Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Aš daugiau dizainą turėjau omeny. Išdėstymas kitas klausimas
    Gerą darbą latviai padarė bent tuo, kad storesnis raudonas apvadas ir ženklas berods pastebimesnis ir šiaip estetiškesnis. Dauguma šalių ir naudoja storus apvadus, lyginant su sovietinio dizaino. Kai kurie ženklai, pvz. pėsčiųjų perėjos ženklas, pirmą kartą dar vaikystėje (10 metų) lankantis Latvijoje nelabai patiko, keistai atrodė tos kojos nueinančios į zebrą. Sovietiniam kažkaip tvarkingai, kojos pataiko į zebro tarpus Skaičiai ant latviškų greičio ribojimo ženklų irgi nepasakyčiau, kad labai estetiškai atrodo, vokiškas tvarkingesnis, lietuviškas būtų geresnis jei tik apvadas būtų storesnis, nes irgi nesižiūri grynai dėl apvado. Font'as patiko, estetiškesnis nei sovietinis ar net estų (kuris irgi šiek tiek skiriasi nuo sovietinio nors nedaug). Nors ir sovietiškas man nėra pats blogiausias, gal tik tarpus sumažinus tarp raidžių gautųsi estetiškesnis rezultatas. Labai daug duotų ir mažųjų raidžių naudojimas. Sovietinis font'as, naudojantis mažąsias raides, atrodo geriau negu font'as vien iš didžiųjų raidžių. Bendras vaizdas toks, kad Latvijos ženklų dizainas yra geresnis, tik tiek, kad papildomai kainavęs. Estai irgi yra pasikeitę dizainą, tik ne tiek radikaliai. Estų dizainas, sakyčiau, racionalesnis, ankstesnio dizaino atžvilgiu. Pakeista tai, kas atrodė tikslinga pakeisti, kad atrodytų geriau

    Prasiplečiant apie išdėstymą, tai gembinės konstrukcijos Latvijoje kryptims žymėti gal ir atrodo įspūdingiau, bet aš geriau kryptis žymėčiau lėtėjimo juostos pradžioje. Taip pigiau ir greičiau pastebima nuoroda. Ant Gembinių konstrukcijų įrengtuose krypčių ženkluose ir įžvelgčiau kaip didžiausią trūkumą latvių krypčių dėstyme, juokinga, kad 2+2 keliuose jos beveik nenaudojamos, o 1+1 daug kur. Dar nepatinka, kad ant gembinių konstrukcijų įrengtuose ženkluose nežymimi nei atstumai nei maršrutų numeriai. Lietuvoje ant gembėse įrengtų ženklų (ženklas 604, jei konkrečiau) turi būti kelio maršrutų numeriai. +daugelyje šalių taip pat. Tokių atveju, kai nežymimi numeriai, nors juos turi, beveik nėra.
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.07.22, 02:02.

    Comment


      1. Lietuviškas; 2. Vokiškas; 3. Lietuviškas su vokišku apvadu

      Click image for larger version

Name:	zenklinimas.jpg
Views:	197
Size:	188,8 kB
ID:	1737037

      Comment


        Reiktų nepamiršti ir tokių ženklų:



        Jie būtų nurodomieji kelio ženklai, naudojami vietoj kelio ženklų:
        Eismo juostos pradžia iš dešinės
        ir

        (pastarasis būtų naudojamas tais atvejais, kai norima pažymėti sujungtą greitėjimo arba letėjimo juostą arba sankryžos konfigūracija yra neįprasta (t.y. situacija kitokia nei pirma juosta į dešinę, o likusios tiesiai)

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą

          Nu iki vakarietiškų standartų dar trūksta. Panašiau į Baltarusiškus standartus bent jau pagal ženklinimą, darbų vykdymą ir pastatyto kelio kokybę.
          Pas mus yra baltarusiški statybos standartai su vakarietiškais eismo saugumo elementais naujose projektuose po maždaug 2010 m. su tam tikromis išimtimis. Pvz. nežinau ar baltarusiai išdrįstų pastatyt ką nors panašaus į Kaunas-Marijampolė, pažiūrėjus kaip atrodo jų nauji 2x2 ruožai. Naujų šviesoforų dėstymas, galima sakyt, jau irgi vakarietiškas, kas panašu dar neatėjo į Baltarusiją (ir netgi Latviją tarp kitko), lyg ir drąsiau rekonstrukcijų (ne perasfaltavimų metu) metu braižomos ilgesnės greitėjimo ir lėtėjimo juostas, kokios pas lenkus jau buvo turbūt nuo tada, kai buvo pastatyti pirmieji pokariniai 2x2 (gierkowkos). Šiuo metu vykdomas lėtėjimo/greitėjimo juostų ilginimas kelyje Vilnius-Kaunas, norisi tikėtis, kad greitėjimo/lėtėjimo juostų ilginimas taip pat bus vykdomas ir kitose autostradų ruožuose.

          Didžiausias peilis Lietuvos keliuose yra KRYPČIŲ ženklinimas. Jis yra baltarusiškas iki kaulų smegenų, išskyrus retus atvejus, pvz. A14 prie Vilniaus.

          ...ir iš vis lietuviai ir baltarusiai istoriškai politiškai yra viena tauta, tik skirtingos šaknys, tai turbūt paaiškina kodėl šioms dviems tautoms toks ženklinimas kažkodėl atrodo priimtinas, nors aplinkinėms tautos panašu, kad ne itin Skandinavai, latviai, estai mums naudingi, bet Lietuvos ir gal net Baltarusijos bei Ukrainos siela yra rytinėje Centrinės Europos dalyje, kur tokie miestai kaip Kijevas ir Vilnius panašu yra integralios to regiono dalys ...ir visi jie claim'ina geografinio Europos centro vietą
          Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.01, 23:41.

          Comment


            Grigiškės.
            Rekonstruotos Mokyklos ...







            ... ir Kovo 11-osios gatvės.







            Paskutinis taisė Romas; 2019.10.12, 07:16. Priežastis: Kopija iš temos "Vilniaus infrastruktūros projektai"

            Comment


              Neįtikėtina. Ženklus sukabino daugeliu atveju ant apšvietimo stulpų! Kažkas naujo

              Comment


                Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                Neįtikėtina. Ženklus sukabino daugeliu atveju ant apšvietimo stulpų! Kažkas naujo
                Ir ne geltona akyse

                Comment


                  Iš temos "Šviesoforo lentelė su žalia rodykle"
                  Įdomu, kodėl dešiniajame posūkyje iš Aušros g. į Tilžės g. numatytas ženklas 203, o ne 522, ir kam reikalinga plyta.

                  Comment


                    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                    Iš temos "Šviesoforo lentelė su žalia rodykle"


                    Įdomu, kodėl dešiniajame posūkyje iš Aušros g. į Tilžės g. numatytas ženklas 203, o ne 522, ir kam reikalinga plyta.
                    Sutinku, kad geriau 522 vietoj "Duoti kelią" ir "plytos". Tiesa, plytą galima bus pastebėti iš kitos kelio pusės, o ženklai 522 tokios informacijos neteiktų.

                    Comment


                      Parašė Ginthus

                      Tas skydas su užrašu STOP, tai čia vėl kažkokia Kaunietiška inovacija?
                      Lyg ir turėtum žinoti Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisykles

                      194. Ženklas Nr. 554 „Stop“ linija naudojamas vietai, kurioje turi sustoti transporto priemonės, esant draudžiamam šviesoforo (reguliuotojo) signalui, nurodyti. Keliuose, turinčiuose važiavimo kryptimi dvi ar daugiau eismo juostų, ženklas turi būti dubliuojamas. Ženklo dubliuoti nėra būtina, jeigu jis naudojamas kartu su horizontaliojo ženklinimo „Stop“ linija 1.11. Ženklas Nr. 554 turi būti įrengiamas tokioje vietoje, iš kurios gerai matomi šviesoforo signalai, tačiau ne arčiau nei 2,5 m prieš šviesoforą ir ne arčiau nei 1 m prieš pėsčiųjų perėją ar dviračių tako sankirtą su važiuojamąja dalimi.

                      Comment


                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                        Lyg ir turėtum žinoti Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisykles

                        194. Ženklas Nr. 554 „Stop“ linija naudojamas vietai, kurioje turi sustoti transporto priemonės, esant draudžiamam šviesoforo (reguliuotojo) signalui, nurodyti. Keliuose, turinčiuose važiavimo kryptimi dvi ar daugiau eismo juostų, ženklas turi būti dubliuojamas. Ženklo dubliuoti nėra būtina, jeigu jis naudojamas kartu su horizontaliojo ženklinimo „Stop“ linija 1.11. Ženklas Nr. 554 turi būti įrengiamas tokioje vietoje, iš kurios gerai matomi šviesoforo signalai, tačiau ne arčiau nei 2,5 m prieš šviesoforą ir ne arčiau nei 1 m prieš pėsčiųjų perėją ar dviračių tako sankirtą su važiuojamąja dalimi.
                        Tai daug kokių kvailysčių galima nepastebėti, kol kažkas nepradeda realiai praktikoje taikyti. Čia bus matomai kaip ir su pertekliniais pėsčiųjų perėjų ženklais. Niekas nepastebėjo, kol visur nepradėjo geltonuoti.

                        Comment


                          Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                          Tai daug kokių kvailysčių galima nepastebėti, kol kažkas nepradeda realiai praktikoje taikyti. Čia bus matomai kaip ir su pertekliniais pėsčiųjų perėjų ženklais. Niekas nepastebėjo, kol visur nepradėjo geltonuoti.
                          Šitie ženklai naudojami nuo seniai. Naujose sankryžose jų tik nelabai stato.

                          Comment


                            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                            Šitie ženklai naudojami nuo seniai. Naujose sankryžose jų tik nelabai stato.
                            Bet, vadovaujantis taisyklėmis, juos statyti būtina?

                            Comment


                              Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                              Bet, vadovaujantis taisyklėmis, juos statyti būtina?
                              Nežinau.

                              Kiek žinau, STOP linijos ženklą teko pastebėti tik posovietinėse respublikose. Įdomu, kad net estai naudoja šį ženklą "STOPP", tik nepamenu ar mačiau jį naudojant praktikoje.

                              Spėju noras beveik visiškai pavaduoti horizontalųjį ženklinimą vertikaliais ženklais yra susijęs buv. SSRS erdvės klimato savybėmis. Daugelyje vietų pusė metų laikėsi/laikosi ant kelio dangos sniego košė ir jokio horizontalaus ženklinimo nesimato. O dar prisideda, kad pats ženklinimas būna atsainus ne pagrindinėse gatvėse ir keliuose, ypač skurdesnėse buv. SSRS respublikose. Tai susiję kodėl taip aiškiai, po kelis kartus ir kone griozdiškai bandoma pažymėti eismo kryptis juostose, uždengiant kitus kelio ženklus. Manau, dabartinėms sąlygoms Lietuvoje užtektų eismo kryptis juostose dėstyti panašiai kaip dabar Lenkijoje.

                              Stebint Lietuvos klimato tendencijas, kyla rimtų abejonių dėl STOP linijos ženklo reikalingumo, nes sniego košė gali ir ne kiekvienais metais pasitaikyti. Geriausia palaikyti horizontaliojo ženklinimo kokybę ir periodišką dažymą. O jei pasitaikys dienų/naktų su sniego koše, tai tiesiog laikytis atstumų iki šviesoforų, kad jis aiškiai matytųsi (ypač turiu omeny naują standartą).
                              Paskutinis taisė PoDV; 2020.02.07, 19:17.

                              Comment


                                Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                Kiek žinau, STOP linijos ženklą teko pastebėti tik posovietinėse respublikose. Įdomu, kad net estai naudoja šį ženklą "STOPP", tik nepamenu ar mačiau jį naudojant praktikoje.
                                Spėju noras beveik visiškai pavaduoti horizontalųjį ženklinimą vertikaliais ženklais yra susijęs buv. SSRS erdvės klimato savybėmis.
                                Nuvažiuok į JAV ir pamatysi STOP ženklą net tose vietose, kur sniego niekada nebuvo.

                                Comment


                                  Pritariu PoDV. Ženklas kaip ir privalomas, bet jis yra sovietinė atgyvena.

                                  Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                  Nuvažiuok į JAV ir pamatysi STOP ženklą net tose vietose, kur sniego niekada nebuvo.
                                  Skirk raudoną Stop ženklą nuo balto.

                                  Comment


                                    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                    Nuvažiuok į JAV ir pamatysi STOP ženklą net tose vietose, kur sniego niekada nebuvo.
                                    Tokius tai tikiu, kad pamatyčiau palmių ir iguanų pauksmėje
                                    Click image for larger version  Name:	taip_taip_taip.jpg Views:	1 Size:	38,4 kB ID:	1781385


                                    O tokius nebent tik kūjo ir pjautuvo gimtinėje.
                                    Click image for larger version  Name:	ne_ne_ne.jpg Views:	1 Size:	55,5 kB ID:	1781386

                                    Comment


                                      Tai wtf, kodėl jei, neduokdie, nepastatysi 8 ženklų pėsčiųjų perėjoje su saugumo salele, sulėks visi kas netingi ir pirštu pradės baksnoti į taisykles, o jei prie šviesoforo nepastatysi balto stop, niekam nerūpės, nes sovietinė atgyvena? Dvigubi standartai?

                                      Comment


                                        Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                                        Tai wtf, kodėl jei, neduokdie, nepastatysi 8 ženklų pėsčiųjų perėjoje su saugumo salele, sulėks visi kas netingi ir pirštu pradės baksnoti į taisykles, o jei prie šviesoforo nepastatysi balto stop, niekam nerūpės, nes sovietinė atgyvena? Dvigubi standartai?
                                        Panevėžyje nestato pėsčiųjų perėjų ženklų šviesoforais reguliuojamose sankryžose

                                        Comment


                                          Ir tai blogai. Kam tada reikalingos taisyklės jei jų nesilaikoma ir nekontroliuojama, kaip jų laikomasi?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X