Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Suskystintų gamtinių dujų terminalas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    JAV gamtinių dujų eksportas pirmą kartą per 60 metų viršijo importą

    Ryškų pokytį nulėmė išaugęs amerikietiškų dujų pardavimas dujotiekiu į Meksiką bei augantis suskystintų gamtinių dujų eksportas. Tokios tendencijos turėtų ir toliau lemti eksporto augimą, sako p. Zaretskaya.
    „Niekada anksčiau suskystintų gamtinių dujų rinka pasaulyje buvo tokia lanksti, į ją patenkant vis daugiau dujų, daugiausiai iš JAV. Per artimiausius trejus metus tai reikš fundamentalų suskystintų gamtinių dujų prekybos pokytį“, – teigia ji.
    Šiuo metu JAV veikia vienas suskystintų gamtinių dujų eksporto centras Luizianoje, dar du turėtų pradėti savo veiklą šiemet.
    https://www.vz.lt/energetika/2018/01...irsijo-importa
    Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
    Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

    Comment


      Daliai Europos tapus rusiškų dujų advokate, Lietuva parodė tvirtą poziciją




      Comment


        Klaipėdą pasiekė pirmasis „Statoil“ SGD krovinys šiemet http://www.lrt.lt/naujienos/ekonomik...rovinys-siemet

        Tačiau ne visas tanklaivio turinys bus skirtas Lietuvos rinkai. Dujų prekybos bendrovė „Litgas“ praėjusią savaitę pranešė, kad, dėl šalčių išaugus rinkos kainoms, su „Statoil“ sutarta atgabenti ne 138 tūkst. kubinių metrų SGD, o 98 tūkst. kub. m SGD.
        Likusi krovinio dalis bus parduota už dujas brangiau mokančiam pirkėjui. Tačiau kokiai bendrovei parduodamos dujos, neatskleidžiama.
        „Litgas“ skaičiuoja, kad dėl tokio sandorio terminalo išlaikymo sąnaudos sumažės 0,5 mln. eurų.
        Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
        Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

        Comment


          Užsilaikęs šaltis dujų kainoms uždėjo 25% antkainį https://www.vz.lt/energetika/2018/03...ejo25-antkaini

          Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
          Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

          Comment


            SGD laivo „Independence“ ateitis: išpirkimas arba nuoma dar 10–20 metų

            Užsienio ekspertų parengtoje suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) importo į Lietuvą perspektyvų studijoje numatomos trys alternatyvos, kaip geriausia naudoti Klaipėdos (SGD) terminalo laivą-saugyklą „Independence“: 2024 metais jį išpirkti, nuomoti dar 10 arba 20 metų. Tačiau kuri jų bus pasirinkta, kol kas neatskleidžia nei premjeras, nei energetikos ministras. Neoficialūs šaltiniai teigia, jog laivas tikriausiai bus išperkamas...
            Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

            Comment


              Tanklaivis „Independence“ - kranto gamykla?

              Lietuva ketino išpirkti iš Norvegijos kompanijos „Hoegh“ nuomojamą tanklaivį-dujų saugyklą „Independence“. Kyla klausimas, kokia tada jame būtų iškelta vėliava? „Šiandien žiūrint iš verslo perspektyvos jame kabinti Lietuvos vėliavą būtų nesąmonė„, - sako Lietuvos laivų savininkų asociacijos vykdomasis direktorius Gintautas Kutka.

              Ir Lietuvos jūrininkų sąjungos (LJS) pirmininkas Petras Bekėža sutinka su tuo, kad Lietuvos vėliava „Independence“ nebūtų gerai. „Kadangi šis laivas stovi, tarptautinių reisų nedaro, jūrininkams dienpinigių jame mokėti nebūtų galima. Jie mokami tik išplaukus iš Lietuvos teritorinių vandenų arba jeigu laivas atplaukia į Lietuvos uostą paimti krovinio ar jo iškrauti. Vadinasi, beveik pusė atlyginimų jūrininkams nebūtų mokama. Dėl maitinimo kiltų irgi daugybė klausimų, papildomai būtų apmokestinamas laivo savininkas. Kadangi laivas neplaukioja, greičiausiai laivo pajamos būtų apmokestinamos kranto įmonės pajamų mokesčiu. Ir dar daugybė visokių niuansų išlįstų „Independence“ iškėlus Lietuvos vėliavą. Greičiausiai tokiu atveju laivas taptų paprasčiausia mūsų šalies kranto gamykla“, - mano P. Bekėža.

              „Jeigu AB „Klaipėdos nafta“ bandys tą laivą išpirkti, ji turės skolintis pinigų. Kyla klausimas, ar bankai sutiks skolinti, jeigu šiame laive bus Lietuvos vėliava. Skolintojui gali būti labiau suprantama, pavyzdžiui, Kipro jurisdikcija. Visko gali būti, kad bankai gali pradėti reguliuoti tą dalyką„, - mano G. Kutka.

              Jeigu bankai nebūtų kliūtis, laivo savininkas galėtų spręsti, kokią jam vėliavą rinktis. Tada būtų pradėtas mokesčių vertinimas. Asociacijos direktoriaus manymu, šiandien Lietuvos vėliava būtų labai brangi. Pirmiausia iškiltų mokesčių „Sodrai“ klausimas. Šio laivo jūrininkams, jeigu jame būtų Lietuvos vėliava, tektų mokėti visus mokesčius. „Jeigu „Independence“ dirbtų, tarkime, filipiniečiai, tai be gyventojų pajamų mokesčio, kadangi šis laivas stovi ir niekur neplaukia, niekuo daugiau nereikėtų rūpintis. Filipiniečiai jūrininkai patys turėtų pasirūpinti savo socialiniu draudimu.

              Buvusios Lietuvos saugios laivybos administracijos (dabar Lietuvos transporto saugos administracija) buvęs direktorius Robertinas Tarasevičius sako, kad tai, jog Lietuvos vėliavą nenaudinga iškelti „Independence“, rodo šalies teisės aktų analizė. „Mokesčių atžvilgiu kompanijai, laivo savininkei, jis būtų ne laivas, nes neplaukioja, vadinasi, tonažo mokesčio jis negalėtų mokėti. Kitas dalykas, neaišku, ar jame dirbantiems jūrininkams būtų skaičiuojamas plaukiojimo cenzas, nes jie irgi neplaukios. Šiuo klausimu yra daug painių dalykų, bet, manau, „Klaipėdos nafta“ ras tinkamą sprendimą„, - aiškino R. Tarasevičius.


              Teisės aktuose - skylės

              Pasak P. Bekėžos, mūsų teisės aktuose yra pridaryta tokių skylių, kad prieinama iki absurdo. „Savo laive negalėsime išsikelti Lietuvos vėliavos. Bandėme tvarkyti teisės aktus, tačiau iki šiol nepavyko padaryti taip, kaip reikia. Dėl to kaltinu ir mūsų šalies laivų savininkus. Kai mes keliame klausimus, kad būtų sutvarkyti tie dalykai, jie kiša pagalius į ratus: užsiima lobizmu ministerijose, važiuoja į Seimą ir būna palaikomi. Jau kelerius metus Lietuvoje deklaruojama, kad būtina palaikyti verslą, o kokiomis sąlygomis tai daroma, į tai niekas nekreipia dėmesio, netgi pažeidžiami tarptautinės teisės aktai, kuriuos Lietuva yra ratifikavusi. Jeigu taip ir toliau elgsimės, iš jūrinės valstybės liks tik valstybė prie jūros“, - mano P. Bekėža.

              G. Kutkos nuomonė mokesčių atžvilgiu panaši - Lietuvos jūrinio verslo srityje jie nėra tinkamai sutvarkyti.


              Analizuoja nepriklausomi ekspertai

              Kokia situacija yra iš tikrųjų, paprašėme pakomentuoti AB „Klaipėdos nafta“ atstovų.

              „Sprendimas dėl suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivo-saugyklos „Independence“ yra nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos, kurios svarstymas įtrauktas į šių metų pavasario Seimo sesiją, dalis. Be to, šiuo metu yra finalizuojama ir nepriklausomų ekspertų atliekama analizė, kuri turėtų pateikti atsakymą į klausimą, ar Lietuva jau šiuo metu gali apsispręsti turėti SGD importo terminalą po 2024 metų. Todėl diskutuoti bendrai apie ilgalaikį sprendimą vertėtų sulaukus jų išvadų„, - sako Tadas Matulionis, „Klaipėdos naftos“ SGD verslo direktorius.

              Pasak jo, reikėtų atkreipti dėmesį, kad visa laivo-saugyklos veikla yra Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (VKEKK) reguliuojama sritis, o keliamas prioritetas - užtikrinti kuo didesnį operacinį efektyvumą ir atitinkamai mažesnius kaštus Lietuvos vartotojams.

              Comment


                Lietuviai sukūrė inovatyvią SGD šalčio panaudojimo technologiją http://www.lrt.lt/naujienos/mokslas-...o-technologija
                p.s. man keistai skamba:
                Terminalo laive-saugykloje „Independence“ saugomos SGD yra -162 laipsnių skystis, kurį šaldant panaudojamas didelis energijos kiekis. Vienai tonai šių dujų pagaminti reikia apie 250 kWh energijos. Lietuvių sukurtas sprendimas atveria galimybes „įdarbinti“ energiją, kuri, keičiant SGD būvį iš skysto būvio į dujinį, išleidžiama į aplinką, tad nepanaudojama tikslingai.
                manyčiau energijos į aplinką neišleidžia, iš tikro gali būti kalba apie šalčio naudingą pritaikymą išdujinimo metu. Energija būna reikalinga skystinant. Išdujinant energija imama iš aplinkos, IMHO.
                Paskutinis taisė Arunasx; 2018.04.09, 13:40.
                Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                Comment


                  Tas visas straipsnis yra vienas didelis techninis netikslumas.

                  "šalčio energiją" yra oksimoronas. Salta medziaga (dujos) kaip tik turi maziau energijos.

                  "Lietuvių sukurtas sprendimas atveria galimybes „įdarbinti“ energiją, kuri, keičiant SGD būvį iš skysto būvio į dujinį, išleidžiama į aplinką, tad nepanaudojama tikslingai." - WTF? Medziagai verdant (busenai kintant is skyscio i dujas) medziagos energija dideja. Vandens virimo atveju energija imama is virykles. Duju virimo atveju energija yra imama is aplinkos, todel viskas aplink apsala.

                  "Technologija gali būti panaudota įvairiausiuose objektuose, turinčiuose šalčio energijos poreikį: nuo šaldytuvų terminalų – iki maisto ar farmacijos pramonės, pramogų industrijos, duomenų apdorojimo centrų" - Panasiau kad jie surado kaip efektyviai atsaldyti silumokaiti isdujinant SGD. Bet keista kad Internete nieko nera apie tai...

                  Comment


                    Valdiškas straipsnis

                    Aiškėja laivo „Independence“ likimas – apsimoka išpirkti už 160 milijonų eurų

                    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/verslas/naujien...uru-664-954598

                    Blaivesnis straipsnis

                    Vargas dėl SGD terminalo

                    Daugiau skaitykite: https://www.lzinios.lt/lzinios/Ekono...rminalo/263400
                    © Lietuvos žinios

                    Comment


                      Parašė senasnamas Rodyti pranešimą

                      Blaivesnis straipsnis

                      Vargas dėl SGD terminalo

                      Daugiau skaitykite: https://www.lzinios.lt/lzinios/Ekono...rminalo/263400
                      © Lietuvos žinios
                      Kad ir kokį sprendimą dėl suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo ateities po 2024 metų, remdamasi užsienio ekspertų išvadomis, Energetikos ministerija šią savaitę pasiūlys Vyriausybei, jis nesumažins finansinės naštos dujų vartotojams.
                      Čia panašiai kaip sakytum - prieš tai į darbą važinėjau taksi, išleisdavau 200€ per mėnesį. Dabar nusipirkau mašiną, išleidžiu 50€. Bet neapsimoka, finansinė našta nesumažėjo, nes prieš tai kurui išleidavau 0€, o dabar 50 €.
                      If a lion could speak, we could not understand him.

                      Comment


                        Nusiperku mikroautobusą tikėdamasis, kad šeima vis gausės ir gausės, o į darbą kartu važinės ir kaimynai. Bet šeima negausėja, kaimynai su manim nevažinėja, tai važiuoju su mikroautobusu vienas.

                        Comment


                          Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                          Nusiperku mikroautobusą tikėdamasis, kad šeima vis gausės ir gausės, o į darbą kartu važinės ir kaimynai. Bet šeima negausėja, kaimynai su manim nevažinėja, tai važiuoju su mikroautobusu vienas.
                          Ne visai taip. Anksčiau į darbą buvo važinėjama su dušmanu, kuris būdamas monopolistas, kainą buvo užkėlęs kelis kartus. Nusipirkai automobilį ir tada dušmanas pamatė, kad dabar turi pasirinkimą. Dušmanas norėdamas išlaikyti savo verslą tau kainą sumažina iki tiek, kad būtų konkurencingas asmeniniam automobiliui. Finale sutaupai tiek, kad padengi asmeninio automobilio įsigijimo išlaidas. Kaip pasikeistų kaina jeigu būtų parduotas asmeninis automobilis galima tik spėlioti.
                          Paskutinis taisė Perfect; 2018.04.11, 14:30.

                          Comment


                            Dujų kainos sumažėjimo dėl terminalo niekas neginčija.

                            A. Valionis: Lietuviai apgavo latvius dėl SGD terminalo ir sugadino santykius ilgam

                            Skaitykite daugiau: https://naujienos.alfa.lt/leidinys/i...ntykius-ilgam/

                            Comment


                              Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                              Dujų kainos sumažėjimo dėl terminalo niekas neginčija.

                              A. Valionis: Lietuviai apgavo latvius dėl SGD terminalo ir sugadino santykius ilgam

                              Skaitykite daugiau: https://naujienos.alfa.lt/leidinys/i...ntykius-ilgam/
                              Kiek aš prisimenu, tai latviai irgi nebuvo šventi.

                              Comment


                                Parašė Perfect Rodyti pranešimą
                                Ne visai taip...
                                Ne visai taip. Anksčiau į darbą buvo važinėjama su dušmanu, kuris būdamas monopolistas, kainą buvo užkėlęs kelis kartus. Nusipirkai mikroautobusą (tikėdamasis, kad šeima vis gausės ir gausės...) ir tada dušmanas pamatė, kad jis yra dabar turi pasirinkimą. Dušmanas norėdamas išlaikyti savo verslą tau kainą sumažina iki tiek, kad būtų konkurencingas asmeniniam automobiliui, bet ne mikroautobusui. Finale sutaupai tiek, kad galėtum padengti asmeninio automobilio, bet ne mikroautobuso įsigijimo išlaidas. Kaip pasikeistų kaina jeigu būtų parduotas mikroautobusas ir nusipirktas asmeninis automobilis - labai aišku. Būtų galima padengti ir mikroautobuso įsigijimo išlaidas.

                                Comment


                                  Parašė Austras Rodyti pranešimą

                                  Ne visai taip. Anksčiau į darbą buvo važinėjama su dušmanu, kuris būdamas monopolistas, kainą buvo užkėlęs kelis kartus. Nusipirkai mikroautobusą (tikėdamasis, kad šeima vis gausės ir gausės...) ir tada dušmanas pamatė, kad jis yra dabar turi pasirinkimą. Dušmanas norėdamas išlaikyti savo verslą tau kainą sumažina iki tiek, kad būtų konkurencingas asmeniniam automobiliui, bet ne mikroautobusui. Finale sutaupai tiek, kad galėtum padengti asmeninio automobilio, bet ne mikroautobuso įsigijimo išlaidas. Kaip pasikeistų kaina jeigu būtų parduotas mikroautobusas ir nusipirktas asmeninis automobilis - labai aišku. Būtų galima padengti ir mikroautobuso įsigijimo išlaidas.
                                  Suvartojamų dujų kiekio prognozė ir galimas (ne)bendrdarbiavimas su kaimynais yra niuansai, kuriuos numatyti ir apskaičiuoti yra tas pats, kas spėti koks oras bus 2019 vasario gale. Gal užtektų ir asmeninio automobilio, gal pakaktų ir miesto dviviečio, o gal ir busiko prireiktų. Kas būtų jei nusiperki miesto dvivietį, o pasirodo, kad reikia 7 vietų miniveno? Dar klausimas ar yra esminis kainos skirtumas tarp asmeninio 4 vietų automobilio ir busiko.
                                  Paskutinis taisė Perfect; 2018.04.11, 14:31.

                                  Comment


                                    Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                    Kiek aš prisimenu, tai latviai irgi nebuvo šventi.
                                    Latviai visada labai flirtavo su rusišku kapitalu ir jų oligarchai turėjo didžiausią įtaką valdžiai tarp Baltijos šalių. Latvijos bankų sektorius geriausias to pavyzdys.

                                    Comment


                                      Parašė Perfect Rodyti pranešimą

                                      Suvartojamų dujų kiekio prognozė ir galimas (ne)bendrdarbiavimas su kaimynais yra niuansai, kuriuos numatyti ir apskaičiuoti yra tas pats, kas spėti koks oras bus 2019 vasario gale. Gal užteks ir asmeninio automobilio, gal pakaktų ir miesto dviviečio, o gal ir busiko prireiktų. Kas būtų jei nusiperki miesto dvivietį, o pasirodo, kad reikia 7 miniveno? Dar klausimas ar yra esminis kainos skirtumas tarp asmeninio 4 vietų automobilio ir busiko?
                                      Jei valdžia (Kubyyylius) būtų idealiai paskaičiavusi, būtume sutaupę 55%. Dabar paskaičiavo šiaip sau, sutaupome tik 50%.

                                      Ergo, valdžia yra netikėliai veltėdžiai, reikia barstytis pelenais galvą ir raudoti dėl tų teorinių kelių procentų, kuriuos galėjome sutaupyti dar labiau.
                                      If a lion could speak, we could not understand him.

                                      Comment


                                        Parašė Perfect Rodyti pranešimą
                                        Dar klausimas ar yra esminis kainos skirtumas tarp asmeninio 4 vietų automobilio ir busiko.
                                        Yra - Jonas pirmą įperka (iš Kauno - dar pigiau), Sankauskas antro ne.

                                        Comment


                                          Parašė Perfect Rodyti pranešimą

                                          Suvartojamų dujų kiekio prognozė ir galimas (ne)bendrdarbiavimas su kaimynais yra niuansai, kuriuos numatyti ir apskaičiuoti yra tas pats, kas spėti koks oras bus 2019 vasario gale.
                                          Nevisai tas pats. Juk ta pati valdžia ir ES direktyvos skatina investicijas į atsinaujinančią energetiką, pastatų efektyvumą ir pan. Tai tas didelis suvartojimo mažėjimas buvo iš anksto užprogramuotas. Žodžiu čia geras pavyzdys, kai dešinė ranka nežino, ką daro kairė. Dabar kai kurios įmonės atsijungia nuo dujų vien dėl to, kad per didelės infrastruktūros sąnaudos, grandininė reakcija gaunasi.
                                          Paskutinis taisė Lettered; 2018.04.11, 14:41.
                                          Flickr

                                          Comment

                                          Working...
                                          X