Elektromobilių ateityje tikrai nebus tiek, kiek dabar yra normalių mašinų, tai tikrai nesusidarys didžiausios eilės prie tarpmiestinių krovimo taškų. Greičiausiai patobulės ir pačios baterijos tiek, kad Lietuvos atstumais įprastam gyventojui pakaks vieno įkrovimo.
Kaip tai nebus? Taigi kaip tik bus, kuo toliau tuo daugiau šalių skelbia planus pereiti prie pilnai elektrinio parko (kai kurios net 10m bėgyje) EU net bandė prastūminėti iki 2025 https://www.euractiv.com/section/cir...2025-industry/
Taip pat kuo toliau tuo daugiau automobilių gamintojų planuoja nebegaminti VDV automobilių už x metų.
Audi/VW nebekurs naujų VDV variklių modelių https://robbreport.com/motors/cars/a...es-1234602040/
1. Klausimas ne apie teritorijos plotą, o apie įrengiamų krovimo stotelių kiekį. Kiek bus suinteresuota degalinė investuoti "kosminius" pinigus į greitaeiges stoteles, kad patenkinti poreikius tik pikinėmis dienomis? Arba paprasčiau, ar kas nors modeliavo variantą, paleisti kad ir kokius 3-4 tūkst. elektromobilių į Palangos pusę. Kokios jiems prireiks krovimo infrastruktūros pakeliui?
3. Pasuk T raide 90 kampu ir galėsi važiuoti tiesiai. Ką išsprendžia šviesoforo sekcija vienos juostos kelio sankryžoje?
4. Ok tai ir buvo parodyta, kad net ir didmiestyje su VT, dažnu atveju tai nėra alternatyva nuvykti į darbą.
5. Tai va kaip planuojama spręsti sovietinių rajonų problema? Ar vėl pirk elektrinę auto... bus kaip bus..
1. Priklausomai nuo elektormobilių kiekio. O tai dabar autostradoje esančios degalinės aptarnauja tuos kurie važinėja mieste? Ne. Lygiai tas pats.
3. Išsprendžia lygiai tiek pat kiek ir lentelė. Jeigu prieš tave esantis į dešinę sukti nenori stovėsu už nugaros abiem variantais.
4. Tai kad buvo rodoma iš priemiesčio į priemiestį net nevažiuojant į patį didmiestį. O kad į pramoninį kvartalą nėra VT tai čia yra didelis miesto trūkumas. Normaliose šalyse kaip Vokietija tokias zonas įrengia šalia VT linijų specialiai tam kad žmonės į darbą važiuotu autobusu ar net traukiniu.
5. Na idealiu atveju tai tos chrusčiovkės būtų nugriaunamos ir pastatomi normalūs daugiabučiai, bet tam politinės valios neužteks. Tai realiai ten tiesiog turės atsirasti parkavimo aikštelės su pakrovimu ir žmonėm teks priprasti kad gali tekti ir 5 minutes paeiti iki savo automobilio. Aišku aikštelės neatsiras kol leisime visiem statyti automobilius ant šaligatvio prie laiptinės, bet atsiradus reikalui pasikrauti bus paskata naudotis parkingais.
Vilniaus problemas spręskite Vilniuje. Mano "kaime" 99% prieš žalias rodykles degant raudonam sustoja ir apsidairo. Ir tas galioja visoms problemoms - ne tik rodyklėms.
Nežinau kokiam "kaime" gyvenate bet prie rodyklių nestodavo nei vilniuje, nei kaune, nei klaipėdoje, nei šiauliuose.
1. DIskusija čia prasidėjo nuo to "kas bus kai visi važiuos elektromobiliais". Pagal LAKD https://lakd.lrv.lt/uploads/lakd/doc...ose_2020_m.pdf
jei teisingai interpretuoju per parą pravažiuoja ~50k automobilių. Pilnai realu kad bent koks 10procentų apie 5k važiuoja maršrutu Vilnius-Klaipėda kiekvieną dieną. Didžiajai daliai iš jų net vienpusės kelionės metu reikės pasikrauti, ir tas poreikis daugiau mažiau bus koncentruotas atkarpoje tarp Kauno ir Viduklės. Ar įsivaizduoji kiek reiktų stotelių ir galios tam ? Čia aišku reikėtų pamodeliuoti visokius niuansus kaip piko metas ir pan. Bet spėju kad kažkur ties Kėdainiais reiketų pastatyti belekokio dydžio aikštelę su dedikuota elektrine.
Litas klausimas kuris čia nebuvo paliestas - kai savaitgaliai suvažiuos tūkstančiai automobilių į Palangą ar dar geriau kokią Šventąją - kas dėsis ten ir kokios realios galimybės pasikrauti ? nes bus tūkstančiai automobilių kuriems dvieju dienų laikotarpyje reikės pilnai pasikrauti akumuliatorius.
Kiek iš tų 5k yra krovininiai reisai?
Ar įsiviazduoji, kiek dabar yra vietos visose degalinėse pakeliui? Na o dėl elektros linijų tai taip, reikės jas atvesti, todėl labiausiai tikėtina dauguma krausis netoli kauno.
pastoviai tuščios nes el. mašinų po 1-2 ant viso rajono... o va 30 vnt. pajuda ta pačia kryptimi iš vieno kiemo ir jau koks galvos skausmas... įsivaizduok TRISDEŠIMT!!!!, kai judės 10-15 tūkst. bus žymiai žymiai linksmiau...
Tai kad 10 tūkstančių net registruotų nėra išvis. Kol tas bus tai ir stoteles pastatys.
Čia gal Egiuxz turėjo omenyje kad apskritai bus mažinama automobilizacija todėl bus mažiau automobilių kelyje?
5. Na idealiu atveju tai tos chrusčiovkės būtų nugriaunamos ir pastatomi normalūs daugiabučiai, bet tam politinės valios neužteks. Tai realiai ten tiesiog turės atsirasti parkavimo aikštelės su pakrovimu ir žmonėm teks priprasti kad gali tekti ir 5 minutes paeiti iki savo automobilio. Aišku aikštelės neatsiras kol leisime visiem statyti automobilius ant šaligatvio prie laiptinės, bet atsiradus reikalui pasikrauti bus paskata naudotis parkingais.
Kiek procentų sovietinių daugiabučių yra chruščiovkės? Ir kaip tas griovimas turėtų vykti ? Valstybė griaunamo namo žmonėms nuperka naujus, nemažesnius butus tame pačiame rajone, ir apmoka jų įrengimą bent iki tokio lygio kokiu buvo įrengti dabartiniai butai ? Iki tokio lygio kad jeigu mano dabartinėje virtuvėje yra stalviršis už 200eur ir naujoje virtuvėje jis man nebetinka pagal išmatavimus - nuperkamas naujas tokio pat brangumo ? Nes skamba arba kaip visiška utopija arba kaip bandymas apvogti žmones.
Kiek procentų sovietinių daugiabučių yra chruščiovkės? Ir kaip tas griovimas turėtų vykti ? Valstybė griaunamo namo žmonėms nuperka naujus, nemažesnius butus tame pačiame rajone, ir apmoka jų įrengimą bent iki tokio lygio kokiu buvo įrengti dabartiniai butai ? Iki tokio lygio kad jeigu mano dabartinėje virtuvėje yra stalviršis už 200eur ir naujoje virtuvėje jis man nebetinka pagal išmatavimus - nuperkamas naujas tokio pat brangumo ? Nes skamba arba kaip visiška utopija arba kaip bandymas apvogti žmones.
Tai gali ir stalinovkes griauti ir visus kitus kurie neatitinka jokių standartų. Bet vis tiek nieko negriaus nebent sugrius pats.
Valstybė kompensuoja tau už butą rinkos kaina kaip yra bet kokiame standartiniame nuosavybės paėmime. Galima daryti akciją atrakciją kad vietoj to gausi butą naujai pastatytame (toje pačioj vietoj). Tai čia tavo buto vertė smarkiai išaugtų tokiu atveju.
Na arba galima ir žiauriu metodu - tie standartų neatitinkantys daugiabučiai tiesiog yra paskelbiami kaip netinkami gyventi, neatitinkantys normų ir tada žmonės privalės išsikelti, o už nebetinkamas patalpas tikrai negausi tiek kiek parduodant supirkinėjant.
Tai gali ir stalinovkes griauti ir visus kitus kurie neatitinka jokių standartų. Bet vis tiek nieko negriaus nebent sugrius pats.
Valstybė kompensuoja tau už butą rinkos kaina kaip yra bet kokiame standartiniame nuosavybės paėmime. Galima daryti akciją atrakciją kad vietoj to gausi butą naujai pastatytame (toje pačioj vietoj). Tai čia tavo buto vertė smarkiai išaugtų tokiu atveju.
Na arba galima ir žiauriu metodu - tie standartų neatitinkantys daugiabučiai tiesiog yra paskelbiami kaip netinkami gyventi, neatitinkantys normų ir tada žmonės privalės išsikelti, o už nebetinkamas patalpas tikrai negausi tiek kiek parduodant supirkinėjant.
Manyčiau be griovimo jėga tikrai niekas nepasikeis...
3. Išsprendžia lygiai tiek pat kiek ir lentelė. Jeigu prieš tave esantis į dešinę sukti nenori stovėsu už nugaros abiem variantais.
Jei tiesiai važiuoja tik kokių 20 proc., tai lentelė LABAI pagelbėja. Juk ne visados tiesiai važiuotis sankryžoje pirmas stovi. Bent man aktualioje sankryžoje po lentelės nuėmimo stovinčių prie sankryžos eilė patrigubėjo. Kokie 6 laukia sukti į dešinę, kol jie pravažiuoja per žalią praleisdami ir retą pėsčiąjį ant raudonos sustoja važiuosiantis tiesiai, už jo vėl kokie trys laukia į dešinę. Va ir turim eilėje 10 auto, o galėtu tik 4 teršt orą.
Jei tiesiai važiuoja tik kokių 20 proc., tai lentelė LABAI pagelbėja. Juk ne visados tiesiai važiuotis sankryžoje pirmas stovi. Bent man aktualioje sankryžoje po lentelės nuėmimo stovinčių prie sankryžos eilė patrigubėjo. Kokie 6 laukia sukti į dešinę, kol jie pravažiuoja per žalią praleisdami ir retą pėsčiąjį ant raudonos sustoja važiuosiantis tiesiai, už jo vėl kokie trys laukia į dešinę. Va ir turim eilėje 10 auto, o galėtu tik 4 teršt orą.
Tai sekcija turės lygiai tokį pat efektą kaip ir lentelė. Ir su lentele sustosi už važiuojančio tiesiai. Ir nesvarbu kiek esi įpratęs užgulti vairą visus svoriu tai nereiškia, kad jis tau pasitrauks.
Tai sekcija turės lygiai tokį pat efektą kaip ir lentelė. Ir su lentele sustosi už važiuojančio tiesiai. Ir nesvarbu kiek esi įpratęs užgulti vairą visus svoriu tai nereiškia, kad jis tau pasitrauks.
O tai kokia tada nauda iš sekcijos jei skirtumo nėra? Kur ekologija.. papildomas plastikas, LEDai, valdymo spintos praplėtimas, elektros sąnaudos... aj čia juk nesiskaito
O tai kokia tada nauda iš sekcijos jei skirtumo nėra? Kur ekologija.. papildomas plastikas, LEDai, valdymo spintos praplėtimas, elektros sąnaudos... aj čia juk nesiskaito
iš sekcijos nauda kad pristabdyti nereikia, o šiaip tai nauda yra ta kad galima sekciją išjungti kai pėstieji eina, todėl yra normaliai užtikrinamas saugumas. Lentelės neišjungsi.
iš sekcijos nauda kad pristabdyti nereikia, o šiaip tai nauda yra ta kad galima sekciją išjungti kai pėstieji eina, todėl yra normaliai užtikrinamas saugumas. Lentelės neišjungsi.
Čia viskas teoriniam lygmenį kaip turėtų būti, bet yra vietu, kur sekcijoms padaryta tiesiog papildoma fazė vietoj to, kad būtų dubliuojama su kairiais posukiais iš dešinės. Ar iš tingumo ar nesugebėjimo ar specialiai taip padaryta nežinau, bet tų švesoforų vengiu, nes stovet tenka daug ilgiau nei kad kai buvo rodyklės.
Čia viskas teoriniam lygmenį kaip turėtų būti, bet yra vietu, kur sekcijoms padaryta tiesiog papildoma fazė vietoj to, kad būtų dubliuojama su kairiais posukiais iš dešinės. Ar iš tingumo ar nesugebėjimo ar specialiai taip padaryta nežinau, bet tų švesoforų vengiu, nes stovet tenka daug ilgiau nei kad kai buvo rodyklės.
Na tai kad blogai sureguliuota tavo sankryža čia sekcijos ar reguliavimo kaltė? Va kai vietoj 5 metų darė viską paskutinį mėnesį tai taip ir gavosi.
Na tai kad blogai sureguliuota tavo sankryža čia sekcijos ar reguliavimo kaltė? Va kai vietoj 5 metų darė viską paskutinį mėnesį tai taip ir gavosi.
Tai čia pusė velnio.. o kiek sankryžų taip ir liko be nieko? Atvažiuoji miesto pakraštyje pramoniniam rajone, pėstysis triskart per diena gal praeina ir stovi visi prie raudonos.
Ir šiaip čia tema apie elektromobilius, labai jau nukrypom...
Kaip tai nebus? Taigi kaip tik bus, kuo toliau tuo daugiau šalių skelbia planus pereiti prie pilnai elektrinio parko (kai kurios net 10m bėgyje) EU net bandė prastūminėti iki 2025 https://www.euractiv.com/section/cir...2025-industry/
Taip pat kuo toliau tuo daugiau automobilių gamintojų planuoja nebegaminti VDV automobilių už x metų.
Audi/VW nebekurs naujų VDV variklių modelių https://robbreport.com/motors/cars/a...es-1234602040/
PIlnas parkas gali būti 10mln, gali būti ir 1mln. Kad ateityje, bent jau Lietuvoje, bus mažiau elektromobilių nei dabar įprastų, garantuoju 99%, nes:
1. Bent jau pirmosios kartos elektromobilių, po įprastų uždraudimo, tikrai didelė dalis žmonių nesugebės įpirkti naujo elektromobilio, taip kaip dabar neįperka įprastinio. Kad bus naudotų elektromobilių, tai tikrai, bet kiek ilgai tarnaus jų baterijos? Įprastai naudotai mašinai nebrangiai paremontavai šį bei tą ir važiuoji toliau. O kai suges "primityvus aparatas be sudėtingų mazgų", tada bus blogai, reiks arba naują bateriją pirkt, arba naują mašiną. Nebent įvyks stebuklas ir baterijos atpigs iki poros tūkstančių eurų.
2. Labai didelė dalis žmonių gyvena sovietiniuose daugiabučiuose, kuriuose kiekvienai esamai vietai pakrovimo taško įrengti nebus įmanoma. Tiems, kas gyvena privačiuose namuose, tiems geriau, nes bent jau apgailėtiną vienfazį krovimą turi. Nemažai įvadų neturi čia apdiskutuotų trifazių 50kW ar kiek ten jų reikia. Tiek smarkiai pasidinti galią yra nemaži pinigai, o didinant bent jau vienai privačių namų gatvei, garantuotai reiks keisti ir tinklą.
Man atrodo kad mes tiesiog vienas kito nesupratom transpondster ir diskusija greitai nukrypo.
Aš turėjau omenyje kad artimiausioje ateityje Lietuvoje bus greitų pakrovėjų (50+ kW) stygius. Jeigu konkrečiau tai tarpmiestinėse kelionėse piko metu. Kaip Vilnius - Palanga, per vasaros atostogas. Ir daug kam reikės išleisti valandas kraunant savo automobilį.
50+ kW pakrovėjus brangu įrengti ir juos turės tik specialūs krovimo taškai / krovimo tinklai.
Dėl labai didelio kainų skirtumo, restoranai, viešbučiai ir pan. dažniausiai įrenginės silpnesnius, t.y. iki 22 kW
Per pikus deja su EV tikrai bus problemų ir jau dabar reikia įvertinti renkantis EV ar plėtojant infrastruktūra.
Reikia įvertint kad CHAdeMO Europoj miręs standartas, todėl pirkti tokį EV ilgom kelionėm į ateitį turbūt būtų nelogiška. Trumpesnį atstumą turintiems EV savininkams teks rimtai paplanuot ar verta ir kada vykti didesnius atstumus, galbūt verta draftint fūrą, nei strigti eilėj prie krovimo. Nuvykus turėti bent 3,6kW pasikrovimą ir panašiai.
Dėl pačių DC krovimo stotelių kiekio ir pajėgumo, ankščiau įmestas linkas į Kempo sistemą reikia tikėtis kad panašios sistemos paplis labiau, dinaminis galis dalijimas yra labai svarbu.
Teko prie urmo su Leafu krautis, na teoriškai gali krautis 2 EV, bet praktiškai dažniausia buvo USA Teslos su CHAdeMO arba Leaf, tai naudos iš tokio dvigubo pakrovėjo maža...
Per pikus deja su EV tikrai bus problemų ir jau dabar reikia įvertinti renkantis EV ar plėtojant infrastruktūra.
Reikia įvertint kad CHAdeMO Europoj miręs standartas, todėl pirkti tokį EV ilgom kelionėm į ateitį turbūt būtų nelogiška. Trumpesnį atstumą turintiems EV savininkams teks rimtai paplanuot ar verta ir kada vykti didesnius atstumus, galbūt verta draftint fūrą, nei strigti eilėj prie krovimo. Nuvykus turėti bent 3,6kW pasikrovimą ir panašiai.
Dėl pačių DC krovimo stotelių kiekio ir pajėgumo, ankščiau įmestas linkas į Kempo sistemą reikia tikėtis kad panašios sistemos paplis labiau, dinaminis galis dalijimas yra labai svarbu.
Teko prie urmo su Leafu krautis, na teoriškai gali krautis 2 EV, bet praktiškai dažniausia buvo USA Teslos su CHAdeMO arba Leaf, tai naudos iš tokio dvigubo pakrovėjo maža...
Tai žodžiu kol kas išvada: elektromobilis šiuo metu kaip maisto eko produktų skyrius, perkama iš mados, didesnių pajamų arba įtikėjus, kad tai tai kažkas super. Su krovimu apskritai "raketų" mokslas. Visa info tik apie ekologiją, o apie eksploataciją eteryje tyla arba trupiniai. Gal po kokių 5 metų atsiras kokie standartizavimai.. tada ir matysim kiek "storo" laido reikės .
Tai žodžiu kol kas išvada: elektromobilis šiuo metu kaip maisto eko produktų skyrius, perkama iš mados, didesnių pajamų arba įtikėjus, kad tai tai kažkas super. Su krovimu apskritai "raketų" mokslas. Visa info tik apie ekologiją, o apie eksploataciją eteryje tyla arba trupiniai. Gal po kokių 5 metų atsiras kokie standartizavimai.. tada ir matysim kiek "storo" laido reikės .
Na, čia bėda tik varguoliams iš daugiabučių. Visi kiti turi 11kW ar bent jau 7,4kW wallbox'us ant garažo sienos, ir krauna be rūpesčių.
If a lion could speak, we could not understand him.
Na, čia bėda tik varguoliams iš daugiabučių. Visi kiti turi 11kW ar bent jau 7,4kW wallbox'us ant garažo sienos, ir krauna be rūpesčių.
Tačiau elektromobilių baterijas sendina ne metai ir net ne nuvažiuoti kilometrai, o įkrovimo-iškrovimo ciklai. Kiekvieną naktį įkraunama baterija dėvėsis greičiau.
Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...ngas-19704608/
Ar tie garažo lėti krovikliai sprendžia šią problemą? Kažką teks aukoti. Ar ryte būti apribotam nuvažiuojamu atstumu be papildomo krovimo ar aukoti baterijos resursą kraunant kasnakt.
Tačiau elektromobilių baterijas sendina ne metai ir net ne nuvažiuoti kilometrai, o įkrovimo-iškrovimo ciklai. Kiekvieną naktį įkraunama baterija dėvėsis greičiau.
Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...ngas-19704608/
Ar tie garažo lėti krovikliai sprendžia šią problemą? Kažką teks aukoti. Ar ryte būti apribotam nuvažiuojamu atstumu be papildomo krovimo ar aukoti baterijos resursą kraunant kasnakt.
Tai čia gal tik taksistų, važinėjančių po 400km per parą, problema. Kiti žmonės krauna karta per savaitę ar rečiau.
If a lion could speak, we could not understand him.
Comment