Европа уезжает от бензина
Продажи электромобилей в ЕС выросли почти на 50%, а гибридов — на 61,6%
В заявлении ACEA говорится о «существенном росте» регистраций в ЕС новых автомобилей с двигателями на альтернативном топливе — электромобилей и гибридных автомобилей. Совокупный рост продаж таких машин в ЕС составил 37,6% по сравнению с первым кварталом прошлого года, до 212,9 тыс. автомобилей. Рост продаж машин, способных заряжаться от бытовой электросети (это могут быть как электрокары, так и гибриды), составил 29,9%, до 47,2 тыс. При этом максимальный рост в этом сегменте показали продажи электроавтомобилей, работающих на батареях,— 49%, 24,5 тыс.
Svarstote įsigyti elektromobilį? Įvertinkite ir tai
„Regitros“ duomenimis, iki balandžio 7 d. Lietuvoje buvo registruota 415 vien elektra varomų lengvųjų asmeninių automobilių, devyni lengvieji komerciniai ir 36 įvairūs motociklai bei motoroleriai. Dar mūsų šalyje yra beveik 100 įkraunamų iš tinklo hibridų.
„Regitros“ duomenimis, iki balandžio 7 d. Lietuvoje buvo registruota 415 vien elektra varomų lengvųjų asmeninių automobilių, ... dar beveik 100 hibridų.
Tie 100x hibridai kurie cia minimi manyciau yra Volvo XC90 T8, VW e-Golf ir pan.
Bet is kur Lietuvoje 415 elektriniu hibridu? Apart keleta Tesla Model S, tuzina BMW i3, ir kazkiek Nissan Leaf, - is kur Lietuvoje tiek hibridu?
Teslų apie 30, leafų ~170. Teslą pamatyt tikrai nebėra stebūklas, atkreipiau dėmesį, kad vieną iš jų pastoviai parkuoja autobusų žiede prie mandarino Fabijoniškėse. Matyt savininkas bus koks autobuso vairuotojas
Teslų apie 30, leafų ~170. Teslą pamatyt tikrai nebėra stebūklas, atkreipiau dėmesį, kad vieną iš jų pastoviai parkuoja autobusų žiede prie mandarino Fabijoniškėse. Matyt savininkas bus koks autobuso vairuotojas
Užkietėjęs troleibusininkas
Elektromobilių labai auga Lietuvoje, žiūrint procentine išraiška.
Teslų apie 30, leafų ~170. Teslą pamatyt tikrai nebėra stebūklas, atkreipiau dėmesį, kad vieną iš jų pastoviai parkuoja autobusų žiede prie mandarino Fabijoniškėse. Matyt savininkas bus koks autobuso vairuotojas
Balta Tesla pastoviai stovi ties Energetikos muziejaus Zveju g. Matyt irgi uzkietejes energetikas
Vilniuje elektromobiliai su specialiais „EV“ raidėmis paženklintais valstybiniais numeriais galės būti statomi nemokamai, trečiadienį nusprendė savivaldybės taryba.
Aš siūlyčiau mūsų spaudai atkreipti dėmesį į šį Financial Times gegužės 18-os vedamąjį straipsnį "The Big Green Bang: how renewable energy became unstoppable" (Didysis žaliasis sprogimas: kaip atsinaujinanti energetika tapo nesustabdoma").
Išsamiame straipsnyje pateikiama detali informacija apie atsinaujinančios energetikos ir elektromobilų naudojimo plėtros tempų augimą pastaraisiais metais, technologijų pigimą, tą lemiančias priežastis. Pateikiama eilė įvairių pavyzdžių.
Daugelis žino apie TESLA gigagamyklą Nevadoje bei Elon'o Musk'o planuoamas dar kelias panašias gamyklas Pasaulyje. Bet ar žinote, kad tokių panašaus dydžio gigagamyklų iš viso Pasaulyje šiuo metu statoma arba projektuojama yra 14? Iš jų 9 - Kinijoje.
Staipsnis pradedamas aprašomu pavyzdžiu, kaip britų kompanija Torotrak, šešis metus kūrusi degalus taupantį turbokopmresorių, dabar nebesugeba šio išradimo parduoti didžiosioms automobilius gaminančioms kompanijoms, nes jos visos, kaip susitarusios, britams atsako, kad nesirengia investuoti į tolimesnį vidaus degimo variklių tobulinimą, nes nemato šioje srityje perspektyvų, o visas inovacijoms skirtas investicijas nukreipia į elektromobilių gamybos vystymą.
Financial Times primena, kad savo laiku akmens anglis medieną pamonėje pakeitė ne iš karto, o per daugiau nei 60 metų. 1800-aisiais pramonėje vartojamos akmens anglies dalis viršijo 5% pramonės kuro balanse, o 50% pasiekė tik 1860 metais. Tačiau dabar tikėtis, kad perėjimas prie atsinaujinančios energetikos užtruks tiek pat ilgai, yra naivu, perspėja FT. Technologijos šiais laikais vystosi kur kas greičiau, be to - procesą spartina akivaizdi klimato kaitos grėsmė ir daugumos Pasaulio lyderių pasiryžimas skatinti kovą su klimato kaita.
Iš esmės lūžio taškas jau yra pereitas, subsidijų, reikalingų atsinaujinančiai energetikai vystyti santykinis poreikis kas met mažėja ir dabar atsinaujinanti enegetika tapo tiesiog pigiausia energetikos rūšimi. Ir ją vystyti yra tiesiog racionalu, net nekalbanat apie Pasaulio gelbėjimą.
FT atkreipia dėmesį į milžiniškus finansinius srautus, kuriuos į atsinaujinančią energetiką nukreipia net pačios tradicinės energetikos, naftą, dujas išgaunančios kompanijos.
Šis energetikos transformacijos procesas vyksta kur kas greičiau, nei daugelis išsilavinusių žmonių įsivaizduoja, teigia FT ir cituoja energetikos ekspertus, teigiančius, kad "Iškastinio kuro energetika jau pralaimėjo. Tiesiog nedaugelis Pasaulyje tai jau suprato"
Propagandinis straipsnis. Pigiausia energijos rūšis... Juokinga. Brangiausia.
Atsiliekate nuo informacijos srauto. Pasidomėkit, kas vyksta renewables globaliame kontekste. Google
Pavyzdžiui, Kinija per 2016 metus pastatė 36GW vien tik saulės energijos kolektorių. Ir 26 GW vėjo jėgainių. PER METUS. 36 GIGAVATUS saulės ir 26 GIGAVARUS vėjo. Vien tik Kinija. Tai yra visiškas ir protu nesuvokiamas kosmosas. Per metus. Ar įsivaizduojate, kokie tai skaičiai? Galima tik įsivaizduoti, kokį vaidmenį čia atlieka skalės ekonomija ir ką tai reiškia atsinaujinančiai energijai pasaulio mastu. Per paskutinius kelis metus buvo padaryta daugiau progreso, nei iki tol nuo pat šitų technologijų atsiradimo pradžios. Renewables reikalai vyksta žymiai greičiau, nei kas nors galėjo tikėtis. Persilaužimas jau įvyko. Taip kad nešnekėkit nesąmonių ir geriau pasigūglinkit naujienas.
Augimas didelis (2013 m. iš saulės gamino 9 TWh, pernai jau 66 TWh), bet tik dėl mažos palyginamosios bazės, iki persilaužimo dar labai toli, kai lyginam su absoliutiniais Kinijos elektros gamybos skaičiais :
Renewables reikalai vyksta žymiai greičiau, nei kas nors galėjo tikėtis. Persilaužimas jau įvyko. Taip kad nešnekėkit nesąmonių ir geriau pasigūglinkit naujienas.
Bet vamzdynai iš Rusijos į Europą nestovi be darbo (ir net nauji projektuojami).
Augimas didelis (2013 m. iš saulės gamino 9 TWh, pernai jau 66 TWh), bet tik mažos palyginamosios bazės, iki persilaužimo dar labai toli, kai lyginam su absoliutiniais Kinijos elektros gamybos skaičiais :
Ketvirtadalis (ar daugiau) energijos produkcijos per dešimtmetį. Nuo nulio. Tuo pat metu stabdoma dauguma anglimi kūrenamų elektrinių projektų. Persilaužimas jau įvyko. Tai jau post factum.
Atsiliekate nuo informacijos srauto. Pasidomėkit, kas vyksta renewables globaliame kontekste. Google
Pavyzdžiui, Kinija per 2016 metus pastatė 36GW vien tik saulės energijos kolektorių. Ir 26 GW vėjo jėgainių. PER METUS. 36 GIGAVATUS saulės ir 26 GIGAVARUS vėjo. Vien tik Kinija. Tai yra visiškas ir protu nesuvokiamas kosmosas. Per metus. Ar įsivaizduojate, kokie tai skaičiai? Galima tik įsivaizduoti, kokį vaidmenį čia atlieka skalės ekonomija ir ką tai reiškia atsinaujinančiai energijai pasaulio mastu. Per paskutinius kelis metus buvo padaryta daugiau progreso, nei iki tol nuo pat šitų technologijų atsiradimo pradžios. Renewables reikalai vyksta žymiai greičiau, nei kas nors galėjo tikėtis. Persilaužimas jau įvyko. Taip kad nešnekėkit nesąmonių ir geriau pasigūglinkit naujienas.
Joks persilaužimas neįvyko ir neįvyks. Kur tą atsinaujinančią saulės energiją galima saugoti? Ji generuojama tik dieną. Ir labai priklauso nuo metų laiko bei debesuotumo. Vėjo jau mažiau. Ir visai mažai - hidro. Bet jos resursai ir potencialas Vakaruose iš esmės išnaudotas. Azijoje dar yra. Bet irgi Kinija išsiurbs per dešimtmetį viską iš to, ką gali. Dar yra Rusijos Sibire milžiniškas hidro potencialas, bet Rusijai jo nereikia, o ir pačiame Sibire nėra kam jo vartoti. Perdavinėti kabeliais už tūkstančių kilometrų? Paprasčiau jau dujas... Nuostoliai mažesni, nei elektros atveju. Taigi, atmetus hidroenergetiką iš atsinaujinančios, ne taip jau ir gražiai atrodo. Dėl to, kad saulės energijos negalima saugoti, generuojama tik dieną ir tai nevienodai, paros, metų ir priklausomai nuo debesuotumo, saulės energetika sudarys tik 10-20 proc. labai netolygaus fono, o virš jo stovės tradicinė energetika. Nu vėjo dar kažkiek...
Kas dėl kainos, tai ji kol kas nėra pigi. Ir kai Kinija stato, tai neturi kur dėti pas save prištampuotų saulės modulių. Aišku, jų savikaina gan maža. Bet neaišku, kiek jie ten ilgai veiks. Kadangi šioje srityje kažkiek tenka dirbti (universitete moksliną daryti), tai kyla labai didelės problemos dėl nekokybiškų saulės modulių. Kol kas vienintelis sprendimas - išimti visą modulį ir pakeisti kitu. Bet visi nori ankstyvos diagnostikos, nori pigios, nori... Suinstaliavus pigius saulės kolektrorius, paskui apturima daug problemų juos eksploatuojant. Ypač jei jie statomi ant pastatų ir sunkiai prieinami. Taigi, kad Kinija daro, tai nereiškia, kad jie neatsikąs ir po to nesispjaudys.
Technologijose irgi būna aklikelių. Aš nesakau, kad saulės energetika yra aklikelis, bet tokia, kokia ji dabar yra, ji nepatenkins vis augančių poreikių. O jei įvyks elektromobilių bumas, tai poreikiai elektros energijai išaugs bent dvigubai pirmiausiai išsivysčiusiose šalyse. Bet aš sakau, kad elektromobilių bumo nebus, nes kol kas nėra normalių akumuliatorių technologijų, o egzistuojanti ličio jonų nepatenkins elektromobilizacijos poreikių dėl paties ličio planetoje riboto kiekio ir gavybos galimybių. Bus tam tikras elektromobilizacijos šuoliukas, kuris po to sulėtės ir didės lėčiau.
Tesla Powerpack komercinės baterijos elektros saugojimui:
Kaip bandomuosius parodomuosius variantus Tesla jau keletoje salų įrengė šias baterijas ir dabar salos naudojasi tik saulės pagaminta elektros energija.
Comment