Labai smagu matyti, kad šis projektas pagaliau virsta realybe.
http://www.15min.lt/naujiena/verslas...4-426231?cf=df
Nutiestas šimtas kilometrų elektros jungties „NordBalt“ kabelio į Švediją
Per antrą reisą į Baltijos jūrą specialus laivas „Topaz Installer“ sėkmingai paklojo 50 kilometrų ilgio kabelio dalį. Iš viso jau nutiesta ketvirtadalis elektros jungties „NordBalt“, kuri sujungs Lietuvą ir Švediją, jūrinio kabelio.
Atskirais laivo reisais atgabentos ir jūros dugne guldytos 50 kilometrų ilgio jūrinio kabelio dalys buvo sujungta specialia mova – unikaliu įrenginiu, kurių Lietuvos energetikai iki šiol nebuvo naudoję. Mova buvo suprojektuota ir išbandyta technologijų gamintojo ABB laboratorijose, ypač daug dėmesio skiriant jos patikimumui, atsparumui ir ilgaamžiškumui. Tarptautinės elektros jungties „NordBalt“ statyba vyksta sklandžiai ir pagal planą, po kelių savaičių pradėsime tiesti į jūrą ir trečiąją 50 kilometrų ilgio jūrinio kabelio atkarpą. Dviejų kabelio dalių sujungimo darbai vyko apie savaitę. Specialiame konteineryje buvo pagaminta mova, o atplaukus laivui „Topaz Installer“ jau pakloto kabelio galas buvo pakeltas ant denio ir sujungtos abi atkarpos.
Jūros dugne paguldytą kabelį dar įgilins specialiai laivu atgabentas povandeninis robotas, kuris šį darbą atliks pasitelkęs aukšto slėgio vandens srovę. Šie darbai prasidės vasarą, o iki to laiko Baltijos jūroje ties nutiesto kabelio trasa patruliuos laivai, saugodami jį nuo galimų pažeidimų. Vykstant kabelio įrengimo darbams laivams rekomenduojama nesiartinti arčiau kaip 500 metrų iki kabelio klojimo vietos.
Tarptautinės elektros jungties „NordBalt“ statybos darbai vyksta ir ant kranto. Nuo Klaipėdos transformatorių pastotės, prie kurios bus prijungtas aukštos įtampos elektros kabelis, jau pradėtas kloti požeminis kabelis, kuris drieksis 13 kilometrų ir kirs Klaipėdos rajoną, miesto pietinę dalį, Kuršių marias bei Kuršių neriją.
Iki rudens planuojama nutiesti 250 kilometrų kabelio atkarpą – daugiau nei pusę visos jungties, kurios bendras ilgis – 450 kilometrų.
Per antrą reisą į Baltijos jūrą specialus laivas „Topaz Installer“ sėkmingai paklojo 50 kilometrų ilgio kabelio dalį. Iš viso jau nutiesta ketvirtadalis elektros jungties „NordBalt“, kuri sujungs Lietuvą ir Švediją, jūrinio kabelio.
Atskirais laivo reisais atgabentos ir jūros dugne guldytos 50 kilometrų ilgio jūrinio kabelio dalys buvo sujungta specialia mova – unikaliu įrenginiu, kurių Lietuvos energetikai iki šiol nebuvo naudoję. Mova buvo suprojektuota ir išbandyta technologijų gamintojo ABB laboratorijose, ypač daug dėmesio skiriant jos patikimumui, atsparumui ir ilgaamžiškumui. Tarptautinės elektros jungties „NordBalt“ statyba vyksta sklandžiai ir pagal planą, po kelių savaičių pradėsime tiesti į jūrą ir trečiąją 50 kilometrų ilgio jūrinio kabelio atkarpą. Dviejų kabelio dalių sujungimo darbai vyko apie savaitę. Specialiame konteineryje buvo pagaminta mova, o atplaukus laivui „Topaz Installer“ jau pakloto kabelio galas buvo pakeltas ant denio ir sujungtos abi atkarpos.
Jūros dugne paguldytą kabelį dar įgilins specialiai laivu atgabentas povandeninis robotas, kuris šį darbą atliks pasitelkęs aukšto slėgio vandens srovę. Šie darbai prasidės vasarą, o iki to laiko Baltijos jūroje ties nutiesto kabelio trasa patruliuos laivai, saugodami jį nuo galimų pažeidimų. Vykstant kabelio įrengimo darbams laivams rekomenduojama nesiartinti arčiau kaip 500 metrų iki kabelio klojimo vietos.
Tarptautinės elektros jungties „NordBalt“ statybos darbai vyksta ir ant kranto. Nuo Klaipėdos transformatorių pastotės, prie kurios bus prijungtas aukštos įtampos elektros kabelis, jau pradėtas kloti požeminis kabelis, kuris drieksis 13 kilometrų ir kirs Klaipėdos rajoną, miesto pietinę dalį, Kuršių marias bei Kuršių neriją.
Iki rudens planuojama nutiesti 250 kilometrų kabelio atkarpą – daugiau nei pusę visos jungties, kurios bendras ilgis – 450 kilometrų.
Comment