Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektromobiliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė rPn Rodyti pranešimą
    Tai gyvenam.
    Lietuvoje 70% pagamintos elektros energijos yra iš atsinaujinančių šaltinių, savo šalies neteršiam. Turim puikias elektros jungtis su Švedija, Lenkija ir Suomija. Galim nusipirkti elektros iš kaimynų už kad ir didesnę, bet įkandamą kainą. Turim, kad ir labai prastą, bet pakrovimo tinklą didžiojoje dalyje Lietuvos. Galim nuvažiuoti elektromobiliu iš Vilniaus į Palangą. Iš 59 Igničio greito pakrovimo stotelių Vilniuje dabar 54 yra LAISVOS (2 užimtos, 3 neveikia). Šiandien į darbą atvažiavau elektromobiliu, problemų man tai nesukėlė.

    Tuo tarpu tu pats paklausei: "kuo krausim elektromobilius ateityje?" Atsakiau - pastatysim vėjo malūnus. Ką darysim kai vėjas nepūs? Naudosim akumuliuotą energiją. Vienas iš daugelio akumuliacijos variantų bus esant elektros energijos pertekliui ir pigiai elektrai kaupti energiją elektromobiliuose. Kaip tas veiks? 19 iš 20 žmonių kraus elektromobilius tada kai bus pigiausia elektros energija. Likęs vienas varys pasikrauti į 150kw galios pakrovimo stotelę savo rajone nes jam reikia čia ir dabar. Taip, tokių pakrovėjų dabar mažai (užtat nemažai 50 kw galios). Bet per ateinančius kelis metus turėtų atsirasti.
    70 proc. atsinaujinančių, nes realiai negaminam, o didžiąją dalį perkam. Kažko pamiršai tai paminėti. Šia sekundę 975MW teka į Lietuvą "puikiom jungtim".
    Kas tavo nuomone yra balansinė akumuliacija? Koks jos kriterijus, kaina? Ar įsivaizduoji kaip savo automobilio pagalba balansuoji tinklą? Baterijų užkrovimas pigiu naktiniu tarifu nėra pilnas tinklo balansavimas. Papasakok kaip tu nevėjuotą vasaros naktį kraudamas elektromobilį akumuliuosi, balansuosi atsinaujinančios energijos trūkumą?

    Comment



      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
      70 proc. atsinaujinančių, nes realiai negaminam, o didžiąją dalį perkam. Kažko pamiršai tai paminėti. Šia sekundę 975MW teka į Lietuvą "puikiom jungtim".
      Kuo blogai pirkti, jei pigiau nei pasigaminti patiems (čia jau pereinam prie ekonomikos, darbo vietų)? Kai užkels kainas kaimynai, tai ir pradėsim statyt masiškai elektrines. Nes apsimokės finansiškai. Tie vėjo malūnai gi iš tų pačių skandinavų pinigų pastatyti bus. Mažą vėjo malūnų parką gali pastatyti per pusę metų. Kad reikia planuoti į ateitį - pilnai sutinku. Bet tas lyg ir daroma. Turim juk nacionalinę energetinės nepriklausomybės strategiją.


      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

      Kas tavo nuomone yra balansinė akumuliacija? Koks jos kriterijus, kaina? Ar įsivaizduoji kaip savo automobilio pagalba balansuoji tinklą? Baterijų užkrovimas pigiu naktiniu tarifu nėra pilnas tinklo balansavimas. Papasakok kaip tu nevėjuotą vasaros naktį kraudamas elektromobilį akumuliuosi, balansuosi atsinaujinančios energijos trūkumą?
      Niekada ir nesiūliau PILNO TINKLO BALANSAVIMO vien elektromobilių baterijomis. Tačiau kažkokį apčiuopiamą rezultatą juk galima pasiekti ar ne? Tarkim hipotetinis pavyzdys: vėjuotą vasaros naktį elektra galutiniam vartotojui kainuoja 0.08 eur/kwh, nevėjuotą apsiniaukusią vasaros dieną elektra kainuoja 0.26 eur/kwh. Įsivaizduok kokius 400 tūkst. elektromobilių kurie turi tokius tarifus. Tokiu atveju manau tikrai ženkli dalis pasirinks krauti elektromobilį kada yra pigiau (Dėl čia ir dabar galit nebesikartoti). Ir būtent tą dieną kai vėjas nepučia, nekrauna elektromobilio ir mažina bendrą elektros suvartojimą. Ar čia nėra dalinis tinklo balansavimas?
      Paskutinis taisė rPn; 2021.07.28, 14:17.

      Comment


        Parašė rPn Rodyti pranešimą
        Kuo blogai pirkti, jei pigiau nei pasigaminti patiems (čia jau pereinam prie ekonomikos, darbo vietų)? Kai užkels kainas kaimynai, tai ir pradėsim statyt masiškai elektrines. Nes apsimokės finansiškai. Tie vėjo malūnai gi iš tų pačių skandinavų pinigų pastatyti bus. Mažą vėjo malūnų parką gali pastatyti per pusę metų. Kad reikia planuoti į ateitį - pilnai sutinku. Bet tas lyg ir daroma. Turim juk nacionalinę energetinės nepriklausomybės strategiją.
        Tuo ir blogai pirkti, kad perkant ir neturint savo pajėgumų energetinė nepriklausomybė nesigauna.

        Comment


          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

          Tuo ir blogai pirkti, kad perkant ir neturint savo pajėgumų energetinė nepriklausomybė nesigauna.
          Pilnai sutinku. Tokiai šaliai kaip Lietuva energetinę nepriklausomybę pasiekti yra LABAI sunku. Bet kuo tas susija su elektromobiliais? Baisu, kad švedai atjungs elektrą ir stovėsim eilėj prie elektros?

          Comment


            Parašė rPn Rodyti pranešimą

            Pilnai sutinku. Tokiai šaliai kaip Lietuva energetinę nepriklausomybę pasiekti yra LABAI sunku. Bet kuo tas susija su elektromobiliais? Baisu, kad švedai atjungs elektrą ir stovėsim eilėj prie elektros?
            Nėra labai sunku jei yra pakankama politinė valia.

            Kuo kuro tiekimas susijęs su transportu? Geras klausimas.

            Comment


              Parašė rPn Rodyti pranešimą

              Pilnai sutinku. Tokiai šaliai kaip Lietuva energetinę nepriklausomybę pasiekti yra LABAI sunku. Bet kuo tas susija su elektromobiliais? Baisu, kad švedai atjungs elektrą ir stovėsim eilėj prie elektros?
              Patys atsisakeme tos nepriklausomybės

              Comment


                Parašė rPn Rodyti pranešimą

                Kuo blogai pirkti, jei pigiau nei pasigaminti patiems (čia jau pereinam prie ekonomikos, darbo vietų)? Kai užkels kainas kaimynai, tai ir pradėsim statyt masiškai elektrines. Nes apsimokės finansiškai. Tie vėjo malūnai gi iš tų pačių skandinavų pinigų pastatyti bus. Mažą vėjo malūnų parką gali pastatyti per pusę metų. Kad reikia planuoti į ateitį - pilnai sutinku. Bet tas lyg ir daroma. Turim juk nacionalinę energetinės nepriklausomybės strategiją.
                Pirkti kai apsimoka nėra blogai. Bet praktika rodo, kad kol "gerai" gyvenam ruoštis blogesniems variantams neskubam. Čia kaip su Baltarusijos siena, kol gerai tai ir gerai buvo nieko nedaryti. Ir apie valstybės strateginius planus gamybos atžvilgiu bent jau negirdžiu, išskyrus sinchronizaciją. Visi nauji pajėgumai vystomi tik privačiu komerciniu pagrindu. Ką planuoja valstybė kol kas miglota. Pvz. kiek rezerve turim suderintų projektų, numatytų statybos plotų, paruoštų mazgų tinklų prijungimui. To neatsakys niekas.

                Parašė rPn Rodyti pranešimą

                Niekada ir nesiūliau PILNO TINKLO BALANSAVIMO vien elektromobilių baterijomis. Tačiau kažkokį apčiuopiamą rezultatą juk galima pasiekti ar ne? Tarkim hipotetinis pavyzdys: vėjuotą vasaros naktį elektra galutiniam vartotojui kainuoja 0.08 eur/kwh, nevėjuotą apsiniaukusią vasaros dieną elektra kainuoja 0.26 eur/kwh. Įsivaizduok kokius 400 tūkst. elektromobilių kurie turi tokius tarifus. Tokiu atveju manau tikrai ženkli dalis pasirinks krauti elektromobilį kada yra pigiau (Dėl čia ir dabar galit nebesikartoti). Ir būtent tą dieną kai vėjas nepučia, nekrauna elektromobilio ir mažina bendrą elektros suvartojimą. Ar čia nėra dalinis tinklo balansavimas?
                Na iš tokio balansavimo rezultatas tas pats kaip ir iš mano naktį įjungiamo vandens boilerio (nes pigiau). Lygiai tokią pat funkciją atlieka. Taip tas hipotetinis pavyzdys su kainom teoriškai veikia, bet kaip praktiškai. Vakare pajungus krautis elektromobilį tau bus jokio skirtumo ar kaina 8 ar 26 centai, tavo noras bus rasti ryte jį su pilna baterija. Ar užduosi algoritmą, kad krautųsi tik kainai nukritus? Nemanau ar daug žais tokią loteriją, su šansu ryte rasti mašiną nepakrautą.

                Comment


                  Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                  Pirkti kai apsimoka nėra blogai. Bet praktika rodo, kad kol "gerai" gyvenam ruoštis blogesniems variantams neskubam. Čia kaip su Baltarusijos siena, kol gerai tai ir gerai buvo nieko nedaryti. Ir apie valstybės strateginius planus gamybos atžvilgiu bent jau negirdžiu, išskyrus sinchronizaciją. Visi nauji pajėgumai vystomi tik privačiu komerciniu pagrindu. Ką planuoja valstybė kol kas miglota. Pvz. kiek rezerve turim suderintų projektų, numatytų statybos plotų, paruoštų mazgų tinklų prijungimui. To neatsakys niekas.
                  Lietuvos tikslas 2030m. pasigaminti 70% suvartojamos elektros energijos, 2050m. - 100%. Kaip jie tą žada įgyvendinti, man irgi įdomu būtų išgirsti.

                  Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
                  Taip tas hipotetinis pavyzdys su kainom teoriškai veikia, bet kaip praktiškai.
                  Jei neveiktų, reiškia tinklas lieka nesubalansuotas. Kas reiškia, kad elektros trūksta ir natūraliai kyla kainos (arba atvirkščiai). Jei neveiks su 8 ir 26ct, kainos pasidarys 4 ir 96 ct. Tada tikrai pradės veikti.

                  Comment


                    Parašė rPn Rodyti pranešimą

                    Jei neveiktų, reiškia tinklas lieka nesubalansuotas. Kas reiškia, kad elektros trūksta ir natūraliai kyla kainos (arba atvirkščiai). Jei neveiks su 8 ir 26ct, kainos pasidarys 4 ir 96 ct. Tada tikrai pradės veikti.
                    Neveikia toks balansavimas. Šiuo metu naktį visados yra elektros perteklius. Dažnio balansavimui yra atjungiami gamintojai, kas yra paprasta, o esant trūkumui pradžiai panaudojamas Kruonis. Ne elektros kaina balansuoja tinklą, o tinklo apkrova įtakoja kainą. O jei ir toliau taip pereidinėsim prie atsinaujinančių energijos šaltinių dominavimo, mastant teoriškai dėl saulės elektros perteklius atsiras dieną o ne naktį. Ir va tada jau kaina naktį bus 96cnt kai paliksi automobilį krautis

                    Comment


                      Pagal ev kieki reikes statyti kazkokias akumuliatorinrs talpas ju krovimams nakčia, manau

                      Comment


                        Parašė liutass Rodyti pranešimą
                        Pagal ev kieki reikes statyti kazkokias akumuliatorinrs talpas ju krovimams nakčia, manau
                        Apie tai nieks ir nekalba. Tik kaip pigu reklamuoja. Mokėsi brangiai už elektromobilį, mokėsi už nuosavą saulės elektrinę, mokėsi už rezervinių akumuliatorių baterijas, kad po to galėtum "pigiau" naktį pasikrauti.

                        Comment


                          Jei neapsimokes ar bus techninių problemų, tai niekas neprivers žmonių pirkti tu EV

                          Comment


                            Parašė liutass Rodyti pranešimą
                            Pagal ev kieki reikes statyti kazkokias akumuliatorinrs talpas ju krovimams nakčia, manau
                            O aš manau, kad nereikės. Nebent kokių nors nutolusių sodų bendrijų gyventojams.

                            Nesunku paskaičiuoti. 1 mln. elektromobilių per metus nuvažiuojančių 15 000 km suvartotų apie 2.5 TWh arba 17% visos Lietuvos sunaudojamos elektros energijos.
                            Grubiai primetus, naktimis prisidėtų koks 600 MW galios reikalavimas elektromobilių baterijoms pakrauti. Dabar naktį suvartojimas mažiausias ir anot PredatorGTR visados yra elektros perteklius. Kad elektra gali tapti brangesnė naktį nei dieną įmanoma. Bet jos tikrai užteks ir nereikės turėti antro akumuliatoriaus namie, kad pakrautum grįžęs elektromobilį.

                            Comment


                              Parašė rPn Rodyti pranešimą

                              Lietuvos tikslas 2030m. pasigaminti 70% suvartojamos elektros energijos, 2050m. - 100%. Kaip jie tą žada įgyvendinti, man irgi įdomu būtų išgirsti.
                              Lietuva pradeda vystyti pirma 700 MW galios vejo parka Baltijos juroje ir jau planuoja antra.

                              Comment


                                Parašė jpou Rodyti pranešimą
                                Lietuva pradeda vystyti pirma 700 MW galios vejo parka Baltijos juroje ir jau planuoja antra.
                                Esmė teisinga, bet škec: https://www.statybunaujienos.lt/nauj...u-parkas/15184
                                Numatomas teritorijos plotas vėjo elektrinėms Baltijos jūroje artimiausiu etapu siekia 137,5 kv. m, atstumas iki kranto – apie 29 km, vidutinis gylis – 35 m, o vidutinis vėjo greitis – apie 9 m/s. Investuotojai į vėjo jėgaines Baltijos jūroje bus atrenkami konkurso būdu. Numatyta, kad konkursai šių elektrinių plėtrai ir eksploatacijai jūrinėje teritorijoje bus organizuojami 2023 m. vasario 1 d.
                                https://www.miestai.net/forumas/foru...57#post1901957
                                Paskutinis taisė Arunasx; 2021.07.28, 19:27.
                                Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                                Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                Comment


                                  Parašė jpou Rodyti pranešimą

                                  Lietuva pradeda vystyti pirma 700 MW galios vejo parka Baltijos juroje ir jau planuoja antra.
                                  "Papildomai, įvertinant užsienio šalių patirtį ir tai, kad tinklų plėtra jūrinėje teritorijoje planuojamų elektrinių prijungimui gali trukti iki 8 metų" va ir atsakymas tiems kas sakė, kad vėjo jėgaines per pusmeti statysim.

                                  Tiek vystyti tiek planuoja tai vienas ir tas pats... dar nėra nieko tik kvadratas juros eskize. Dar net investuotojo nėra.

                                  Comment


                                    Iš paskutinės nuorodos:
                                    "kai kuriuose regionuose, pavyzdžiui, Vakarų Lietuvoje prie 110 kV perdavimo tinklo jau yra prijungtas didžiausias įmanomas elektrinių kiekis." Čia tiems kas sakė kad laidų storint nereiks, naktim krausim nuo mėnulio turbūt.

                                    Comment


                                      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
                                      Iš paskutinės nuorodos:
                                      "kai kuriuose regionuose, pavyzdžiui, Vakarų Lietuvoje prie 110 kV perdavimo tinklo jau yra prijungtas didžiausias įmanomas elektrinių kiekis." Čia tiems kas sakė kad laidų storint nereiks, naktim krausim nuo mėnulio turbūt.
                                      Reikia skaityti sakinius pilnai:
                                      Todėl ieškome inovatyvių sprendimų, kaip kuo mažesniais kaštais galėtume prijungti naujus gamintojus neplečiant 110 kV elektros perdavimo linijų infrastruktūros
                                      Beje galima apipurkšti mėnulį aliuminio milteliais ir paversti veidrodžiu. Saulės jėgainės naktį virstų mėnulio jėgainėmis.
                                      Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                                      Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                      Comment


                                        Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                                        Reikia skaityti sakinius pilnai:

                                        Beje galima apipurkšti mėnulį aliuminio milteliais ir paversti veidrodžiu. Saulės jėgainės naktį virstų mėnulio jėgainėmis.
                                        Ir ko aš neperskaičiau, kad bet kokiai plėtrai tradiciniais metodais reikalinga tinklo rekonstrukcija? Kokie tie inoatyvūs sprendimai? Vis dar ieškomi, ar ilgai ieškosim?

                                        Comment


                                          Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
                                          Ir ko aš neperskaičiau, kad bet kokiai plėtrai tradiciniais metodais reikalinga tinklo rekonstrukcija? Kokie tie inoatyvūs sprendimai? Vis dar ieškomi, ar ilgai ieškosim?
                                          Pamatysime. Elektros tinklai su visais kitais susijusiais sprendimais per paskutinius 20 metų tapo ženkliai sudėtingesni ir nepuolu vaidinti visų galų meistrą kaip panašu tu esi.
                                          Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                                          Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                          Comment

                                          Working...
                                          X