Parašė thomcius
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje
Collapse
X
-
-
Parašė RamasN Rodyti pranešimą
Kodėl ? Kaip tik didžiosiomis raidės yra didesnės ir aiškesnės. Kol regėjimas yra nesugadintas kompų ir išmaniųjų įrenginių, nėra jokio nuovargio (neimam kreašutinumų), nėra akyse minuso leistinose ribose, taip, tik viena didžioji yra "gražiau". Bet ar tikrai įskaitomiau ? Iš kokio atstumo pradedama jau pilnai suprasti, kas parašyta ?
Man iš tos laidos pagrinde įsiminė vienas faktas, kad buvo akcentuota jog vietovardžiai, kurių pirma raidė didžioji, o kitos mažosios, yra lengviau perskaitomi. Tai tokia mintis atrodė kiek kontraversiška tam, kad pas mus viskas rašoma vien didžiosiomis raidėmis.
Geras šaltinis pasižvalgyti ir palyginti, kur ženklai geriau atrodo:
Comparison of European road signs - WikipediaPaskutinis taisė sleader; 2024.04.03, 10:08.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė RamasN Rodyti pranešimą
Kodėl ? Kaip tik didžiosiomis raidės yra didesnės ir aiškesnės. Kol regėjimas yra nesugadintas kompų ir išmaniųjų įrenginių, nėra jokio nuovargio (neimam kreašutinumų), nėra akyse minuso leistinose ribose, taip, tik viena didžioji yra "gražiau". Bet ar tikrai įskaitomiau ? Iš kokio atstumo pradedama jau pilnai suprasti, kas parašyta ?
- 5 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Čia nesusiję su kelio ženklais, o tiesiog tipografijos dėsnis. Mažosios raidės tarpusavyje daug labiau skiriasi nei didžiosios. Dėl to žmogaus akis greičiau pagauna vienos ar kitos raidės kažkokį komponentą pagal kurį gali identifikuoti raidę. Pilna tyrimų šita tema kaip mažosiomis raidėmis gerokai sparčiau skaitoma. Ypač kai +/- žinai kokio teksto tikėtis ir ieškai jo.
Comment
-
ELTA 2024.04.03
Susisiekimo ministerija: kelio ženklų dizaino keitimas pagal kitų valstybių pavyzdžius stokotų teisinio pagrindo
Daliai Seimo konservatorių siūlant keisti sovietinio dizaino kelių ženklus, Susisiekimo ministerija sako, kad šiuo metu kelių eismo taisyklėse (KET) įtvirtinti kelio ženklai atitinka Kelio ženklų ir signalų konvencijos nuostatas.
(...)
„Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos (JT EEK) Vidaus transporto komiteto Saugaus eismo darbo grupė WP.1, remiantis (...) , 2024 m. užbaigė rengti Kelio ženklų ir signalų konvencijoje naudojamų kelio ženklų atvaizdų atnaujinimus. Galutinis dokumentas bus pateiktas valstybių svarstymui 2024 m. rugsėjo mėnesį“, – Eltai perduotame komentare aiškino Susisiekimo ministerija.
„Atsižvelgdama į tai, Susisiekimo ministerija mano, kad kelio ženklų dizaino keitimas ne pagal Konvencijos pakeitimus, o pagal kitų valstybių pavyzdžius stokotų teisinio pagrindo, būtų netvarus ir trumpalaikis“, – pridedama komentare.
Ministerija taip pat pabrėžė, kad vieno standartinio kelio ženklo įrengimas vidutiniškai kainuoja 200 eurų.(...)
https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...otyse-31241634
- 2 patinka
Comment
-
Parašė RamasN Rodyti pranešimą
Kai tekstas prieš akis pastoviu atstumu, pilnai sutinku. Aš turėjau galvoje situaciją kai važiuoji ir kelio ženklas artėja. Tai kuriuo atveju iš didesnio atstumo pilnai suprasi, kas parašyta ?
Comment
-
Parašė RamasN Rodyti pranešimą
Kai tekstas prieš akis pastoviu atstumu, pilnai sutinku. Aš turėjau galvoje situaciją kai važiuoji ir kelio ženklas artėja. Tai kuriuo atveju iš didesnio atstumo pilnai suprasi, kas parašyta ?
A COMPARISON OF LOWER CASE AND CAPITAL LETTERS FOR HIGHWAY SIGNS (trb.org)
Parašė Romas Rodyti pranešimąELTA 2024.04.03
Susisiekimo ministerija: kelio ženklų dizaino keitimas pagal kitų valstybių pavyzdžius stokotų teisinio pagrindo
O šiaip tai SM kažką pakomentavo, bet realiai nieko nepasakė. Tarsi kitos valstybės, kurių pvz. galėtų būti pasivadovauta nėra ratifikavusios konvencijos ir nesivadovauja jos gairėmis, ar tos komisijos išvadomis, dokumentais. Jokiame tarptautiniame dokumente nėra nurodymo, kad vienai valstybei reikia naudoti vieną šriftą ir vienokio stiliaus simbolius, o kitai - kitokio.
Juokingiausia, kad SM manymu vadovavimasis GOST"u yra "tvarus ir ilgalaikis", o pvz. paėmimas iš Vokietijos (labai gerai techniškai normuotos ir "pamatuotos" valstybės) būtų "netvarus ir trumpalaikis".
Paskutinis taisė sleader; 2024.04.03, 16:31.
- 1 patinka
Comment
-
ChatGPT nuomonė irgi tai patvirtina:
When it comes to road signs, readability is crucial for ensuring safety and effective communication with drivers. There isn't a clear-cut answer to whether text with lower case letters or text with capital letters is better for road signs, as it can depend on various factors such as design, font choice, and the specific context of the road sign.
However, capital letters are generally preferred for road signs because they tend to be more readable from a distance and in various lighting conditions. Capital letters typically have more distinct shapes and larger visual impact compared to lowercase letters. This increased visibility can help drivers quickly recognize and comprehend the information conveyed by the road sign.
Additionally, capital letters are often used for road signs to comply with traffic sign regulations and standards established by transportation authorities, which may specify the use of uppercase letters for improved legibility and consistency.
That being said, design considerations such as font type, spacing, and color contrast also play significant roles in ensuring the effectiveness of road signs. It's essential to prioritize clarity and readability when designing road signs to minimize confusion and enhance safety for all road users.
[Kai kalbama apie kelio ženklų tekstą, svarbu užtikrinti gerą skaitymą, kad būtų užtikrintas saugumas ir veiksminga informacija vairuotojams. Nėra aiškios atsakymo į užklausą, ar geriau naudoti didžiąsias ar mažąsias raides kelio ženklams, nes tai gali priklausyti nuo įvairių veiksnių, tokie kaip dizainas, šrifto pasirinkimas ir konkrečios kelio ženklo aplinkybės.
Tačiau dažniausiai kelio ženklams naudojamos didžiosios raidės, nes jos paprastai geriau skaitomos iš tolo ir įvairiose apšvietimo sąlygose. Didžiosios raidės dažniausiai turi aiškesnes formas ir didesnį vizualinį poveikį, lyginant su mažosiomis raidėmis. Šis padidėjęs matomumas gali padėti vairuotojams greitai atpažinti ir suprasti kelio ženkluose pateiktą informaciją.
Be to, didžiosios raidės dažnai naudojamos kelio ženklams, kad būtų laikomasi eismo ženklų reglamentų ir standartų, kurie gali nurodyti didžiųjų raidžių naudojimą, siekiant pagerinti skaitymą ir pasiekti vientisumą.
Tačiau dizaino aspektai, tokie kaip šrifto tipas, tarpai ir spalvų kontrastas, taip pat labai svarbūs, siekiant užtikrinti kelio ženklų efektyvumą. Būtina pirmenybę teikti aiškumui ir skaitymumo užtikrinimui, kuriant kelio ženklus, siekiant sumažinti painiavą ir padidinti saugumą visiems kelių naudotojams.]
- 1 patinka
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąTai teisinis pagrindas ir būtų, jeigu parlamentas nuspręstų.
O šiaip tai SM kažką pakomentavo, bet realiai nieko nepasakė. Tarsi kitos valstybės, kurių pvz. galėtų būti pasivadovauta nėra ratifikavusios konvencijos ir nesivadovauja jos gairėmis, ar tos komisijos išvadomis, dokumentais. Jokiame tarptautiniame dokumente nėra nurodymo, kad vienai valstybei reikia naudoti vieną šriftą ir vienokio stiliaus simbolius, o kitai - kitokio.
Juokingiausia, kad SM manymu vadovavimasis GOST"u yra "tvarus ir ilgalaikis", o pvz. paėmimas iš Vokietijos (labai gerai techniškai normuotos ir "pamatuotos" valstybės) būtų "netvarus ir trumpalaikis".
Spėju, tokia logika kol kas.
Nebent bijoma, kad labai biednom šalims bus per sudėtinga prisitaikyti geriausias vokiškas, olandiškas praktikas, tai UN padarys nuolaidų ir bus gana aptakios taisyklės, kažkas turbūt panašaus yra dabar, tiesiog labai nekonkretūs dizainai, pvz. trikampis su raudonu apvadu (konkretesnių parametrų nepateikiama ženklo įskaitomumo gerinimui).
Iš kitos pusės, šiais interneto laikais, manau, galima rasti laiko bet kuriai šaliai išsistudijuoti geriausiom praktikom paremtas taisykles ir įgyvendinti pakeitimus savo šalyse.Paskutinis taisė PoDV; 2024.04.03, 17:16.
Comment
-
Taip išeina, kad nėra vieningos nuomonės, kaip geriau, ir ne tik vien didžiųjų ar vien mažųjų raidžių naudojimas lemia gerą skaitomumą. Didžiosios raidės esą matosi geriau iš tolo, į ką ir buvau atkreipęs dėmesį. Taip kad, čia kaip diskusija, kas atsirado pirmiau, višta ar kiaušinis.
Parašė Romas Rodyti pranešimąELTA 2024.04.03 Susisiekimo ministerija: kelio ženklų dizaino keitimas pagal kitų valstybių pavyzdžius stokotų teisinio pagrindo
Paskutinis taisė dsanto; 2024.04.03, 17:23.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimą
Nesunku suprasti, kad to niekada nebus. Va Skardinavijoje ir Suomijoje vietoje balto naudojamas geltonas fonas, nes geriau matosi sniego fone (mažai aktualu Ispanijai ar Graikijai). Vokiečiai miestų pavadinimus rašo ant geltonų lentelių nuo Bismarko laikų. Ir visiems gerai.
Dėl fonų būtų sudėtingiau. Švedija-Suomija matyt norėtų likti prie geltono fono, nors Norvegija naudoja baltą foną.
Dar sudėtingiau bus, gal net beviltiška, dėl vaizduojamų simbolių. Suomija pati atliko ženklų dizaino pakeitimus, tai paėmė kai kuriuos simbolius (žmogeliuko) iš daniškų kelio ženklų, o rodyklės dizainą nusikopijavo iš Vokietijos. Abejoju ar Europos šalys lengvai sutars dėl vienodų kelio ženklų simbolių, idealiausiu atveju po kelių dešimtmečių nebent.
Abejoju, kad Lietuva, bent jau su dabartinė susisiekimo ministerija, keis iš sovietų laikų atėjusius kelio ženklų simbolius. Yra šiokia tokia viltis dėl kelio ženklų įskaitomumo gerinimo (apvadų dizainas ir gal net ženklų įrengimo vietos), bet reiks žiūrėt kokias taisykles parengs UN.
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąKadangi Vokietija, Olandija, UK turi įdirbį, tai tų šalių gerosios kelio ženklinimo praktikos ir turėtų tapti UN kelio ženklų standartu. Tokiu atveju ir Lietuva nusikopijuotų jų praktikas.
Spėju, tokia logika kol kas.
Nebent bijoma, kad labai biednom šalims bus per sudėtinga prisitaikyti geriausias vokiškas, olandiškas praktikas, tai UN padarys nuolaidų ir bus gana aptakios taisyklės, kažkas turbūt panašaus yra dabar, tiesiog labai nekonkretūs dizainai, pvz. trikampis su raudonu apvadu (konkretesnių parametrų nepateikiama ženklo įskaitomumo gerinimui).
- 2 patinka
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąKiek mačiau ten tos darbo grupės dokumentų iš ankstesnių metų, kas liečia ženklus, tai tikrai nebuvo panašu jog būtų reglamentuota koks tiksliai šriftas turi būti, kokio storio linijos ir t.t. Konvencijoje benrai nurodyta, kad pvz. įspėjamasis ženklas apie pėsčiuosius yra baltas trikampis (kraštinių sanktykis .....) su raudonu apvadu, bei juodu žmogaus simboliu. Koks konkrečiai apvado storis, žmogeliuko dizainas ir pan. - nebūdavo nurodyta. Vargu ir ar dabar bus nurodyta, bei visa eilė konvenciją ratifikavusių šalių ims ir keis visus ženklus pas save pagal vieną kažkokį formatą.
Šiaip kažkokį reglamentą dėl dizaino galėtų išleisti su tam tikromis galimybėmis prisitaikyti prie esamo dizaino. Gal ir nereiktų itin detalių taisyklių, tik kokie nors kraštinės storiai ir rekomendacijos šriftui (pvz. nebūtų serifų, per daug suspausto, ar netinkamų išmatavimų raidžių).
Comment
-
Parašė RamasN Rodyti pranešimą
Kodėl ? Kaip tik didžiosiomis raidės yra didesnės ir aiškesnės. Kol regėjimas yra nesugadintas kompų ir išmaniųjų įrenginių, nėra jokio nuovargio (neimam kreašutinumų), nėra akyse minuso leistinose ribose, taip, tik viena didžioji yra "gražiau". Bet ar tikrai įskaitomiau ? Iš kokio atstumo pradedama jau pilnai suprasti, kas parašyta ?
Ir kaip ne vienas čia rašė daug skaitančių žmonių smegenys fiksuoja tik pirmą ir paskutinę raide o vidurinės susidėlioja savaime.
"Tėdol tai glai nsenukaii preksiaytti. O PBADANYK TAI PREKSIAYTTI"
Kas lengviau?
- 1 patinka
Comment
-
Parašė thomcius Rodyti pranešimą
Dabar viską ką parašei pabandyk parašyti didžiosiomis ir perskaityti ???? Galvoji veltui knygas ir visa kita rašo mažosiomis?
Ir kaip ne vienas čia rašė daug skaitančių žmonių smegenys fiksuoja tik pirmą ir paskutinę raide o vidurinės susidėlioja savaime.
"Tėdol tai glai nsenukaii preksiaytti. O PBADANYK TAI PREKSIAYTTI"
Kas lengviau?
- 1 patinka
Comment
-
Išdiskutavus galima patvirtinti kitokį ženklų standartą, tačiau manau kad visiškai nėra prasmės tiesiog šiaip sau keisti, yra ir svarbesnių vietų kur pinigus išleisti, geriau 10 km kelio nutiesti.
Jie kur nors naujus numatyta statyti, tai ten ir statyti jau naujus, o ne tiesiog pinigus taškyti be aiškios tiesioginės naudos.Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
- 4 patinka
Comment
-
Jeigu sakytų - dabartinės normos nekeistos 30 metų, norėtume jas patobulinti nes yra tam tikri trūkumai. Ar perrašyti mažosiomis, ar palikti didžiosiomis, paliksime nuspręsti specialistų grupei. Kadangi visų ženklų greitai pakeisti neįmanoma, siektume ženklus pakeisti per artimiausius 10 metų - būtų viskas tvarkoje.
Šiuo atveju argumentas - ES IR NATO VALSTYBĖJE TOKIE PAT ŽENKLAI KAIP RUSIJOJE IR BALTARUSIJOJE ir DĖL TO reikia keisti ženklus - yra tipinis konservatorių politinių idėjų krapštymas iš užpakalio, kai X yra sovietinis paveldas, reikia pakeisti. Ypač Kęstutis Masiulis yra tokių reikalų specialistas, per kelias kadencijas Seime išvis nieko prasmingo nenuveikęs.
Slovakai keičia užrašus iš didžiųjų į mažasias ir tikrai įdomu, per kiek laiko būs pakeista didžioji dalis ženklų. Nors jų kelių numeracija dar likusi nuo Čekoslovakijos laikų.
O ir be plačiosios tėvynės pilna Europoje valstybių, kur užrašai didžiosiomis raidėmis (Suomija, Švedija, Čekija, Prancūzija, Italija) ir klausimas ar ten kyla kažkokios beprotiškos diskusijos, kur dar įmaišoma geopolitika. Primena legendinį Lryto piliečio straipsnį, kur pagrindinis argumentas prieš žaliąsias rodykles buvo tai, jog jos atsirado KOMUNISTINĖJE Rytų Vokietijoje...Paskutinis taisė Zefyras; 2024.04.03, 18:59.
- 1 patinka
Comment
-
Dabartiniai kelio ženklai – sovietinis palikimas? Vien valstybiniuose keliuose jų ketvirtis milijono
https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...irtis-milijono
Comment
-
Mano komentaras nelabai į temą, bet konservatoriai su dizainu tikrai nedraugauja. Jų iniciatyva buvo pakeistas automobilių numerių dizainas - valstybės kodo raidės LT suspaustos tiek kad iš tolo susilieja, tarp raidžių ir skaičių neliko tarpo, tarp simbolių irgi neišlaikomi vienodi tarpai, ypač "akys vemia" jeigu numeryje yra vienetukų
- 3 patinka
Comment
Comment