Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektromobiliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Įdomi schema pasinagrinėjimui apie tai, jog įkraunami į baterijas elektromobiliai yra 3 kartus efektyvesni nei elektromobiliai naudojantys vandenilį:

    Comment


      Parašė Jegermeister Rodyti pranešimą
      Dar viena gera citata iš šio straipsnio:

      „Šviesmečiais aplenkę“

      Dauguma automobilių gamintojų neturi tokio noro, kaip „Tesla“ – gaminti baterijų, kadangi joms iš esmės trūksta kompetencijos. „Atvirai kalbant, jei dabar palyginsime save su „Samsung“ ir LG, jie šviesmečiais mus aplenkę“, – sakė „VW Group“ skyriaus vadovas Th. Sedranas.

      Skaitykite daugiau: http://www.delfi.lt/auto/autonaujien....d?id=73349328
      LG šiemet turėtų atidaryti baterijų gamyklą Vroclave, Samsung kitąmet - Vengrijoje.

      Comment


        Tesla jau paleidžia Gigafactory gamyklą: https://www.greentechmedia.com/artic...reentech+Media)

        ---

        Tuo tarpu Supercharger turėtų gauti smarkų atnaujinimą:

        Elon Musk’s New V3 Supercharger Will Exceed 350 kW of Power

        Comment


          /\
          Taip, puikios naujienos ir labai džiugu, kad Teslai pagaliau ima pavykti nebe beviltiškai atsilikti nuo užsibrėžtų tikslų, bet juos imti vykdyti greičiau nei planuota. Verta paminėti, kad tik ką šviežiai paleistoje Gigafactory pradėtos gaminti naujo tipo baterijos - 2170, kurios neva yra ne tik tankiausios baterijos pasaulyje šiuo metu, bet ir pigiausios (?!?) kas skamba tiesiog neįtikėtinai, bet tikėkimės jog yra tiesa:

          Elon Musk on Tesla/Panasonic’s new 2170 battery cell: ‘highest energy density cell in the world…that is also the cheapest’


          Parašė Elon Musk
          “Everything is going very well at the battery Gigafactory and we believe quite strongly that SolarCity’s technology on the Silevo front added to Panasonic ‘s cell technology will make it the most efficient and ultimately the cheapest solar cell in the world – just as it is with the battery cell. We have the best cell in the world that is also the cheapest cell.“
          Kalbant apie baterijų kainą, panašu, kad anksčiau pacituoti ir diskutuoti skaičiai apie $400/kWh dabar ir $215/kWh, kurių dar tik ką buvo tikimasi 2020-iems kai kuriems gamintojams (Tesla-Panasonic, LG, Samsung) jau yra dabartis šiandien:

          Tesla confirms base Model 3 will have less than 60 kWh battery pack option, cost is below $190/kWh and falling

          Parašė Electrek.co
          In a new note (via StreetInsider), Langan writes that Bereisa’s Model 3 estimate cost breakdown adds up to the vehicle being unprofitable for Tesla. He estimates the Model 3’s factory variable cost (FVC) to be $1,510 above its $35,000 starting price, while he sees the Chevy Bolt’s FVC at $4,980 below its $37,500 starting price.

          Bereisa based his analysis on the base Model 3 being offered with a 60 kWh battery, like the Bolt, and on Tesla achieving a cost of ~$190/kWh. He estimates that Tesla’s current battery pack cost (cells, casing, cooling and entire pack) is at $260/kWh, while GM’s is at $215/kWh. GM’s cells and battery pack are manufactured by its partner LG Chem.

          It’s interesting to note that Bereisa worked at GM for decades and he was one of the top engineers working on electric vehicles at the automaker ever since the EV1 program.

          Tesla’s Vice-President of Investor Relations, Jeff Evanson, jumped in on the call between Langan and Bereisa to correct their analysis. Evanson stated that Tesla’s battery pack cost is already below $190/kWh – meaning at least 26% less than Bereisa’s current estimate – and that the base Model 3 will be offered with a battery pack option smaller than 60 kWh, like Bereisa assumed.
          Grįžtant prie tradicinių automobilių gamintojų, tokios naujienos turėtų jiems sukelti isterišką paniką, technologijos kuriomis paremta praktiškai visa jų gamyba vos ne per naktį tampa atgyvena ir nepanašu, kad daugelis yra tam kažkaip pasiruošę. Industrija, kuri inertiškai labai mažais žingsniais judėjo dešimtmečius metų nepanašu, kad yra pasirengusi permainoms, kurios vyksta greičiau nei bet kas galėjo tikėtis. Bus įdomu .

          Comment


            Parašė pauliaK Rodyti pranešimą
            Industrija, kuri inertiškai labai mažais žingsniais judėjo dešimtmečius metų nepanašu, kad yra pasirengusi permainoms, kurios vyksta greičiau nei bet kas galėjo tikėtis. Bus įdomu.
            Sužinoti, iš kur bus imama elektra baterijų pakrovimui kai visi atsisakys tradicinių automobilių. Nebent saulės baterijos taps tokios efektyvios kad menulio šviesos užtektų jų darbui.

            Comment


              Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
              Sužinoti, iš kur bus imama elektra baterijų pakrovimui kai visi atsisakys tradicinių automobilių. Nebent saulės baterijos taps tokios efektyvios kad menulio šviesos užtektų jų darbui.
              Nu jo, tikrai... nes gi visi atsisakys tradicinių automobilių jau po mėnesio! Iš kur gi paimsim energiją!!!Ąąąą

              Comment


                Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                Sužinoti, iš kur bus imama elektra baterijų pakrovimui kai visi atsisakys tradicinių automobilių. Nebent saulės baterijos taps tokios efektyvios kad menulio šviesos užtektų jų darbui.

                Branduolinė sintezė. Jai realiai reikia tik politinės valios įgyvendinti, kurios kol kas vis dar neatsirado. Kuomet korporacijos nuspręs pelnytis ne iš naftos pramonės, o iš elektros, tuomet prognozuoju, kad projektas bus įgyvendintas per mažiau nei 10 metų , nes kol kas užbaigimo data yra turbūt 3000m.

                Dabar kol kas technologija gauna palyginus mažai pinigų, o JAV labai smagiai nuo jos atsiribojo pradėdama bendradarbiauti ITER projekte. Vien tik vokiečiai kol kas juda priekin su alternatyviu dizainu ir prognozuočiau būtent jų sėkmę.

                Comment


                  Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                  Sužinoti, iš kur bus imama elektra baterijų pakrovimui kai visi atsisakys tradicinių automobilių. Nebent saulės baterijos taps tokios efektyvios kad menulio šviesos užtektų jų darbui.
                  Technologijos būtų iš čia:

                  https://en.wikipedia.org/wiki/Area_51


                  p.s. ir nesiginčyk, aš visada teisus.
                  Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                  Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                  Comment


                    Naujausia naujų elktromilių registracijos Lietuvoje statistika už 2016 metus:

                    VW e-Up! Wins Lithuania

                    This EV market has registered 82 units this year, up 116% YoY, with the EV Share ending at 0.4%, 2016 can be considered Year One for EV's in this market.

                    The most popular plug-ins here were the VW e-Up! and Nissan Leaf, with both counted together representing almost half of the market.

                    The VW e-Up! won this year Best Seller title with 21 units, six more than the 2015 Best Seller, the BMW i3, did then. The Nissan Leaf came close to the German city car, but wasn't enough to surpass it, thus repeating the runner-up status won in 2015.

                    This is the most important trophy in the little VW electric city car career, which has been hampered by a high selling price.

                    Other models popular here are the Nissan e-NV200 / Evalia twins, #3, and the Tesla Model S, BMW i3 and Kia Soul, all tied in #4 with six units.

                    Interesting is the fact that Lithuania is a strong BEV market, with plug-in hybrids accounting for only 15% of the market, with the Best Selling PHEV, the VW Passat GTE, being just #7, with three units.

                    The manufacturers title went to Nissan, with 32% share, followed by Volkswagen (31%) and BMW (12%), with Tesla just outside the podium, with 11% share.

                    Daugiau:

                    http://ev-sales.blogspot.lt/2017/01/...mber-2016.html
                    Paskutinis taisė Jegermeister; 2017.01.05, 21:58.

                    Comment


                      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                      Nu jo, tikrai... nes gi visi atsisakys tradicinių automobilių jau po mėnesio!
                      Pauliak parašė, kad VDV technologijos paseno per naktį, todėl darom išvada, kad nuo rytojaus gamins vien "batareikas".

                      Comment


                        Susirūpino elektromobilių vairuotojais: Vilniuje įrengs 5 įkrovimo stoteles
                        http://auto.lrytas.lt/naujienos/susi...o-stoteles.htm

                        Comment


                          Paryžiuje pradėjo važinėti autonominiai elektrobusiukai, galintys gabenti iki 10 žmonių. Tiesą sakant aš ateities viešąjį transportą matau būtent tokį. Viena pagrindinių priežasčių, kodėl išsivysčiusiose šalyse nepopuliarios maršrutkės yra ta, kad labai aukšti vairuotojų atlyginimai. Dėl to maršrūtkės nevažinėja, važinėja autobusai, o kad tai būtų dar ekonomiškiau, važinėja visokie tramvajai. Bet mano supratimu ateityje viešasis transportas turėtų vėl mažėti, nes nebeliks jo vairuotojo ir nebereikės didelių kaštų jo atlyginimui mokėti. Į gatves turėtų sugrįžti maršrūtkės, tik be vairuotojų ir elektrinės, kurie tikriausiai net neturės maršrutų, tiesiog galima bus kaip taksi susistabdyt gatvėj ar išsikviesti mobilia programėle. Tokiems elektrobusiukams važiuojant kokia Kalvarijų gatve, jie kuo puikiausiai galės patys susijungti į traukinuką, važiuoti vienas nuo kito per 50 ct. atstumą, taip neužkišant gatvių, o kai kažkuriai vienai iš traukinuko dalių reikės kur kitur, tai tiesiog pasuks ir išvažiuos iš sąstato. Pagrindinė VT esmė bus, kad jis atvažiuos daug arčiau tavo namų ir pristatys daug arčiau tau reikiamos vietos, panaikinant VT pagrindinę bėda - tolimų ėjimų iki VT stotelių ir iš jų. Ir nemanau, kad tokiai technologijai prireiks dešimtečių ateiti, veikiausiai po 10 metų jau jinai bus ganėtinai plačiai paplitusi, juk technologijos galima sakyti jau dabar yra, tereikia jas kiek patobulinti ir paleisti į apyvartą. Dėl to visi tie, kurie ragina Vilniuje kasti metro ar statyti tramvajus, galėtų kiek su savo raginimais palaukti

                          Comment


                            Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                            Pagrindinė VT esmė bus, kad jis atvažiuos daug arčiau tavo namų ir pristatys daug arčiau tau reikiamos vietos, panaikinant VT pagrindinę bėda - tolimų ėjimų iki VT stotelių ir iš jų.
                            Šiaip daktarai rekomenduoja per parą nužingsniuoti 10tūkst.žingsnių.

                            Comment


                              Man sunku suprasti tokius argumentus, nes taip išeitų, kad verta grįžti prie arklių ir vežimų. Viešojo transporto tikslas yra kaip tik priešingas - užtikrinti kuo patogesnį ir kuo greitesnį susisiekimą. Jeigu jo tikslas būtų privesti žmones kuo daugiau vaikščioti, na tada atitinkamai ir kitokių transporto priemonių reikia. O kur žmogui pasivaikščioti, gal tegul jis pats pasirenka.

                              Comment


                                Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                                Paryžiuje pradėjo važinėti autonominiai elektrobusiukai, galintys gabenti iki 10 žmonių. Tiesą sakant aš ateities viešąjį transportą matau būtent tokį. Viena pagrindinių priežasčių, kodėl išsivysčiusiose šalyse nepopuliarios maršrutkės yra ta, kad labai aukšti vairuotojų atlyginimai. Dėl to maršrūtkės nevažinėja, važinėja autobusai, o kad tai būtų dar ekonomiškiau, važinėja visokie tramvajai. Bet mano supratimu ateityje viešasis transportas turėtų vėl mažėti, nes nebeliks jo vairuotojo ir nebereikės didelių kaštų jo atlyginimui mokėti. Į gatves turėtų sugrįžti maršrūtkės, tik be vairuotojų ir elektrinės, kurie tikriausiai net neturės maršrutų, tiesiog galima bus kaip taksi susistabdyt gatvėj ar išsikviesti mobilia programėle. Tokiems elektrobusiukams važiuojant kokia Kalvarijų gatve, jie kuo puikiausiai galės patys susijungti į traukinuką, važiuoti vienas nuo kito per 50 ct. atstumą, taip neužkišant gatvių, o kai kažkuriai vienai iš traukinuko dalių reikės kur kitur, tai tiesiog pasuks ir išvažiuos iš sąstato. Pagrindinė VT esmė bus, kad jis atvažiuos daug arčiau tavo namų ir pristatys daug arčiau tau reikiamos vietos, panaikinant VT pagrindinę bėda - tolimų ėjimų iki VT stotelių ir iš jų. Ir nemanau, kad tokiai technologijai prireiks dešimtečių ateiti, veikiausiai po 10 metų jau jinai bus ganėtinai plačiai paplitusi, juk technologijos galima sakyti jau dabar yra, tereikia jas kiek patobulinti ir paleisti į apyvartą. Dėl to visi tie, kurie ragina Vilniuje kasti metro ar statyti tramvajus, galėtų kiek su savo raginimais palaukti
                                Čia geras pastebėjimas. Autonominis transportas su automatinėmis kontrolės sistemomis padarys žiauriai svarbų persilaužimą - atlaisvins kelius. Ne dėl mažesnių gabaritų (jie nebus mažesni) ir ne dėl naujų kelių, bet dėl efektyvesnio kelio išnaudojimo. Nebereiks tradicinių šviesoforų (kaip nebereikia šiuolaikinėse metro sistemose). To rezultatas bus didesnis kiekis auto gatvėje, mažesni atstumai ir maksimaliai efektyviai besikertantys srautai. Tai reiškia, kad viešasis transportas galės būti mažesnis ir labiau personalizuotas. Gal net iki tokio lygio, kad bus normalu kaskart į darbą važiuoti vienviečiu ar dviviečiu viešuoju transportu. Kaip kokiu autonominiu Uber'iu. Bet kamščių nebus arba jie bus sąlyginai maži.

                                Comment


                                  Mano supratimu tame ir yra ateities viešojo transporto esmė, kad jis apims ne tik arterijas, kaip yra dabar, bet ir kapiliarus, taps daug lengviau prieinamas ir efektyvesnis. Jo personalizacijai atsiras labai daug galimybių, tu galėsi pasirinkti važiuoti vienas - atitinkamai greičiau, bet brangiau. Ar į savo vagonėlį priimti kitus, kažkur užsukant, sugaištant daugiau laiko, bet kelionės kaina kažkiek kartų mažesnė. Tai padarys viešąjį transportą daug patrauklesniu ir su daug daugiau galimybių, galbūt net iki tokių, kur tu galėsi pasirinkti važiuoti iki darbo tokiu vagonėliu, kuriame chebra žaidžia kortomis. Pagrindinis klausimas kada to sulauksim. Ir man kažkaip atrodo, kad to laukti nebeliko tiek daug, bent jau ne tiek, kad dabar vertėtų kišti milijardus į metro ar tramvajus, kurie iškarto taps atgyvena, kai tik tas smart viešasis transportas įeis į rinką.

                                  Comment


                                    /\ Įdomus ir to naujo VT priklausomumo faktorius. Iš esmės tokią viešojo transporto paslaugą teiks ne savivaldybė, o privačios įmonės, kaip antai tas pats Uber ar Tesla. Klausimas gi kokių veiksmų turės imtis savivalda, kad būtų užtikrintas paslaugos teikimas tiems, kurie finansiškai negebės naudotis minėtomis paslaugomis. Arba galbūt privačios įmonės pačios teiks tas "socialinę" funkciją turinčias paslaugas?

                                    Bet kokiu atveju liūdna ateitis yra vairuotojams. Ne veltui dabar visi protestuoja prieš Uber. Kas bus, kai pradės važinėti autonominiai automobiliai?

                                    -----

                                    E. Muskas savo Twitteryje parašė, kad jiems iki pilno autonomiško automobilio liko 3-6 mėnesiai ir tokie automobiliai greičiausiai bus paleisti į prekybą (bet tai nereiškia, kad autonomiškumas veiks, nes skiriasi teisiniai reguliavimai valstybėse ar valstijose). Beje, Tesla naudoja masinio mokymosi sistemą, kuomet kiekvienas jų automobiliu nuvažiuotas kilometras prisideda prie bendro AI mokymosi ir sugebėjimų lygio. Taigi, kuo daugiau kiekvieną dieną nuvažiuojama kilometrų, tuo saugesnė sistema tampa. Jau dabar pranešama, kad autopiloto funkcija (tokioje stadijoje, kokioje ji yra dabar) avarijų kiekį tarp Tesla auto sumažino 40%. O tai yra labai ženklus skaičius.

                                    Comment


                                      Tai juk ir dabar viešasis transportas daug kur yra privatizuotas arba veikia pagal visokias frančizes. Savivalda tiesiog įveda taisykles, kaip tai turi būti daroma. Kaip bebūtų, yra rinka, kuri veikia. O visiškai neišgalintiems susimokėti, galės būti teikiamos subsidijos/kompensacijos. Pavyzdžiui, tam tikras skaičius kelionių bus kompensuojamas arba dalinai kompensuojamas. Arba kompensuojamas tam tikras atstumas, etc. Variantų daug. Taip bus paprasčiau savivaldybei, nei išlaikyti ir prižiūrėti ištisus atobusų parkus.

                                      Comment


                                        Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                                        E. Muskas savo Twitteryje parašė, kad jiems iki pilno autonomiško automobilio liko 3-6 mėnesiai ir tokie automobiliai greičiausiai bus paleisti į prekybą (bet tai nereiškia, kad autonomiškumas veiks, nes skiriasi teisiniai reguliavimai valstybėse ar valstijose). Beje, Tesla naudoja masinio mokymosi sistemą, kuomet kiekvienas jų automobiliu nuvažiuotas kilometras prisideda prie bendro AI mokymosi ir sugebėjimų lygio. Taigi, kuo daugiau kiekvieną dieną nuvažiuojama kilometrų, tuo saugesnė sistema tampa. Jau dabar pranešama, kad autopiloto funkcija (tokioje stadijoje, kokioje ji yra dabar) avarijų kiekį tarp Tesla auto sumažino 40%. O tai yra labai ženklus skaičius.
                                        Nedidelis pataisymas. Tokie automobiliai ne tik kad tikrai bus paleisti į prekybą, jais jau prekiaujama. Absoliučiai visi Tesla automobiliai pagaminti nuo praeitų metų spalio iki dabar jai turi visą reikiamą įranga pilnai autonominiam vairavimui, tereikia programinės įrangos atnaujinimo, kurie Teslose vyksta automatiškai - internetu. Elonas savo tweete būtent ir turi galvoje programinės įrangos atnaujinimo datą, kuri įgalins pilną self driving, t.y. mažiausiai po pusmečio turėsim dešimtis tūkstančių pilnai autonominių automobilių. Kai prieš porą metų tas pats Muskas savo prognozę nuo maždaug 5 metų sumažino iki poros atrodė kad tai visiškai nerealu, bet panašu kad bičas žinojo ką šneka .

                                        Comment


                                          Parašė John Rodyti pranešimą
                                          Čia geras pastebėjimas. Autonominis transportas su automatinėmis kontrolės sistemomis padarys žiauriai svarbų persilaužimą - atlaisvins kelius. Ne dėl mažesnių gabaritų (jie nebus mažesni) ir ne dėl naujų kelių, bet dėl efektyvesnio kelio išnaudojimo. Nebereiks tradicinių šviesoforų (kaip nebereikia šiuolaikinėse metro sistemose). To rezultatas bus didesnis kiekis auto gatvėje, mažesni atstumai ir maksimaliai efektyviai besikertantys srautai. Tai reiškia, kad viešasis transportas galės būti mažesnis ir labiau personalizuotas. Gal net iki tokio lygio, kad bus normalu kaskart į darbą važiuoti vienviečiu ar dviviečiu viešuoju transportu. Kaip kokiu autonominiu Uber'iu. Bet kamščių nebus arba jie bus sąlyginai maži.
                                          Kaip gali būti didesnis kiekis auto gatvėse ir mažesni kamščiai? Ilgas autobusas su 100 keleivių tikrai mažiau vietos užima kamštyje nei atitinkamas kiekis mikroautobusų vežančių po 10 keleivių. Pvz. rytais užsikemša visos gatvės vedančios iš šiaurinės miesto dalies į centrą, Ukmergės, GV, Kalvarijų, net pats Vakarinis aplinkkelis, tokias spūstis gali panaikinti tik auto kiekio sumažinimas arba nauji infrastruktūros projektai. Autonominiai auto gali tik truputį pagreitinti judėjimą, pvz. niekas nepramiegos žalio šviesoforo užsižiūrėjęs į mobiliaką (bet iš kitos pusės niekas nebevažiuos per geltoną ), bet fiziškai auto niekur nedings.
                                          Paskutinis taisė Lettered; 2017.01.25, 13:35.
                                          Flickr

                                          Comment

                                          Working...
                                          X