Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Atsinaujinantys energijos šaltiniai Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė deep'as Rodyti pranešimą

    Nu tai prašom.pasireikšt ir realiai įvertint kaip atrodys Lietuvos elektros rinka 2030?
    Krištolinio rutulio neturiu, tad ir nesiimsiu vertinti, kaip bus. Vertinti galiu tik tai ką matau dabar ir kokios dabar problemos kyla. Kaip galima diskutuoti kai nesuvokiama kokia Kruonio paskirtis, kokie jo pajėgumai. Kai svaigstama, kad tik tris dienas vėjas generavo mažai elektros. Ar skirtumas yra, jei tris dienas generavo po 6-7MW, o 30 dienų 120-150MW, ar i jau skaitosi daug, kai tavo poreikis yra 1900MW? Šiandien LITGRID vėjas 5MW, čia jau daug ir čia jau 3+1 diena bus?

    Comment


      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

      Krištolinio rutulio neturiu, tad ir nesiimsiu vertinti, kaip bus. Vertinti galiu tik tai ką matau dabar ir kokios dabar problemos kyla. Kaip galima diskutuoti kai nesuvokiama kokia Kruonio paskirtis, kokie jo pajėgumai. Kai svaigstama, kad tik tris dienas vėjas generavo mažai elektros. Ar skirtumas yra, jei tris dienas generavo po 6-7MW, o 30 dienų 120-150MW, ar i jau skaitosi daug, kai tavo poreikis yra 1900MW? Šiandien LITGRID vėjas 5MW, čia jau daug ir čia jau 3+1 diena bus?
      demagogija kaip visada iš jūsų ignoruojant visas kitas valandas:

      00:00 - 01:00 87
      01:00 - 02:00 115
      02:00 - 03:00 98
      03:00 - 04:00 84
      04:00 - 05:00 63
      05:00 - 06:00 50
      06:00 - 07:00 43
      07:00 - 08:00 38
      08:00 - 09:00 20
      09:00 - 10:00 6




      Comment


        Parašė transpondster Rodyti pranešimą
        demagogija kaip visada iš jūsų ignoruojant visas kitas valandas:

        00:00 - 01:00 87
        01:00 - 02:00 115
        02:00 - 03:00 98
        03:00 - 04:00 84
        04:00 - 05:00 63
        05:00 - 06:00 50
        06:00 - 07:00 43
        07:00 - 08:00 38
        08:00 - 09:00 20
        09:00 - 10:00 6
        Demagogija? Prašom pagrįst... Ar tai yra daug pagal suvartojimą? Vidurkis 60MW, kuris vis mažės šiandien, bent pagal vėjo prognozes...

        Comment


          Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

          Krištolinio rutulio neturiu, tad ir nesiimsiu vertinti, kaip bus. Vertinti galiu tik tai ką matau dabar ir kokios dabar problemos kyla. Kaip galima diskutuoti kai nesuvokiama kokia Kruonio paskirtis, kokie jo pajėgumai. Kai svaigstama, kad tik tris dienas vėjas generavo mažai elektros. Ar skirtumas yra, jei tris dienas generavo po 6-7MW, o 30 dienų 120-150MW, ar i jau skaitosi daug, kai tavo poreikis yra 1900MW? Šiandien LITGRID vėjas 5MW, čia jau daug ir čia jau 3+1 diena bus?
          Na ok, nesugebi žvelgt į priekį ir prognozuot. Tiek to. Tai prašom tada pavardint tas problemas kurios dabar kyla ir kaip tu siūlai jas spręst.

          Comment


            Gal aš nelabai išmanau apie mažuosius saulės elektros gamintojus (MSEG), bet mano logika tokia:
            - MSEG gamina ir gyvai sunaudoja savo energija nesubalansuotame 3faziame name - pliusas vartotojui
            - MSEG gamina ir gyvai sunaudoja savo energija subalansuotame 3faziame name - dar didesnis pliusas vartotojui
            - MSEG gamina ir perteklių stumia į ESO po 0 ct/kWh. Balandžio vidutinė kaina 7,019 ct/kWh. Kam pliusas, o kam minusas? Bandau suprast:
            • Informacija apie balandi iš 15min straipsnio (https://www.15min.lt/verslas/naujien..._medium=copied): Pirmąją Velykų dieną didmeninė elektros kaina keturias valandas laikėsi žemiau vieno cento ribos. Nors tai nėra neįprasta – tokia kaina pastarosiomis savaitėmis fiksuota ne kartą, tačiau dažniausiai elektra pigi būdavo naktį. Šįsyk tai buvo dieninės elektros kaina, nuo 14 iki 18 valandos. Panaši tendencija tęsėsi ir pirmadienį – Lietuvos vartotojai po vidurnakčio galėjo naudotis mažesniu tarifu, kadangi kaina biržoje ir vėl neviršijo 1 ct/kWh.
            • „Enefit“ rizikų valdymo padalinio vadovas Valdemar Fiodorovič balandis neretai yra palankiausias mėnuo vartotojams, mat didmeninė elektros kaina būna mažiausia.
            • Darau išvadas gaudamas ESO saulės elektrą po 0 ct/kWh ir parduodamas vidutine 7,019 ct/kWh tikrai neina į minusą, o uždirba. Tuo labiau kaip rašoma 0 kaina dažniausiai būna naktį kai saulė negamina. Uždirbo net kai kaina buvo 0,01Eur/kWh
            • Išvada uždirbą ESO.
            - MSEG "atsiima" savo pagamintą energija. Pagal prieš tai buvusias įžvalgas vartotojui atsiimant jis moka 4,9 ct/kWh, kai energijos kaina tuo metu vidurkis 7,019 ct/kWh. Skirtumas balandžio mėnesį sudaro 2 ct/kWh (būna kad ir permoka, būna nedamoka). Bet visgi kažkiek išlošia vartotojas.
            - MSEG perka komercinę elektra. Vienareikšmiškai uždirba valstybinis ar nepriklausomas tiekėjas.

            Taigi viską permasčius vieno mėnesio eigoje +/- išsilygina. Didmenai brangstant už parduotą nulinę energiją tiekėjas uždirbs daugiau (augins lašinukus), parduodamas tirpdys juos. Taigi visa tai susiveda i pasaugojimo tarifą kuris turėtu būti peržiūrimas reguliuotojo. Bet kad ši sistema jau labai vien "vartotojui į pliusą) nesutinku niekaip.

            Va tokie profano pasvaičiojimai

            Comment


              Parašė LinS Rodyti pranešimą
              Taigi viską permasčius vieno mėnesio eigoje +/- išsilygina. Didmenai brangstant už parduotą nulinę energiją tiekėjas uždirbs daugiau (augins lašinukus), parduodamas tirpdys juos. Taigi visa tai susiveda i pasaugojimo tarifą kuris turėtu būti peržiūrimas reguliuotojo. Bet kad ši sistema jau labai vien "vartotojui į pliusą) nesutinku niekaip.
              Va tokie profano pasvaičiojimai
              Vis MSEG orientuojasi į tai, kad +/- vasarą (kokie 5-6 mėnesiai) pagamintos elektros užtektų visiems metams su minimaliai papildomai perkama elektra, reiškia išsilygina per kokius 6 mėnesius.
              Kainos minimumai būna vidurdienį kitaip nei buvome įpratę https://www.nordpoolgroup.com/en/Mar...ly/?view=table
              Kitaip sakant MSEG gamintojai atiduoda tada, kai kaina mažiausia, o sunaudoja pvz žiemą kai MSEG iš viso negamina ir kaina galimai didžiausia.
              Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
              Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

              Comment


                Parašė LinS Rodyti pranešimą
                Gal aš nelabai išmanau apie mažuosius saulės elektros gamintojus (MSEG), bet mano logika tokia:

                Taigi viską permasčius vieno mėnesio eigoje +/- išsilygina. Didmenai brangstant už parduotą nulinę energiją tiekėjas uždirbs daugiau (augins lašinukus), parduodamas tirpdys juos. Taigi visa tai susiveda i pasaugojimo tarifą kuris turėtu būti peržiūrimas reguliuotojo. Bet kad ši sistema jau labai vien "vartotojui į pliusą) nesutinku niekaip.

                Va tokie profano pasvaičiojimai
                Esmė ir yra, kad kaip minėjo reik žiūrėti metų laikotarpį, o ne dienos, ne valandos, ne mėnesio. MSEG pusė metų nieko grubiai nieko negamina, ir tuo metu vartoja ne po 4 cnt kainuojančią elektrą. Ne veltui ir tos kalbos atsirado, kad reik atsisakyti tokio metodo, nes priežastis MSEG artėja prie kritinės masės, kuri jau nebepadengs tų kaštų. Juk MSEG buvo vienodai, kai kWh kainavo 4 Eur, 2 Eur. Valstybinis tiekėjas yra įpareigotas, o joks nepriklausomas nenorės tokių rizikų prisiimti.

                Comment


                  Pamodeliuokime EV galimą įtaką. Iškart prisipažinsiu - viskas suapvalinta, norisi pasižiūrėti "kurios eilės skaičiai", o ne išeiti į PI 17 tūkstančių po kablelio tikslumą

                  Prielaidos: vidutinis kuro suvartojimas: 10l/100 km. Vidutinis EV suvartojimas: 30kWh/100kWh (turint galvoje, kad atsiras ne vien mažytės mašinos ir tiek pat netaupant kaip ir dabar - išlaikant patogumo lygį).

                  Radau 2020 metų statistika - transportas suvartojo 2 milijonus tonų kuro. Nežiūrim, kad dyzelino daugiau, kolkas laikom tuo pačius vidurkius, nes ir mašinų tipai skirtingi.

                  Taigi vidutiniškai 1 litro kuro yra tas pats kas 3kWh.

                  Tarkim ant EV persės 10%. Tai reiškia, kad per metus reikės papildomai "kompensuoti elektra" 200 000 tonų kuro = 200 000 000 litrų = 600 000 000 kWh, kas yra 1 643 MWh per parą, vidutiniškai. Na ir keičiantis %, keisis ir kiek reikia papildomai "sugeneruoti" plius įvertinti pikus.

                  Jei kur praleidau esminį nulį - pakoreguokit. Kaip sakiau, čia viskas labai apytikriai, bet suvokti, kur einam ir ko reikės, jei pereidinėtume masiškai prie EV

                  Comment


                    Click image for larger version

Name:	ups.PNG
Views:	945
Size:	134,0 kB
ID:	2053003
                    LitPolLink profikaltikoj, Ignitis su Latvenergo vėl susifakapino su kainos pasiūlymais...

                    Comment


                      Parašė RamasN Rodyti pranešimą
                      Pamodeliuokime EV galimą įtaką. Iškart prisipažinsiu - viskas suapvalinta, norisi pasižiūrėti "kurios eilės skaičiai", o ne išeiti į PI 17 tūkstančių po kablelio tikslumą

                      Prielaidos: vidutinis kuro suvartojimas: 10l/100 km. Vidutinis EV suvartojimas: 30kWh/100kWh (turint galvoje, kad atsiras ne vien mažytės mašinos ir tiek pat netaupant kaip ir dabar - išlaikant patogumo lygį).

                      Radau 2020 metų statistika - transportas suvartojo 2 milijonus tonų kuro. Nežiūrim, kad dyzelino daugiau, kolkas laikom tuo pačius vidurkius, nes ir mašinų tipai skirtingi.

                      Taigi vidutiniškai 1 litro kuro yra tas pats kas 3kWh.

                      Tarkim ant EV persės 10%. Tai reiškia, kad per metus reikės papildomai "kompensuoti elektra" 200 000 tonų kuro = 200 000 000 litrų = 600 000 000 kWh, kas yra 1 643 MWh per parą, vidutiniškai. Na ir keičiantis %, keisis ir kiek reikia papildomai "sugeneruoti" plius įvertinti pikus.

                      Jei kur praleidau esminį nulį - pakoreguokit. Kaip sakiau, čia viskas labai apytikriai, bet suvokti, kur einam ir ko reikės, jei pereidinėtume masiškai prie EV
                      kadangi elektromobilių didėja lėtai, tai ir elektros vartojimas dėl elektromobilių auga lėtai. yra daug laiko apgalvoti ir suplanuoti plėtrą. plius naktimis (kai kraunama didžioji dalis elektromobilių) tinklai būna laisvesni negu dieną. manau čia kažkokių problemų kilti neturėtų.

                      Comment


                        Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                        kadangi elektromobilių didėja lėtai, tai ir elektros vartojimas dėl elektromobilių auga lėtai. yra daug laiko apgalvoti ir suplanuoti plėtrą. plius naktimis (kai kraunama didžioji dalis elektromobilių) tinklai būna laisvesni negu dieną. manau čia kažkokių problemų kilti neturėtų.
                        Taip jų dar pakankamai mažai, bet SE įtaka šildymui (šilumos siurbliais) jau tam tikrais atvejais ima jaustis. Tik šiek tiek daugiau koncentracijos vienoje vietoje ir per šalčius linijos ima braškėti.

                        Comment


                          Parašė RamasN Rodyti pranešimą
                          Tai reiškia, kad per metus reikės papildomai "kompensuoti elektra" 200 000 tonų kuro = 200 000 000 litrų = 600 000 000 kWh, kas yra 1 643 MWh per parą, vidutiniškai. Na ir keičiantis %, keisis ir kiek reikia papildomai "sugeneruoti" plius įvertinti pikus.
                          labai mažai, papildomi 70MW generacijos. gal kur klaida?

                          Comment


                            Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                            Taip jų dar pakankamai mažai, bet SE įtaka šildymui (šilumos siurbliais) jau tam tikrais atvejais ima jaustis. Tik šiek tiek daugiau koncentracijos vienoje vietoje ir per šalčius linijos ima braškėti.
                            tuomet ESO atsidūsta ir eina ruošti rekonstrukcijos projektą.

                            Comment


                              Parašė jan Rodyti pranešimą

                              labai mažai, papildomi 70MW generacijos. gal kur klaida?
                              Tai čia vėlgi, jei 10%. O jei pusė - 5 kart daugiau. Plius aišku mes vertinam kolkas paprastai - jokių pikų dienos metu (pvz dalint iš kokių 10, o ne iš 24), jokių pikinių pasiskirstymų savaitės dienose, ar sezonuose. Norint bent pusę pervesti ant elektros ir dar garantuoti pikus, žiūrėk ir reikės link kokio 1GW papildomai generuoti vien transportui. Neskaitant padidėjusių naudojimo kiekių kitose srityse, tokiose kaip šildymas ar aušinimas. O dar ir įdomesnio transporto atsiras, kuriam daugiau elektros reikės 1km. Mane turbūt ne generacija neramina, o tinklai ir "galutinio vartotojo" infrastruktūra. Na kaip 9 aukštų daugiabutyje pusė pereitų prie EV ?

                              Comment


                                Parašė RamasN Rodyti pranešimą
                                Mane turbūt ne generacija neramina, o tinklai ir "galutinio vartotojo" infrastruktūra. Na kaip 9 aukštų daugiabutyje pusė pereitų prie EV ?
                                Dar viena paskata automobilius laikyti ne pievoje po langais o daugiaaukščiame parkinge kur galima atvesti krovimo stoteles visom vietom.

                                Comment


                                  Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                  Dar viena paskata automobilius laikyti ne pievoje po langais o daugiaaukščiame parkinge kur galima atvesti krovimo stoteles visom vietom.
                                  Aš daugiau ne apie pievas (kas irgi faktorius, kurį reikia spręsti), bet požeminius parkingus, kur iki garažų privesta plius minus apšvietimui

                                  Comment


                                    Parašė RamasN Rodyti pranešimą

                                    Aš daugiau ne apie pievas (kas irgi faktorius, kurį reikia spręsti), bet požeminius parkingus, kur iki garažų privesta plius minus apšvietimui
                                    Ir čia tik paskutinis grandinėlės elementas, o kur dar daugiabučio įvado skydas, kabelių grandinė per kelis kitus skydus iki transformatorinės, 10/04kV transformatorius, 10kV linijų grandinėlė iki rajoninės TP.

                                    Comment


                                      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                      Ir čia tik paskutinis grandinėlės elementas, o kur dar daugiabučio įvado skydas, kabelių grandinė per kelis kitus skydus iki transformatorinės, 10/04kV transformatorius, 10kV linijų grandinėlė iki rajoninės TP.
                                      Laisvų galių transformatorinėse Vilniuje beveik nėra. Nors galimai dalis galios tik užrezervuota, bet nenaudojama.
                                      -

                                      Comment


                                        Tai va ir įsivaizduojam. Vasara, penktadieninis "pabėgimas" po darbo prie jūros arba vėliausiai šeštadienio ryte. Reikia pilnai pasikraut, kad kuo mažiau stoti krautis. Susidarytų krovimų pikai. Na nebent spės technologijos pasivyti su greitesniu krovimu "kolonėlėse".

                                        Comment


                                          Parašė RamasN Rodyti pranešimą

                                          Aš daugiau ne apie pievas (kas irgi faktorius, kurį reikia spręsti), bet požeminius parkingus, kur iki garažų privesta plius minus apšvietimui
                                          Namai su požeminiais dažnai jau statomi su 3 fazių įvadu, taigi reikėtu iš namo elektros skydinės atvesti iki automobilių vietų.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X