Lietuva yra strategiškai palankioje geopolitinėje padėtyje Europoje. Čia susikerta nemažai transporto magistralių, todėl mūsų logistikos ir ekspedicinės įmonės turi pakankamai neblogas perspektyvas.
Kaunas, savo ruožtu, yra strategiškai palankioje padėtyje Lietuvoje, tad nenuostabu, jog nemažai kompanijų renkasi jį savo centriniams logistikos terminalams statyti. Kaip pavyzdžiai galėtų būti UAB "Onninen Lit", UAB „Senukų prekybos centras“, kuris stato 60 000 kv. metrų terminalą netoli Kauno ties magistrale į Klaipėdą ir kt.. Kauno apylinkėse taip pat dygsta didieji nuomai skirti logistikos terminalai: logistikos miestelis „Baltic Logistic City“ - 56 000 kv. metrų ploto po trijų plėtros etapų (įgyvendintas pirmas - 27 000 kv. m.), „Kaunas terminal“ -
~50 000 kv. metrų ploto po dviejų plėtros etapų (įgyvendintas pirmas - 30 000 kv. m.). Nors, kaip skelbia specialistai, ateitis priklauso šimtus tūkstančių kv. metrų ploto sieksiantiems logistikos miesteliams. Transportas ir logistika būtent ir yra numatyti kaip vienas iš Kauno plėtros prioritetų. Mano nuomone, Kaunui norint būti konkurencingu pirmiausiai ir reikėtų įsisavinti tas nišas, kuriose jis turi didžiausią potencialą ir pranašumą. Belieka tik įsivaizduoti tokių projektų kaip „Rail Baltica“ ir laivyba Nemunu tarp Kauno ir Klaipėdos rezultatus.
Šaltinis.
Valstybė suprasdama šios sferos reikšmę Lietuvai taip pat imasi priemonių jai plėtoti, Lietuvoje bus steigiami bent trys viešieji logistikos centrai: Kaune, Vilniuje bei Klapėdoje. Anksčiau buvo kalbėta ir apie ketvirtąjį Panevėžyje:
Susisiekimo ministerijoje pristatyta viešųjų logistikos centrų išdėstymo plano parengimo studijos galutinės ataskaitos projektas
Šiuo metu Lietuvoje taip pat kuriamas didžiausias Baltijos šalyse lengvųjų automobilių logistikos centras, kuris bus Vievyje:
Daugiau informacijos:
Kaunas, savo ruožtu, yra strategiškai palankioje padėtyje Lietuvoje, tad nenuostabu, jog nemažai kompanijų renkasi jį savo centriniams logistikos terminalams statyti. Kaip pavyzdžiai galėtų būti UAB "Onninen Lit", UAB „Senukų prekybos centras“, kuris stato 60 000 kv. metrų terminalą netoli Kauno ties magistrale į Klaipėdą ir kt.. Kauno apylinkėse taip pat dygsta didieji nuomai skirti logistikos terminalai: logistikos miestelis „Baltic Logistic City“ - 56 000 kv. metrų ploto po trijų plėtros etapų (įgyvendintas pirmas - 27 000 kv. m.), „Kaunas terminal“ -
~50 000 kv. metrų ploto po dviejų plėtros etapų (įgyvendintas pirmas - 30 000 kv. m.). Nors, kaip skelbia specialistai, ateitis priklauso šimtus tūkstančių kv. metrų ploto sieksiantiems logistikos miesteliams. Transportas ir logistika būtent ir yra numatyti kaip vienas iš Kauno plėtros prioritetų. Mano nuomone, Kaunui norint būti konkurencingu pirmiausiai ir reikėtų įsisavinti tas nišas, kuriose jis turi didžiausią potencialą ir pranašumą. Belieka tik įsivaizduoti tokių projektų kaip „Rail Baltica“ ir laivyba Nemunu tarp Kauno ir Klaipėdos rezultatus.
Kauno miesto strateginiame plane numatytos logistikos, technologijų, pramonės vystymo kryptys, todėl neabejotinai miestas turėtų tapti vienu iš pagrindinių logistikos plėtros taškų Baltijos šalyse. Kauno apskritis pirmauja pagal krovinių iškrovimą ir jų pervežimo autotransportu srautus.
Valstybė suprasdama šios sferos reikšmę Lietuvai taip pat imasi priemonių jai plėtoti, Lietuvoje bus steigiami bent trys viešieji logistikos centrai: Kaune, Vilniuje bei Klapėdoje. Anksčiau buvo kalbėta ir apie ketvirtąjį Panevėžyje:
Susisiekimo ministerijoje pristatyta viešųjų logistikos centrų išdėstymo plano parengimo studijos galutinės ataskaitos projektas
Šiuo metu Lietuvoje taip pat kuriamas didžiausias Baltijos šalyse lengvųjų automobilių logistikos centras, kuris bus Vievyje:
Į šį projektą iki 2009 m. bendrovė planuoja investuoti maždaug 67 mln. litų. Naujasis terminalas kuriamas 16 ha ploto teritorijoje šalia Vievio.
Šiuo metu baigtas pirmasis statybų etapas – atidaryta 3,2 ha teritorijos užimanti naujojo logistikos centro dalis, talpinanti iki 1 200 automobilių. Taip pat jau veikia 960 kv. m. automobilių paruošimui ir dažymui skirtos patalpos bei 8 000 kv. m. ploto muitinės sandėliai.
Šiuo metu baigtas pirmasis statybų etapas – atidaryta 3,2 ha teritorijos užimanti naujojo logistikos centro dalis, talpinanti iki 1 200 automobilių. Taip pat jau veikia 960 kv. m. automobilių paruošimui ir dažymui skirtos patalpos bei 8 000 kv. m. ploto muitinės sandėliai.
Ateityje „Autoverslas“ šiame centre planuoja aptarnauti 40 proc. šalyje parduodamų naujų automobilių. Numatyta, jog metinė automobilių apyvarta terminale sieks 52 000 automobilių.
Comment