Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Suskystintų gamtinių dujų terminalas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Dar ir kaip susistabdo. Ypač jei nėra už ką statyti.
    Jeigu bus pasirašytos terminalo rangos ir laivo statybos sutartys - sustabdyti bus labai sunku. Bet koks bandymas stabdyti patirs didelį verslo ir visuomenės spaudimą. Nes yra labai daug suinteresuotų asmenų, norinčių bent kiek atpiginti dujas.

    Pinigų tokiems dalykams visada galima pasiskolinti, o tokio pobūdžio investicijas visada noriai ir su mažesne nei įprasta palūkanų norma finansuoja kreditoriai.
    Paskutinis taisė Perfect; 2011.12.12, 18:34.

    Comment


      Nėra pinigų - ir viskas stoja. Taip kad apie kokį sunkumą tu čia kalbi? Juk ne apie tai, kad yra pinigai, o štai kažkas nenori...
      Visuomenės spaudimą? O už kokius gi kitus pinigus, jei ne visuomenės (didžiąją dalimi) bus statoma ir iš kur juos paimti, kai viskam trūksta? Kreditoriai finansuoja ne labdarą darydami. Terminalas yra politinis-komercinis projektas, todėl dujų kaina nebūtinai bus gerokai mažesnė nei vamzdžiu iš Rusijos... O keli centai nieko nereiškia.

      Comment


        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
        Nėra pinigų - ir viskas stoja. Taip kad apie kokį sunkumą tu čia kalbi? Juk ne apie tai, kad yra pinigai, o štai kažkas nenori...
        Visuomenės spaudimą? O už kokius gi kitus pinigus, jei ne visuomenės (didžiąją dalimi) bus statoma ir iš kur juos paimti, kai viskam trūksta? Kreditoriai finansuoja ne labdarą darydami. Terminalas yra politinis-komercinis projektas, todėl dujų kaina nebūtinai bus gerokai mažesnė nei vamzdžiu iš Rusijos... O keli centai nieko nereiškia.
        O pinigų brangiausiai Europoje už dujas mokėti tai kažkaip turim? Jeigu terminalas leistų, kaip prognozuojama, dujas atpiginti 20-30%, tai reikštų jog terminalo statyba atsipirktų per mažiau nei metus. Tebunie, būkim super pesimistai ir galvokim, kad dujų kainą sumažinti galime tik 5%, vadinasi terminalas atsipirktų per 4 metus. Tai, kad dujų kaina mažės - neturėti kelti niekam jokių abejonių, abejonės galėtų kilti tuo atveju, jeigu mes mokėtumėm vidutinę kainą už dujas, tačiau, deja, taip nėra - mokam pačią didžiausią. Kodėl? Todėl, kad neturime pasirinkimo iš kur pirkti. Beto pinigų projektui vykdyti iš valstybės biudžeto nebus paimta nė lito - projektui skolinsis pati Klaipėdos nafta.

        Parašė John
        Kaži, kaip čia bus? Ar valdžią užgrobę Socdemai nebandys bet kokia kaina stabdyti šito projekto?
        Tikriausiai jiems to padaryti nebepavyks. Pagrindinė terminalo kaina yra laivas, o sutartis dėl laivo pirkimo turėtų būti pasirašyta jau ne už kalnų. Esu tikras, kad šitos sutarties nutraukimas Lietuvai labai brangiai kainuotų (o kaip sako A|1 - pinigų nėra). Beto, tikrai matosi, kad Grybauskaitė stipriai palaiko šitą projektą, o tai irgi yra šioks toks saugiklis, nemanau, kad jinai leistų socdemams jį sužlugdyti. Daug baisiau dėl Visagino AE, nes šitas projektas yra kur kas didesnis ir labai tikiuosi, kad konservatoriai su AE projektu spės pasiekti tokią stadiją, kad socdemams jau nebepavyktų jo sužlugdyti.

        Comment


          2012-01-16, 17:05
          Dėl dujų saugyklos statybos grumiasi trys kompanijos

          Sausio pabaigoje paaiškės, kas statys suskystintų dujų saugyklą. Šį strateginį objektą statyti pareiškė norą trys kompanijos. Pasiūlymų pateikimo terminas baigėsi pirmadienį po pietų. Viešąjį konkursą organizuoja bendrovė „Klaipėdos nafta“.
          http://www.jura24.lt/lt/naujienos/ju...panijos-402292
          GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

          Comment


            Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
            ...jeigu mes mokėtumėm vidutinę kainą už dujas, tačiau, deja, taip nėra - mokam pačią didžiausią. Kodėl? Todėl, kad neturime pasirinkimo iš kur pirkti. Beto pinigų projektui vykdyti iš valstybės biudžeto nebus paimta nė lito - projektui skolinsis pati Klaipėdos nafta.
            Todėl, kad kai kas ne laiku ir ne vietoje pavaro ant Rusijos.

            Comment


              Aišku, ką ji priims už pavarymą. Tie, kas pavaro, yra nusikaltėliai, nes dėl jų asmeninės rusofobijos Lietuvos piliečiai turi tuštinti pinigines.

              Comment


                Tokiuose santykiuose (Gazprom vs. X valstybė) milžinišką vaidmenį vaidina politika. Tai politinis įrankis ir patys rusai tą pripažįsta. Politinės galvoms tas irgi yra žinoma, tačiau kartais atrodo, jog svarbiausiais momentais it tyčia pamirštamas šis faktas. Iš esmės - jei nusprendi eiti obuoliauti su Gazpromu, tai turi turėti kažkokią ateities santykių strategiją, galų gale - galimybę bet kada keisti atitinkamą politinį kursą. Su Rusija santykiai manau turėtų būti labai geri (iš ekonominės pusės žiūrint - eksporto mastai daug ką pasako). Deja, ne maža dalimi prie to prisidedame ir mes. Kaip jau minėjau, nusprendus priimti Gazprom pasiūlymą, jau turi būti žinoma, kad dėl to gali kilti tarpvalstybiniai nesutarimai, santykių atšalimas, įvairios kvailos sankcijos ar taikomos priemonės, politinis-ekonominis spaudimas, "vamzdžio užsukimas". Čia jau mes klaidą padarėme, nes tas turėjo būti žinoma, o jei žinoma - atitinkamai reikia elgtis, kad nekiltų didelių problemų.
                Rusijos politikos neprognozuotumas ir nepatikimumas nėra paslaptis, bet į tokius dalykus, kaip energetikos sistemos pertvarkymas, Gazprom reaguoja, vadinasi, reaguos ir atitinkami Rusijos politinės struktūros. Nesiryžtų daryti prielaidų apie "pribaltikos kontrolę .

                Suskistintų dujų terminalas gali (ir privalo) veikti kaip rizikos mažinimo priemonė ir mūsų enegetikos nepriklausomumo garantas. Ir jis jau seniai turėjo būti pastatytas. Poreikis atsirdo tada, kai mokam didžiausią kainą išorės tiekėjams iš Rytų...Nors apie mūsų priklausomuma nuo nepatikimos kaimynės jau kalba daugiau nei dešimtmetį.

                Comment


                  Parašė John
                  Nusikaltėliai yra tie, kurie seniai nepastatė LNG terminalo ir dėl ti išaugino dujų kainas.
                  Įdomu, kas iš tiesų kaltas, kad nebuvo pastatytas Lubio terminalas?
                  Flickr

                  Comment


                    Parašė John
                    Nusikaltėliai yra tie, kurie seniai nepastatė LNG terminalo ir dėl ti išaugino dujų kainas.
                    Taip pat ir jie. Bet labiau tie, kurie užsiima provokacijomis iš anksto žinant, kaip Rusija reaguos.


                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                    Įdomu, kas iš tiesų kaltas, kad nebuvo pastatytas Lubio terminalas?
                    To galima būtų paklausti paties Lubio. Deja...

                    Comment


                      Galvosūkis Klaipėdos valdžiai: Vilnius blefuoja ar ne?

                      Klaipėdos valdžia uostamiesčio gyventojams pasiryžo išpešti kompensacijų, kurios padėtų numalšinti baimę dėl ties Kiaulės Nugara planuojamo statyti suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo. Už nepatogumus turi būti sumokėta – tokia žinia iš Klaipėdos nuskriejo Vyriausybei.
                      http://klaipeda.diena.lt/naujienos/m...a-ar-ne-402843
                      GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                      Comment


                        Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                        Galvosūkis Klaipėdos valdžiai: Vilnius blefuoja ar ne?



                        http://klaipeda.diena.lt/naujienos/m...a-ar-ne-402843

                        Šiek tiek skaudu /\, kad Lietuvos savivaldybės, kai reikia įgyvendinti strateginius valstybės projektus energetikoje ir transporte, skirtus visiems gyventojams, ima terorizuoti tą pačią valstybę. Panašiai juk elgėsi ir Marijampolės, Kazlų Rūdos savivalda - tokią derėtų, turbūt, rašyti kabutėse, dėl Rail Baltica. Dabar Klaipėdos uoste statomas naujas objektas - tai ką, dėl kiekvieno naujo objekto uoste gal taip reikia kaulyti naudos? Gal tada derėtų kai kam išsikelti į Palangą ar Neringą, kur nėra uostų ir ten gyventi? Ar jau pamirštama, kad tas pats uostas pirmiausia naudą neša būtent Klaipėdai (mokesčių, darbo vietų ir kitais pavidalais). Tokia logika remiantis (dėl SGD terminalo), reiktų apskritai visą uostą koncentruoti kokioje Šventojoje, nes, mat, nepatogumų atsiranda gyventojams už kelių km nuo jų namų. Taip kiekvienas, gyvenantis, netoli kokio kamino, gamyklos, kelio ar geležinkelio ims reikalauti kompensacijos. Manau, šioje vietoje turėtų stipriai dominuoti viešasis interesas prieš privatųjį.

                        Comment


                          Yra nenormalu kai uostas muša rekordus, o gatves be duobių sunku rasti. Varganoje Gruzijoje ir tai geresnės.
                          GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                          Comment


                            Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                            Yra nenormalu kai uostas muša rekordus, o gatves be duobių sunku rasti. Varganoje Gruzijoje ir tai geresnės.
                            Sutinku, tik šioje vietoje nereiktų painioti skirtingų dalykų - uosto plėtros ir iš uosto veiklos gaunamų pajamų tikslingo panaudojimo miesto reikmėms. Pirmuoju atveju kalbame apie valstybės strateginį projektą, antruoju - apie savivaldos gebėjimą panaudoti surinktas pajamas miesto reikmėms. Jei savivaldybėms atrodo, kad kiekvieną projektą būtina primiausia "nugręžti", tai dar nereiškia, kad tie nugręžti pinigai ir eis gatvėms remontuoti. Visai gali būti, kad, tarkim, jais bus apmokėtos kokios nors skolos ar atlyginimai. O gatvės taip ir liks kokios buvę. Čia daugiau vietos savivaldos vadybinės kompetencijos klausimas. Aišku, sutinku, kad savivalda turėtų ginti savo interesą (statant panašius objektus), tačiau Kiaulės Nugara nėra kur nors prie Klaipėdos akropolio ar senamiesčio. Tuos interesus reiktų ginti, pvz. paprašant sutvarkyti gatves pietinėje miesto dalyje, apželdinant dirvonuojančias dykras, bet tai jau reikėjo padaryti prieš kokius metus laiko ir nekelti naujų reikalavimų, nepagrįstų, tempiančių laiką reikalavimų.

                            Comment


                              Kiek suprantu perskaitęs straipsnį, tai vyksta normalus dialogas be šantažų. Savivaldybė irgi nedelsdama tvarkė reikiamus formalumus to terminalo.
                              GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                              Comment


                                Konservai ir netgi liberalai taip pat "čiuplia" rusų vamzdį. Ypač kauniniai. Tik bijo prisipažinti.
                                Paskutinis taisė Al1; 2012.01.25, 08:33.

                                Comment


                                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                  Tik bijo prisipažinti.
                                  Tiesiog, jie anksčiau nei DP, TT ir LDDP suprato, kad "bendradarbiauti" galima ir su Vakarais.

                                  Comment


                                    Parašė John
                                    Įdomu, kiek šiuo metu kainuotų tokios per LNG terminalą importuotos dujos, lyginant su Gazpromo dujomis?

                                    O šiaip, labai gerai, kad viskas "smooth" su terminalo-laivo projektu. Panašu, kad Socdemai/Paksininkai ar kiti Kremlinukai nebesuspės prikišti pagalių į ratus.

                                    O pats laivas, kaip suprantu, jau realiai statomas...

                                    Hoegh LNG Wins Tender for New FLNG Unit in Lithuania
                                    http://worldmaritimenews.com/archives/45325
                                    Dujų kainos krenta dėl labai išaugusio JAV skalūninių dujų gavybos, dabar pasaulyje kaip tik LNG statymo bumas, tad gal visai laiku statysimės tą terminalą, nes dujas galėsim gauti už pasaulinę rinkos kainą.

                                    Pavertus į Lietuvoje suprantamus dydžius, 1000 kubinių metrų dujų kainavo maždaug 270 litų.
                                    Lietuvoje šiuo metu dujos kainuoja 1250 Lt/m3.

                                    http://verslas.delfi.lt/energetics/d....d?id=54086369
                                    Flickr

                                    Comment


                                      O jums nekeista, jog tas laivas bus nuomojamas 10 metų, o tik po to perkamas? Ar ne apsimokiau iš karto jį pirkti, ar jo kaina yra labai didelė? Nes dabar atrodo, jog vėl pinigai į balą su ta nuoma.

                                      Comment


                                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                        Dujų kainos krenta dėl labai išaugusio JAV skalūninių dujų gavybos, dabar pasaulyje kaip tik LNG statymo bumas, tad gal visai laiku statysimės tą terminalą, nes dujas galėsim gauti už pasaulinę rinkos kainą.



                                        Lietuvoje šiuo metu dujos kainuoja 1250 Lt/m3.

                                        http://verslas.delfi.lt/energetics/d....d?id=54086369
                                        Bet ar kas pas mus kalba, jog magistraliniai dujotiekiai Lietuvoje gali transportuoti dujas tik iš rytų į vakarus. O pastačius dujų terminalą vakaruose keisis dujų tekėjimo kryptis. Vadinasi, reikia, kad siurblinės galėtų dirbti abiejomis kryptimis. Taip magistralinis dujotiekio nuo Klaipėdos pralaidumas yra toks, kad jis nėra pajėgus perduoti tokio dujų kiekio, kad jų pilnai pakaktų visai šaliai, jei Rusija užsuktų kraną.

                                        Comment


                                          Parašė MAR1US Rodyti pranešimą
                                          O jums nekeista, jog tas laivas bus nuomojamas 10 metų, o tik po to perkamas? Ar ne apsimokiau iš karto jį pirkti, ar jo kaina yra labai didelė? Nes dabar atrodo, jog vėl pinigai į balą su ta nuoma.
                                          Manau, jog tie, kas organizavo konkursą nėra tokie kvaili, kaip galvoji ir čia elementari išperkamoji nuoma kai mokamos nuomos įmokos, o laikotarpio pabaigoje turtas nuperkamas arba ne už likutinę jo vertę.

                                          Toks pirkimo būdas dažniausiai yra patogesnis ir lankstesnis nei visos sumos mokėjimas iš karto.
                                          Post in English - fight censorship!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X