldybės taryba pritarė, kad būtų teikiama intelektinės transporto sistemos diegimo paraiška ES finansavimui gauti.
Šiuo projektu siekiama modernizuoti avarinės būklės šviesoforų tinklą šiose vietose: J. Basanavičiaus–Vilniaus g.; J. Basanavičiaus–Ukmergės g.; J. Biliūno g.–Velžio kelias–Vilniaus g.– Pajuostės pl.; J. Basanavičiaus g.–Savanorių a.; Vilniaus–Ramygalos g.; J. Basanavičiaus–Elektros g. Visi 6 šviesoforų postai būtų sujungti į bendrą koordinuoto valdymo sistemą.
„Pagrindiniai kuriamos intelektinės transporto sistemos mieste tikslai – pėsčiųjų saugumas, pavojingiausių vietų sankryžose skaičiaus mažinimas, lankstus ir koordinuotas sankryžų valdymas, suteikiantis galimybę programuoti „žaliuosius koridorius“. Siekiame kurti subalansuotą, efektyvių išteklių ir šiuolaikinių technologijų naudojimu grindžiamą darnaus judumo sistemą mieste“, – teigia Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.
Preliminari projekto vertė – 400 000 Eur, iš jų apie 340 000 Eur būtų ES lėšos. Savivaldybės biudžeto lėšos – apie 60 000 Eur.
Projekto paraiška Centrinei projektų valdymo agentūrai bus pateikta balandžio 30 d.
https://jp.lt/panevezyje-bus-moderni...s-sviesoforai/
Comment
-
Panevėžio gatvėms atnaujinti – dar daugiau kaip 5 mln. Eur
Panevėžio miesto savivaldybė pratęsė gerąją praktiką – antrąkart nupirko gatvių remonto paslaugas 3 metams. Rangos darbus atliks viešųjų pirkimų konkursą laimėjusi AB „Panevėžio keliai“, jų vertė – daugiau kaip 5,2 mln. Eur.
Sutartimi numatyta atnaujinti 27 gatves ar jų atkarpas: Amerikos, Pramonės, J. Bielinio, M. Tiškevičiaus, Katedros, Geležinkelio, A. Mackevičiaus, F. Vaitkaus, S. Daukanto, Senamiesčio g. (nuo pervažos iki Paliūniškio g.), Bruknynės su Aguonų g. (nuo Smėlynės iki Garažų g.), S. Kerbedžio g., J. Janonio g. (nuo žiedo iki Bernatonių g.), Sietyno, Tiekimo, Savitiškio, J. Basanavičiaus (nuo Aukštaičių iki Smėlynės g.), Beržų (nuo Ramygalos g. iki Velžio kel.), Pilėnų, Paliūniškio, Parko, Dariaus ir Girėno, Ateities, Vakarinę (nuo Klaipėdos iki Kniaudiškių g.), Anykščių (nuo Respublikos iki Kranto g.), Kosmonautų ir Baltijos (nuo Gėlainių iki V. Alanto g.). Preliminariais duomenimis, tai sudarys daugiau kaip 28 km asfalto dangos.
„Gatvės bus tvarkomos paprastojo remonto būdu – atnaujinant 4 cm asfalto sluoksnį. Jei konkrečiai gatvei bus būtini ar tikslingi didesni darbai, gautume papildomą finansavimą, sąrašą keisime. Prireikus jis gali būti koreguojamas iki 50 proc. Šiemet planuojame pradėti Pramonės ir M. Tiškevičiaus gatvių atnaujinimo darbus“, - sako Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.
Taip pat šiemet bus atliekami gatvių infrastruktūros gerinimo darbai, panaudojant Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšas – beveik 2 mln. Eur. Už juos tęsiama Šiaurinės g. statyba (per 1,8 mln. Eur), bus pradėta Kėdainių g. rekonstrukcija. Bus prižiūrimos / remontuojamos žvyruotos ir asfaltuotos gatvės, atnaujinama Pramonės, M. Tiškevičiaus, Vilniaus g. šaligatvių danga, tvarkomi kelio ženklai, šviesoforai, ženklinamos ir inventorizuojamos gatvės.
Trimečiai gatvių remonto darbai buvo perkami ir 2017 m. 2017–2019 m. karštojo regeneravimo kelyje būdu („Remix Plus“ technologija) atnaujinta 35 km – daugiau kaip 30 – gatvių ar jų atkarpų: Velžio kel., Tinklų, Venslaviškio, J. Biliūno, Smėlynės, Elektronikos, J. Tilvyčio, Molainių, Nemuno, Rožių, Pievų, Pušaloto, Klaipėdos, Vilniaus, J. Basanavičiaus, Staniūnų, Aukštaičių, Kniaudiškių, Žvaigždžių, Ramygalos g., Liepų ir Taikos al., Tulpių, J. Urbšio, Respublikos, Pramonės g. Rangovė AB „Kauno tiltai“ darbams suteikė 5 metų garantiją.
https://panevezys.lt/lt/naujienos/pa...inti-5z4r.html
Comment
Comment