Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektromobiliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Škoda nukopijavo savo dizainą, kokis seubas

    Comment


      Kai Škoda atrodo labiau kaip BNB nei naujas BNB.

      Comment


        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
        Teslas kažkada turėjo geriausius sensorius autonominiam, bet pramiegojo šansą ir dabar atsilieka nuo kitų. O cybertruck tai anekdotu virtęs. Atsimenu, kai cybertruck turėjo būti pardavinėjamas 2022 metais.

        P.S. strėlės testas niekaip neparodo ar jis neperšaunamas, o ir pats tikslas kažkokia nesąmonė, ne šarvuotis pinigams pervežti gi čia.

        P.S.S. Kažkas dar thunderfoot žiūri?
        nuo ko atsilieka? Gal nuo feikinio Huawei ADS (Autonomous Driving Support)?
        -

        Comment


          Parašė gerietis Rodyti pranešimą

          nuo ko atsilieka? Gal nuo feikinio Huawei ADS (Autonomous Driving Support)?
          Nuo daug ko atsilieka:

          https://www.businessinsider.com/amaz...ng-2021-4?op=1
          https://www.kbb.com/car-news/consume...-slips-to-7th/
          https://www.consumerreports.org/cars...w-a2103632203/

          Comment


            Parašė gerietis Rodyti pranešimą

            nuo ko atsilieka? Gal nuo feikinio Huawei ADS (Autonomous Driving Support)?
            Nuo visų lidarais paremtų sistemų.

            Comment


              Tesla 15a, Argo AI 3ia, two years later Ford, VW-backed Argo AI is shutting down

              Klausimas ar tešlos autopilotas tavo katę suvažinėjo kad tu taip tešlos nekenti?

              Comment


                Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                Nuo visų lidarais paremtų sistemų.
                Nuo tų lidarų, kurie "mato" kliūtis kai jų dar nesimato?
                -

                Comment


                  Diena.lt 2023.11.04
                  Eksperimentas: elektomobilių gamintojų šūkiai dužo į lietuviškus orus
                  Beveik už dyką įveikiami 400–500 km pagal gamintojų testų rezultatus – viliojantis įrašas elektromobilių pardavėjų reklamoje. Tačiau reklaminiai šūkiai yra tam, kad skatintų pirkti. Grupelė automobilių ekspertų nusprendė patikrinti, kaip gamintojų duomenys keičiasi susidūrę su lietuviška rudens realybe. (...)

                  „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ (LŽA) bandymus organizavo likus paskutinėms savaitėms iki žieminių greičio ribojimų magistraliniuose keliuose. Pretendentai į Metų elektromobilio nominaciją turėjo įveikti 200 km ir finišuoti ten pat, kur startavo. Vairuotojai važiavo Kelių eismo taisyklėse (KET) nustatytu maksimaliu leistinu 130 km/val. greičiu, o kelio remonto ruožuose vadovavosi ženklinimu ir atitinkamai mažino greitį. Elektromobiliuose veikė klimato kontrolės sistema, o vairuotojai klausėsi muzikos (...) Bandyme dalyvavo devyni modeliai.
                  Konkurso komisija vertino šiuos elektra varomus automobilius: „Audi SQ8 Sportback e-tron“, „Citroen e-C4 X“, „Hyundai IONIQ 6 EV“, „Hyundai KONA Electric Premium“, „Jeep Avenger Summit BEV“, „Mercedes-Benz EQE 500 4MATIC“, „Subaru Solterra“, „Toyota bZ4X“ ir „Volkswagen ID.3 Pro Performance“.

                  Bandymo dieną vyravo 2 °C šilumos, o išvažiavus į automagistralę protarpiais pradėdavo lyti ir net snigti. Vis dėlto galima sakyti, kad šiais metais konkursantams teko palankesnės sąlygos. Mat kelyje Vilnius–Panevėžys vyksta nemažai kelio remonto darbų, privertusių lėtinti greitį. Tai elektromobiliams naudinga, nes padeda sutaupyti baterijos įkrovos. Siekiant išlaikyti vienodas galimybes, kiekvienas eksperimente dalyvavęs elektromobilis turėjo būti įkrautas iki 100 proc. baterijos, o iki starto jais reikėjo nuvažiuoti 30 km. Bandymas prasidėjo Vilniuje, naujajame „SoliTek“ biure Mokslininkų gatvėje. Iš jos elektromobilių kolona pajudėjo A2 magistralės link.

                  Finišavo per plauką
                  Važiavimas lietuviško rudens sąlygomis didžiausiu leistinu greičiu yra kur kas didesnis iššūkis nei kasdienės kelionės mieste. Tai lėmė, kad elektromobiliams sekėsi sudėtingiau nei manyta.
                  „Jeep Avenger Summit BEV“ kompaktiškasis visureigis eksperimento finišo apskritai nepasiekė. Įvertinus riziką, kad pakeliui į Vilnių automobilis gali sustoti, buvo nutarta nerizikuoti ir jo bateriją įkrauti nuvažiavus 129 km. „Šis elektromobilių testas tik vieno ir, matyt, blogiausio, scenarijaus bandymas. Tačiau, įvertinus Lietuvos geografiją ir klimatą, toks scenarijus gali būti gana dažnas: greitkelis ir temperatūra apie 0 °C. Tai du labai smarkiai elektromobiliu nuvažiuojamą atstumą keičiantys veiksniai“, – aiškino komisijos narys Justas Lengvinas.
                  Su iššūkiais susidūrė ir kiti modeliai.
                  „Subaru Solterra“ finišą pasiekė su vos 1 proc. baterijos ir 5 km galimo nuvažiuoti atstumo likučiu.
                  „Įsėdęs į „Subaru Solterra“ ties Ukmerge, jau po 10 km pradėjau važiuoti 110 km/val. greičiu. Likus 50 km iki finišo, važiavau ne didesniu kaip 100 km/val. greičiu. Likus 30 km, greitį sumažinau iki 80 km/val. Likus apie 20 km, visiškai išjungiau šildymą, multimedijos ekraną ir važiavau 70 km/val. greičiu. Jei šildymas būtų veikęs, finišo nebūčiau pasiekęs“, – detalėmis dalijosi konkurso komisijos narys Vytautas Pilkauskas. Jam įvažiavus į Vilnių, ties nusukimu į Mykolo Lietuvio gatvę, „Solterra“ turėjo 1 proc. baterijos įkrovos, borto kompiuteris rodė galimus nuvažiuoti 7 km. Iki finišo buvo likę dar 3,5 km, todėl beveik visą tą atstumą jis riedėjo neviršydamas 30 km/val. Taip buvo sugeneruota energijos dar vienam papildomam kilometrui.

                  Išeitis – keliauti rečiau
                  4 proc. baterijos likutį ir 17 km nuvažiuoti likusį atstumą finiše rodė „Toyota bZ4X“ borto kompiuteris. Su 10 proc. ir 26 km likučiu galutinį tašką pasiekė „Citroen e-C4 X“.
                  Didžiausias baterijos (47 proc.) ir nuvažiuojamo atstumo (208 km) likutis finiše užfiksuotas „Hyundai Ioniq 6“ modelyje. Anot V. Pilkausko, vargu ar finišas būtų pasiektas, jei automagistralėje nebūtų vykę tiek kelio darbų. Remonto ruožuose greitis buvo gerokai mažesnis, o tai situaciją palengvino ir finišą leido pasiekti ne tik „Subaru“, bet ir „Toyota“, „Citroen“ modeliams. „Bandymo rezultatai gali šokiruoti, tačiau tai nereiškia, kad reikėtų atsisakyti elektromobilių. Man tai sufleruoja, kad, turint elektromobilį ir įvertinus dabartinę greitųjų stotelių infrastruktūros situaciją, bus tiesiog gerokai mažiau spontaniškų išvykų. Prieš ilgesnę kelionę elektromobiliu reikia šiek tiek daugiau planuoti nei važiuojant įprastu automobiliu“, – įžvalgomis dalijosi ir J. Lengvinas.

                  Tiksliausias – „Mercedes“
                  Specialistų teigimu, visi gamintojai, prieš pateikdami elektromobilį rinkai, patikrina jį standartizuotuose WLTP testuose ir gautą nuvažiuojamo atstumo ir sąnaudų rezultatą nurodo kaip orientyrą pirkėjams. Palyginus oficialius duomenis su borto kompiuterių pateikta informacija po testo, galima sutrikti.
                  Pavyzdžiui, 71,4 kWh talpos bateriją turinčio „Toyota bZ4X“ deklaruojamas viena įkrova įveikiamas atstumas – 502 km, bet finiše, po įveiktų 196 km, borto kompiuteris rodė, kad baterijos užtektų įveikti tik papildomus 17 km. Mažiausias skirtumas tarp deklaruojamų duomenų ir gautų eksperimento metu užfiksuotas „Mercedes-Benz EQE SUV 500 4MATIC“. Panaši situacija ir su tokios pat talpos bateriją turinčiu „Subaru Solterra“. Deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas yra 414 km, bet po bandymų borto kompiuteris rodė, kad automobilis papildomai galėtų įveikti vos 5 km.
                  Mažiausias skirtumas tarp deklaruojamų duomenų ir gautų eksperimento metu užfiksuotas „Mercedes-Benz EQE SUV 500 4MATIC“. Po eksperimento, 100 kWh talpos bateriją turinčio ir pagal deklaruojamus duomenis 464 km (pagal WLTP) įveikti galinčio automobilio borto kompiuteris rodė, kad elektromobilis galėtų įveikti dar 95 km.
                  Palyginus oficialius duomenis su atstumu, kuris būtų įveiktas važiuojant bandymo sąlygomis, galima matyti, kad eksperimente dalyvavę modeliai įveiktų 30–57 proc. mažesnį atstumą.

                  Kitokios WLTP sąlygos
                  Tiesa, komisijos nariai pastebėjo, kad tiesiogiai palyginti testų rezultatų neįmanoma. WLTP testai atliekami skaičiuojant energijos sąnaudas automobiliui važiuojant keturiais skirtingais ciklais: lėtai, vidutiniškai, greitai ir labai greitai. Pastarojo važiavimo metu trumpam laikui yra įsibėgėjama iki 131 km/val., o vidutinis greitis visų keturių WLTP ciklų metu tėra vos 46,5 km/val. Konkurse vykdyto bandymo metu šis rodiklis siekė vidutiniškai 74,2 km/val. (...)

                  https://www.diena.lt/naujienos/versl...s-orus-1146526

                  Comment


                    Parašė transpondster Rodyti pranešimą
                    Tesla 15a, Argo AI 3ia, two years later Ford, VW-backed Argo AI is shutting down

                    Klausimas ar tešlos autopilotas tavo katę suvažinėjo kad tu taip tešlos nekenti?
                    Kodėl nekenčiu? Tiesiog nepasimaunu ant overhype'into mėšlo ir tiek. Nesakau, kad su Tesla viskas blogai per se.

                    Comment


                      Parašė Romas Rodyti pranešimą
                      Diena.lt 2023.11.04
                      Eksperimentas: elektomobilių gamintojų šūkiai dužo į lietuviškus orus
                      Stipriausiai atstumą žudo 1) greitis ir 2) šildymas be šilumos siurblio.

                      Kadangi oro pasipriešinimo formulėje greitis yra kvadratu, tai ir sąnaudos pradeda kilti kvadratine progresija. O kur dar šildymas varžiniu šildytuvu, kurio efektyvumas tokiu oru yra 3-4 kartais mažesnis už šilumos siurblį.

                      Comment


                        Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
                        Stipriausiai atstumą žudo 1) greitis ir 2) šildymas be šilumos siurblio.
                        Kadangi oro pasipriešinimo formulėje greitis yra kvadratu, tai ir sąnaudos pradeda kilti kvadratine progresija. (...)
                        Kol dar neatsirado normalių baterijų, tai nereikia stebėtis kad daugėja autostrdoje 70-90 km val. besivelkančių apynaujų automobilių, kurių numeriai kažkodėl prasideda EA arba EV.
                        Gerai, jei jie bando savo baterijų realias galimybes sąlygomis pirmoje juostoje, bet kartais pasitako ir nesusipratusių antraeilininkų.

                        Comment


                          Parašė Romas Rodyti pranešimą
                          Kol dar neatsirado normalių baterijų, tai nereikia stebėtis kad daugėja autostrdoje 70-90 km val. besivelkančių apynaujų automobilių, kurių numeriai kažkodėl prasideda EA arba EV.
                          Gerai, jei jie bando savo baterijų realias galimybes sąlygomis pirmoje juostoje, bet kartais pasitako ir nesusipratusių antraeilininkų.
                          Su 80 kWh baterija nuo Kauno į Palangą gali važiuoti be įkrovų, o važiuojant nuo Vilniaus sustotum 6 minutėms pasikrauti Kryžkalnyje, t.y. trumpiau negu sustoja žmonės pailsėti ir įsigyti dešrainio.

                          Šiaip aš iš viso suprantu tokių, kurie autostradoje su elektromobiliu važiuoja lėtai - pakeliui yra pakankamai krovimo taškų net su 45 kWh baterija važiuot ant 140. Tad čia nelabai matau skirtumo tarp paprasto VDV automobilio - jei nenori piltis, tai važiuok autostrada ant 70

                          Comment


                            Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                            Šiaip aš iš viso suprantu tokių, kurie autostradoje su elektromobiliu važiuoja lėtai - pakeliui yra pakankamai krovimo taškų net su 45 kWh baterija važiuot ant 140. Tad čia nelabai matau skirtumo tarp paprasto VDV automobilio - jei nenori piltis, tai važiuok autostrada ant 70
                            Jo, tikrai nėra skirtumo nuo VDV, ypač kai važiuoji su tokiu, kuris vietoje oficialių 300 km realiai tik 200 km nuvažiuoja, o sustojus artimausioje krovos vietoje dažnas variantas, kad ji arba sugedus arba užimta.

                            Paskutinis taisė Lettered; 2023.11.04, 21:19.
                            Flickr

                            Comment


                              Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                              Jo, tikrai nėra skirtumo nuo VDV, ypač kai važiuoji su tokiu, kuris vietoje oficialių 400 km realiai tik 200 km nuvažiuoja, o sustojus artimausioje krovos vietoje dažnas variantas, kad ji arba sugedus arba užimta.
                              Na VDV veikia tie patys fizikos dėsniai, WLTP sąnaudos taip pat visiškai nesueina su 130 km/h kelione. Kadangi jau nebe 2012, už 10-20 km bus sekanti stotelė, iki kurios nesunkiai nuvažiuosi nesivelkant ant 70. Nuo Vilniaus iki Klaipėdos šalia A1 paskaičiavau 27 stoteles, vidurkis 14 vienai pusei. Turbūt degalinių mažiau, negu stotelių.

                              Comment


                                Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                                Na VDV veikia tie patys fizikos dėsniai,
                                Ne visai. Dėl savo neefektyvumo VDV sąnaudos keičiantis apkrovai ir važiuojant pastoviu greičiu keičiasi santykinai nedaug. Jei pvz. man absoliutus minimumas yra apie 5 l/100 km, tai per intensyvų lietų ir priešpriešinį vėją absoliutus minimumas tampa 7-7.5 l/100 km. Pliusas tai, kad elektrą ir šilumą gamina VDV ir nereikia eikvoti baterijos radijai, pagrindinės baterijos kondicionavimui bei salono šildymui.

                                Ir kol nepasikeis baterijų technologija, didžioji dauguma EV liks miesto automobiliai. Tai irgi nėra blogai.

                                Comment


                                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                  Jo, tikrai nėra skirtumo nuo VDV, ypač kai važiuoji su tokiu, kuris vietoje oficialių 300 km realiai tik 200 km nuvažiuoja, o sustojus artimausioje krovos vietoje dažnas variantas, kad ji arba sugedus arba užimta.
                                  Jeigu kažkas perka 300 teorinių km EV ir dažnai važiuoja 300+ km atstumus jo problemos, kad nepasidomi praktika.
                                  Su krovimu A1 nėra jokių problemų su adekvačiais ne miesto EV, nebent būtinai nori nemokamai...

                                  Comment


                                    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                                    pakeliui yra pakankamai krovimo taškų net su 45 kWh baterija važiuot ant 140.
                                    "Ant" 140 važiuodamas daugiau laiko praleisi įkraudamas elektromobilio bateriją negu važiuodamas.
                                    Norėčiau pamatyti kiek tu įkrausi per 6 minutes realybėje.

                                    Konkretus pavyzdys: naujas superkinietiškas Seres 3, Vilnius - Kaunas šaltu oru Kauną pasiekia 120 kmh greičiu su baterijos likučiu mažiau 50%. Bando krautis LAKD stotelėje "Pas Lado" - "greitas" DC krovimas neduoda daugiau 10 kW. Po 15 min, nesulaukęs pagerėjimo, važiuoja į Ramučių Ignitis, čia pasikrauna pilnai per ~45 min. Ir taip toliau ir panašiai visam maršrute.
                                    -

                                    Comment


                                      Sūris spąstams baigiasi, teks atvert pinigines

                                      Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/verslas/naujien..._medium=copied





                                      Comment


                                        Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                                        "Ant" 140 važiuodamas daugiau laiko praleisi įkraudamas elektromobilio bateriją negu važiuodamas.
                                        Norėčiau pamatyti kiek tu įkrausi per 6 minutes realybėje.
                                        17% kad užtektų nulėkti iki Palangos.

                                        Parašė gerietis Rodyti pranešimą
                                        Konkretus pavyzdys: naujas superkinietiškas Seres 3, Vilnius - Kaunas šaltu oru Kauną pasiekia 120 kmh greičiu su baterijos likučiu mažiau 50%. Bando krautis LAKD stotelėje "Pas Lado" - "greitas" DC krovimas neduoda daugiau 10 kW. Po 15 min, nesulaukęs pagerėjimo, važiuoja į Ramučių Ignitis, čia pasikrauna pilnai per ~45 min. Ir taip toliau ir panašiai visam maršrute.
                                        Nežinau kokia čia fuflo mašina, publika su normaliomis problemų su „Pas Lado“ (ant plugshare.com) nemato.

                                        Comment


                                          Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                                          "Ant" 140 važiuodamas daugiau laiko praleisi įkraudamas elektromobilio bateriją negu važiuodamas.
                                          Norėčiau pamatyti kiek tu įkrausi per 6 minutes realybėje.

                                          Konkretus pavyzdys: naujas superkinietiškas Seres 3, Vilnius - Kaunas šaltu oru Kauną pasiekia 120 kmh greičiu su baterijos likučiu mažiau 50%. Bando krautis LAKD stotelėje "Pas Lado" - "greitas" DC krovimas neduoda daugiau 10 kW. Po 15 min, nesulaukęs pagerėjimo, važiuoja į Ramučių Ignitis, čia pasikrauna pilnai per ~45 min. Ir taip toliau ir panašiai visam maršrute.
                                          140 nežinau skaičių, bet Model 3 šiltu ar vidutiniu oru maždaug120 km/h ~20 kWh, 90 km/h ~15kWh/100km, taigi nuvažiuot 120 km:
                                          90km/h 80 min
                                          120km/h 60min + 5kWh / 45 kW * 60 min/h ~= 67 min + sustojimas tai tarkim 70 min

                                          Šiaip abejoju ar su 50 kW stotelėm apsimoka važiuot ~140, bet 120 vs 90 kaip kiti sakosi EV velkasi, tai akivaizdu kad net su 50 kW greičiau važiuot ir krautis trunka mažiau laiko.
                                          Paskutinis taisė transpondster; 2023.11.04, 23:12.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X