Kita gera naujiena – net 70 kWh talpos baterija. Ji, remiantis naująja realaus važiavimo WLTP (Worldwide Harmonised Light-Vehicle Test Procedure) testavimo metodika, leis BMW iX3 įveikti apie 400 kilometrų viena įkrova. O tai Lietuvoje – jau pakankamas atstumas. Galų gale, šis elektromobilis galės būti kraunamas net 150 kW galia – tai leis tokią talpią bateriją papildyti vos per 30 minučių. Tiesa, toks greitas įkrovimas Lietuvoje kol kas neįmanomas ir vargu ar tokiu artimiausiais metais taps.
Teigiama, kad BMW serijinę naujojo iX3 gamybą pradės dar šiemet kartu su „Brilliance Automotive“ Kinijos mieste Šenjange. Kinijoje pagamintas BMW? Taip, tačiau jis bus skirtas tik vietos rinkai ir į Europą nekeliaus. Bent jau kol kas. Nors BMW apie tai dar nekalba, būtų didelė staigmena, jeigu elektrinis krosoveris liktų tik Kinijos rinkai – Europa, galima neabejoti, šį naujojo segmento pionierių graibstytų tarsi karštas bandeles.
Neseniai truputį lankiausi Szhenzhene, kur visi miesto autobusai jau elektriniai. Iš viso netoli 17000 vienetų (palyginimui Londone iš viso yra apie 8500 autobusų). Apie 50% taksi irgi elektriniai (100% iki 2020). Taip pat turbūt didžiausias procentas EV gatvėse, kokį teko kur nors matyti. Net brangių importuotų Teslų daugiau, nei bet kur, kur teko matyti. Valstybė matomai smarkiai kažką subsidijuoja ir pushina EV, bet faktas, kad miesto gatvės tapo tylios ir be dūmų, net kai pro šalį per minutę pravažiuoja keliasdešimt autobusų.
Neseniai truputį lankiausi Szhenzhene, kur visi miesto autobusai jau elektriniai. Iš viso netoli 17000 vienetų (palyginimui Londone iš viso yra apie 8500 autobusų). Apie 50% taksi irgi elektriniai (100% iki 2020). Taip pat turbūt didžiausias procentas EV gatvėse, kokį teko kur nors matyti. Net brangių importuotų Teslų daugiau, nei bet kur, kur teko matyti. Valstybė matomai smarkiai kažką subsidijuoja ir pushina EV, bet faktas, kad miesto gatvės tapo tylios ir be dūmų, net kai pro šalį per minutę pravažiuoja keliasdešimt autobusų.
Įdomu, kituose didžiausiuose Kinijos miestuose panaši situacija su EV?
Įdomu, kituose didžiausiuose Kinijos miestuose panaši situacija su EV?
Jokiuose. Apskritai pasaulyje gal kokiam Osle būtų panašiai (speju)?
Gretimame Guagzhou gatvėse važinėja taip pat atrodantys autobusai, tik vietoj tylaus aukšto dažnio bzzzz, daro žemo dažnio brrrrr ir gamina dūmus. Bet matyt neilgai truks pasikeisti, nes Kinijoje tokie dalykai daromi greit. Dviratės motorinės transporto priemonės (pagrinde motoroleriai) jau dabar leidžiamos tik elektrinės visuose dideliuose miestuose, nes valdžia tiesiog uždraudė su viduas degimo varikliais. Tai autobusai matyt bus next visur kitur. Tiesiog Shenzhenas buvo pirmas, kaip ir daugeliu kitų atvejų. Prieš kelis metus jie pirmi ir benzininius motociklus/motorolerius uždraudė, o po metų dviejų visi pasekė pavyzdžiu.
Įdomu, kituose didžiausiuose Kinijos miestuose panaši situacija su EV?
Kinijoj buvau 2014 metais ir jau tada stebėjausi, kiek daug elektrinio transporto visur. Benzinini motorolerį mačiau tik vieną berods. Visi kiti - elektriniai. O jų ten marios.
Yra idomiu faktu. Manau google translate isvers, kas nesupranta. 31-oje vietoje esantis Kongas isgauna 0,308 mln bbl/day.
По данным МЭА, за прошлый год в мире было продано 1,5 млн новых электромобилей, а их общее количество выросло в 1,5 раза, до 3,1 млн единиц.
годовой эффект составил 0,38 млн баррелей в день - это выпадающие объемы, которые были бы куплены, если бы все электромобили были заменены на традиционные бензиновые и дизельные авто.
Yra idomiu faktu. Manau google translate isvers, kas nesupranta. 31-oje vietoje esantis Kongas isgauna 0,308 mln bbl/day.
По данным МЭА, за прошлый год в мире было продано 1,5 млн новых электромобилей, а их общее количество выросло в 1,5 раза, до 3,1 млн единиц.
годовой эффект составил 0,38 млн баррелей в день - это выпадающие объемы, которые были бы куплены, если бы все электромобили были заменены на традиционные бензиновые и дизельные авто.
Tinka tik tuo atveju jei elektra buvo pagaminta iš saulės/vėjo, kitu atveju niekas iš niekur neiškrito, kita forma sunaudota ir tiek.
Ne tik iš saulės ar vėjo, taip pat ir iš hidroelektrinių, šiukšlių deginimo, biokuro ir pan. Atominės irgi nors iš iškastinis kuras, bet ne nafta. Taip pat net tas pačias dujas, anglis, mazutą deginant elektrai gaminti efektas milžiniškas, nes EV daug kartų efektyvesnės nei varomos VDV. Jeigu dabar visos transporto priemonės būtų EV, o elektra joms varyti gaminama iš naftos produktų, naftos poreikis būtų kokius 3 kartus mažesnis.
Neseniai truputį lankiausi Szhenzhene, kur visi miesto autobusai jau elektriniai. Iš viso netoli 17000 vienetų (palyginimui Londone iš viso yra apie 8500 autobusų). Apie 50% taksi irgi elektriniai (100% iki 2020). Taip pat turbūt didžiausias procentas EV gatvėse, kokį teko kur nors matyti. Net brangių importuotų Teslų daugiau, nei bet kur, kur teko matyti. Valstybė matomai smarkiai kažką subsidijuoja ir pushina EV, bet faktas, kad miesto gatvės tapo tylios ir be dūmų, net kai pro šalį per minutę pravažiuoja keliasdešimt autobusų.
Tai visgi kaip juos krauna? Speju tas 17k vienetu ir gaunasi del to kad puse stovi ant pakroveju, o ne vazineja. Tuo tarpu normaliu uztektu ir 8500. O gal ir trečdalio? Labai panasu i imperini sieki irodyt kazka visam pasauliui, kiek tai nekainuotu. Nes galejo irengti troleibusu su akumuliatoriais linijas, kurie krautusi bevaziuojant. Ar ne tokia situacija?
Tai visgi kaip juos krauna? Speju tas 17k vienetu ir gaunasi del to kad puse stovi ant pakroveju, o ne vazineja. Tuo tarpu normaliu uztektu ir 8500. O gal ir trečdalio? Labai panasu i imperini sieki irodyt kazka visam pasauliui, kiek tai nekainuotu. Nes galejo irengti troleibusu su akumuliatoriais linijas, kurie krautusi bevaziuojant. Ar ne tokia situacija?
Troleibusams reikia kontaktinio tinklo, kuris darko vaizdą. Yra tokių Pekine, Shanghajuje ir Guangzhou iš senų laikų, bet pamažu atsisako ir vietoj to naudoja elektrinius autobusus. Ir čia matyt ne siekiuose pasirodyti esmė, o tokiuose dalykuose kaip švaresnis oras ir mažesnis triukšmas. Nu ir dar sava EV pramonė. O tai yra problemos, dėl kurių mažėja miestų patrauklumas. Shenzhenas buvo pilot city ir po sėkmingo įgyvendinimo bus viskas pushinama nationwide. Rezultatą jau kaip ir galima pamatyti gatvėje: nėra to bjauraus dyzelinių variklių kriokimo ir dūmų kamuolių, kaip kitur. Oro kokybė by far geriausia iš visų didžiųjų miestų Kinijoje. Triukšmo irgi mažiau. Tai toks ir imperinis siekis. Nu arba bent jau jo rezultatas. Tiesiog pagerėjusi žmonių gyvenimo kokybė.
Beje, kas girdėti dėl Tesla Gigafactory Europe? Kažkaip nugeso reikalas?
Muskas matyt dabar labiau rūpinasi, kam parduoti Teslą arba iš kur gauti didelį investuotoją. Spėju naujam fabrikui dabartinėje situacijoje tiesiog nėra $.
P.S. Negana to, Gigafactory gamyklos gamins ir automobilius. Tai čia išvis kosmosas visoms šalims, norinčioms tokią gamyklą pritraukti.
Lietuvoje, beje, dirbama ties tuo. Neseniai žiniasklaidoje buvo straipsnis, kad gerinamos sąlygos stambiems projektams pritraukti ir, kad Lietuva bando kovoti dėl kelių tokių (nebuvo minėti kokie).
Gal čia susiję su nauju modeliu S3? Anksčiau lyg ir geriau jiems biznis ėjosi.
Gerai ėjosi kai gamino pirmą Roadster mažom serijom. Model S irgi dar pusė velnio, nors aiškiai matėsi, kad gamybos grandinė nepaveža. Pvz atsarginių dalių trūkumas, kokybės bėdos. Muskas gavo susipažinti su realybe, kad serijinė gamyba ir programinė įranga truputi skiriasi. Pvz didžioji dalis Model 3 komplektacijų šiuo metu gaminama į minusą. T.y. kuo daugiau parduoda/pagamina (kas irgi yra problema), tuo labiau į minusą važiuoja
Gerai ėjosi kai gamino pirmą Roadster mažom serijom. Model S irgi dar pusė velnio, nors aiškiai matėsi, kad gamybos grandinė nepaveža. Pvz atsarginių dalių trūkumas, kokybės bėdos. Muskas gavo susipažinti su realybe, kad serijinė gamyba ir programinė įranga truputi skiriasi. Pvz didžioji dalis Model 3 komplektacijų šiuo metu gaminama į minusą. T.y. kuo daugiau parduoda/pagamina (kas irgi yra problema), tuo labiau į minusą važiuoja
Vieno darbo nepadarę gerai, jau griebiasi kito. Gal tai susiję su rinka, noras įšokti į jau pajudėsį EV serijinės gamybos traukinį. Pasirodęs naujas Nissan Leaf jau taip pat nuvažiuoja iki 300km, bei šiaip atrodo nepalyginamai geriau, nei pirmtakas.
Gerai ėjosi kai gamino pirmą Roadster mažom serijom. Model S irgi dar pusė velnio, nors aiškiai matėsi, kad gamybos grandinė nepaveža. Pvz atsarginių dalių trūkumas, kokybės bėdos. Muskas gavo susipažinti su realybe, kad serijinė gamyba ir programinė įranga truputi skiriasi. Pvz didžioji dalis Model 3 komplektacijų šiuo metu gaminama į minusą. T.y. kuo daugiau parduoda/pagamina (kas irgi yra problema), tuo labiau į minusą važiuoja
Kiek as girdejas is jo interviu tai pati pradzia ir buvo sunkiausia. Jis isleido vos ne visus savo asmeninius pinigus is paypal, kad tesla nebankrutuotu.
Nereikia tiketis, kad nauja auto kompanija veiks kaip sveicariskas laikrodis. Visos tos finansines problemos ir gamybos trukdziai yra issprendziami, esme yra ta kad ju produktas tampa automoboliu "apple" ir visi ju nori. Asmeniskai nematau jokiu galimybiu Teslai bankrutuoti nuejus tiek toli.
Kiek as girdejas is jo interviu tai pati pradzia ir buvo sunkiausia. Jis isleido vos ne visus savo asmeninius pinigus is paypal, kad tesla nebankrutuotu.
Nereikia tiketis, kad nauja auto kompanija veiks kaip sveicariskas laikrodis. Visos tos finansines problemos ir gamybos trukdziai yra issprendziami, esme yra ta kad ju produktas tampa automoboliu "apple" ir visi ju nori. Asmeniskai nematau jokiu galimybiu Teslai bankrutuoti nuejus tiek toli.
Gal prieš kelis metus taip ir sakė. Bet dabar kai gamyba stringa ir per metus ar kiek išnaudos finansinius išteklius jei negaus naujų investicijų... Manau irgi nekažką. Ir dydis nebe tas kaip senais laikais. Dabar iš savo kišenės niekaip neišsisuktų.
Kad trikdžiai išsprendžiami buvo šnekama ir prieš metus ar du kai problemos apsiribojo atsarginių detalių trūkumu. Bet nuo tada toliau bandau auginti gamybą kosminiais tempais. O realūs rezultatai nedžiugina.
Tesla visa vertė yra pastatyta ant marketingo ir Musko asmeninio kulto. Jų autobuso faktorius yra 1. Jei Muskui kažkas nutiktų - viskas. Marketingas irgi stringa. Jau ne tik pavieniai žmonės skundžiasi, kad Teslos "autopilotas" yra nė velnio ne autopilotas ir tai tik klientų apgaudinėjimas. Ir jų pažada, kad dabar parduodamos auto galės pasiekti 5 lygio autonomiją tik su programine įranga.. Labai abejotina, nebent nutiktų stebuklas.
Dėl "visi nori" irgi.. Prieš kelis metus Tesla buvo praktiškai vienintelis rimtas masinės gamybos elektromobilis. Dabar konkurentų modeliai dygsta iš visų kampų ir per ateinančius kelis metus turbūt visi gamintojai turės arba elektromobilius, arba susijusius prekinius ženklus, kurie juos siūlo. Skirtumas tas, kad senieji auto gamintojai turės sutvarkytą gamybos grandinę ir rimtesnę kokybės kontrolę.
Kitas dalykas - Muskas neseniai išpirko brolio SolarCity ir perėmė jų solidžią skolą. Beje, SolarCity vienas iš įkūrėjų ir vadovų yra Musko brolis. Tai tiek sumažino jų finansų atsargas į priekį, tiek turbūt nepadeda ieškoti naujų investicijų dėl šeimyninių aplinkybių.
Bankrutuoti gal ir nebankrutuos, bet parsiduoti kuriam nors iš didžiųjų gamintojų yra labai reali tikimybė. Tesla gautų finansus ir priėjimą prie gamybos išteklių bei žinių. Pirkėjas gautų Teslos prekės ženklą ir baterijų technologiją. Bet toks išdalinimas sutrukdytų Muskui statyti savo imperiją. Matyt varys all-in.
Comment