Užtenka, siūlau pasivažinėti Vilnius - Skuodas kai vėl atšals ir papasakoti įspūdžius.
Iki Skuodo nuo Vilniaus yra 340 km. Paties klausimas buvo apie 200. Perskaitau pasipiktinimą, bet mažai argumentų, Iš savo pusės - kokiai daliai žmonių reikia kas dieną važiuot 300 km? 1%?
Iki Skuodo nuo Vilniaus yra 340 km. Paties klausimas buvo apie 200. Perskaitau pasipiktinimą, bet mažai argumentų, Iš savo pusės - kokiai daliai žmonių reikia kas dieną važiuot 300 km? 1%?
Kam pabrėžt kasdieną? Aš mašiną išvis naudoju ne kasdien. Bet dėl to nereiškia, kad man nereikia mašinos, nes ne kasdien išvis važiuoju kur nors. Asmeniškai užtenka ir kartą per mėnesį tolesnės kelionės, kad kol kas nežiūrėčiau į elektromobilius. Ypač su padorių variantų kainom. Su šilumos siurbliais ir t.t.
Kam pabrėžt kasdieną? Aš mašiną išvis naudoju ne kasdien. Bet dėl to nereiškia, kad man nereikia mašinos, nes ne kasdien išvis važiuoju kur nors. Asmeniškai užtenka ir kartą per mėnesį tolesnės kelionės, kad kol kas nežiūrėčiau į elektromobilius. Ypač su padorių variantų kainom. Su šilumos siurbliais ir t.t.
Visiškai suprantu.
Bet Švedijoje ar Norvegijoje žmonės gana dažnai važinėja ilgesnius atstumus nei kas įprasta Lietuvoje ir nemato problemos su elektromobiliais.
Kai Lietuvą padengs žymiai geresnis krovimo tinklas arba elektromobiliai turės didesnes baterijas, nebebus problemos. Ir automobilių baterijų dydžiai turėtų augti. Baterijų energetinis tankis auga, energijos kiekis pinga ir yra poreikis didesnėm. iPhone 3G turėjo 1220 mAh. Naujausia iPhone šeimyna turi 3274 – 4441 mAh. Tą patį matom ir su visai kitais gamintojais ir telefonais bendrai paėmus.
Visiškai suprantu.
Bet Švedijoje ar Norvegijoje žmonės gana dažnai važinėja ilgesnius atstumus nei kas įprasta Lietuvoje ir nemato problemos su elektromobiliais.
Kai Lietuvą padengs žymiai geresnis krovimo tinklas arba elektromobiliai turės didesnes baterijas, nebebus problemos. Ir automobilių baterijų dydžiai turėtų augti. Baterijų energetinis tankis auga, energijos kiekis pinga ir yra poreikis didesnėm. iPhone 3G turėjo 1220 mAh. Naujausia iPhone šeimyna turi 3274 – 4441 mAh. Tą patį matom ir su visai kitais gamintojais ir telefonais bendrai paėmus.
Norvegijoje didelė dalis paskatos yra kaina. Dėl mokesčių elektromobiliai yra ne brangiau jei ne pigiau už VDV. Jei pas mus geras elektromobilis (šilumos siurblys, padori baterija ir t.t.) kainuotų tiek pat kiek tokios pat klasės/komplektacijos VDV, tada gal aš irgi pagalvočiau. Bet šiuo metu pas mus situacija truputi kitokia.
Ir būtų įdomu kažkokie duomenys kiek skandinavų važinėjančių reguliariai didesnius atstumus važiuoja su elektryčka. Gal tiesiog dažnai šeimoje yra du automobiliai - VDV tinkamas ir ilgesnėms kelionėms bei elektrinis labiau tinkamas miestui. Kiek girdžiu tai neretas variantas ir pas mus. Jei šeimoje būtų poreikis dviems automobiliams, tikrai galvočiau apie tokį variantą.
Visiškai suprantu.
Bet Švedijoje ar Norvegijoje žmonės gana dažnai važinėja ilgesnius atstumus nei kas įprasta Lietuvoje ir nemato problemos su elektromobiliais.
Tikrai nemato, ar jūs nematot? Paskaitykite lietuviškas FB elektromobilių grupes, tai apie tokias problemas auto su VDV vairuotojai net nesusimąsto. Žodžiu, kol nebus baterijų, kur nuvažiuojamas teorinis atstumas 1000 km (o praktinis bent 700 km), tol EV bus tik antuziastų reikalas, žmonės nėra kvaili, ypač geriau uždirbantys ir perkantys naujus auto, todėl ir renkasi vis dar RAV4 vietoje ID4. Nebent aišku uždės tokius mokesčius kaip Norvegijoje, kad VDV kainuoja dėl mokesčių dvigubai brangiau nei EV analogas, nes kol kas LT net esamos subsidijos nepadeda.
Tikrai nemato, ar jūs nematot? Paskaitykite lietuviškas FB elektromobilių grupes, tai apie tokias problemas auto su VDV vairuotojai net nesusimąsto. Žodžiu, kol nebus baterijų, kur nuvažiuojamas teorinis atstumas 1000 km (o praktinis bent 700 km), tol EV bus tik antuziastų reikalas, žmonės nėra kvaili, ypač geriau uždirbantys ir perkantys naujus auto, todėl ir renkasi vis dar RAV4 vietoje ID4. Nebent aišku uždės tokius mokesčius kaip Norvegijoje, kad VDV kainuoja dėl mokesčių dvigubai brangiau nei EV analogas, nes kol kas LT net esamos subsidijos nepadeda.
Virš keturių tūkstančių krovimo stotelių. Ir čia ne apie namines rozetes kalba vyksta.
Jeigu Lietuvoje būtų tiek pat per capita (t.y. 1100+), problemų būtų gerokai mažiau.
Bet taip, reikia EV kurie realiom salygom visada padarys 700+ km. Kadanors bus.
Švedijoje 2022 ir 2023 metais 40–50% visų parduotų automobilių buvo EV.
Jeigu skaičiuotume hibridus su vidine baterija, skaičius būtų dar gerokai didesnis. Šaltinis: Mobility Sweden.
Jeigu Kaunas – Vilnius turi 10x greitojo krovimo stotelių su labai normaliom kainom, o Vilnius – Skuodas su savo 300+ kilometrų atstumu irgi kokių 20x greito krovimo stotelių, tai ir problemų beveik nelieka. Ar kažką praleidau?
Kiek brendų išvis atpažįsti iš dabar įdėtų skelbimų Švedijoje?
Visus. Bet kai kuriuos (Maxus ir MG) atpažinau tik todėl kad parašyta ant priekio. Žinau kad kažkokie Maxus ir MG egzistuoja (MG gana populiarus), bet visų modelių nepažįstu. O šiaip pardavime yra dar daugiau EV prekinių ženklų, dar kokie 5–10 papildomi kurių nesimato nuotraukose ir kurių Lietuvoje dar nematyti.
Kai kurie Kinijos EV yra kuriami Geteborge, Švedijoje.
Toks vaizdas kad kažkur netoli Karlatornet dangoraižio.
Nes ten pastoviai visko prisižiūrėti gali, dar daug metų iki jiems pasirodant rinkoj.
Nuotraukos iš internetų. Turiu savo, bet ilgai užtruks nuskrolint ir surasti.
Iki Skuodo nuo Vilniaus yra 340 km. Paties klausimas buvo apie 200. Perskaitau pasipiktinimą, bet mažai argumentų, Iš savo pusės - kokiai daliai žmonių reikia kas dieną važiuot 300 km? 1%?
Kiekvienam poste kartoju žodį "darbinis". Tai reiškia kad važiuojama ne iki darbo, maksimos ir namo, o važinėjama per dieną, ne visada nuspėjamais maršrutais.
Galit Teliai papasakoti kad jie durni kad nevažiuoja už miesto su nuostabybiškais elektomobiliais kurie "nuvažiuoja 544 km".
Iki Skuodo nuo Vilniaus yra 340 km. Paties klausimas buvo apie 200. Perskaitau pasipiktinimą, bet mažai argumentų, Iš savo pusės - kokiai daliai žmonių reikia kas dieną važiuot 300 km? 1%?
Argumentas paprastas - darbuotojai, persodinti į EV, padaro 1/3 mažiau darbų negu padarydavo su VDV. 200 ar 340 tai tik detalės.
Comment