Kiek kartų važiavau į Varšuvą (kokius 6 kartus), tai visada tame pasienio poste stovėjo džipas. Taip pat lenkai stovėdavo dar kartais ir kokius 10 km už sienos savo pusėje, pasislėpę miškuose ir stebėdavo judančius. Vienąkart tai mane praleido, o už manęs važiavusį Honda Accord lietuviškais numeriais susistabdė. Tikrai keista.
Berods prieš du metus mane tai susistabdė Saločių punkte kada važiavau į Rygos oro uostą. Matyt, kad vienas mašinoje sėdėjau, bet vistiek keista kai Šengenas ir stabdosi.
Beje, kai dabar važiavau į Vokietiją ir kirtau sieną kelyje Varšuva-Berlynas, tai pasieniečiai nieko nestabdė. Šiaip manau ten jie tikrai nestabdo tiek daug, kiek nupasakojai
Na, aišku, kad ir Šengenas, bet ne pas kaimynus važiuoji, tad visgi bent jau tapatybės kortelę reikia turėti
Bet, kita vertus, taisyklėse aiškiai pasakyta, kad pareigūnai turi teisę tikrinti dokumentus taisyklėse tik šalies viduje ir tik atsitiktinais atvejais. O čia susidaro įspūdis, kad prisidengdami šia teise, pasieniečiai, kaip ir anksčiau, tikrina visus
/\ Ekspresówka (greitkelis) miesto teritorijoje - kaip pas mus ruožas per Grigiškes ar Vievį.
Yra dviejų (Varšuva - Gdanskas) ir keturių juostų (Varšuva - Balstogė) greitkeliai.
Bet kol kas pas mus mėgsta statyti "80" net A1 trasoje miškuose, ką čia kalbėti apie gyvenvietes
Kur nakvojot? (idomu nes panasi kelione nusimato greit)
Grįždamas nakvojau Berlyne (EuroHotel Berlin Airport). Mokėjome praktiškai tiek pat kiek hostelyje Poznanėje, bet nakvojome viešbutyje (viešbutį radome laterooms.com). Toks variantas, aišku, veikia tik jei esi pasiruošęs nusukti nuo kelio į rytų Berlyną (ką rekomenduočiau). Be to, prie pat yra McDonald's, dėl ko jau nuo pat ankstyvo ryto gali prisigrūsti skrandį riebaus, nesveiko maisto (visai kaip UK!).
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Kiek kartų važiavau į Varšuvą (kokius 6 kartus), tai visada tame pasienio poste stovėjo džipas. Taip pat lenkai stovėdavo dar kartais ir kokius 10 km už sienos savo pusėje, pasislėpę miškuose ir stebėdavo judančius. Vienąkart tai mane praleido, o už manęs važiavusį Honda Accord lietuviškais numeriais susistabdė. Tikrai keista.
Berods prieš du metus mane tai susistabdė Saločių punkte kada važiavau į Rygos oro uostą. Matyt, kad vienas mašinoje sėdėjau, bet vistiek keista kai Šengenas ir stabdosi.
Beje, kai dabar važiavau į Vokietiją ir kirtau sieną kelyje Varšuva-Berlynas, tai pasieniečiai nieko nestabdė. Šiaip manau ten jie tikrai nestabdo tiek daug, kiek nupasakojai
Kiek apie pasienius (info kontrabandistams ):
Belgijos/Nyderlandų, Nyderlandų/Vokietijos ir Vokietijos/Lenkijos pasieniuose manęs nėra niekada sustabdę ir nesu matęs, kad ką nors būtų stabdę prie manęs. Lenkijos/Lietuvos pasienyje yra sustabdę kelis kartus. Įdomiausia tai, kad tai visada buvo policija, o ne pasienio kontrolė. Lenkai paprastai (bent anksčiau) mėgsta/mėgo atsistoti apie 500 metrų nuo pasienio zonos pabaigos ir ten stabdyti mašinas su užsienietiškais numeriais be jokios priežasties. Vieną syki jie net pradėjo knistis po mano daiktus! Lietuviai kartais irgi stovi panašiu atstumu nuo pasienio ir irgi stabdo užsienietiškas mašinas be jokios priežasties. Šiaip nežinau, ar jie kuo nors yra susiję su pasienio apsauga ir kodėl jie stovi būtent ten. Bet kokiu atveju, tiek lietuviai, tiek lenkai visus kartus buvo gana malonūs ir pakankamai profesionalūs.
Pranzūzijos/Belgijos pasienyje (teisingiau keli km. po pasienio) mane vakar sustabdė pirmą kartą. Sustabdė automobilis su sirenomis ir "mirgalkėmis". Vijosi mane iš gan toli, po to (išjungę sirenas, "mirgalkes" ir netgi trumpasias, t.y. pasilikę tik pažibinčius) prisikabino prie galo, kol galiausiai aplenkė mane ir įjungė mažą elektroninę švieslentę, ant kurios rašė "Customs. Please follow". Tada sustojome degalinėje, iš tos mašinytės (Peugeot 207) iššoko keli pareigūnai, apsupo mašiną ir mus "išpurtė". Kiek užknisantis įvykis, ypač turint omeny, kad vėlavome į keltą. Prancūzai rūkė tikrindami, bet šiaip buvo gana profesionalūs.
UK/Prancūzijos pasienyje pasai, žinoma, yra tikrinami visą laiką, o ar "purto" mašinas, ar ne, priklauso nuo tavo veido ("face control) . Kėliausi ten daugybę kartų (apie trisdešimt, keturis vien šiais metais), bet "purtė" tik vieną kartą ir dar du kartus buvo sustabdę paklausinėti klausimų.
Toje vietoje viskas vyksta kiek įdomiai. UK pusėje (t.y. keliantis iš Prancūzijos į UK) viskas yra griežčiau, nors tikrinama yra kiek rečiau. Iš esmės, prieš pat išvažiavimą iš uosto, eismas yra padalinamas į dvi linijas automobilių tarp kurių stovi pareigūnai ir žiūri visiems tiesiai į veidus. Įtartinesnių vairuotojų mašinas sustabdo ir paklausia klausimų tokių kaip "iš kur važiuoji" ir pan. Jei jiems "nepatinki" - turi išvažiuoti iš eilės į specialią, patikrai skirtą patalpą, kur ateina daug piktai atrodančių dėdžių (kartais su šunimi(s)) ir jie pradeda gana agresyviai tikrinti tavo auto (išima atsargines padangas, nuima pamušalus ir tt. ir pan.)
Keliantis į Prancūzijos pusę irgi yra "face control". Patikrinimas yra UK pusėje, dėl ko nėra tokio masinio srauto kaip iš kelto (t.y. iš kelto išvažiuoja visi kartu, o į keltą įvažinėja po vieną). Patikrinimui siunčiama tikrai didesnė dalis automobilių. Tam skirtas yra garažas, kuriame dar yra varteliai panašūs į esančius aerouostuose (t.y. varteliai, kurie supypsi jei su savimi turi metalo). Nors keliantis į tą pusę į "patikrinimą" važiuoja gerokai daugiau žmonių, patikrinimas ten būna gana simbolinis ir "purtoma" yra gerokai švelniau. Nesu ten matęs šunų ar piktų dėdžių, paprastai stovi mandagi ir paslaugi moteriškė.
O aš manau, kad visgi 90 km/h turi būti užmiestyje, todėl spėju, kad tame kelio ženkle yra nulupta raudona juostelė
Manau, kad gaminamas (ar dažymo ar lipduko būdu) visas atskiras ženklas su juostele ar be juostelės. Lygiai kaip niekas nedaro su juostele iš "stovėti draudžiama" į "sustoti draudžiama".
O tai kur tada būtų paprasto kelio apribojimai?
Jei paskutinysis reiškia autostrada, priešpaskutinieji du 'ekspresovka' (greitkelį) (iš dviejų ir vienos juostos į vieną pusę), tai antrasis ir trečiasis reikštų užmiesčio kelių apribojimai (jei yra dviejų juostų į vieną pusę -100, jei viena - 90).
Na žvyras manau geriau nei žolė, žiemą mažesnė tikimybė įklimpti ar paslysti. Juk žvyrkeliu gali gana neblogai važiuoti, o štai pievomis daug sunkiau jau.
Tai nori pasakyti kad vokiečiai autostradose nuolat žiema įklimpsta ir nuslysta?
Normalūs tie ženklinimai pagrindinėse arterijose, kuriomis naudojasi užsieniečiai. Su regijoniniais keliais prasčiau, bet koks keliautojas dbr be navigacijos keliauja? Štatuose mane net nervindavo keturis kartus parašyta tas pats per tą patį, lyg glušiams kokiems. Ok, kai du kartus ir iš ankščiau yra nurodoma kaip ir kur, bet ir nereikia persistengti.
Kas per požiūris? Aš keliauju visada be GPS, nes nesu koks vadybininkas, kuris "nemato prasmės" nepasiekti savo tikslo trumpiausiu ir tiesiausiu keliu. Ir man patinka važiuoti nebūtinai tiesiai, pamatyti daugiau tos šalies, pajusti jos gyvenimą, pagaliau atrasti kažką naują ir netikėto. Bet tai nereiškia kad tokiems kaip aš neturi būti sudaroma informacijos sąlygų kelyje!
Bet juk rajoniniuose keliuose, nebus nurodyta pagrindinių miestų kryptys, o tik iki artimiausio, didesnio ar reikšmingesnio miesto. Dėl kelių keliautojų didelius ženklus statyti su l.daug info irgi nėra logiška. Aš pats keliauju be navigacinės, bet į ilgą kelionę jį imčiau, nors kitą kartą žemėlapis dar geriau, nei ta navigacija Keli mano draugai, su žemėlapiu nemoka naudotis ir vis visur pasiklysta, todėl jiems turėtų būti visur surašyta, kur yra didžiausi miestai... nugi man nelogiška
Bet juk rajoniniuose keliuose, nebus nurodyta pagrindinių miestų kryptys, o tik iki artimiausio, didesnio ar reikšmingesnio miesto. Dėl kelių keliautojų didelius ženklus statyti su l.daug info irgi nėra logiška. Aš pats keliauju be navigacinės, bet į ilgą kelionę jį imčiau, nors kitą kartą žemėlapis dar geriau, nei ta navigacija Keli mano draugai, su žemėlapiu nemoka naudotis ir vis visur pasiklysta, todėl jiems turėtų būti visur surašyta, kur yra didžiausi miestai... nugi man nelogiška
Lietuvoje trūksta informacinių-nurodomųjų ženklų. Įvažiavus į miestus, geriausiu atveju, pagrindinėse gatvėse yra sąlyginai nedideli info ženklai su kitų miestų pavadinimais ir kryptimi link jų. Tačiau bent jau miestų pagrindinėse gatvėse ir automagistralėse turėtų būti tokie ženklai, pakartosiu kelias Jono foto, (labai geri - Vakarų Europoje:
kiek mažesni, bet vis tiek geresni, nei Lietuvoje - Lenkijos ženklai:
)
virš gatvių, kad nereiktų žvilgčioti kažkur į pakabintus mikro-ženkliukus su rodykliukėmis ir kelių indeksais. Manau, kad tai įmanoma padaryti, ir be ypatingai didelių sąnaudų - reikia daugiau noro, gal kažkiek daugiau lėšų ir pagalvoti ne iš Lietuvos gyventojo pozicijų (viską žinau, nes kasdien važiuoju), bet pirmąkart atvykusio į Lietuvą (o gal tai bus paskutinis jo vizitas) užsieniečio akimis. A1 "sudėtingiausiuose" ruožuose l. praverstų tokie ženklai:
Kelių žymėjimas NL tiesiog dieviškas.
Vokietijoje irgi ne ką blogesnis. Tiesiog jaučiasi, kad viskas padaryta vadovaujantis elementaraus sveiko proto kriterijais. Lietuvoje kol kas vadovaujamasi SSRS laikų standartais. Man tik keista, kad tie žmonės, kurie už tai atsakingi, nėra keliavę po Europą. Juk jau 20 metų praėjo nuo SSRS žlugimo ir Lietuvos išsivadavimo, bet kelių ženklinimas, koks buvo prieš 30 metų, toks ir tebėra dabar (su mažomis išimtimis).
Aš manau, kad mums tiesiog reikėtų perimti kažkurios pažangios šalies (pvz., Vokietijos) kelių ženklinimo sistemą ir tiek. Juk kažkada, jei neklystu, mūsų policija buvo lipdoma pagal vokiškos policijos modelį
Verta būtų prisiminti, jog Vokietijoje 100% akcizo nuo degalų eina keliams, o Lietuvoje kiek žinau tik apie pusę šiuo metu. Tai dalinai atsispindi ir ženklinime, juk oru kelių nepažymėsi.
Verta būtų prisiminti, jog Vokietijoje 100% akcizo nuo degalų eina keliams, o Lietuvoje kiek žinau tik apie pusę šiuo metu. Tai dalinai atsispindi ir ženklinime, juk oru kelių nepažymėsi.
Geras pastebėjimas. Ypač tai atsispindi miestų gatvių būklėje.
Comment