Į šitą paprastai neįskaičiuojami elektros nuostoliai, perdavimo tinkluose ir savaiminis baterijos išsikrovimas stovint. Dar reiktų palyginti kiek efektyvi elektros gamyba ir naftos perdirbimas.
Vėluoju atsakyti. Tas pats (o ir daugiau) pasakytina apie naftos produktus – naftos gavyba > transportavimas > perdirbimas > kuro paskirstymas/transportavimas – labai grubi schema, iš kurios akivaizdu, jog elektros gamyba/perdavimas neabejotinai yra efektyvesnis.
Vėluoju atsakyti. Tas pats (o ir daugiau) pasakytina apie naftos produktus – naftos gavyba > transportavimas > perdirbimas > kuro paskirstymas/transportavimas – labai grubi schema, iš kurios akivaizdu, jog elektros gamyba/perdavimas neabejotinai yra efektyvesnis.
O jeigu elektra gaminama iš to pačio iškastinio kuro kaip neretai yra?
Mantai, pastaba teisinga, sutinku – tokiu atveju efektyvumas krenta, jau reikėtų konkrečiai skaičiuoti. Vis dėlto manyčiau, kad el. energija savo prigimties dėka yra gerokai „švaresnė“ bei efektyvesnė, kaip bepažiūrėsi (kalbu būtent apie energijos vertimą į judėjimą).
O jeigu elektra gaminama iš to pačio iškastinio kuro kaip neretai yra?
Įsiterpsiu: kadangi užduodi ganėtinai bendrą ir platų klausimą, rekomenduoju susipažinimui su šiuo klausimu pažiūrėti video (sukūrė "EngineeringExplained" - automobilių temų "youtuberis").
Video jau kelių metų senumo, bet bendriems principams šiuo klausimu suprast visai pravers, jis video taip pat pateikia ir bendro pobūdžio skaičiavimus su nuorodmis: https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM
Mantai, pastaba teisinga, sutinku – tokiu atveju efektyvumas krenta, jau reikėtų konkrečiai skaičiuoti. Vis dėlto manyčiau, kad el. energija savo prigimties dėka yra gerokai „švaresnė“ bei efektyvesnė, kaip bepažiūrėsi (kalbu būtent apie energijos vertimą į judėjimą).
Jei sugeneruoji vietoje su saulės panele ir išvažinėji iškart nepraradus tarpinėse grandyse - tikrai taip. Tik reiktų žiūrėt saulės panelių ilgaamžiškumą ir kiek tarši gamyba bei perdirbimas.
O jeigu elektra gaminama iš to pačio iškastinio kuro kaip neretai yra?
Termojėgainės turi du privalumus - dėl skalės jų turbinos yra efektivesnės nei automobilio vidaus degimo varikliai ir ten yra sudėti stiprūs filtrai kurie paprasčiausiai būtų per sunkūs vežiotis automobilyje.
O jeigu elektra gaminama iš to pačio iškastinio kuro kaip neretai yra?
Vis tiek n kartų ekologiškiau. Katilinės dirba efektyviau ir prižiūrimos rimčiau nei krūva vidaus degimo katilinių. Plius tarša yra tik aplink katilinę ir daug mažesnė nei dabar turim gatvėse kuom kasdien kvėpuojam.
Aišku dabar LT labai prastai su elektros generacija ir jos kaina, bet čia jau kita tema.
Dar viena keistoka vizija. Dar vienas geras büdas beprasmiškai įsisavinti pinigus.
Tik tas siaurintojas iš Tauragės nerašo, iš kur prisirinks tiek teslagalvių pabrangus elektrai
Vilniaus savivaldybė siekia, kad 2030 metais maždaug pusė automobilių sostinėje būtų elektriniai, sako Vilniaus meras R Šimašius.
Dar viena keistoka vizija susijusi su elektromobiliais, tik su perlenkimu į kitą pusę
„Manau, kad nė vienas laisvę mylintis žmogus ar bendrovė neturėtų ne tik daugiau pirkti „Tesla“ automobilių ar jais prekiauti, bet ir bet kokiu kitu būdu savo pinigais remti bet kokį Elono Musko verslą“, – teigė politikos analitikas Marius Laurinavičius.
Dar viena keistoka vizija susijusi su elektromobiliais, tik su perlenkimu į kitą pusę
na kodel keistoka vizija? Jei Muskas leidzia sau tokius pareiskimus, ar mes esame tikri kad jis pavyzdziui neparduos viena diena Teslos turetoju jautriu duomenu KGB pavaldzioms imonems?
Aišku, kas Muskas nusišekėjo su tais taikos planais.
Tas emocinis Laurinavičiaus post'as buvo susijęs ir su tuo, kas jis paprašė Pentagono pinigų už Starlinkus. Kad 7 mėnesius jis juos davė Ukrainai nemokamai, tai čia nesiskaito - tai savaime suprantama.
Bet kai Muskas šiandien apsigalvojo ir vėl duos Starlinkus nemokamai, koks nors politikos apžvalgininkas emocingai pradės kelti į aukštybes Muską ir jo teslas.
Tiesiog nereikia kraštutinumų, kad "kiekvienas laisvę mylintis žmogus" nieko bendro neturi turėti su Teslomis.
Šimasiaus idėją, kad 2030 metais pusę automobilių Vilniuje sudarytų elektromobiliai, vis dėlto įmanoma įgyvendinti - bet tik tokiais komunistiniais metodais, kaip 1985 m. anekdote apie Gorbačiovą.
Nuvažiuoja ką tik genseku išrinktas Gorbačiovas į Rusijos "glubinką" (užkampį).
Ten jo klausia: "Kada mes taip gerai gyvensime, kaip "pribaltai" (Baltijos šalių gyventojai)?"
Tas kiek sutrinka, paskui atsako: "Aš negaliu pažadėti, kad jūs gyvensite taip gerai, kaip jie. Bet galiu tvirtai pažadėti, kad jie gyvens taip blogai kaip jūs
Turbūt neįmanoma pasiekti, kad per 8 metus Vilniuje atsirastų keli šimtai tūkstančių elektromobilių - brangių, nepatogiai kraunamų ir netoli nuvažuojačių.
Tačiau padaryti taip, kad Vilniuje galėtų važinėti tik tiek automobilių, kiek yra / bus elektromobilių - tą Šimašius ir jo "darnaus nejudumo" politika išties gali.
O ta tiktokerių vaikų partija jau rimtai Vilnių taip paėmė, kad nesvarbu, kad Stribašius jau tuoj baigs kadenciją?
Jei nepaėmę tai ir vertinti tokių nesamonių nereiktų rimtai.
na kodel keistoka vizija? Jei Muskas leidzia sau tokius pareiskimus, ar mes esame tikri kad jis pavyzdziui neparduos viena diena Teslos turetoju jautriu duomenu KGB pavaldzioms imonems?
Elektromobilių privatumas bei duomenys ir tai, kad vyriausybės galės išjungti ar sekti tave yra labai svarbi priežastis nenorėti elektromobilių pergalės.
Esame dar tuk elektromobilių gyvavimo pačioje pradžioje.
Dabar ir nesusekamus grynus naudojame, bet viskas juda link grynųjų iśnykimo ir vyriausybių matymo kiekvienos tavo transakcijos.
Bus dėl bendro gėrio, saugumo ar dar kažko priimta, kad visi automobiliao turės būti pajungti prie tinklo ar pan.
Comment