Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Elektromobiliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Baterijas labiausiai sendina išprovimo įkrovimo ciklas. Jeigu baterija nėra smarkiai iškraunama ji sensta daug lėčiau. Dažnas pakrovimas 80-100% realiai neturi įtakos baterijos gyvybingumui.
    Nelabai eina suprasta ką parašei.

    Anyway kenkia laikimas pilnai pakrauto ir aukšta temperatūra, įdealiausia daliniai krovimo ciklai apie 50%, bet neverta vargt ir skaičiuot, išskyrus LEAFus visi turi normalias batarkes...

    Comment


      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

      Tačiau elektromobilių baterijas sendina ne metai ir net ne nuvažiuoti kilometrai, o įkrovimo-iškrovimo ciklai. Kiekvieną naktį įkraunama baterija dėvėsis greičiau.
      Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...ngas-19704608/
      Ar tie garažo lėti krovikliai sprendžia šią problemą? Kažką teks aukoti. Ar ryte būti apribotam nuvažiuojamu atstumu be papildomo krovimo ar aukoti baterijos resursą kraunant kasnakt.
      Mažiau važiuosi - mažiau krausi. Elektromobilio baterijos ciklai yra tiesiogiai susiję su nuvažiuojamu atstumu.
      Gal ateityje galėsime turėti tokios talpos baterijas, kurias galėsime tausoti kaip Priusai/kiti TSD - iškrauti tik iki 40%, prikrauti tik iki 60% ir važinėtis ilgus dešimtmečius zonoje, kur baterija dėvisi mažiausiai. Reiktų tik tokių talpų sulaukti...

      Comment


        Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

        Mažiau važiuosi - mažiau krausi. Elektromobilio baterijos ciklai yra tiesiogiai susiję su nuvažiuojamu atstumu.
        Gal ateityje galėsime turėti tokios talpos baterijas, kurias galėsime tausoti kaip Priusai/kiti TSD - iškrauti tik iki 40%, prikrauti tik iki 60% ir važinėtis ilgus dešimtmečius zonoje, kur baterija dėvisi mažiausiai. Reiktų tik tokių talpų sulaukti...
        Tai kam tada tas auto, jei esi priverstas riboti bendrą kilometražą, esi apribotas vieno įkrovimo kilometražu. Taip ateityje, gal ir patobulės, bet šiai dienai toks auto nei pigus, nei praktiškas, nei patogus tarpmiestinėms kelionėms. Kad ir vakar vaizdelis krovimo stotelėj magistralėj ties Ukmerge: kraunasi auto, o vairuotojas "kepa" pavėsinėje. Net pagailo, juk pasirinkimo kaip ir neturi..

        Comment


          Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

          Tai kam tada tas auto, jei esi priverstas riboti bendrą kilometražą, esi apribotas vieno įkrovimo kilometražu. Taip ateityje, gal ir patobulės, bet šiai dienai toks auto nei pigus, nei praktiškas, nei patogus tarpmiestinėms kelionėms. Kad ir vakar vaizdelis krovimo stotelėj magistralėj ties Ukmerge: kraunasi auto, o vairuotojas "kepa" pavėsinėje. Net pagailo, juk pasirinkimo kaip ir neturi..
          Visados gali laukti elektromobilio viduje su įjungta klimato kontrole. Jau dabar galima komfortiškai važinėti tarp miestų Lietuvoje, atstumai čia pas mus yra maži.

          Comment


            Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

            Tai kam tada tas auto, jei esi priverstas riboti bendrą kilometražą, esi apribotas vieno įkrovimo kilometražu. Taip ateityje, gal ir patobulės, bet šiai dienai toks auto nei pigus, nei praktiškas, nei patogus tarpmiestinėms kelionėms. Kad ir vakar vaizdelis krovimo stotelėj magistralėj ties Ukmerge: kraunasi auto, o vairuotojas "kepa" pavėsinėje. Net pagailo, juk pasirinkimo kaip ir neturi..
            Dėl to, kad daugeliui tokio kilometražo pilnai pakanka. Labai nedaugelis žmonių Lietuvoje per dieną nuvažiuoja daugiau nei 300 km (ilgiausia kelionė daugmaž Vilnius-Palanga/Nida), o privalumų elektromobilis turi daug: tyla, važiavimo komfortas, ekologija.

            Čia aišku negalioja ekstremalams, kuriems labai reikia kokius 700 km per dieną suvažinėti, bet tokių beveik nėra.
            Post in English - fight censorship!

            Comment


              Parašė rPn Rodyti pranešimą

              Visados gali laukti elektromobilio viduje su įjungta klimato kontrole. Jau dabar galima komfortiškai važinėti tarp miestų Lietuvoje, atstumai čia pas mus yra maži.
              Na kaip čia pažiūrėsi, sėdėt, kad ir su klimato kontrole kaip akvariume prieš saulute nežinau ar komfortiškas pasiūlymas.

              Comment


                Parašė index Rodyti pranešimą

                Dėl to, kad daugeliui tokio kilometražo pilnai pakanka. Labai nedaugelis žmonių Lietuvoje per dieną nuvažiuoja daugiau nei 300 km (ilgiausia kelionė daugmaž Vilnius-Palanga/Nida), o privalumų elektromobilis turi daug: tyla, važiavimo komfortas, ekologija.

                Čia aišku negalioja ekstremalams, kuriems labai reikia kokius 700 km per dieną suvažinėti, bet tokių beveik nėra.
                Daugeliui kilometražo pakanka, bet kažkodėl dažniausiai perka tik kaip antrą šeimos automobilį važinėti po miestą ar apylinkes, o bet kokiai tolimesnei naudojamas su VDV.

                Comment


                  Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                  Daugeliui kilometražo pakanka, bet kažkodėl dažniausiai perka tik kaip antrą šeimos automobilį važinėti po miestą ar apylinkes, o bet kokiai tolimesnei naudojamas su VDV.
                  Tai kol kas apskritai juos nedaug kas perka dėl gana didelių kainų. Bet ilgainiui spėju, kad jie daugumai (nevažinėjančių automobiliais už Lietuvos ribų) taps standartiniu pasirinkimu. Dirbantys B2B pardavėjais ir kasdien važinėjantys pas klientus į kitą Lietuvos galą ar mėgstantys automobilines keliones po Europą greičiausiai pirks plug-in hibridus.
                  Post in English - fight censorship!

                  Comment


                    Parašė transpondster Rodyti pranešimą

                    Nelabai eina suprasta ką parašei.

                    Anyway kenkia laikimas pilnai pakrauto ir aukšta temperatūra, įdealiausia daliniai krovimo ciklai apie 50%, bet neverta vargt ir skaičiuot, išskyrus LEAFus visi turi normalias batarkes...
                    Iškrovimo pakrovimo ciklas labiausiai kenkia kai baterijoje yra mažai energijos. Kai yra daugiau nei puse pakrovimo ciklas beveik neturi įtakos baterijų amžiui. Pilnai pakrautos baterijos laikymas nekenkia ličio jonų baterijai. Čia yra labai senas mitas kurį bandymai paneigė. Temperatūra kenkia, bet temperatūra automobiliuose yra reguliuojama. Gal aiškiau?

                    Parašė Austras Rodyti pranešimą
                    Aš tai įžiūriu dar kitą problemą - visada norisi nuvažiuoti greičiau, ir, jeigu eismas neintensyvus, važiuodamas 140 km/h matau vieną kitą elektromobilį, važiuojantį 90-100 km/h. Jų greitis irgi įtakoja nuvažiuojamą atstumą, o jeigu dar pataupyti bateriją, tikriausiai ir 70 km. reikia važiuoti. Iš Kauno ar juo labiau Vilniaus važiuoti vis dar problemiška.
                    Na kuro irgi sutaupysi jei važiuosi 90-100 o ne viršydamas greitį 140.

                    Comment


                      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                      Na kaip čia pažiūrėsi, sėdėt, kad ir su klimato kontrole kaip akvariume prieš saulute nežinau ar komfortiškas pasiūlymas.
                      Jausmas tai toks pat kaip važiuojant automobiliu prieš tą pačią saulutę. Man tai visiškai geras ir komfortiškas. O su modeliais kur pakrovėjo lizdas ne priekyje, o gale, gali pasistatyti mašiną ir kita puse, tai nešvies ta saulė išvis. Elektromobilių nekrauna 3h tose užmiesčio stotelėse. Atvažiuoji, 10-15min pakrauni ir tesi kelione. Ilgose kelionėse rekomenduojama sustoti pailsėti nuo vairavimo. Kol suvaikščios visi mašinos keleiviai į tualetą, elekromobilis pasikraus tiek, kad pridės tau atstumo nuvažiuoti per trečdalį Lietuvos arba nuo ukmergės iki zarasų.

                      Comment


                        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                        Na kuro irgi sutaupysi jei važiuosi 90-100 o ne viršydamas greitį 140.
                        Taip kuro irgi sutaupysi, bet jo papildymui bake užtruksi tik kokią papildomą minutę. Su elektrine greičio atžvilgiu praloši papildomai ir žymiai ilgesne krovimo trukme. Tiesiog pripažinkim, kad elektromobilis šiuo metu mobilumo atžvilgiu vis dar gerokai pralošia VDV. Tikėkimės, kad tas skirtumas kuo greičiau sumažės.

                        Comment


                          Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                          Taip kuro irgi sutaupysi, bet jo papildymui bake užtruksi tik kokią papildomą minutę. Su elektrine greičio atžvilgiu praloši papildomai ir žymiai ilgesne krovimo trukme. Tiesiog pripažinkim, kad elektromobilis šiuo metu mobilumo atžvilgiu vis dar gerokai pralošia VDV. Tikėkimės, kad tas skirtumas kuo greičiau sumažės.
                          Rinka viską parodo, kol nebus įkrovimo tinklo tokio pat kaip degalinių, tol EV pirks tik entuziastai ar tik kaip antrą miesto auto.
                          Flickr

                          Comment


                            O dėl 140 km/h, tai neatmeskit galimybės, kad dėl ekologijos didžiausias leistinas greitis dėl ekologijos bus sumažintas iki 110 km/h (nes tokiu greičiu važiuojant sunaudojama mažiausiai kuro ir mažiausiai teršiama), o greitis magistralėse bus kontroliuojamas vidutinio greičio matuokliais.
                            Post in English - fight censorship!

                            Comment


                              Parašė rPn Rodyti pranešimą

                              Jausmas tai toks pat kaip važiuojant automobiliu prieš tą pačią saulutę. Man tai visiškai geras ir komfortiškas. O su modeliais kur pakrovėjo lizdas ne priekyje, o gale, gali pasistatyti mašiną ir kita puse, tai nešvies ta saulė išvis. Elektromobilių nekrauna 3h tose užmiesčio stotelėse. Atvažiuoji, 10-15min pakrauni ir tesi kelione. Ilgose kelionėse rekomenduojama sustoti pailsėti nuo vairavimo. Kol suvaikščios visi mašinos keleiviai į tualetą, elekromobilis pasikraus tiek, kad pridės tau atstumo nuvažiuoti per trečdalį Lietuvos arba nuo ukmergės iki zarasų.
                              Nissan leaf, gal klystu, bet iš reklaminio lankstinuko (su pilna baterija 270km) spartusis krovimas nuo 20 iki 80 proc. VALANDA (t.y. 162km), tad nuvykti iš Ukmergės į Zarasus (113km) per 10-15min baterijos niekaip nepapildysi.

                              Comment


                                Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                Pilnai pakrautos baterijos laikymas nekenkia ličio jonų baterijai. Čia yra labai senas mitas kurį bandymai paneigė.
                                Ar turi šaltinių pagrindžiančių šitą argumentą? Nes čia gal bus labiau susija su nešiojamų kompiuterių ir telefonų baterijomis. Ten tiesiog išspręsta šita problema, kad sustabdomas krovimas ankščiau nei 100%, bet atvaizduojamas 100.

                                Comment


                                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                  Rinka viską parodo, kol nebus įkrovimo tinklo tokio pat kaip degalinių, tol EV pirks tik entuziastai ar tik kaip antrą miesto auto.
                                  Va dėl šito tai sutinku, kad dabar labiau perkama kaip marketinginis žaislas arba tik naudojimui vykti į darbą miesto, priemiesčio ribose.

                                  Comment


                                    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                    Pilnai pakrautos baterijos laikymas nekenkia ličio jonų baterijai. Čia yra labai senas mitas kurį bandymai paneigė.
                                    Keista, nes net dronų baterijos turi savaiminio iškrovimo funkciją iki 60 proc. jei yra nenaudojamos ilgesnį laiką.

                                    Comment


                                      Parašė rPn Rodyti pranešimą

                                      Ar turi šaltinių pagrindžiančių šitą argumentą? Nes čia gal bus labiau susija su nešiojamų kompiuterių ir telefonų baterijomis. Ten tiesiog išspręsta šita problema, kad sustabdomas krovimas ankščiau nei 100%, bet atvaizduojamas 100.
                                      automobilių baterijos yra tos pačios ličio jonų baterijos, tik ten jos didesnės ir daugiau celių sujungta. Ten taip pat yra toks pačios apsaugos kur 100% nereškia 100% prigrūsta ir 0% nereiškia kad įtampa nulinė.

                                      Linko su pilno krovimo eksperimentu neturiu, čia prieš kokius gal 5 metus skaičiau apie šitai. Bet va 2019 linkas apie degradavimą: https://cleantechnica.com/2019/12/16...ge-or-mileage/

                                      Būtent šiluma ir greitas krovimas rodo reikšmingą įtaką EV baterijų degradavimui. Taip kad kraukit lėtai per naktį.

                                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                      Kam tada A1 visus metus buvo perkasta ir investuoti milijonai, kad padidinti greitį nuo 120 iki 130 km/h?
                                      Kol EV taps norma tai A1 vėl reikės perkasti vien dėl nusidėvėjimo. Tokias autostradas vis tiek kas kokį 10 metų reikia perkloti bent jau viršutinį sluoksnį.

                                      Comment


                                        Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                        Nissan leaf, gal klystu, bet iš reklaminio lankstinuko (su pilna baterija 270km) spartusis krovimas nuo 20 iki 80 proc. VALANDA (t.y. 162km), tad nuvykti iš Ukmergės į Zarasus (113km) per 10-15min baterijos niekaip nepapildysi.
                                        Nuvažiuoti iš Ukmergės į Zarasus (113km) su Nissan leaf prireiktų 20kwh (~18kwh/100km * 1.13). Kraunant 50kW galia, tiek energijos įkrausi per 20kwh/50kw=0.4h arba 24 min. Dar galima padiskutuoti kiek laiko užtruktų kraunant 40kw, 100 ar 250kw greičiu.

                                        Comment


                                          Parašė rPn Rodyti pranešimą

                                          Nuvažiuoti iš Ukmergės į Zarasus (113km) su Nissan leaf prireiktų 20kwh (~18kwh/100km * 1.13). Kraunant 50kW galia, tiek energijos įkrausi per 20kwh/50kw=0.4h arba 24 min. Dar galima padiskutuoti kiek laiko užtruktų kraunant 40kw, 100 ar 250kw greičiu.
                                          Na tai ir nereik tada kalbėt apie 10min... o apie krovimo išplėtotą tinklą virš 50kW gal dar palikim tolimai ateičiai.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X