Pasiimkit liniuotę, pratęskit grafiką keletui metų į priekį ir pamatysit šviesų rytojų
Pridedam po tuos kelis šimtus automobilių per metus, bet šviesaus rytojaus net iš toli nesimato, kai palyginam visa tai su dabar iš viso registruotais 1,5 mln. automobilių.
Šiaurės korėjoje irgi gera tendencija pvz. mobiliakų turėtojų, pernai buvo 100, šiemet 1000, augimas 10 kartų per metus, mums tik pavydėti. Tik kai palygini su visais milijonais gyventojų, tai ne kažin kas.
Taip, kad nebejuokimkim su tom "tendencijom", o grįžkim į realybę, kažkas svaigo, neva stambieji gamintojai nesugeba pagaminti elektromobilių, realybė tokia, kad jų rinka dar per maža, kad vertėtų užsiimti masine gamyba, o pelnas minimalus.
Šiaurės korėjoje irgi gera tendencija pvz. mobiliakų turėtojų, pernai buvo 100, šiemet 1000, augimas 10 kartų per metus, mums tik pavydėti. Tik kai palygini su visais milijonais gyventojų, tai ne kažin kas.
Taip, kad nebejuokimkim su tom "tendencijom", o grįžkim į realybę, kažkas svaigo, neva stambieji gamintojai nesugeba pagaminti elektromobilių, realybė tokia, kad jų rinka dar per maža, kad vertėtų užsiimti masine gamyba, o pelnas minimalus.
Kai kas svaigo 2007 metais, kad telefonai be mygtukų ir už "kosminę" 500$ kainą neturi jokių perspektyvų...
Žinoma, automobiliai taip greitai kaip telefonai nekeičiami, bet visi procesai jau prasidėjo, ypač Kinijoje ir JAV.
Šiaurės korėjoje irgi gera tendencija pvz. mobiliakų turėtojų, pernai buvo 100, šiemet 1000, augimas 10 kartų per metus, mums tik pavydėti. Tik kai palygini su visais milijonais gyventojų, tai ne kažin kas.
Taip, kad nebejuokimkim su tom "tendencijom", o grįžkim į realybę
Jeigu elektromobilių pardavimai vienais metais būtų didesni, kitais metais mažesni, t.y. svyruotų, tai tada galima būtų sakyti 'jokios tendencijos nėra'. Tačiau kada elektromobilių pardavimai auga +100% į metus ir tai jau tęsiasi trečius metus - tendenciją galima įžvelgti. Žinoma, tai dar gali būti 'atsitiktinumas', tačiau aš esu beveik tikras, kad ir per 2017 metus elektromobilių pardavimai Lietuvoje išaugs per +100%, kas reikš jog elektromobilių per 2017 metus bus parduota daugiau, nei prieš tai per visus metus kartu sudėjus. Per 2016 m. Lietuvoje parduoti elektromobiliai sudarė ~1%, jeigu tendencijos su 100% augimu išsilaikytų 5 metus, tai po 5 metų nauji elektromobiliai sudarytų apie trečdalį nuo visų parduodamų naujų. Žinoma, tokio spartaus augimo gali ir nebūti (bet gali ir būti), tačiau esmės tai vistiek nekeičia - pardavimų augimo tendencija daugiau nei aiški.
Elektromobiliai sukels revoliuciją, tokią kaip kompiuteriai, mobiliakai ar internetas. Visi šie įrenginiai pasižymėjo labai panašiomis tendencijomis - sparčiu paplitimu. Elektromobilis ne mobiliakas ir ne kompiuteris, jo gamyba atsieina brangiau, tačiau esmės tai nekeičia, gal tik tą revoliuciją kiek lėtesnę daro, bet mašinas žmones perka kad ir kokios brangios jos būtų, svarbiausia, kad elektromobilis turi tapti pigesne/patogesne/švaresne/ir t.t. alternatyva kurą deginančioms priemonėms. Jis tokiu neabejotinai taps, klausimas tik kada. Pirmieji mobiliakai irgi baisiai brangūs buvo, atrodė, kad tik turtuoliai gali juos įsigyti, o dabar jie dešimtis kartų mažesni, tūkstančius kartų galingesni, jų galimybės net nelygintinos su pirmtakais, o kaina - dešimteriopai mažesnė. Kažkas panašaus bus ir su elektromobiliais ir tas procesas jau yra prasidėjęs, ne veltui visokios gigafactory statomos, tendenciją apie elektromobilių populiarumo augimą galima būtų suprasti net nemačius jokios jų pardavimų statistikos, tačiau kai yra konkretūs skaičiai, rodantys labai spartų elektromobilių augimą, tai tame neįžvelgti tendencijos turėtų būti sudėtinga
Na, pamišimas dėl pokemonų irgi rodė didžiulį augimą. Kiek dabar tuo užsiima? Mados dalykas. Todėl galim būti tikri, kad normalios konkurencijos sąlygomis elektromobiliai tol nepralenks vidaus degimo variklių, kol elektros energijos toks pats kiekis tilps kaip dabar telpa į benzino baką. Tiek pat energijos tokiame pat tūryje ir svoryje. Dabar gi yra taip, kad viskas laikosi ant subsidijų. Efektyvumas nėra geras, nes labai sunkius, inertiškus akumuliatorius reikia kas kartą sustojus vėl "įvaryti".
Na, pamišimas dėl pokemonų irgi rodė didžiulį augimą. Kiek dabar tuo užsiima? Mados dalykas. Todėl galim būti tikri, kad normalios konkurencijos sąlygomis elektromobiliai tol nepralenks vidaus degimo variklių, kol elektros energijos toks pats kiekis tilps kaip dabar telpa į benzino baką. Tiek pat energijos tokiame pat tūryje ir svoryje. Dabar gi yra taip, kad viskas laikosi ant subsidijų. Efektyvumas nėra geras, nes labai sunkius, inertiškus akumuliatorius reikia kas kartą sustojus vėl "įvaryti".
Priklausys nuo tendencijų didžiosiose rinkose ir valdžios veiksmų. Mažose rinkose tiesiog matysim viso to veidrodį. Todėl reiktų žiūrėti į skaičius ir tendencijas JAV, Kinijoje ir didesnėse ES rinkose. Kol kas skaičiai atrodo įspūdingai. Bet, kaip ir sakai, didele dalimi dėl subsidijų ir kitokių lengvatų.
galim būti tikri, kad normalios konkurencijos sąlygomis elektromobiliai tol nepralenks vidaus degimo variklių, kol elektros energijos toks pats kiekis tilps kaip dabar telpa į benzino baką.
Jeigu tai būtų tiesa, tai iki šiol smartphonai tebūtų žurnalų paveikslėliuose, o ne mūsų kišenėse. Baterija yra labai svarbu, tačiau pirkdami telefoną mes vertiname daugybės faktorių visumą, o ne vien bateriją. Taip bus ir su elektromobiliais, be to elektromobilių įkrovimas bus kur kas paprastesnis, nei degalų: nei namie, nei prekybcentrio aikštelėj ar darbe niekas degalinių neįrenginėja, skirtingai nei elektromobilių infrastruktūrą.
Comment