Nutarimui lemiamą įtaką turėjo berods tai, kad nebuvo imtasi adekvačių priemonių iš valstybės, kaip kelio savininko pusės, t.y. buvo žinoma apie dažnus susidūrimų atvejus tame ruože, tačiau nepastatė nei įspėjamųjų ženklų, nei tvorų. Tad precedentas labiau nukreiptas į tai, kad ne tik mokesčius rinkti ir reikalauti pareigų iš naudotojų, tačiau ir rūpintis savo turtu reikia.
Nu tai pastatė įspėjamuosius kelio ženklus - ir nebebus galima teigti, kad "nesiėmė adekvačių priemonių"
Kelionė vienu pavojingiausių Lietuvos kelių A4 Vilnius - Valkininkai - Druskininkai.
Čia pačiose netikėčiausiose vietose tyko laukiniai žvėrys
Nuo pavojų mus apsaugos Lietuvos kelininkai, kurie visus pinigus atiduos mūsų trapių gyvybių ir automobilių išsaugojimui
Foto 2010.04
Žvėrys gali tykoti ir Dzūkijos tyrlaukiuose
Net aerodromuose gyvena tie žvėrys
O čia kažkokie kitokie pavojaus šaltiniai
Pagaliau laisva nuo žvėrių zona
Statistika tokia:
- 30 km ruožas nuo Trakų Vokės iki Pirčiupių - 15 įspėjamųjų ženklų, kai kur vienas už kito gal 200-300 metrų atstumu, vos ne prie kiekvieno krūmo
- 55 km ruožas nuo Pirčiupių iki Merkinės - dar 11 įspėjamųjų ženklų
Tai ženklai tam ir statomi, kad neva būtų įspėsti vairuotojai. Kažkada mačiau laidą, kai automagistralėje Vilnius - Panevėžys vairuotojas, užmušęs briedį, buvo nubaustas policijos, nes nepaisė šio įspėjamojo ženklo. Tai kaip suprast - jei automagistralėje pamatau ženklą apie laukinius žvėris, turiu važiuoti 30 km/h, kad spėčiau sustoti prieš staigiai iššokusį žvėrį?
Ar neturi užtikrinti valstybė, kuri leidžia tam tikrą leistiną greitį (90, 100, 110, 130 km/h), kad aš aš spėsiu laiku sustabdyti automobilį? Ar tvoros ir sienos šiais laikais kažkoks stebuklas? Jei nesugeba, tegu sustato ženklus 30, 50 km/h ir bus saugu. Nes čia gaunasi dviveidystė - važiuokit 130 km/h, Kaunas - Vilnius dar daugiau vietų 110 km/h, bet jei numušit laukinį žvėrį, patys kalti. Tai valstybės bėgimas nuo atsakomybės.
Nepamirškim, kad Lietuvos keliai priklauso valstybei. Ir ji atsakinga už juos.
Deja, ten yra akivaizdžių perlenkimų - ženklai sustatyti ne tik ten kur gali būti realus pavojus, bet ir kažkur laukuose, net bet ir vienas šalia kito, kai yra keli krūmeliai.
Kaip minimum to ženklo (tiksliau 26 ženklų 85 km ruože) vertė krenta.
To besaikio ženklų smaigstymo priežastys sunkiai paaiškinamos.
Deja, ten yra akivaizdžių perlenkimų - ženklai sustatyti ne tik ten kur gali būti realus pavojus, bet ir kažkur laukuose, net bet ir vienas šalia kito, kai yra keli krūmeliai.
Kaip minimum to ženklo (tiksliau 26 ženklų 85 km ruože) vertė krenta.
To besaikio ženklų smaigstymo priežastys sunkiai paaiškinamos.
Turbūt apsidraudimas nuo bet kokio žvėrių išbėgimo į kelią. Bet įsivaizduokit, važiuoju naktį automagistrale 130 km/h ir staigiai į kelią išbėga žvėris. Juk neįmanoma sustabdyti!!!! Jei yra pavojus, turi būti mažinamas greitis. Pamenu Kaunas- Vilnius kelią. Ženklas "Laukiniai žverys" ir tuojaus pat už Rumšiškių prasideda "Greitkelis" Logika made in Lithuania
Pažiūrėkim į Vokietijos ir Lenkijos automagistrales - visur tvoros ir jokio pavojaus eismo dalyviams Juk ne mes nustatome leistiną greitį kelyje
Tarp kitko - šiuo metu Lietuvoje kelio ženklai įrenginėjami pagal sovietinio GOST kopiją LST 1405:1995 "Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas".
Naujos Kelių vertikalieji ženklai ir vertikaliojo ženklinimo taisyklės KVŽT 10 parengtos 2010 m. vasarą. 2010 m. spalio mėnesį jas patvirtino susisiekimo ministras E.Masiulis. Bet iki šiol taisyklės nepatvirtintos dėl Aplinkos ministerijos abejingumo... Praeitą savaitę gavau atsakymą, kad aplinkos ministro įsakymo nereikės, bet Valstybės žiniose taisyklės neišspausdintos, tad Lietuva ženklus įrenginėja vis dar pagal LST 1405 made in USSR... Kiek Lietuvoje trunka patvirtinti eilines statybos taisykles? Ačiū mūsų biurokratams!
Tarp kitko - šiuo metu Lietuvoje kelio ženklai įrenginėjami pagal sovietinio GOST kopiją LST 1405:1995 "Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas".
Naujos Kelių ženklinimo taisyklės KŽT 10 parengtos 2010 m. vasarą. 2010 m. spalio mėnesį jas patvirtino susisiekimo ministras E.Masiulis. Bet iki šiol taisyklės nepatvirtintos dėl Aplinkos ministerijos abejingumo... Praeitą savaitę gavau atsakymą, kad aplinkos ministro įsakymo nereikės, bet Valstybės žiniose taisyklės neišspausdintos, tad Lietuva ženklus įrenginėja vis dar pagal LST 1405 made in USSR... Kiek Lietuvoje trunka patvirtinti eilines statybos taisykles? Ačiū mūsų biurokratams!
O tai vis dėl to turi pasikeisti kelio ženklų dizainas?
Maišo, ir labai. Jeigu įspėjimas apie pavojų stovi prie kiekvieno krūmo - vairuotojai tiesiog prie jo pripras ir nebekreips į jį reikiamo dėmesio. Jie nebegalės atskirti, kur pavojus realus, o kur tik teorinis.
Analogiškai yra ir su greičio apribojimo ženklais. Kiek tenka pastebėti vakarinėj Europos dalyje, ženklais galima tikėti - jeigu prieš posūkį ženklas "30", tai spausk brolyti stabdžius, viražas bus ohoho. Pas mus gi įprasta kitaip.
Deja, ten yra akivaizdžių perlenkimų - ženklai sustatyti ne tik ten kur gali būti realus pavojus, bet ir kažkur laukuose, net bet ir vienas šalia kito, kai yra keli krūmeliai.
Kaip minimum to ženklo (tiksliau 26 ženklų 85 km ruože) vertė krenta.
To besaikio ženklų smaigstymo priežastys sunkiai paaiškinamos.
Ale Romai pasigavai maniją "kabinėtis prie stulpo". Kai kur nors pastatomas ženklas "Stovėti draudžiama" tai vairuotojai iš kailio neriasi ieškodami iš kurios pusės galima pralįsti iš kur neva to ženklo nesimato, o kai pagal visus reikalavimus sustatomi ženklai prie visu sankryžų, tuomet jau burnoja dėl lėšų švaistymo
Ir ne dėl krūmų statomi šie ženklai, o ten, kur realiai pastebėti žvėrių migracijos keliai. Taip, laukuose taip pat laksto žvėrys.
Šiaip pritariu, kad pernelyg daug ženklų duoda neigiamą efektą ir blaško vairuotojų dėmesį, tačiau būtent tų pačių priekabių vairuotojų dėka (konkrečiai šiuo atveju turbūt dėl to teisminio nutarimo) ir turime tokį perteklinį ženklinimą.
Lietuvoje reiktų sukurti naują KET ženklą, įspėjantį apie sužvėrėjusius vairuotojus... tai bent jau atspindėtų realią situaciją. O gal tų ženklų, matomų Romo nuotraukose, paskirtis ir yra būtent tokia?
Lietuvoje reiktų sukurti naują KET ženklą, įspėjantį apie sužvėrėjusius vairuotojus... tai bent jau atspindėtų realią situaciją. O gal tų ženklų, matomų Romo nuotraukose, paskirtis ir yra būtent tokia?
Geras, dabar pasidarė aiškiau, kodėl daug tų įspėjamųjų ženklų...
Teko pasidžiaugti naujais ženklais. Smagu, kad dabartinė vyriausybė ir transporto srityje pažangesnė nei buvusios
Kitas dalykas, ar taip sudėtinga perdaryti autobusų stoteles? Atitraukti toliau nuo važiuojamosios dalies ir atskirti metaline tvorele. Tada nereikėtų lėtinti atkarpų po 300 m.
Manau ispejamųjų ženklų 1.28 "Pėstieji" kelyje ,,Automobiliams skirtas kelias“
neturetu buti,nes jie leidžia pestiesiams kirsti skersai vaziuojamaja daly
128 Pėstieji
Kelio ruožas, kurio važiuojamąja dalimi (kelkraščiu) skersai arba išilgai kelio vaikšto pėstieji
XX. Eismas automagistralėse ir greitkeliuose
217. Keliuose, pažymėtuose ženklais „Automagistralė“ ar ,,Automobiliams skirtas kelias“, draudžiama:
217.1. eiti pėstiesiems, vadelioti, varyti gyvulius, joti, važiuoti dviračiais, mopedais ir visomis kitomis transporto priemonėmis, išskyrus automobilius, motociklus ir automobilius su priekabomis, taip pat važiuoti automobiliais ar automobiliais su priekabomis, kurių maksimalus konstrukcinis greitis arba greitis dėl jų techninės būklės mažesnis kaip 60 km/h;
Ženklai greičiausiai liko iš anksčiau. Tačiau 128 ženklas pėstiesiems leidimo vaikščioti nesuteikia, nes tai įspėjamųjų ženklų grupei priklausantis ženklas, kuris įspėja vairuotojus.
Lygiai taip pat ženklas 127 "Pėsčiųjų perėja" nežymi pačios perėjos (tam yra nurodomieji ženklai 533-534), o tik informuoja, kad artėjama prie tokios.
Comment