Kam dirbti efektyviai, jei galima kainas susikelti? Manai privatus verslas nefinansuoja politikų, neduoda kyšių valdininkams? Ne už ačiū, už geresnes sąlygas tik tiems verslininkams, už palankius įstatymus, už užsakymus... Jei manai, kad dvi ar trys firmos jau konkurencija, tai labai klysti. Puikiausiais to pavyzdys yra PC. Tai kur ta šventa konkurencija, dėl kurios kainos turėtų krsiti ar bent jau minimaliai didėti. Tik nereikia pradėti apie pasaulines tendencijas ar pan., nes aš irgi pradėsiu, jog reikia mokėti vokiškas ar švediškas algas...
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Suskystintų gamtinių dujų terminalas
Collapse
X
-
Latvija prakalbo apie bendrą dujų terminalą
„Mūsų potencialūs investuotojai dabar sako: „Susitarkite, kurioje šalyje būtų patogiau ir pigiau statyti.“ Mūsų turima informacija ir vertinimu, kurie akivaizdūs kiekvienam, tai būtų Rygos uostas, turint omenyje infrastruktūrą ir tai, kad netoli yra Inčukalno dujų saugykla ir t. t. Akivaizdu, kad tai pigiausia ir patogiausia vieta tokioms statyboms“, – pareiškė ministras.
Comment
-
Parašė Big Cat Rodyti pranešimą
Comment
-
2010-11-22, 08:33
Ką sujaukia suskystintų gamtinių dujų terminalas?
http://www.jura24.lt/lt/naujienos/uo...s-312537/psl-1
Sanprotavimai dėl vietos, galingumo ir t.t.
Comment
-
Spartinama dujų terminalo statyba
Į „Gazprom“ sprendimą kitąmet nemažinti gamtinių dujų kainos Lietuva atsako spartindama suskystintųjų dujų terminalo statybą.
Naujųjų išvakarėse paskelbtas tarptautinis šio projekto patarėjo konkursas.
Tarptautinį konkursą suskystintųjų dujų terminalo projektui parengti ir įgyvendinti skelbia bendrovė „Klaipėdos nafta“, kuriai pavesta rūpintis šio Lietuvai svarbaus strateginio objekto statyba.
„Tai iš tikrųjų pirmas realus žingsnis statant suskystintų gamtinių dujų terminalą ir tai yra atsakas į „Gazprom“ pareiškimą, kad Lietuvai dujų kaina neturėtų būti mažinama.
Pažiūrėsim, kaip bus realiai su dujų kaina, bet tai yra realus žingsnis gauti dujas ne vien iš „Gazprom“, – sako energetikos ministras Arvydas Sekmokas.
Būtent ieškodama alternatyvų vien iš Rusijos gaunamoms dujoms Lietuva nusprendė Klaipėdoje statyti suskystintųjų dujų terminalą, į kurį laivais atgabentos gamtinės dujos po to vamzdžiais pasiektų vartotojus.
Dėl to ir ketinama nuo „Lietuvos dujų“, kurias valdo „Gazprom“, atskirti magistralinį dujotiekį, kad ir alternatyvus dujų tiekimas neatsidurtų Rusijos monopolininko rankose.
Pasirinkti konsultantą tikimasi iki pavasario, tačiau laimėtojui irgi reikės dirbti gana sparčiai.
„Mes, kaip ir planavome, 2014 metais pagal Europos Sąjungos direktyvą turime turėti alternatyvų dujų tiekimą. Tas terminas yra ambicingas, tačiau realus“, – mano A. Sekmokas.
Konsultantas turės patarti, kokiomis lėšomis geriausia statyti terminalą ir iš kur atsivežti dujų.
Anksčiau skelbta, kad tinkamiausia vieta terminalui statyti yra pietinė Klaipėdos jūrų uosto dalis – ties Kiaulės nugara.
Pradinais skaičiavimais, terminalas gali kainuoti apie 700 milijonų litų.Nepatinka dirbti už mažai? Dirbk už daug.
Comment
-
Lietuvos energetikos projektai sulaukė "stiprios žinios" iš Briuselio
Strateginiai Lietuvos projektai – suskystintų gamtinių dujų terminalas Klaipėdoje, Lietuvos-Lenkijos dujų jungtis, požeminė gamtinių dujų saugykla Syderiuose bei Klaipėdos-Jurbarko dujotiekis – pripažinti turintys Europinę reikšmę ir pirmą kartą įtraukti į Europos dujų perdavimo sistemos operatorių tinklo plėtros iki 2020 metų planą.
Anot Energetikos ministerijos, tai, kad šie projektai atsidūrė Europos dujų perdavimo sistemos operatorių tinklo (ENTSO G) planuose, palengvins paramos Lietuvos projektams pritraukimą pasinaudojant įvairiais finansiniais Europos Sąjungos (ES) instrumentais.
"Tai labai stipri žinia", - sako Arvydas Sekmokas, energetikos ministras.
Anot jo, toks žingsnis rodo, kad Lietuvos strateginiai dujų projektai jau realiai suvokiami kaip visos ES bendrosios energetikos rinkos dalis.
Ministerijos teigimu, 10-ies metų ENTSO G plėtros plane, kuris nuolat atnaujinamas, pateikiama išsami apžvalga, įvardijanti artimiausio dešimtmečio Europos infrastruktūros poreikius bei konkrečius projektus, padėsiančius sukurti pilnai funkcionuojančią ES dujų rinką.
Jau skelbta, kad tinkamiausia vieta suskystintų dujų terminalo statybai laikoma pietinė Klaipėdos jūrų uosto dalis ties Kiaulės nugaros sala. Preliminari projekto kaina - apie 200 mln. EUR (690,6 mln. Lt). Terminalą planuojama pastatyti 2014 m.
Lietuvos dujotiekių sistema dujotiekio atkarpa Jurbarkas-Klaipėda bus prijungta suskystintų dujų terminalo. Vyriausybė projektui skyrė 80,229 mln. Lt, likusią projekto dalį - apie 50% turės finansuoti AB „Lietuvos dujos“.
Požeminės gamtinių dujų saugyklą suplanuota statyti Telšių rajone, Syderiuose. Skelbta, jog preliminariai įrengti tokią saugyklą kainuotų 350 mln. EUR (1,208 mlrd. Lt).
Lietuvos-Lenkijos dujų jungties ilgis Lietuvos pusėje siektų iki 150 km. Kiek galėtų kainuoti jungties statyba, dar neskelbiama.Mes siekiame gyventi geriau- suriko valdžia ! Mes tai jau senai matome- atsiduso liaudis.
Comment
-
Kitoks dujų terminalas
Koncerno „Achemos grupė“ prezidentas B.Lubys prabilo apie tai, kad kartu su partneriais uoste rengiasi statyti nedidelį iki 2 milijardų kubinių metrų dujų terminalą. Kol kas neatskleidžiama nei galima tokio terminalo statybos kaina, nei vieta.
Anot jo, atliktos studijos leidžia galvoti apie tokio terminalo statybą nedideliame plote.
Vieta terminalui gali būti ir uosto šiaurinėje dalyje, kur KLASCO turi nenaudojamą 2,4 ha teritoriją. Ten galėtų būti įrengtos saugyklos, o laivai būtų iškraunami „Krovinių terminale“ prie trečiosios krantinės. Dabar, anot B.Lubio, trečioji krantinė apkrauta 40-45 proc., kai optimalus apkrovimas yra 70-75 proc.
Dėl svarbių strateginių klausimų, anot B.Lubio, sustabdytas ir 144 krantinės vystymas. Jis nepatvirtino, kad ten galėtų būti statomas dujų terminalas.
„Esame pateikę siūlymus energetikos ministrui, apie tai informuotas ir Ministras Pirmininkas. Laukiame atsakymo. Prieplaukos yra valstybės nuosavybė ir jose nieko negalima daryti nesuderinus su Uosto direkcija“, - patikslino B.Lubys.
Jo vertinimu, nedidelis „Achemos grupės“ suskystintų dujų terminalas uoste netrukdytų Vyriausybei statyti savo terminalo.
B.Lubys sakė netikintis pasakomis, kad 2014 metais prie Kiaulės nugaros bus pastatytas valstybinis dujų terminalas. Tačiau koncernas „Achemos grupė“, kuris yra didžiausias dujų naudotojas Lietuvoje, neatsisakytų dalyvauti to terminalo statyboje.
Comment
-
2011-02-22, 10:00
Lietuvos energetikai - už dujų terminalą Latvijoje
Anot jo, ekonominiai skaičiavimai turi būti svarbesni už principus.
Teigiama, kad Latvijos projektas būtų naudingesnis ir politiniu požiūriu. Estija turi jungtis su Suomija, Lietuva stato elektros tiltą į Švediją, bus tiesiamas dujotiekis į Lenkiją.
"Komerciniu požiūriu jis Baltijos šalims būtų tinkamiausias. Latviai pajėgūs pastatyti terminalą, nes jie jau turi tokios patirties, gaus ES paramą. Be to, reikės mažiau investicijų", - vardijo privalumus akademikas Jurgis Vilemas.
Jeigu latvių terminalas bus paskelbtas regioniniu, jis gaus ES paramą. Be to, latviai turi dujų saugyklą Inčiukalnyje, iš kurio Lietuva pumpuoja dujas, kai jų prireikia. Praplėtus jį, investicijos būtų kur kas mažesnės nei į naująjį terminalą.
Comment
-
"Lietuvos energetikams" nereikalingas dujų terminalas?
Negerai kai dalis taip vadinamos akademinės visuomenės savo užsitarnautą statusą naudoja komerciniais tikslais. Pamirstama, jog mes ne komunistinė Šiaurės Korėja, ir konkretus investicinis poreikis neturėtų būti vykdomas tik politiniais sumetimais. Be jokios ES pagalbos galima su Baltarusijos kolegomis išvystyti didelį terminalą.
Jau geriau dujų terminalas, negu 2 vamzdžiai.
Parašė Eimantas Rodyti pranešimą2011-02-22, 10:00
Lietuvos energetikai - už dujų terminalą Latvijoje
http://klaipeda.diena.lt/naujienos/e...tvijoje-334111Paskutinis taisė zajcik; 2011.02.22, 13:40."Jeigu žemės ūkyje dirba 80 proc. žmonių - šalyje badas, o kur žemę dirba iki 5 proc. gyventojų - maisto produktų perteklius"
Comment
-
Rusijos atstovas: dujų kainos Lietuvai didės dėl pažodžiui interpretuojamų ES įstatymų
Rusijos dujininkų asociacijos prezidentas Valerijus Jazevas pareiškė, kad dėl dujų rinkos pertvarkos šių energetinių išteklių kainos Lietuvai padidės.
"Jeśli kto władzę cierpi, nie mów, że jej słucha;
Bóg czasem daje władzę w ręce złego ducha."
Adam Mickiewicz
Comment
-
Lietuva dairosi po Europos dujų terminalus
Klaipėdoje planuojamu statyti suskystintųjų dujų terminalu domisi nemažą tokių objektų valdymo patirtį turinčios bendrovės. Apie norą dalyvauti projekte ar kaip nors kitaip padėti jį įgyvendinti užsimena ir daugiausia suskystintųjų dujų Europoje importuojantys ispanai. Tuo metu Lietuvos atstovai dairosi po Ispanijos terminalus.
Comment
-
Kelias iš dujų nelaisvės - labai nelengvas
Klaipėdoje turinčio iškilti suskystintų gamtinių dujų terminalo ir reikiamos dujotiekio atšakos į uostamiestį projektai juda į priekį. Dujų sektoriaus liberalizavimą numatančių įstatymo pataisų paketas jau guli Seime. Kad visi šie veiksmai gali iš tikrųjų ateityje garantuoti mažesnes dujų kainas ir eiliniam piliečiui, ir Lietuvos verslui, rodo Ispanijos pavyzdys.
Dar visai neseniai ši šalis buvo priklausoma nuo vienintelio dujų tiekėjo - Alžyro. Pastačius 6 suskystintų dujų terminalus, liberalizavus dujų sektorių, šiandien ši šalis jau gauna dujas net iš 14 pasaulio valstybių, šalyje veikia keliasdešimt dujų tiekėjų. Teigiama, kad dujų kainos čia kur kas mažesnės nei daugelyje Europos šalių.
Tuo metu vienas iš Ispanijos suskystintų dujų terminalų - pastatytas Barselonoje - yra pavyzdys, kad toks objektas gali veikti intensyvios laivybos zonoje, gana netoli nuo gyvenamųjų namų.Kaip bus Klaipėdoje?
Pasak "Klaipėdos naftos" vadovo Roko Masiulio, Barselono terminalas yra puikus pavyzdys, kad tokio tipo objektas gali būti įkurdintas mieste ir intensyvios laivybos zonoje.
Anot jo, Lietuva sieks pastatyti plaukiojantį maždaug 2 mlrd. kub. metrų dujų metinio pajėgumo terminalą, nes toks variantas esą yra greitesnis ir pigesnis.
"Preliminariais skaičiavimais, jis galėtų kainuoti apie 200-300 milijonų eurų ir turėtų pradėti veikti 2014-ųjų pabaigoje", - tikino R. Masiulis.
Pasak "Klaipėdos naftos" suskystintų gamtinių dujų terminalo direktoriaus Rolando Zuko, skirtingai nei Barselonoje, visa tanklaivių išdujinimo įranga su keletu rezervuarų būtų įrengta specialiame prie Kiaulės Nugaros prišvartuotame laive, kuris nuo gyvenamųjų namų irgi būtų nuotolęs apie kilometro atstumu. Nuo jo jau eitų vamzdis į naująjį magistralinį dujotiekį Klaipėda-Jurbarkas.
"Paprastai tokių laivų statyba trunka nuo 8 iki 13 mėnesių. Mes planuojame pradėti užsakinėti statybos darbus 2012 metų pabaigoje", - sakė R. Zukas.
Anot R. Masiulio, terminalo finansavimo modelį turėtų pasiūlyti terminalo patarėjas.
"Galimos schemos, - kad ir pati "Klaipėdos nafta" tai finansuotų, pritrauktų investuotojus, bankus", - sakė jis.
Anksčiau skelbta, kad Lietuvos SGD terminalo projektu taip pat domisi ir Nyderlandų dujų transportavimo bendrovė "Gasunie", Bronislovo Lubio kontroliuojamas koncernas "Achemos grupė" ir kiti investuotojai.
Comment
-
2011-04-15, 14:36
A.Kubilius: Lietuva iki 2014-ųjų turės suskystintų dujų terminalą
Lietuvos premjeras Andrius Kubilius, penktadienį susitikęs su valstybės valdomos bendrovės "Klaipėdos nafta" vadovybe, pareiškė, kad suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas bus pastatytas iki 2014 metų.Jo teigimu, pasirinkta terminalo technologija - plaukiojantis tanklaivis, todėl ypač didelių statybų Klaipėdoje nebus.
"Tanklaivis, kuriame įrengta yra visa įranga ir jis būtų švartuojamas prie krantinių ir būtų naudojamas kaip, ta įranga kuri priima atvežtas suskystintas dujas ir jose yra verčiama į vamzdynus tiekiamas dujas, tai šiuo atžvilgiu didelių statybų nelabai ir pamatysime. Statybų didelių nebus, tačiau, kaip minėjau pasirengimo darbai vyksta efektyviai ir nuosekliai", - sakė A.Kubilius.
Vyriausybės vadovas kalbėjo, kad Lietuvos SGD terminalas galėtų būti naudojamas ir kaip regioninis terminalas.
Planuojamas terminalo pajėgumas būtų nuo 2 iki 3 mlrd. kubinių metrų per metus. Pagal siūlomą terminalo technologiją, numatoma, kad laivas, kurio talpyklose būtų dujos, nuolat stovėtų prie kranto, o prie jo priplauktų kitas laivas, kuris atgabentų dujų.
Comment
-
Užsienio ekspertai teigia, jog geriausia vieta suskystintų dujų terminalui ir apskritai skystiems kroviniams krauti Lietuvoje yra Būtingė. Jų manymu, Kiaulės Nugaros sala turėtų būti palikta perspektyvinei Klaipėdos uosto plėtrai pastatant joje krantines ro-ro ir konteinerius gabenantiems laivams.
Comment
-
Parašė Eimantas Rodyti pranešimąUžsienio ekspertai teigia, jog geriausia vieta suskystintų dujų terminalui ir apskritai skystiems kroviniams krauti Lietuvoje yra Būtingė. Jų manymu, Kiaulės Nugaros sala turėtų būti palikta perspektyvinei Klaipėdos uosto plėtrai pastatant joje krantines ro-ro ir konteinerius gabenantiems laivams.
http://www.ve.lt/naujienos/jura/gili...i-mola-574604/
Viena, jau apsispręsta dėl dujotiekio Jurbarkas-Klaipėda. Antra, sunku įsivaizduoti esamoje situacijoje susitarimą su PKN Orlen.
Comment
-
Garantuotų Baltarusijos krovinius
AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) valdybos pirmininkas Bronislovas Lubys mano, kad, turint omenyje su Melnrage susijusius socialinius klausimus, reikėtų rinktis Būtingės variantą iškeliant iš dabartinio Klaipėdos uosto ateityje dujų ir naftos produktų krovą.
B. Lubio manymu, reikia laikino suskystintų dujų terminalo, kuris galėtų atsirasti vienoje iš 12 svarstytinų vietų, ir be Kiaulės Nugaros salos. O didysis dujų terminalas, pasak B. Lubio, turi būti statomas kartu su Baltarusija. Lietuvai per metus reikia 3,1 milijardo kub. metrų dujų, o Baltarusijai - 20 milijardų kub. m. Tad 5-7 milijardus kub. m ji galėtų gauti naujame Lietuvos terminale. Tokiu atveju, B. Lubio manymu, būtų galima tikėtis, kad Baltarusija savo tranzitinius krovinius nukreiptų į Klaipėdos ir Būtingės uostus.
Comment
-
2011-05-27, 15:05
Dujų terminalas Klaipėdoje atsiras ne anksčiau 2014-ųjų
„Iki liepos vidurio, tikimės, bus baigti žemės planavimo darbai. Apskritai visų su terminalo statyba susijusių darbų pakoreguotas tikslus grafikas turėtų būti patvirtintas Vyriausybės pasitarime birželio 6 dieną“, - kalbėjo A.Kubilius.
Comment
-
"Klaipėdos naftai" dujų terminalo projekte patarinės "Fluor"
http://www.ve.lt/naujienos/ekonomika...-fluor-592484/
Comment
Comment