Parašė Lakis
Rodyti pranešimą
Atsakant į šį klausimą galėčiau jums truputėlį papasakoti apie kelio dangos konstrukcijas. Kelio dangos konstrukcijos (KDK) projektuojamos taip, kad optimaliai užtikrintų saugų ir komfortabilų eismą projektiniu laikotarpiu. Lietuvoje projektinis laikotarpis keliams dažniausiai yra 20 metų. Tai reiškia, kad iš kelio tikimasi, kad visą šį laiką jame neatsiras liekamųjų deformacijų ir ar pažaidų. Asfalto dangos dėl savo savybės išlinkti veikiant apkrovai ir atsistatyti ją nuėmus vadinamos nestandžiomis, o betoninės - standžiomis.
Tipinis nestandžios KDK projektas susideda iš:
1. Žemės sankasos - žemės sankasa, tai pagrindo sluoksnis, įrengiamas iš nerišlių stabilių (geriausia - vietinių) gruntų, juos sutankinant. Esant nestabiliems gruntams (pvz. durpės) jie turi būti pašalinami, arba armuojami geotekstile.
2. Apsauginio šalčiui atsparaus sluoksnio - tai sluoksnis, neleidžiantis KDK deformuotis užšalimo ir atitirpimo metu.
3. Skaldos pagrindo sluoksnis
4. Asfalto pagrindo sluoksnio - storiausias ir rupiausias asfalto sluoksnis, skirtas tolygiai išskaidyti automobilių ratų sukeliamas apkrovas į AŠAS.
5. Apatinio asfalto sluoksnio - pirminio apkrovų skaidymo ir rišantysis sluoksnis, ant kurio klojamas dėvimasis sluoksnis
6. Viršutinio (dėvimojo) asfalto sluoksnio - ploniausias ir daromas iš smulkiausio (tolygiausio) asfaltbetonio mišinio.
Platesniam pasiskaitymui puikiai tinka AUTOMOBILIŲ KELIŲ STANDARTIZUOTŲ DANGŲ KONSTRUKCIJŲ PROJEKTAVIMO TAISYKLĖS KPT SDK 07
Na, o jei kas nors būtų įdomu, galėčiau plačiau papasakoti
Comment