Po 30 metų lėktuvai skraidys naudodami žaliąjį vandenilį.
Norėtųsi tikėt. Su vandeniliu dabar problemos yra tokios:
* Pramoniniais kiekiais vis dar išgaunamas iš gamtinių dujų
* Pats vandenilis lengvas, bet jo balionai labai sunkūs
* Vandenilio molekulės tokios mažos, kad prasiskverbia per bet kokius balionus. Ilgai laikyt neišeina, nes balionai išsileidžia kaip dviračio padangos.
* Vandenilio prisisunkęs plienas tampa trapus
Jei šituos iššūkius pavyktų išspręsti, ne tik skraidytume ant vandelinio, net BEV nereikėtų, važinėtume su fuel cell'ais pagal Toyotos viziją.
A, supratau, čia kaip ekologiška anglis, prigalvoja terminų....
LPG daug mažiau nesaugios. vandenilinės mašinos bus kaip filmuose - rėžiesi į medį ir sprogimas. LPG ( ar tuo labiau benzino/dyzelio) taip nebūna. Beto, LPG jau labia mažai kas benaudoja ir joms yra ribojimai (pvz draudžiama į požeminius parkingus įvažiuoti).
A, supratau, čia kaip ekologiška anglis, prigalvoja terminų....
LPG daug mažiau nesaugios. vandenilinės mašinos bus kaip filmuose - rėžiesi į medį ir sprogimas. LPG ( ar tuo labiau benzino/dyzelio) taip nebūna. Beto, LPG jau labia mažai kas benaudoja ir joms yra ribojimai (pvz draudžiama į požeminius parkingus įvažiuoti).
Gi Toyota šaudė į savo vandenilinį baką. Jeigu jis yra prakertamas (kas nėra lengva), nuo didelio slėgio vandenilis išeina taip greitai, kad nespėja užsidegti. O visi požeminių parkingų LPG ribojimai yra ne dėl to, kad tai nesaugi technologija, o tiesiog nes LPG yra sunkesnis už orą, tad pats neišsivėdintų. Bėgantį benziną nors pamatyti arba išgirsti kaip varva gali...
Each kg of dried biomass can generate around 100 liters of hydrogen and 330g of biochar, which is up to 33wt.% of the original dried banana peel mass,” says Bhawna Nagar, who worked on the study. The method also had a positive calculated energy outcome of 4.09 MJ·per kg of dried biomass. What stands out in this method is that both its end products, hydrogen and solid-carbon biochar, are valuable. The hydrogen can be used as green fuel, while the carbon biochar, can either be buried and used as a fertilizer or it can be used to manufacture conductive electrodes.
Norėtųsi tikėt. Su vandeniliu dabar problemos yra tokios:
* Pramoniniais kiekiais vis dar išgaunamas iš gamtinių dujų
* Pats vandenilis lengvas, bet jo balionai labai sunkūs
* Vandenilio molekulės tokios mažos, kad prasiskverbia per bet kokius balionus. Ilgai laikyt neišeina, nes balionai išsileidžia kaip dviračio padangos.
* Vandenilio prisisunkęs plienas tampa trapus
Jei šituos iššūkius pavyktų išspręsti, ne tik skraidytume ant vandelinio, net BEV nereikėtų, važinėtume su fuel cell'ais pagal Toyotos viziją.
BEV yra apie 2-3 kartus efektyviau, nei vandenilis, todėl lengviesiems automobiliams vandeilio technologija neapsimoka. Tą paskutinė net Toyota jau suprato
Tuo labiau, kad vandenilio itin mažas galios tankis, skaičiuojant tūriu yra itin mažas. Net turint skystą vandenilį (kurio temperatūra dar ~50 laipsnių žemesnė nei LNG), 1 litrą dyzelinio kuro pagal energijos kiekį atitinka ~4litrai skysto vandenilio. OK, efektyvumai sakykim dvigubai didesnis, vadinasi reikia "tik" dvigubai didesnio bako, bet užtat jis turi būti su visa šilumine izoliacija. Vienu metu perspektyvia kryptimi buvo laikoma gamtinių dujų naudojimas kuro elementuose, tai ženkliai supaprastintų visą infrastruktūrą
Gi Toyota šaudė į savo vandenilinį baką. Jeigu jis yra prakertamas (kas nėra lengva), nuo didelio slėgio vandenilis išeina taip greitai, kad nespėja užsidegti. O visi požeminių parkingų LPG ribojimai yra ne dėl to, kad tai nesaugi technologija, o tiesiog nes LPG yra sunkesnis už orą, tad pats neišsivėdintų. Bėgantį benziną nors pamatyti arba išgirsti kaip varva gali...
Tai jis ir neu-sidegs. Bus slėgio sprogimas, t.y. pratrūkus bakui staigia pakis slėgis. Tas irgi gerai paverčia žmones į numirėlius.
LPG svoris ir dėl to esantis pavojus žmonėms juo kvepuoti irgi yra nesaugumas.
Tai jis ir neu-sidegs. Bus slėgio sprogimas, t.y. pratrūkus bakui staigia pakis slėgis. Tas irgi gerai paverčia žmones į numirėlius.
Nu kaip ir šiandienos automobiliai bakų avarijos atveju nepraduria, taip manau ir vandeniliniai nepradurtų (ypač kai jie yra stipresni dėl slėgio reikalavimų). Čia gi ne „bakas zapaskėj“ kaip kad su dujomis.
Galų gale vandenilinės mašinos nelabai turi ateitį su savo mažu energijos efektyvumu verčiant elektrą į vandenilį o po to atgal, tad nemanau jog kada nors kils tokios problemos... Ar gi ne sunkvežimiams dar tipo rasta kažkokia prasmė vandenilyje?
Toyota garsiai nebekalba apie vandenilius. Bet kai kurie faktai iškalbingi, kaip pvz. praeitame gruodyje pozuojantis Toyota bosas su busimais EV....tiksliau dalimi EV, kuriuos bandys pristatyt iki 2030 m. Net iš čia matomų konceptų aišku, kad Toyota laaaabai plačiai žengs į elektrą.
Per 2021 m. Lietuvoje registruotų elektromobilių (BEV) padaugėjo iki 5045, tai vis dar nėra dideli skaičiai, tačiau augimas įspūdintas, +98%.
Tie 5 tūkst. auto lašas jūroje imant su visu autoparku. Bendra tendencija atrodo liūdnoka, vien per metus dyzelinių automobilių dalis autoparke padidėjo net 2,3%... Šiemet dėl išaugusių degalų ir elektros kainų turbūt toliau didės.
Bėgantį benziną nors pamatyti arba išgirsti kaip varva gali...
Dujas gali labai gerai užuosti. Problema tame kad jos pasklinda po patalpą ir gali sprogti nuo kibirkšties. Skirtingai nuo benzino, kuris išbėgęs ir gulės baloje, pavojingų garų pažeme bus tik karštą dieną. (esu matęs kaip žmogui ilgai besiruošiančiam uždegti laužą, ant kurio buvo užpilta benzino, nuo benzino garų plūpsnio prisilydė sintetinės kojinės prie blauzdų :-/
)
Straipsnis apie tai, kaip vairuotojai verkia kad nemokamai krautis neduoda ir reikia už elektrą susimokėti. O dar ir elektra pabrango.
Na "kažkas" taip saldžiu balsu juk suokė: būsit meilūs "žali" pukuoti, krausit, parkuosit nemokamai... tik pirkit, džiaukitės ir važiuokit. Nereikėjo ir papildomo 1000 naujų elektromobilių, kad problemos imtų lysti. Elektromobilio eksploatacija juk pigiausia - 40 Eur už 200km
Na "kažkas" taip saldžiu balsu juk suokė: būsit meilūs "žali" pukuoti, krausit, parkuosit nemokamai... tik pirkit, džiaukitės ir važiuokit. Nereikėjo ir papildomo 1000 naujų elektromobilių, kad problemos imtų lysti. Elektromobilio eksploatacija juk pigiausia - 40 Eur už 200km
Nežinau kas jum sapnuose taip suokė, bet jeigu jau turi vairuotojo pažymėjimą tai vadinasi smegenų užtenka suprasti kad elektra nėra nemokama ir už pakrovimą reikės mokėti.
Comment