Škoda nukopijavo savo dizainą, kokis seubas
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Elektromobiliai
Collapse
X
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimąTeslas kažkada turėjo geriausius sensorius autonominiam, bet pramiegojo šansą ir dabar atsilieka nuo kitų. O cybertruck tai anekdotu virtęs. Atsimenu, kai cybertruck turėjo būti pardavinėjamas 2022 metais.
P.S. strėlės testas niekaip neparodo ar jis neperšaunamas, o ir pats tikslas kažkokia nesąmonė, ne šarvuotis pinigams pervežti gi čia.
P.S.S. Kažkas dar thunderfoot žiūri?-
Comment
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
nuo ko atsilieka? Gal nuo feikinio Huawei ADS (Autonomous Driving Support)?
https://www.businessinsider.com/amaz...ng-2021-4?op=1
https://www.kbb.com/car-news/consume...-slips-to-7th/
https://www.consumerreports.org/cars...w-a2103632203/
- 1 patinka
Comment
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
nuo ko atsilieka? Gal nuo feikinio Huawei ADS (Autonomous Driving Support)?
- 2 patinka
Comment
-
Parašė 1252 Rodyti pranešimą
Klausimas ar tešlos autopilotas tavo katę suvažinėjo kad tu taip tešlos nekenti?
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Nuo visų lidarais paremtų sistemų.-
Comment
-
Diena.lt 2023.11.04
Eksperimentas: elektomobilių gamintojų šūkiai dužo į lietuviškus orus
Beveik už dyką įveikiami 400–500 km pagal gamintojų testų rezultatus – viliojantis įrašas elektromobilių pardavėjų reklamoje. Tačiau reklaminiai šūkiai yra tam, kad skatintų pirkti. Grupelė automobilių ekspertų nusprendė patikrinti, kaip gamintojų duomenys keičiasi susidūrę su lietuviška rudens realybe. (...)
„Lietuvos žurnalistų autoklubas“ (LŽA) bandymus organizavo likus paskutinėms savaitėms iki žieminių greičio ribojimų magistraliniuose keliuose. Pretendentai į Metų elektromobilio nominaciją turėjo įveikti 200 km ir finišuoti ten pat, kur startavo. Vairuotojai važiavo Kelių eismo taisyklėse (KET) nustatytu maksimaliu leistinu 130 km/val. greičiu, o kelio remonto ruožuose vadovavosi ženklinimu ir atitinkamai mažino greitį. Elektromobiliuose veikė klimato kontrolės sistema, o vairuotojai klausėsi muzikos (...) Bandyme dalyvavo devyni modeliai.
Konkurso komisija vertino šiuos elektra varomus automobilius: „Audi SQ8 Sportback e-tron“, „Citroen e-C4 X“, „Hyundai IONIQ 6 EV“, „Hyundai KONA Electric Premium“, „Jeep Avenger Summit BEV“, „Mercedes-Benz EQE 500 4MATIC“, „Subaru Solterra“, „Toyota bZ4X“ ir „Volkswagen ID.3 Pro Performance“.
Bandymo dieną vyravo 2 °C šilumos, o išvažiavus į automagistralę protarpiais pradėdavo lyti ir net snigti. Vis dėlto galima sakyti, kad šiais metais konkursantams teko palankesnės sąlygos. Mat kelyje Vilnius–Panevėžys vyksta nemažai kelio remonto darbų, privertusių lėtinti greitį. Tai elektromobiliams naudinga, nes padeda sutaupyti baterijos įkrovos. Siekiant išlaikyti vienodas galimybes, kiekvienas eksperimente dalyvavęs elektromobilis turėjo būti įkrautas iki 100 proc. baterijos, o iki starto jais reikėjo nuvažiuoti 30 km. Bandymas prasidėjo Vilniuje, naujajame „SoliTek“ biure Mokslininkų gatvėje. Iš jos elektromobilių kolona pajudėjo A2 magistralės link.
Finišavo per plauką
Važiavimas lietuviško rudens sąlygomis didžiausiu leistinu greičiu yra kur kas didesnis iššūkis nei kasdienės kelionės mieste. Tai lėmė, kad elektromobiliams sekėsi sudėtingiau nei manyta.
„Jeep Avenger Summit BEV“ kompaktiškasis visureigis eksperimento finišo apskritai nepasiekė. Įvertinus riziką, kad pakeliui į Vilnių automobilis gali sustoti, buvo nutarta nerizikuoti ir jo bateriją įkrauti nuvažiavus 129 km. „Šis elektromobilių testas tik vieno ir, matyt, blogiausio, scenarijaus bandymas. Tačiau, įvertinus Lietuvos geografiją ir klimatą, toks scenarijus gali būti gana dažnas: greitkelis ir temperatūra apie 0 °C. Tai du labai smarkiai elektromobiliu nuvažiuojamą atstumą keičiantys veiksniai“, – aiškino komisijos narys Justas Lengvinas.
Su iššūkiais susidūrė ir kiti modeliai.
„Subaru Solterra“ finišą pasiekė su vos 1 proc. baterijos ir 5 km galimo nuvažiuoti atstumo likučiu.
„Įsėdęs į „Subaru Solterra“ ties Ukmerge, jau po 10 km pradėjau važiuoti 110 km/val. greičiu. Likus 50 km iki finišo, važiavau ne didesniu kaip 100 km/val. greičiu. Likus 30 km, greitį sumažinau iki 80 km/val. Likus apie 20 km, visiškai išjungiau šildymą, multimedijos ekraną ir važiavau 70 km/val. greičiu. Jei šildymas būtų veikęs, finišo nebūčiau pasiekęs“, – detalėmis dalijosi konkurso komisijos narys Vytautas Pilkauskas. Jam įvažiavus į Vilnių, ties nusukimu į Mykolo Lietuvio gatvę, „Solterra“ turėjo 1 proc. baterijos įkrovos, borto kompiuteris rodė galimus nuvažiuoti 7 km. Iki finišo buvo likę dar 3,5 km, todėl beveik visą tą atstumą jis riedėjo neviršydamas 30 km/val. Taip buvo sugeneruota energijos dar vienam papildomam kilometrui.
Išeitis – keliauti rečiau
4 proc. baterijos likutį ir 17 km nuvažiuoti likusį atstumą finiše rodė „Toyota bZ4X“ borto kompiuteris. Su 10 proc. ir 26 km likučiu galutinį tašką pasiekė „Citroen e-C4 X“.
Didžiausias baterijos (47 proc.) ir nuvažiuojamo atstumo (208 km) likutis finiše užfiksuotas „Hyundai Ioniq 6“ modelyje. Anot V. Pilkausko, vargu ar finišas būtų pasiektas, jei automagistralėje nebūtų vykę tiek kelio darbų. Remonto ruožuose greitis buvo gerokai mažesnis, o tai situaciją palengvino ir finišą leido pasiekti ne tik „Subaru“, bet ir „Toyota“, „Citroen“ modeliams. „Bandymo rezultatai gali šokiruoti, tačiau tai nereiškia, kad reikėtų atsisakyti elektromobilių. Man tai sufleruoja, kad, turint elektromobilį ir įvertinus dabartinę greitųjų stotelių infrastruktūros situaciją, bus tiesiog gerokai mažiau spontaniškų išvykų. Prieš ilgesnę kelionę elektromobiliu reikia šiek tiek daugiau planuoti nei važiuojant įprastu automobiliu“, – įžvalgomis dalijosi ir J. Lengvinas.
Tiksliausias – „Mercedes“
Specialistų teigimu, visi gamintojai, prieš pateikdami elektromobilį rinkai, patikrina jį standartizuotuose WLTP testuose ir gautą nuvažiuojamo atstumo ir sąnaudų rezultatą nurodo kaip orientyrą pirkėjams. Palyginus oficialius duomenis su borto kompiuterių pateikta informacija po testo, galima sutrikti.
Pavyzdžiui, 71,4 kWh talpos bateriją turinčio „Toyota bZ4X“ deklaruojamas viena įkrova įveikiamas atstumas – 502 km, bet finiše, po įveiktų 196 km, borto kompiuteris rodė, kad baterijos užtektų įveikti tik papildomus 17 km. Mažiausias skirtumas tarp deklaruojamų duomenų ir gautų eksperimento metu užfiksuotas „Mercedes-Benz EQE SUV 500 4MATIC“. Panaši situacija ir su tokios pat talpos bateriją turinčiu „Subaru Solterra“. Deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas yra 414 km, bet po bandymų borto kompiuteris rodė, kad automobilis papildomai galėtų įveikti vos 5 km.
Mažiausias skirtumas tarp deklaruojamų duomenų ir gautų eksperimento metu užfiksuotas „Mercedes-Benz EQE SUV 500 4MATIC“. Po eksperimento, 100 kWh talpos bateriją turinčio ir pagal deklaruojamus duomenis 464 km (pagal WLTP) įveikti galinčio automobilio borto kompiuteris rodė, kad elektromobilis galėtų įveikti dar 95 km.
Palyginus oficialius duomenis su atstumu, kuris būtų įveiktas važiuojant bandymo sąlygomis, galima matyti, kad eksperimente dalyvavę modeliai įveiktų 30–57 proc. mažesnį atstumą.
Kitokios WLTP sąlygos
Tiesa, komisijos nariai pastebėjo, kad tiesiogiai palyginti testų rezultatų neįmanoma. WLTP testai atliekami skaičiuojant energijos sąnaudas automobiliui važiuojant keturiais skirtingais ciklais: lėtai, vidutiniškai, greitai ir labai greitai. Pastarojo važiavimo metu trumpam laikui yra įsibėgėjama iki 131 km/val., o vidutinis greitis visų keturių WLTP ciklų metu tėra vos 46,5 km/val. Konkurse vykdyto bandymo metu šis rodiklis siekė vidutiniškai 74,2 km/val. (...)
https://www.diena.lt/naujienos/versl...s-orus-1146526
- 2 patinka
Comment
-
Parašė transpondster Rodyti pranešimąTesla 15a, Argo AI 3ia, two years later Ford, VW-backed Argo AI is shutting down
Klausimas ar tešlos autopilotas tavo katę suvažinėjo kad tu taip tešlos nekenti?
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąDiena.lt 2023.11.04
Eksperimentas: elektomobilių gamintojų šūkiai dužo į lietuviškus orus
Kadangi oro pasipriešinimo formulėje greitis yra kvadratu, tai ir sąnaudos pradeda kilti kvadratine progresija. O kur dar šildymas varžiniu šildytuvu, kurio efektyvumas tokiu oru yra 3-4 kartais mažesnis už šilumos siurblį.
Comment
-
Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimąStipriausiai atstumą žudo 1) greitis ir 2) šildymas be šilumos siurblio.
Kadangi oro pasipriešinimo formulėje greitis yra kvadratu, tai ir sąnaudos pradeda kilti kvadratine progresija. (...)
Gerai, jei jie bando savo baterijų realias galimybes sąlygomis pirmoje juostoje, bet kartais pasitako ir nesusipratusių antraeilininkų.
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąKol dar neatsirado normalių baterijų, tai nereikia stebėtis kad daugėja autostrdoje 70-90 km val. besivelkančių apynaujų automobilių, kurių numeriai kažkodėl prasideda EA arba EV.
Gerai, jei jie bando savo baterijų realias galimybes sąlygomis pirmoje juostoje, bet kartais pasitako ir nesusipratusių antraeilininkų.
Šiaip aš iš viso suprantu tokių, kurie autostradoje su elektromobiliu važiuoja lėtai - pakeliui yra pakankamai krovimo taškų net su 45 kWh baterija važiuot ant 140. Tad čia nelabai matau skirtumo tarp paprasto VDV automobilio - jei nenori piltis, tai važiuok autostrada ant 70
Comment
-
Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
Šiaip aš iš viso suprantu tokių, kurie autostradoje su elektromobiliu važiuoja lėtai - pakeliui yra pakankamai krovimo taškų net su 45 kWh baterija važiuot ant 140. Tad čia nelabai matau skirtumo tarp paprasto VDV automobilio - jei nenori piltis, tai važiuok autostrada ant 70
Paskutinis taisė Lettered; 2023.11.04, 21:19.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Jo, tikrai nėra skirtumo nuo VDV, ypač kai važiuoji su tokiu, kuris vietoje oficialių 400 km realiai tik 200 km nuvažiuoja, o sustojus artimausioje krovos vietoje dažnas variantas, kad ji arba sugedus arba užimta.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
Na VDV veikia tie patys fizikos dėsniai,
Ir kol nepasikeis baterijų technologija, didžioji dauguma EV liks miesto automobiliai. Tai irgi nėra blogai.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Jo, tikrai nėra skirtumo nuo VDV, ypač kai važiuoji su tokiu, kuris vietoje oficialių 300 km realiai tik 200 km nuvažiuoja, o sustojus artimausioje krovos vietoje dažnas variantas, kad ji arba sugedus arba užimta.
Su krovimu A1 nėra jokių problemų su adekvačiais ne miesto EV, nebent būtinai nori nemokamai...
Comment
-
Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
pakeliui yra pakankamai krovimo taškų net su 45 kWh baterija važiuot ant 140.
Norėčiau pamatyti kiek tu įkrausi per 6 minutes realybėje.
Konkretus pavyzdys: naujas superkinietiškas Seres 3, Vilnius - Kaunas šaltu oru Kauną pasiekia 120 kmh greičiu su baterijos likučiu mažiau 50%. Bando krautis LAKD stotelėje "Pas Lado" - "greitas" DC krovimas neduoda daugiau 10 kW. Po 15 min, nesulaukęs pagerėjimo, važiuoja į Ramučių Ignitis, čia pasikrauna pilnai per ~45 min. Ir taip toliau ir panašiai visam maršrute.-
- 1 patinka
Comment
-
Sūris spąstams baigiasi, teks atvert pinigines
Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/verslas/naujien..._medium=copied
Comment
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
"Ant" 140 važiuodamas daugiau laiko praleisi įkraudamas elektromobilio bateriją negu važiuodamas.
Norėčiau pamatyti kiek tu įkrausi per 6 minutes realybėje.
Parašė gerietis Rodyti pranešimąKonkretus pavyzdys: naujas superkinietiškas Seres 3, Vilnius - Kaunas šaltu oru Kauną pasiekia 120 kmh greičiu su baterijos likučiu mažiau 50%. Bando krautis LAKD stotelėje "Pas Lado" - "greitas" DC krovimas neduoda daugiau 10 kW. Po 15 min, nesulaukęs pagerėjimo, važiuoja į Ramučių Ignitis, čia pasikrauna pilnai per ~45 min. Ir taip toliau ir panašiai visam maršrute.
Comment
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
"Ant" 140 važiuodamas daugiau laiko praleisi įkraudamas elektromobilio bateriją negu važiuodamas.
Norėčiau pamatyti kiek tu įkrausi per 6 minutes realybėje.
Konkretus pavyzdys: naujas superkinietiškas Seres 3, Vilnius - Kaunas šaltu oru Kauną pasiekia 120 kmh greičiu su baterijos likučiu mažiau 50%. Bando krautis LAKD stotelėje "Pas Lado" - "greitas" DC krovimas neduoda daugiau 10 kW. Po 15 min, nesulaukęs pagerėjimo, važiuoja į Ramučių Ignitis, čia pasikrauna pilnai per ~45 min. Ir taip toliau ir panašiai visam maršrute.
90km/h 80 min
120km/h 60min + 5kWh / 45 kW * 60 min/h ~= 67 min + sustojimas tai tarkim 70 min
Šiaip abejoju ar su 50 kW stotelėm apsimoka važiuot ~140, bet 120 vs 90 kaip kiti sakosi EV velkasi, tai akivaizdu kad net su 50 kW greičiau važiuot ir krautis trunka mažiau laiko.Paskutinis taisė transpondster; 2023.11.04, 23:12.
Comment
Comment