o gal zmones nori pasukti dvasiniu keliu o ne daiktu gamybos keliu zmogus zaloja sveikata ir genus, o rezultate vaiku paklausus ka labiausiais megsta - shoping. visur vien reklamos pirk ta pirk ana, nes gi gamyklos konvejeris negali sustoti...
Man asmeniškai pastatyti laiva, iškepti duoną yra žymiai dvasingiau, nei sėdėti kojas sukryžiavus. Pats procesas nuo gimimo (idėjos) iki mirties (atsisveikinimas ir išleidimas į gyvenimą). Bet čia jau visiems skirtingai
Atsigaunančioje laivų statybos rinkoje konkuruos nauja įmonė Klaipėdoje
Pasak UAB "Vakarų Baltijos laivų statykla" direktoriaus Jevgenijaus Petrovo, ateina intensyvaus darbo laikotarpis. Visi nauji laivų statybos projektai bus vystomi naujai įsteigtoje kompanijoje, o laivų statyba bus sutelkta "Baltijos" laivų statyklos teritorijoje, kur laivų statybai yra tinkamesnės sąlygos. "Startuojame su keliais dideliais laivų statybos projektais - pradedame statyti sausakrūvį laivą bei didžiausią pasaulyje dujomis varomą keltą", - teigia J. Petrovas, naujosios įmonės vadovas.
Dar vienas rudenį startuosiantis projektas - dviejų naujos kartos vilkikų statyba Danijos kompanijai "Svitzer A/S". Pagal šių metų gegužę su Danijos užsakovu pasirašytą sutartį bus statomi du uosto vilkikai, tačiau didelė tikimybė, jog pastačius juos bus pasirašyta sutartis dėl dar dviejų tokių pat laivų statybos. Statant juos daug dėmesio bus skiriama ekologiniams aspektams, kuro sąnaudų mažinimui. Naujųjų vilkikų dizainas panašus į anksčiau buvusioje "Baltijos" laivų statykloje statytų, tačiau jie bus ilgesni ir aprūpinti naujoviška įranga.
Šiuo metu derybos vedamos ir dėl naujų "Vakarų Baltijos laivų statyklos"užsakymų. Klaipėdoje, šioje naujoje įmonėje, bus koncentruotas laivų statybos verslas ir Estijos koncerno "BLRT Grupp" mastu. Visi laivai bus statomi pilnai įrengti. Naujoji įmonė bus vienintelė tokia laivų statykla Baltijos šalyse ir tikimasi, kad ji sėkmingai konkuruos rinkoje specializuodamasi mažų ir vidutinių, o ypač sudėtingų, specializuotų laivų statybos srityje. Danų atliktų didžiulių investicijų į gamybos procesų tobulinimą, aukštų cechų, galingų kranų, specializuotų linijų dėka įmonėje galima statyti apie 100 m ilgio ir 19 m pločio laivus uždarame elinge.
Projektuotojai teigia, jog tiek mažai užsakymų dar nebuvo, Vakarų laivų statykla paprasčiausiai perkelia savo užsakymus į kitą konorą. Daug žmonių susijusių su laivų remontu ir statyba neteko darbo (apie 300 iš Baltijos). Turejome du laivų statytojus, o dabar liko tik vienas, kurį valdo buvęs konkurentas iš Estijos, kuris jau pasižymėjo sugebėjimu konkurentų perėmimu ir sužlugdymu.
Pagal pasirašytą sutartį, dukterinė „Vakarų laivų gamyklos“ įmonė – „Vakarų Baltijos laivų statykla“ – per 8 mėnesius statys visiškai įrengtą automobilių ir keleivių keltą, plaukiosiantį tarp Norvegijos fiordų. Keltas nebus itin didelis – apie 66 metrų ilgio, beveik 14 pločio, jame tilps 50 automobilių ir pusantro šimto keleivių.
2010-11-08, 08:32 Dokų duobių išvalymas – tarsi užkeikimas
Vis nusikelia uosto dokų duobių valymas. Dabar jau nurodoma valymo darbų pradžia 2012 metais.
„Vakarų laivų gamyklai neišvalytos dokų duobės yra didžiulė verslą stabdanti problema“, - teigė šios bendrovės vadovas Arnoldas Šileika.
Šviežiausias pavyzdys - neseniai remontuojant didelį automobilių gabenimo laivą nuleistas dokas netgi buvo įsisiurbęs į gruntą.
„Kai statėme laivą į doką vandens lygis uoste buvo plius 27 centimetrai. Kai suremontavome laivą ir jį reikėjo išplukdyti iš doko vandens lygis buvo minus 30 centimetrų. Negalėjome laukti, nes „degė“ laivo fraktas, turėjome rizikuoti. Teko pažeminti kylio takelį, nuleistas dokas įsisiurbė į gruntą“, - didžiulę problemą prisiminė A.Šileika.
Klaipėda. 1965 birželis.
Baltijos laivų statykla.
DŽTŠ L-230 " J.Greifenbergeris" ir DŽTŠ L-231 "V.Putna" dar visai jauni.
Nuotraukos autorius Bernardas Aleknavičius.
Comment