Parašė Savitarnos kasa
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje
Collapse
X
-
Parašė Briedis Rodyti pranešimąMano komentaras nelabai į temą, bet konservatoriai su dizainu tikrai nedraugauja. Jų iniciatyva buvo pakeistas automobilių numerių dizainas - valstybės kodo raidės LT suspaustos tiek kad iš tolo susilieja, tarp raidžių ir skaičių neliko tarpo, tarp simbolių irgi neišlaikomi vienodi tarpai, ypač "akys vemia" jeigu numeryje yra vienetukų
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
ne konservatorių, o Kupčinsko, kuris garsėja didžiausiomis nesąmonėmis. Tas herbas dar pusėtinai, bet kad sušiko šriftą (nesuprantu kodėl jis negalėjo pasilikti monospace'inis) tai tikrai yra pikta.Paskutinis taisė Gator; 2024.04.03, 21:46.
- 1 patinka
Comment
-
Atkreiptinas dėmesys, kad dabartinėje Kelio ženklų ir signalų konvencijoje yra ženklai tiek su didžiosiomis, tiek su mažosiomis raidėmis.
„Atsižvelgiant į tai, Susisiekimo ministerija mano, kad kelio ženklų dizaino keitimas ne pagal Konvencijos pakeitimus, o pagal kitų valstybių pavyzdžius stokotų teisinio pagrindo, būtų netvarus ir trumpalaikis.
Po to, kai JT EEK Vidaus transporto komiteto Saugaus eismo darbo grupė pritars siūlomiems Konvencijos pakeitimams, Susisiekimo ministerija pradės rengti atitinkamus KET bei Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių pakeitimus, o kelio ženklų dizaino pakeitimas turės teisinį pagrindimą ir atitiks naujausius Konvencijos pakeitimus“, – dėstoma atsakyme.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimąLRT.lt 2024.04.03
Dabartiniai kelio ženklai – sovietinis palikimas? Vien valstybiniuose keliuose jų ketvirtis milijono
Susisiekimo ministerijos teigimu, valstybinės ir vietinės reikšmės kelių bendras ilgis šalyje yra daugiau kaip 84 tūkst. kilometrų. Akcinės bendrovės „Via Lietuva“ (anksčiau Lietuvos automobilių kelių direkcija) duomenimis, vien tik valstybinės reikšmės keliuose, kurių Lietuvoje yra 21,2 tūkst. km, iš viso įrengta beveik 250 tūkst. kelio ženklų.
„Vietinės reikšmės kelių, priklausančių savivaldybėms, ilgis yra maždaug 63 tūkst. km. Nedisponuojame duomenimis, kiek savivaldybėms priklausančiuose keliuose įrengta kelio ženklų“, – patikslino ministerija.
Pasak ministerijos jos, vieno standartinio kelio ženklo įrengimas vidutiniškai kainuoja 200 eurų. Į šią kainą įeina kelio ženklo skydas, laikančioji konstrukcija, kelio ženklo įrengimas
https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...irtis-milijono
LRT reportaže (ką tik pasirodė reportažo video versija) siūloma keisti "tik labiausia panašius į sovietinius" kelio ženklus, bet vis tiek suma bus nepadoriai didelė ir su abejotina to keitimo nauda.
LRT "Panorama" 2024.04.03
Grupė Seimo konservatorių kreipėsi į Susisiekimo ministeriją siūlydami keisti kelio ženklus naujais. Parlamentarai sako, kad dabartinė kelio ženklų išvaizda – sovietinė.
https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000333628/panorama
Pagal nesveikus "standartus", kur be proto prismaigstyta kelio ženklų kiekviename naujame žvyrkelyje ar kokioje pėsčiųjų perėjoje. O dabar reikėtų keisti nors "latviški" perėjų ar įspėjimo apie žvėris ženklai neturi jokių privalumų (čia nekalbu apie latviškas ir estiškas išankstines krypčių nuorodas, kurios yra aiškesnės, nes atkartoja kelio konfigūraciją).
Paskaičiuokim, kiek kainuos tokios tipinės Ukmergės rajone esančios Želvos žiedinės sankryžos su 32 (!) perėją žyminčiais kelio ženklais:
32 * 200 = 6400 EUR
Ir vardan ko tas keitimas?
P.S. Ta Želvos žiedinė sankryža buvo per siaura, joje neišsiteko sunkvežimiai ir ji neseniai vėl rekonstruota. Bet apie žiedines sankryžas yra atskira tema.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimąTv3 žinių reportaže sako, kad keis tii nusidėvėjusius. Tai yra kai ar taip, ar taip ženklą reikia keisti.
Tad išlaidos minimalos, tik dizainui.
Jau pagamintų senų atsargas dar galima būtų sunaudot jei pinigų gaila.
Suomija 2021 m. įvykdė kelio ženklų dizaino atnaujinimus tai keis ženklus tik pagal nusimatytus kelio ženklų keitimo ciklus (berods kas 10 ar 15 metų, tiksliai nepamenu).
Šiuo metu galima pamatyt kaip atrodo seno ir naujo dizaino mixas, nuvažiavus į Suomiją. Važiuojant iš toli. kelio ženklo dizaino pasikeitimas nesijaučia (matyt tam ir nekeitė fonų ir kai kurių kitų elementų), jis pasimato tik privažiavus arčiau.
Kažkas tokio galėtų būti ir Lietuvoje. Beje, jau turime panašią situaciją su keletu ženklų, pvz. buvo keičiamas įspėjamųjų ženklų apie šalutinius kelius dizainas.
https://en.wikipedia.org/wiki/Road_signs_in_Finland
Parašė KEdas Rodyti pranešimąPaskutinis taisė PoDV; 2024.04.04, 00:15.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė KEdas Rodyti pranešimąTiek pridiskutavote ir pamiršote paminėti, kad anksčiau Lietuvoje pavadinimai ženkluose buvo rašomi sakinio registru. Tad pasiūlymai grąžinti mažąsias raides kvepia sovoku
Tie diskusiją pradėję konservų deputatai grynai techiniuose klausimuose pradėję ieškoti politinių ar ideologinių "argumentų" tą diskusiją iš pat pradžių padarė nekonstruktyvia.
Nebenustebsiu, jei gal prieš rinkimus atsiras radikalių politikų, kurie sakys, kad ir dešinės pusės eismas yra "iš sovietų paveldėta atgyvena".
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąTa prasme, rašymas mažosiomis raidėmis kelio ženkluose irgi gali būti argumentuotai apkaltintas "sovietizmu"?.
Tie diskusiją pradėję konservų deputatai grynai techiniuose klausimuose pradėję ieškoti politinių ar ideologinių "argumentų" tą diskusiją iš pat pradžių padarė nekonstruktyvia.
Nebenustebsiu, jei gal prieš rinkimus atsiras radikalių politikų, kurie sakys, kad ir dešinės pusės eismas yra "iš sovietų paveldėta atgyvena".
Faktas yra tas, kad tie "grynai techniniai klausimai" yra 1 prie 1 kaip naudojama Rusijoje ar Baltarusijoje. Jeigu visa Europa naudotų lygiai tokiį patį dizainą ir mes čia vieni sugalvotume kažką keisti - būtų nepamatuotas išsišokimas. Bet dabar kai didžioji dauguma naudoja kitokius, o mes GOST'o atitikmenis - vertas diskusijų klausimas dėl pokyčių.
Ir tai nėra kažkoks techninis klausimas, nes tuomet nebus pokyčių ir progreso, kadangi iš techninės pusės nėra kam nuspręsti jog imam ir keičiam. Tai grynai politinis klausimas ir turi būti sprendžiamas politikų. Taip pat kaip ir "vision zero" ar bet kurios kitos eismo saugumo, aplinkosaugos ir pan. strategijos - politinių gairių nusistatymas link kur judame, nes technine prasme - pasiimame GOST'a ir nieko nedarome, nes ir taip galima naudotis.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąŠiuo metu galima pamatyt kaip atrodo seno ir naujo dizaino mixas, nuvažiavus į Suomiją. Važiuojant iš toli. kelio ženklo dizaino pasikeitimas nesijaučia (matyt tam ir nekeitė fonų ir kai kurių kitų elementų), jis pasimato tik privažiavus arčiau.
Kažkas tokio galėtų būti ir Lietuvoje. Beje, jau turime panašią situaciją su keletu ženklų, pvz. buvo keičiamas įspėjamųjų ženklų apie šalutinius kelius dizainas.
https://en.wikipedia.org/wiki/Road_signs_in_Finland
.
GOST žvėris toks abstraktus, nouneiminis. Bijau, kad pakeitus jį į pvz. briedį ar elnią, tuoj atsiras gudručių-lojeristų, kurie, kely partrenkę stirną, ginčys baudą, nes "apie stirnas įspėjimo nebuvo, tik apie briedžius".
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąBijau, kad pakeitus jį į pvz. briedį ar elnią, tuoj atsiras gudručių-lojeristų, kurie, kely partrenkę stirną, ginčys baudą, nes "apie stirnas įspėjimo nebuvo, tik apie briedžius".
Čia taip vartant, tai galima išvartyti, kad papildoma lentelė apie lengvuosius automobilius skirta tik pirmiems golfams ir turint kitokį automobilį, juo labiau sedaną ar universalą - negalioja
- 2 patinka
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimą
Bet dabar kai didžioji dauguma naudoja kitokius, o mes GOST'o atitikmenis - vertas diskusijų klausimas dėl pokyčių.
Vienos konvencijos leidžia šalims pasirinkti geltoną arba baltą foną kaip standartinį ir leidžia paišyti kitokius ženklus, tačiau yra reikalavimas, kad panašūs ženklai neturėtų skirtingų reikšmių skirtingose valstybėse. Informacinių ženklų konvencija nereglamentuoja, tad nėra ir reikalavimo rašyti didžiosiomis. Lietuva apskritai neturi jokių rekomendacijų dėl užrašų ženkluose, turi tik patvirtintą šriftą, kurio vis tik realybėje nenaudoja.
Gal jau pakaks laipioti ant dviejų dundukų numesto grėblio ir laikas plunksnos riteriams pereiti prie mažiau techninių temų, kur jų „išmanymas“ ne taip prastai atrodo?
- 4 patinka
Comment
-
Parašė KEdas Rodyti pranešimą
Kiek galima tas nesąmones gromuluoti? Prie ko čia GOST, kai ženklai atitinka nuo Vokietijos kopijuotą standartą LST 1335:1994? 2012-ais atsirado taisyklės, kurios iš esmės perkopijavo tuos standartus ženklų įrengimui ir liko tik techninis gamybos standartas.
Kadangi LST paprastam mirtingajam neprieinamas ir sunku referuoti kas ten nuo ko kopijuota, bet spaudoje yra tokios citatos:
Pasak Seimo narių, šiuo metu Lietuvoje galiojantys ir naudojami kelio ženklai, atsižvelgiant į jų dizainą, yra identiški (didžioji dauguma) ar panašūs į SSRS okupacijos metu patvirtintus (pagal sovietinį standartą GOST 10807-78) kelio ženklus.
Lietuvos kelio ženkluose taip pat naudojamas tas pats šriftas iš sovietinio standarto GOST 10807-78 (šis šriftas specialiai buvo sukurtas SSRS kelio ženklams).Parašė KEdas Rodyti pranešimąGal jau pakaks laipioti ant dviejų dundukų numesto grėblio ir laikas plunksnos riteriams pereiti prie mažiau techninių temų, kur jų „išmanymas“ ne taip prastai atrodo?
O prieš faktą, kad visiškai nepanašu į vokiškus, o panašu į kitokius - ai užsimerksim ir tik pamojuosim LST EN koduotėmis.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimą
Atkreipkite dėmesį, kad suomiai turi tris skirtingus ženklus žvėrims kelyje žymėti. Briedį, elnią, šiaurės elnią. Latviai palyginimui elnią, o estai - briedį.
GOST žvėris toks abstraktus, nouneiminis. Bijau, kad pakeitus jį į pvz. briedį ar elnią, tuoj atsiras gudručių-lojeristų, kurie, kely partrenkę stirną, ginčys baudą, nes "apie stirnas įspėjimo nebuvo, tik apie briedžius".
Yra ženklų, kur net nepasakytum iš kurios šalies jie paimti, tai jų keisti nereikia. Kai kurių simbolių net estai nekeitė (nors latviai viską pakeitė).
Labiausiai sovietinius primena pėsčiojo simboliai. Žmogeliuko simboliai visoje Europoje yra unikalūs, kiekvienoj šalyje saviti, tai lietuviški labai jaučiasi iš kurios šalies paimti.
Sprendimas būtų žalio pėsčiojo signalo simbolį panaudočiau kelio ženklams (beje, tai vokiškas pėsčiojo ženklas). Kitus pėsčiojo simbolius irgi paimčiau iš Vokietijos.
Tiesa, galima būtų juos pastorinti, kad primintų ankstesnį dizainą, nes copy paste iš Vokietijos gali būti per ploni, ne tokie ryškūs. Pėsčiųjų tako simbolio nekeisčiau, jis yra grynai lietuviškas.
Dar keisčiau rodyklių dizainą, arba keisčiau rodyklės koto išdėstymo ir storio parametrus (kaip estai), kad neprimintų sovietinio dizaino, arba rodyklės antgalį pakeisčiau į vokišką/naująjį suomišką.
Padidinčiau ženklų ryškumą, paryškindamas ženklų apvadus (storesni raudoni apvadai, ryškesni balti apvadai).
To manau minimaliai užtektų, kad ženklai neprimintų sovietinių Net šriftas nėra kažkoks išskirtinis, tik savotiškai komponuojamas ženkluose, suspaustas tarp rėmų.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė KEdas Rodyti pranešimą
Kiek galima tas nesąmones gromuluoti? Prie ko čia GOST, kai ženklai atitinka nuo Vokietijos kopijuotą standartą LST 1335:1994? 2012-ais atsirado taisyklės, kurios iš esmės perkopijavo tuos standartus ženklų įrengimui ir liko tik techninis gamybos standartas.
Vienos konvencijos leidžia šalims pasirinkti geltoną arba baltą foną kaip standartinį ir leidžia paišyti kitokius ženklus, tačiau yra reikalavimas, kad panašūs ženklai neturėtų skirtingų reikšmių skirtingose valstybėse. Informacinių ženklų konvencija nereglamentuoja, tad nėra ir reikalavimo rašyti didžiosiomis. Lietuva apskritai neturi jokių rekomendacijų dėl užrašų ženkluose, turi tik patvirtintą šriftą, kurio vis tik realybėje nenaudoja.
Daugmaž visoje ES, raudoni apvadai yra storesni. Lenkijoje, nors raudonas apvadas įspėjamuosiuose ženkluose yra plonas, bet tai kompensuoja geltonas/oranžinis fonas, kuris yra ryškesnis, labiau išsiskiriantis iš aplinkos. Lietuvai nesiūlau pereiti prie geltono fono, nes mažuma šalių tokį naudoja, o žiemos šiltėja.
Comment
-
Parašė KEdas Rodyti pranešimą
Kiek galima tas nesąmones gromuluoti? Prie ko čia GOST, kai ženklai atitinka nuo Vokietijos kopijuotą standartą LST 1335:1994? 2012-ais atsirado taisyklės, kurios iš esmės perkopijavo tuos standartus ženklų įrengimui ir liko tik techninis gamybos standartas.
Vienos konvencijos leidžia šalims pasirinkti geltoną arba baltą foną kaip standartinį ir leidžia paišyti kitokius ženklus, tačiau yra reikalavimas, kad panašūs ženklai neturėtų skirtingų reikšmių skirtingose valstybėse. Informacinių ženklų konvencija nereglamentuoja, tad nėra ir reikalavimo rašyti didžiosiomis. Lietuva apskritai neturi jokių rekomendacijų dėl užrašų ženkluose, turi tik patvirtintą šriftą, kurio vis tik realybėje nenaudoja.
Gal jau pakaks laipioti ant dviejų dundukų numesto grėblio ir laikas plunksnos riteriams pereiti prie mažiau techninių temų, kur jų „išmanymas“ ne taip prastai atrodo?
Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės 2012 m. nebuvo LST 1405:1995 kopija ir jau buvo rengiamos naujai vadovaujantis vokiečių ir kitų Europos šalių patirtimi.Paskutinis taisė dsanto; 2024.04.04, 17:25.
- 3 patinka
Comment
-
Verta paklausyti šios dienos "Žinių radijo" laidą "Dieno klausimas"
Žinių radijas 2024.04.04. Dienos klausimas
Ar desovietizuoti reikia ir kelio ženklus?
Seimo konservatoriai kreipėsi į Susisiekimo ministrą, siūlydami keisti kelio ženklų dizainą. Iniciatyvos priežastis – daugumos kelio ženklų dizainas identiškas ar panašus į SSRS okupacijos metu patvirtintus kelio ženklus. Kitos Baltijos šalys jau yra pasikeitusios kelio ženklų dizainus į „vakarietiškus", pabrėžia konservatoriai. Pasak iniciatorių, šiuos pokyčius Lietuvoje galima būtų įgyvendinti per 10 metų. Tad, ar reikėtų keisti kelio ženklų dizainą? Kiek Lietuvai tai kainuotų?
Apie tai diskutuosime su Seimo nariais Andriumi Vyšniausku bei Algirdu Sysu, Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vadovu Dmitrijumi Bial bei žurnalistu, Žinių radijo laidos „Žalia rodyklė" vedėju Vitoldu Miliumi.
https://www.ziniuradijas.lt/laidos/d...enklus?video=1
Deputatas A.Sysas pasidomėjo, kaip jis gali dirbti sovietų laikais statytame kabinete, kur dirbo sovietų nomenklatūros laikus - gal reikėtų nugriauti Seimo rūmus ir statyti naujus. Kas ketverius metus metus prieš rinkimus grįžtama prie šitos "problemos" - kiek elnias turi ragų ar perėjoje yra juostelių, lyg biudžetas būtų begalinis ir nebūtų svarbesnių problemų.
Klausytojas Marius pasiūlė išspręst kitą problemą - kadangi Vakarų europiečiams lietuvių ir Rusijos žmonių yra šiek tiek panašūs, tai ir seimūnas galėtų siūlyti padaryti visiems lietuviams plastines operacijas - būtų mažiau panašumų su rusais ir daugiau "otkatų".
Jei trumpai - po tokios laidos neliko abejonių, kad ta trijų konservatorių iniciatyva apie kelio ženklų dizaino keitimą vis dėlto yra ne rimtas susirūpinimas šia "problema", o tik bandymas suaktyvinti savo elektoratą.
- 2 patinka
Comment
Comment