Kokią įtaką klimato kaitai (pasauliniu mąstu) daro dūmai mieste ir dūmai kaime?
Dabar nerandu kur, bet kažkada mačiau didmiestyje gyvenančio nerūkančio žmogaus plaučių ir rūkoriaus, gyvenančio kaimo vietovėje palyginimą - rūkoriaus plaučiai daug geriau atrodė.
PS Apie stresą ten buvo nutylėta.
Gal tiek to. Bet taršą miestuose sumažinti tikrai įmanoma.
Stresą irgi. Ir dar klausimas kiek žiaurios taršos mažinimo priemonės yra naudingos vertinant per mainais sukeliamo streso prizmę. Pavyzdžiui turint noro būtų galima įvest ekofašizmą ir taršą greit panaikinti. O bet tačiau...
Didžioji dali aliuminio vakaruose yra pagaminama norvegijoje hydroeketrinių pajėgumais taigi daug CO2 nesudaro.
Kažkaip labai jau daug dedamujų reik, kad tą elektromobilio ekologiškumą pasiekti: tūkstančių Afrikos vaikų, rankomis kasančių retuosius metalus, aliuminio iš Norvegijos, krovimo energijos iš Norvegijos.... ir po dar pravažiuotų 100k km pasidarai ekologiškas. Panašu, kad tokia ekologija kaip vaivorykštė, atrodo čia pat, bet vis negali pasiekt
Kažkaip labai jau daug dedamujų reik, kad tą elektromobilio ekologiškumą pasiekti: tūkstančių Afrikos vaikų, rankomis kasančių retuosius metalus, aliuminio iš Norvegijos, krovimo energijos iš Norvegijos.... ir po dar pravažiuotų 100k km pasidarai ekologiškas. Panašu, kad tokia ekologija kaip vaivorykštė, atrodo čia pat, bet vis negali pasiekt
o su VDV niekada nepasidarai ir visada tik terši ir terši
o su VDV niekada nepasidarai ir visada tik terši ir terši
tai kad ir su elektromobiliu, tik kuri nors dedamoji ne ekologiška ir lygiai taip pat terši ir terši... teiginys "važiuoju elektromobiliu" dar savaime nėra tai, kad esi jau ekologiškas. Elektra iš anglies ar dujų nepasidaro savaime ekologiška. O Norvegijos hidroelektrinių visiems neužteks...
tai kad ir su elektromobiliu, tik kuri nors dedamoji ne ekologiška ir lygiai taip pat terši ir terši... teiginys "važiuoju elektromobiliu" dar savaime nėra tai, kad esi jau ekologiškas. Elektra iš anglies ar dujų nepasidaro savaime ekologiška. O Norvegijos hidroelektrinių visiems neužteks...
pasikartosiu - svarbiausia, kad išneši taršą už miesto
tai kad ir su elektromobiliu, tik kuri nors dedamoji ne ekologiška ir lygiai taip pat terši ir terši... teiginys "važiuoju elektromobiliu" dar savaime nėra tai, kad esi jau ekologiškas. Elektra iš anglies ar dujų nepasidaro savaime ekologiška. O Norvegijos hidroelektrinių visiems neužteks...
Kad anglis jau praeitis bent civilizuotose šalyse, uždaromos paskutinės elektrinės, o važinėti su dujų elektrinėje pagaminta elektra daugiau ekologiškiau nei dyzeliu, prius tarša vyksta ne ten, kur gyvename ir leidžiame laiką.
Dabar nerandu kur, bet kažkada mačiau didmiestyje gyvenančio nerūkančio žmogaus plaučių ir rūkoriaus, gyvenančio kaimo vietovėje palyginimą - rūkoriaus plaučiai daug geriau atrodė.
PS Apie stresą ten buvo nutylėta.
Tai vat, rūkymo ribojimų vis daugiau net atvirose vietose, o važinėti su tokia auto vis dar legalu...
Kad anglis jau praeitis bent civilizuotose šalyse, uždaromos paskutinės elektrinės, o važinėti su dujų elektrinėje pagaminta elektra daugiau ekologiškiau nei dyzeliu, prius tarša vyksta ne ten, kur gyvename ir leidžiame laiką.
Jo jo čia tas pats kaip fekalą išleidžiu ne ties Gedimino kalnu, o ties Gariūnais... kai neužuodžiu, tai ir ne taip aktualu. Kai pradėsi važinėti elektromobiliu, tada jau neberūpės iš ko ji gaminta. Ar sakysi "nieko tokio, palauksiu kitos dienos gal saulė švies"..
Jo jo čia tas pats kaip fekalą išleidžiu ne ties Gedimino kalnu, o ties Gariūnais... kai neužuodžiu, tai ir ne taip aktualu. Kai pradėsi važinėti elektromobiliu, tada jau neberūpės iš ko ji gaminta. Ar sakysi "nieko tokio, palauksiu kitos dienos gal saulė švies"..
Svarbu, didelės elektrinės žymiai efektyvesnės nei mažos esančios automobilyje, filtrai neišlupti ir pan. Tai bendra tarša nepalyginimai mažesnė net neskaitat to, kad ji išsikelta iš miesto. Plius elektros gamyboje AE dalis pastoviai didėja, kai kuriuose šalyse viršija jau ir 50%.
Kažkaip labai jau daug dedamujų reik, kad tą elektromobilio ekologiškumą pasiekti: tūkstančių Afrikos vaikų, rankomis kasančių retuosius metalus, aliuminio iš Norvegijos, krovimo energijos iš Norvegijos.... ir po dar pravažiuotų 100k km pasidarai ekologiškas. Panašu, kad tokia ekologija kaip vaivorykštė, atrodo čia pat, bet vis negali pasiekt
Na aliuminis iš Norveginos - ne naujiena. Jie tai jau gerus penkesdešimt metų daro ir šansas nemažas, kad parduotuvėje paėmus skardinę aliuminis bus norvegiškas. Ir taip, sudėtingiems aparatams reikai daug detalių, nieko čia keisto.
Beto, niekas nesakė kad pasidarai elkologiškas, tiesiog pasidarai mažiau taršus negu alternatyva.
Kad anglis jau praeitis bent civilizuotose šalyse, uždaromos paskutinės elektrinės, o važinėti su dujų elektrinėje pagaminta elektra daugiau ekologiškiau nei dyzeliu, prius tarša vyksta ne ten, kur gyvename ir leidžiame laiką.
Kad net anglies elektrinėje pagaminta elektra mažiau terščia nei dyzelinis VDV dėl efektyvumo (Dyzelinis max 30% nesiekia, elektrinės pasiekia 70%+ ir automobilio sistemoje netekimai nereikšmingi).
Dabar nerandu kur, bet kažkada mačiau didmiestyje gyvenančio nerūkančio žmogaus plaučių ir rūkoriaus, gyvenančio kaimo vietovėje palyginimą - rūkoriaus plaučiai daug geriau atrodė.
Na aliuminis iš Norveginos - ne naujiena. Jie tai jau gerus penkesdešimt metų daro ir šansas nemažas, kad parduotuvėje paėmus skardinę aliuminis bus norvegiškas. Ir taip, sudėtingiems aparatams reikai daug detalių, nieko čia keisto.
Top 10 Largest Aluminium Producing Countries 2020
Rank Country 2019 Production (Thousand Tonnes)
Kad net anglies elektrinėje pagaminta elektra mažiau terščia nei dyzelinis VDV dėl efektyvumo (Dyzelinis max 30% nesiekia, elektrinės pasiekia 70%+ ir automobilio sistemoje netekimai nereikšmingi).
Optimistas ...
Perdavimo tinklo nuostoliai - 10-15%
AC-DC ir elektrochemija - 12-36%
Elektrochemija ir DC-AC ratams sukti - 5-10%
Lempos , magė, šildymas/šaldymas - 5-30%
o tai lempos tavo dyzely žvakių šviesos varomos?....
šaldymas hmm pasirodo variklis šaldyt sugeba....
šildymas, pagaliau pataikei. Sutaupysi 500W lyginant su elektriniu šilumos siurbliu.
Beje MedinisStrazdas igi nusišnekėjo anglinės kažkur 45%, elektrėnai 58%, pačios moderniausios CCGT apie 63%. Dyzelinis variklis labai efektyvus dalykas jei naudoti pagal paskirti ilgų atstumų kelionėms santykinai pastovia galia ir variantas dyzelis -> elektrinė -> EV nėra daug efektyvesnis, aišku ignoruojam tas nesąmones ką šernas parašė.
Žiūrėk, tik variklis lengvojoje važiuojant 100km/h greičiu ima apie 20 kW, pritaikius tavo koeficienta 0,366 gaunasi kad viso iš elektrinės mes suvalgom su visais nuostoliais 54.6 kW.
Iš kurių Lempos , magė, šildymas/šaldymas - 5-30% , t.y. 2,7 ... 16,38 kW suvalgo lempos, magė iš šildymas? Bandau įsivaizduoti 15kW galingumo šildytuvą automobilyje ???? ar netgi 2 kW pastoviai veikiantį .
Žiūrėk, tik variklis lengvojoje važiuojant 100km/h greičiu ima apie 20 kW, pritaikius tavo koeficienta 0,366 gaunasi kad viso iš elektrinės mes suvalgom su visais nuostoliais 54.6 kW.
Iš kurių Lempos , magė, šildymas/šaldymas - 5-30% , t.y. 2,7 ... 16,38 kW suvalgo lempos, magė iš šildymas? Bandau įsivaizduoti 15kW galingumo šildytuvą automobilyje ???? ar netgi 2 kW pastoviai veikiantį .
Neturiu iš kur prikrapštyti atskirų dedamųjų, bet žiemą nuo teorinio lieka <70%.
"Kaip teigia ekspertai, žiemą elektromobilių akumuliatorius visada turėtų būti įkrautas bent 20 proc. Taip yra siūloma, nes žiemą maksimali elektromobilio rida, dėl energijos nuostolių, gali sumažėti beveik perpus, o tam, kad savo kelionės tikslus galėtumėte pasiekti be rūpesčių, jums visada reikia turėti pakankamą elektros rezervą."
"Skamba populistiškai, bet tai tiesa. Europietis veganas pirkdamas elektromobilį sudaro sąlygas aristokratui anglui ar vokiečiui važiuoti galingu V8 Jaguar’u ar Mercedes’u. Jūs turbūt klausite: WTF, ką čia pezi. Bet leiskite viską sudėliosiu į lentynas. Pradėkime nuo to, kad yra toks EUROPOS PARLAMENTO IR TARYBOS REGLAMENTAS (ES) 2019/631, kuriuo nustatomos naujų lengvųjų automobilių ir naujų lengvųjų komercinių transporto priemonių išmetamo CO2 normos. Apie CO2 normas mes jau daug žinome, nes Lietuvoje įvestas taršos mokestis, kuris tiesiogiai priklauso nuo automobilio CO2 emisijos. Žalia riba kol kas yra 130 g/km. Jeigu dagiau – malonėkite susimokėti. Šitas tarifas taikomas tiek naujiems tiek naudotiems automobiliams. Bet Europo parlamento Taryba nustatė tikslus, kad nuo 2020 m. sausio 1 d. visam ES parkui taikyti naujų lengvųjų automobilių vidutinio išmetamo teršalų CO2 kiekio normą – 95 g/km. Kaip tai veikia? Tarkim koks nors Daimler AG parduoda Europoje milijoną mersedesų. Dalis iš jų kokie nors mažatūriais ekonomiškais varikliais su CO2 kiekiu tarkim 80 g/km., koks nors komercinis transportas su 100 g/km., hibridai su 30-40 g/km ir AMG modeliai su 300 ir daigiau g/km. Bet, Europos tarybos reglamentas sako, kad sudėjus visų parduotų modelių bendras CO2 kiekis neturi viršyti 95 g/km. Ką daryti? Gaminti šunio būdos didumo automobilius su mažalitražiais varikliais. O kaip gi tie, kurie nori važiuoti dideliais ir galingais automobiliais? Kaip patenkinti jų užgaidas? O pinigų jie turi ir už savo užgaidas pasiruošę mokėti. Taigi, reikia parduoti daug automobilių su maža CO2 emisija, tam, kad galėtum parduoti kažkiek automobilių su didelė CO2 tarša. Ir čia puikiai galioja lietuviška patarlė: jei vienas žmogus valgo mėsą, 10 žmonių valgo tik bulves, tai vidutiniškai visi valgo cepelinus. Realybėje tai veikia sekančiai – kartu su galingais taršiais automobiliais reikia parduoti labai mažai arba visai netaršius automobilius t.y. hibridus ir elektromobilius. Pvz.: parduodi vieną modelį su CO2 180 g/km ir viena elektromobilį su 0 g/km. Vidutiniškai gauname 90 g/km per modelį kas telpą į Europos tarybos normas. Bėda tik tame, kad niekas tų elektromobilių neperką kaip karštų bandelių. Todėl marketingo dievai per galvas verčiasi, įtikinėdami pirkti elektromobilius apeliuodami į ekologiją.
Išsiaiškinome ką turi daryti automobilių gamintojas, kad tilptų į Europos Tarybos sugalvotas taršos normas. O ką daryti tiems gamintojam, kurie į jas netelpa? Negamina jie mažalitražių automobilių, negamina elektromobilių ar hibridų. Manote jiems uždraus pardavinėti automobilius Europoje? Ne, jiems teks susimokėti baudas. Arba kitaip tariant, jiems bus galima nusipirkti dalelę ekologijos kurią jie galės užteršti. Ekologija tampa parduodama… Bet blogas tas verslininkas, kuris neieško pigiau. O čia dar kaip tyčia Europos Taryba vėl atsiminė lietuvišką patarlę apie bulves, mėsą` ir cepelinus. Europos Taryba leido automobilių gamintojams sudarinėti vadinamus taršos fondus. Kaip tai veikia? Automobilių gamintojai gali jungtis į fondus ir CO2 emisiją gali skaičiuoti bendrai. Ir kaip manote, kas buvo ta visų norima nuotaka? Taip taip, žinoma Tesla, kurios visi gaminami automobiliai turi 0 CO2 emisiją. Jaguar, Land Rover, Mazda ir kitos kompanijos, kurios sunkiai tvarkosi arba visiškai nesusitvarko su Europos tarybos reikalavimais, susijungė su Tesla į vadinamą taršos fondą. Žinoma ne už dyką, bet pigiau nei mokėti baudas Europai. Remiantis skirtingais šaltiniais tokiais sandoriais per tris šių metų ketvirčius Tesla uždirbo nuo 1,15 iki 1,8 milijardo dolerių. Parduodi kirviu darytus automobilius kurias toli nenuvažiuosi ir dar papildomai uždirbi porą milijardų iš lempos. Tiesiog parduodamas ekologiją…
Tai va tai šitaip va ir va kaip gaunasi – kuo daugiau kažkas pirks elektromobilių ir hibridų, tuo daugiau bus galima parduoti galingų ir taršių automobilių. Žinoma, visas tas procesas nėra toks tiesmukiškas ir lakoniškas, kaip čia aprašyta, bet tai niekaip nepaneigia fakto, kad ekologija yra prostitutė, kuri yra perkama ir parduodama ir kurią gali dulkinti kaip nori… O tuo tarpų Lietuvoje… o Lietuvoje pabranginsim saliarką, kad būtų dar labiau ekologiška…"
Aha, tai kuri tame top 10 šalių pirma europos šalis? Būtent Norvegija.
Tinko perdavimo nuostoliai tokie yra nebent naudoji sovietinio amžiaus antžeminius laidus. Aukštos įtampos linijose perdavimo nuostoliai būna 1-2%.
Įkrovimas turi kažkiek nuostolio, bet jis tikrai nėra 36%.
Baterijos - ratai nuostolis yra mažiau nei 1% jeigu automobilis yra normaliai padarytas (o ne tik ant senos platformos baterijos uždėtos).
Lempos, šildymas, muzika naudoja tiek pat energijos elektriniam ar neellektriniam, todėl jų skaičiuoti neverta. Kažkiek reikėtu skaičiuoti baterijų šilumos palaikymui jeigu automobilis yra laikomas žiemą lauke, bet čia labai priklausomai nuo sitaucijos, pvz šiandienos oru gal ir nereikėtu išviso.
Comment