Taigi Aš iš savo pusės jau įrodžiau, kad visa energetika pasaulyje gauna subsidijas (ir atsinaujinanti pakankamai mažai, jei žiūrėsi į istorinius duomenis).
OK, gauna. Bet atsinaiujinantiems kažkodėl vis tiek sumokama daugiau. O to neturi būti.
Man neįdomu, kiek subsidijų jie gaudavo anksčiau. Man įdomu dabar.
Kad tu viską skaičiuoji niekam nesuprantama logika, tai niekam nėra paslaptis.
Dabar tai šią sekundę? Prieš dešimt minučių?
Kartais jūsų mąstymo kampai yra tokie, tokie nelogiški, kad baisu pasidaro. Skiriam daugiau nei 600 mlrd. dolerių gamtą teršiančiai energijos gamybai, bet jeigu tik atsinaujinanti gaus 170 mlrd., tai jau dangus nukris. Kitaip tariant: neišgėręs nesuprasi.
Kad tu viską skaičiuoji niekam nesuprantama logika, tai niekam nėra paslaptis.
Dabar tai šią sekundę? Prieš dešimt minučių?
Kartais jūsų mąstymo kampai yra tokie, tokie nelogiški, kad baisu pasidaro. Skiriam daugiau nei 600 mlrd. dolerių gamtą teršiančiai energijos gamybai, bet jeigu tik atsinaujinanti gaus 170 mlrd., tai jau dangus nukris. Kitaip tariant: neišgėręs nesuprasi.
Esmė tokia, kad investuojant tarp tų 600 ir 170 mlrd. investicijų skirtumas 3,5 karto, bet rezultate elektros iš tų 600 mlrd. pagaminama ne lygiai tiek pat 3,5 karto daugiau, o kokius 10 kartų daugiau, todėl tam visi tie dideli supirkimo tarifai ir padaryti, kad apsimokėtų investicijos į atsinaujinančią energetiką ir jas paskatinti.
Esmė tokia, kad investuojant tarp tų 600 ir 170 mlrd. investicijų skirtumas 3,5 karto, bet rezultate elektros iš tų 600 mlrd. pagaminama ne lygiai tiek pat 3,5 karto daugiau, o kokius 10 kartų daugiau, todėl tam visi tie dideli supirkimo tarifai ir padaryti, kad apsimokėtų investicijos į atsinaujinančią energetiką ir jas paskatinti.
Malonu, jog pagaliau pripažinai, kad subsidijuojama yra visa energijos gavyba.
Tiesiog ramiai paziurek bilenkoki jutubes video, kaip pvz. https://www.youtube.com/watch?v=JOXDsUCZfgg . O dabar pamastyk ar rupi kam nors tie Bangladeshai ir kitos tavo sapaliones? Bent ikerti kokios elektromobiliu premofance galimybes?
Tokie dalykai labiausiai aktualūs tiems, kam dar nėra 18 ir neturintiems teisių. Nekalbant apie galėjimą nusipirkti apskritai bet kokią mašiną. Suaugusiems nebent tuo atveju, jei jie profesionalūs lenktynininkai ar auto žurnalistai
Ar tai, kad kitos energijos rūšys gavo žymiai, žymiai didesnes išmokas nieko nereiškia, nes va atsinaujinanti dabar gauna?
Šitas argumentas jau senokai plaukioja internetuose. Bet silpnokas jis, daugiau skirtas sensacijų ieškotojams nelabai naudojantiems savo galvą. Dalykas tas, kad į metriką neįtrauktas generuojamos energijos kiekis. Kaip atrodytų 1-ai kWh tenkantis subsidijų kiekis?
Aš visom galūnėm už atsinaujinančius, bet nereikėtų manipuliuoti skaičiais.
Šitas argumentas jau senokai plaukioja internetuose. Bet silpnokas jis, daugiau skirtas sensacijų ieškotojams nelabai naudojantiems savo galvą. Dalykas tas, kad į metriką neįtrauktas generuojamos energijos kiekis. Kaip atrodytų 1-ai kWh tenkantis subsidijų kiekis?
Aš visom galūnėm už atsinaujinančius, bet nereikėtų manipuliuoti skaičiais.
O kiek pagamintos energijos teko atominės energijos subsidijų pradžioje? Gal norėtum tokia informacija pasidalinti?
Juk eina kalba apie sąlyginai visiškai naują technologiją, kuri yra, natūralu, brangi, nes nebuvo taikoma plačiai. Pavyzdžiui, Pasaulio ekonomikos forumas jau dabar išvadose teigia, kad saulės elektrinių gaminama elektra yra pigiausia energijos rūšis: https://futurism.com/solar-power-fin...or-new-energy/
Tampa akivaizdu, kad priešingai nei iškastinis kuras, atsinaujinanti energetika nebebus remiama, nes tam nebebus poreikio. Kaip ir su elektromobiliais: subsidijos taikomos tik siekiant įvesti naują technologiją į rinką, paskatinti naudojimą. Įsukus variklį nebebus poreikio jokioms subsidijoms.
Juk eina kalba apie sąlyginai visiškai naują technologiją, kuri yra, natūralu, brangi, nes nebuvo taikoma plačiai. Pavyzdžiui, Pasaulio ekonomikos forumas jau dabar išvadose teigia, kad saulės elektrinių gaminama elektra yra pigiausia energijos rūšis
60 valstybių, bet ne visame pasaulyje.
Suprantama, kad ten, kur beveik visada yra giedras dangus, saulės energija turi geras perspektyvas ir su tuo sutinka dauguma. Bet kiek elektros šiandien pagamintų Vilniaus saulės elektrinė, jeigu ji būtų pastatyta?
60 valstybių, bet ne visame pasaulyje.
Suprantama, kad ten, kur beveik visada yra giedras dangus, saulės energija turi geras perspektyvas ir su tuo sutinka dauguma. Bet kiek elektros šiandien pagamintų Vilniaus saulės elektrinė, jeigu ji būtų pastatyta?
Ar yra kokios prielaidos, kad elektromobiliai artimiausiu metu smarkiai atpigtų? Na pvz. kad Nissan leaf kainuotų vietoje 35k eur bent panašiai kiek analogas su VDV pulsar 15k eur? Telefonai šiaip nelabai ir atpigo, iphone 7 dar net brangesnis už 1.
Kiti forumiečiai jau pasakė daugelį priežasčių, kodėl elektromobliai pigs. Tam labai tinka ir Nissan Leaf pavyzdys, kuris kaip suprantu Lietuvoje kol kas yra pats populiariausias parduodamas elektromobilis. Po poros metų turėtų pasirodyti Nissan Leaf 2.0, antrosios kartos Leaf'as jau bus dvigubai galingesnis, su 60 kW baterija ir nuvažiuojantis virš 300 km., dvigubai daugiau negu dabartinis mdelis, o kaina turėtų būti labai panaši. Kai pasirodys antra elektromobilių karta, pirmoji turėtų smarkiai atpigti ir šiaip pirmoji karta visada būna 'bandomoji' ir nevykusi, tačiau jau 2018 m. į rinką ateis nauji elektromobiliai, tame tarpe ir Tesla Model 3. O juk vien Model 3 gamybai yra statoma gamykla, kurios pajėgumai yra didesni, nei prieš tai jų turėjo visos pasaulio gamyklos kartu sudėjus. Ir tai tik gigafactory JAV, kitais metais turi būti atskleisti planai ir dėl gigafactory Europoje ir tai tik Tesla, kiti gamintojai taip pat nemiega. Todėl tiesą sakant ne tai, kad yra visos prielaidos elektromobiliams atpigti, bet netgi nėra prielaidų jiems neatpigti.
Po poros metų turėtų pasirodyti Nissan Leaf 2.0, antrosios kartos Leaf'as jau bus dvigubai galingesnis, su 60 kW baterija ir nuvažiuojantis virš 300 km., dvigubai daugiau negu dabartinis mdelis, o kaina turėtų būti labai panaši. Kai pasirodys antra elektromobilių karta, pirmoji turėtų smarkiai atpigti ir šiaip pirmoji karta visada būna 'bandomoji' ir nevykusi, tačiau jau 2018 m. į rinką ateis nauji elektromobiliai, tame tarpe ir Tesla Model 3. O juk vien Model 3 gamybai yra statoma gamykla, kurios pajėgumai yra didesni, nei prieš tai jų turėjo visos pasaulio gamyklos kartu sudėjus. Ir tai tik gigafactory JAV, kitais metais turi būti atskleisti planai ir dėl gigafactory Europoje ir tai tik Tesla, kiti gamintojai taip pat nemiega. Todėl tiesą sakant ne tai, kad yra visos prielaidos elektromobiliams atpigti, bet netgi nėra prielaidų jiems neatpigti.
Štai kada atpigs iki VDV lygio, kada bus galima su vienu pakrovimu tiek kiek su dyezliu, kada pakrovimas nu 0iki pilnos baterijos užtruks porą minučių, kai supaprastės pats pakrovimo procesas (nes dabar Vokietijoje reikia turėti kažkokią kortelę, ją užregistruoti, tik tada važiuoti krautis), tada ir bus galima masiškai pirkti elektromobilius. Bet ne dabar.
Štai kada atpigs iki VDV lygio, kada bus galima su vienu pakrovimu tiek kiek su dyezliu, kada pakrovimas nu 0iki pilnos baterijos užtruks porą minučių, kai supaprastės pats pakrovimo procesas (nes dabar Vokietijoje reikia turėti kažkokią kortelę, ją užregistruoti, tik tada važiuoti krautis), tada ir bus galima masiškai pirkti elektromobilius. Bet ne dabar.
Vėl tu aiškini kam ką pirkt ir kam ko nepirkt. Nu baikit šitas nesąmones. Nenori - neperki elektromobilio. Niekas tavęs dabar neverčia. Problem solved.
Comment