"Because fuck you Gazprom"
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Suskystintų gamtinių dujų terminalas
Collapse
X
-
„Klaipėdos nafta“ investuos į naftos terminalo plėtrą
Priimtas sprendimas investuoti iki 27 mln. Eur į antžeminės SGD paskirstymo stoties projektą. Bendrovė investicijas atliks iš sukauptų ir skolintų lėšų bei ES gautų lėšų.
„Klaipėdos nafta“ žengia pirmą žingsnį plečiant Baltijos regiono SGD paskirstymo veiklą – investuoja į SGD paskirstymo stotį Klaipėdos uoste. Mes siekiame tapti Baltijos regiono SGD paskirstymo centru. Pasinaudodami unikalia bendrovės SGD komandos patirtimi, per trumpą laiką t.y. pusę metų paruošėme priešprojektinius sprendinius, įvertinome rinką, taip pat kas labai svarbu – gavome reikšmingą ES paramą, be kurios būtų labai sudėtinga atlikti tokius projektus. Planuojame, kad paskirstymo stotis pradės veikti 2017 m. pradžioje, kuomet galėsime užpildyti SGD į autodujovežius“, - kalbėjo bendrovės vadovas M.Bartuška.
Pasak M.Bartuškos, šios investicijos skatins industriją naudoti švarų SGD kurą, kuris transporte gali pakeisti dyzelinį kurą, energijos gamyboje pakeisti skystas naftos dujas (LPG). Europos Komisija transporto sektoriuje pagal direktyvas skatina pereiti prie švaresnio kuro, tad per TEN-T programą skiria paramą investicijoms.
Svarbu pažymėti, jog plečiantis SGD paskirstymo veiklai Baltijos regione, didės SGD terminalo „Independence“ išnaudojimas, kas atitinkamai sumažins SGD terminalo išlaikymo kaštus Lietuvos dujų vartotojams. Ši veikla yra komercinė, ji nėra finansuojama iš vartotojų tarifo.
Comment
-
Ketinama išpirkti SGD laivą
„Rudenį priimsime galutinį sprendimą dėl suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) laivo išpirkimo, tačiau tam reikia ruoštis jau dabar”, – sako ministras pirmininkas Algirdas Butkevičius po rugpjūčio 3 dieną vykusio SGD terminalo projekto įgyvendinimo komisijos posėdžio.
Siekdama sumažinti SGD terminalo eksploatavimo sąnaudas, kartu su „Klaipėdos nafta“ Vyriausybė pirmadienį ieškojo būdų, kaip tą padaryti. Rudenį galutinai bus apsispręsta, ar išpirkti dabar nuomojamą SGD laivą, praneša Vyriausybės spaudos tarnyba. „Visos SGD terminalo sąnaudos yra įtraukiamos į gamtinių dujų tiekimo saugumo papildomą dedamąją prie gamtinių dujų kainos. Įvertinus nuosekliai mažėjantį gamtinių dujų vartojimą ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse, matome, kad infrastruktūros kaštų dalis gali augti, todėl jau dabar svarstome, kaip sumažinti naštą. Vakar priimtas sprendimas, kad iki rudens Vyriausybė ir Klaipėdos nafta pasiruoš visus reikiamus teisės aktus, jog būtų galima apsispręsti dėl paskolos paėmimo laivo išpirkimui”, – sako premjeras.
Ekspertų vertinimu, šiuo metu finansų rinkose skolintis yra labai palanki situacija, todėl svarstoma galimybė priimti sprendimą dėl laivo išpirkimo po 10 metų, tam ruošiantis jau dabar ir imant paskolą. Numatoma, jog bendrovė Klaipėdos nafta jau šiemet pasiruoš pirkti iki 300 milijonų eurų ilgalaikę paskolą. Galutinis sprendimas bus priimtas rudenį, įvertinus visas aplinkybes, atlikus pasiruošimo darbus. Išnaudojus palankias finansavimo galimybes ir įgyvendinus SGD laivo – saugyklos refinansavimą, Lietuva galėtų pasiekti apie 70 milijonų eurų naudą per 30 metų, nurodo Vyriausybė.
http://www.delfi.lt/verslas/energeti....d?id=68648284Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
-
/\ Butkevičiaus svaičiojimai juokingai skamba nes :
„Hoegh LNG“ nesutiko parduoti SGD laivo anksčiau laiko
Visą straipsnį galite rasti http://balsas.tv3.lt/naujiena/841889...anksciau-laikoNepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
-
Vyriausybė tikisi, kad jau kitąmet pavyks atpiginti SkGD
Naujas Suskystintų gamtinių dujų (SkGD) terminalo sąnaudų mažinimo planas padės jau kitąmet gerokai atpiginti per šį terminalą Lietuvos vartotojams tiekiamas dujas, tikisi Vyriausybės atstovai.
Rokas Masiulis, energetikos ministras, antradienį VŽ detalizavo išvakarėse įvykusio SkGD terminalo įgyvendinimo vyriausybinės komisijos priimtą sprendimą imtis veiksmų, kurie padėtų sumažinti terminalo išlaikymo kaštus.
„Ieškant sprendimo, kaip mažinti sąnaudas svarstytos trys alternatyvos. Pirmoji – išpirkti SkGD laivą-saugyklą iš norvegų bendrovės „Hoegh LNG“ jau dabar. Antroji – išpirkimą įvykdyti po dešimties metų. Trečioji – pratęsti laivo nuomos sutartį dar kažkuriam laikui, tokiu būdu atidedant išpirkimą tam laikui, kai pasibaigs nuomos terminas. Išnagrinėjus visas galimybes pasirinkta antroji alternatyva kaip leidžianti pakankamai greitai ir efektyviai įgyvendinti mūsų pagrindinį tikslą – sumažinti terminalo sąnaudas“, – aiškino ministras.
Kaip jau skelbta, priimtasis sprendimas reiškia, kad SkGD terminalo operatorė bendrovė „Klaipėdos nafta“ paims ilgalaikę 300 mln. Eur paskolą ir iš jos dešimt metų dengs dalį infrastruktūros išlaikymo kaštų.
Tokiu būdu, pasak p. Masiulio, jau nuo kitų metų būtų galima iki 25% sumažinti vadinamąją terminalo dedamąją. Tai sudarys iki 20 mln. Eur kasmet.
„Klaipėdos naftai“ atsidarius 300 mln. Eur kreditinę liniją iš šių pinigų būtų dengiama dalis terminalo dedamosios lėšų, todėl verslui ir gyventojams nereikės didesnės dalies šių lėšų sumokėti per pirmuosius 10 metų, kai laivas nuomojamas – su tuo susiję finansiniai srautai bus paskirstyti per maždaug 30 metų.
Ministras taip pat teigė, kad ne visa 300 mln. Eur eurų paskola būtų panaudota SkGD terminalo dedamąjai mažinti – likę pinigai būtų skirti laivo išpirkimui apie 2025 m.
Paklaustas, kodėl nepriimtas sprendimas jau dabar siekti išpirkti laivą iš „Hoegh LNG“, energetikos ministras pripažino, kad norvegai nesutiko su tokia alternatyva, tvirtindami, kad jiems labiau apsimoka laivą ateinančius dešimt metų nuomoti Lietuvai. „Bet galiu užtikrinti, kad jų imama marža už nuomą nėra labai didelė“, – pastebėjo p. Masiulis. Todėl, pasak jo, pasirinktoji antroji alternatyva – pasiskolinti, iš tos paskolos dešimt metų dengti dalį terminalo išlaidų, o po dešimties metų išpirkti laivą už jo balansinę likutinę vertę, pasiimtąją paskolą grąžinant per ateinančius 30 metų – yra bene efektyviausias per terminalą tiekiamų SkGD kainos mažinimo būdas.
Anot ministro, kiek kitąmet konkrečiai mažėtų SkGD dedamoji, priklausys nuo Kainų komisijos.
Pagal 2012 m. kovą pasirašytą sutartį su „Hoegh LNG“ už laivo nuomą per dieną mokama 189.000 USD (apie 169.000 Eur), per metus – apie 61 mln. Eur, o per 10 metų – apie 614 mln. Eur.
http://vz.lt/sektoriai/energetika/20...atpiginti-skgdNepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
-
"Klaipėdos nafta" išlaiko krovos augimą
...
Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalas liepos mėnesį išdujino ir į gamtinių dujų perdavimo sistemą patiekė 326 tūkst. MWh gamtinių dujų, o per septynis mėnesius – 2.966 tūkst. MWh.
...
Comment
-
Iš N. Mačiulio FB:
Strateginio planavimo pradžiamokslis.
1. Atkreipiamas dėmesys į tai, kad suskystintų gamtinių dujų (SkGD) terminalo eksploatavimo sąnaudos per daug didina dujų kainą ir vartotojams Lietuvoje, ir potencialiems jų pirkėjams Latvijoje.
2. Nusprendžiama sumažinti terminalo eksploatavimo sąnaudas.
3. Pastebima, kad didžiausios sąnaudos – laivo nuoma.
4. Svarstoma, kad laivą reikėtų nusipirkti – nereikės mokėti nuomos.
5. Tuo pat metu numatoma iki 2020 metų beveik milijardą eurų ES paramos investuoti į iškastinio kuro atsisakymo skatinimą (vystant biokuro gamybos infrastruktūrą, biokuro kogeneracines elektrines ir pan.). Kitaip sakant, siekiama, kad ir taip mažėjantis gamtinių dujų vartojimas po dešimtmečio būtų artimas nuliui.
Koks galėtų būti sekantis žingsnis, vainikuojantis šią energetikos strategiją?
6. SkGD terminalą nusipirkti už paskolą, gautą iš Lietuvos geležinkelių.
Comment
-
/\ 'Prietaiso' verta strategija, iš tikrųjų.
Nuoma visada buvo ir bus pigesnis ir svarbiausia saugesnis rizikos prasme sprendimas bet kokioje veikloje, kurios tvarumas yra abejotinas. Jei, tarkim, po 10 metų dujų vartojimas bus lygus O (kas ko gero neatsitiks, bet tarkim ...), tuo momentu būtų geriau ir lengviau nutraukti nuomą ir atsisakyti SGD terminalo iš viso, nei bandyti kokiame nors blusturgyje prastumti brangiai nusipirktą 10 metų senumo technologijos agregatą ... Or should I say 'prietaisą'?Paskutinis taisė nomad; 2015.08.06, 02:04.There is nothing more dreadful than imagination without taste (J. W. Goethe).
Comment
-
Kadangi laivo nesutinka parduoti dabar, tai Lietuva niekuo nerizikuoja papildomai sudėliodama kitaip mokėjimus galutinių vartotojų požiūriu. Nenorės ir nepirks po 10 metų.Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
-
Va kas būtų, jei būtume statę bendrą Baltijos šalių terminalą, kaip nemažai kas Lietuvoje siūlo ir priekaištauja buvusiai (ir šiek tiek dabartinei) vyriausybei. Ogi štai kas būtų įvykę - nebūtumę nieko pastatę. Estų laikraštis Postimees spausdina (įdedu nuorodą į rusišką versiją) interviu fragmentus su Latvijos ekonomikos ministre. Moto - Baltijos šalys (čia aišku šneka turi eiti visų pirma apie Latviją, Estiją ir Suomiją) jau erzina Eurokomisiją savo negebėjimu susitarti. Kol kas numatyta statyti Suomijoje, bet suomiai (suomiai, ne kokie nors lietuviai) vis dar diskutuoja kurioje vietoje statyti terminalą. Jeigu iki metų pabaigos suomiai neras investuotojo , tai projekto pirmumo teisė pereis Estijai. Bet estai irgi nesusitaria tarp savęs. Latvių minitsrė tiesiai sako, kad ji netiki, kad regioninis terminalas Suomijoje-Estijoje išvis bus pastatytas ir latviai keičia strategiją: dabar pirmenybėę jie teiks bendradarbiavimui su Klaipėda
Страны Балтии разозлили EK неспособностью договориться о региональном газовом терминале
http://rus.postimees.ee/3286949/stra...ovom-terminale
Относительно эстонско-финского проекта - если не ошибаюсь, предусматривалось, что в течение этого года Финляндии необходимо найти инвестора, и тогда начнется реальная работа по устройству терминала. Если этого не произойдет, то право первой руки переходит к Эстонии. Там еще идут дискуссии, в каком месте будет находиться главный терминал. Честно говоря, я не слишком оптимистично настроена по поводу того, что этот проект действительно может быть реализован", -сказала министр.
Она добавила, что неразумно связывать ожидания с эстонско-финским терминалом. "Больше смотрим на план Б – если не удастся сотрудничество с Клайпедским терминалом, то мы могли бы сами построить какой-нибудь небольшой терминал. Связывать ожидания с эстонско-финским терминалом, по-моему, не слишком разумно. Хорошо, если он будет построен, но не рассчитываем на это", - добавила она.
Comment
-
Nuoma visada buvo ir bus pigesnis ir svarbiausia saugesnis rizikos prasme sprendimas bet kokioje veikloje, kurios tvarumas yra abejotinas.
"Prietaisas" tik tvarkosi su pasekmėm. Laivo nuomos sutartį Klaipėdos nafta 2012 m. pradžioj pasirašė dar prie konservatorių. Laivas tik po to buvo pradėtas statyti.
Comment
-
Estijos ministras: Klaipėdos SGD terminalas gali užtikrinti energijos tiekimo saugumą
Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas gali padėti Estijai užsitikrinti energijos tiekimo saugumą, sako šalies ekonomikos ir infrastruktūros reikalų ministras.
„Akivaizdu, jog SGD terminalas prisideda prie viso Baltijos regiono dujų tiekimo saugumo, todėl labai vertinga patirtis iš arti susipažinti su jo vykdoma veikla Lietuvoje. Estija visuomet pozityviai žiūri į galimus būdus pasinaudoti įvairiomis alternatyvomis ir taip užsitikrinti energijos tiekimo saugumą. Klaipėdos SGD terminalas yra vienas tokių būdų“, – Energetikos ministerijos pranešime spaudai sakė Estijos ekonomikos ir infrastruktūros reikalų ministras Kristenas Michalas, kuris penktadienį susitiko su Lietuvos energetikos ministru Roku Masiuliu.
Anot ministerijos pranešimu, susitikimo metu ministrai lankėsi SGD terminale ir aptarė šalių įgyvendinamus energetikos projektus ir regioninės dujų rinkos vystymo perspektyvas.
„Glaudus bendradarbiavimas su Estija labai svarbus, siekiant užtikrinti, kad Baltijos šalyse kaip įmanoma greičiau būtų sukurta visiškai funkcionuojanti bendra dujų rinka“, – pranešime spaudai sakė R.Masiulis.
Ministrai taip pat aptarė pažangą įgyvendinant Lietuvos-Lenkijos dujotiekio (GIPL) projektą, Lietuvoje šių metų pabaigoje pradėsiančias veikti elektros jungtis ir bendradarbiavimą įgyvendinant Baltijos šalių sinchronizacijos su kontinentinės Europos tinklais projektą.
Comment
-
Parašė senasnamas Rodyti pranešimąKai daiktas nuosavas, tai gali jį parduoti.
Parašė senasnamas Rodyti pranešimąO kai nuomos sutartis pasirašyta 10 m., tai esi priverstas mokėti.
Comment
-
Aplink SGD terminalą – aiškiai matoma apsaugos zona
„Klaipėdos nafta“, suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo operatorė, įrengė apsaugos žymėjimo zoną aplink SGD terminalą. Šios zonos atstumas aplink laivą-saugyklą siekia 125 metrus ir nuo šiol bus aiškiai identifikuojamas ryškiais navigaciniais įrenginiais.
Šią savaitę prie SGD terminalo krantinės iš vakarinės pusės nuo Smiltynės sumontuotas SGD terminalo apsaugos zonos žymėjimo užtvaras, kurio ilgis sieks 500 m, o visą sistemą sudaro 11 vienetų didesnių geltonos spalvos plūdurų.
Ant šių plūdurų įrengti žibintai, kurie naktį skleis šviesą, matomą ne mažiau nei 1 jūrmylės atstumu, o į tarpus tarp jų po 50 m ilgio į vientisą grandinę sujungti mažesni apvalūs plūdurai. Užtvaras žymi nustatytą 125 m saugomą zoną aplink laivą-saugyklą „Independence“.
„Klaipėdos naftos“ investicija į šiuos navigacinius ženklus siekia beveik 90 tūkst. eurų.
„Bendrovė investicijų planuose buvo numačiusi įrengti matomą apsaugos zoną aplink terminalą, tai tapo ypač aktualu vasaros sezono metu prasidėjus intensyviai laivybai aplink SGD terminalą. Įrengę šią navigacinę sistemą siekiame informuoti žvejus, pramoginiais laivais plaukiojančius poilsiautojus ir buriuotojus, kad šie artėja prie terminalo apsaugos zonos, kurios nevalia pažeisti. Pasitaiko atvejų, kada mažieji laiveliai priplaukia per arti terminalo, kadangi iki šiol nebuvo aiškių įspėjamųjų ženklų, tad šį nepatogumą išsprendėme“, - sakė Mantas Bartuška, „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius.
Comment
-
Parašė senasnamas Rodyti pranešimąTaip aiškina tie, kurie turi turto ir nori jį išnuomoti . Kai daiktas nuosavas, tai gali jį parduoti. O kai nuomos sutartis pasirašyta 10 m., tai esi priverstas mokėti.
"Prietaisas" tik tvarkosi su pasekmėm. Laivo nuomos sutartį Klaipėdos nafta 2012 m. pradžioj pasirašė dar prie konservatorių. Laivas tik po to buvo pradėtas statyti.
O šiaip 21 amžiuje bet kokia veikla pirmoje eilėje turi būti paremta pagrindiniu principu - apsiskręsk jas yra tavo 'core' business, o visą ne 'core' biznį - outsource'ink arba atsisakyk iš viso. Kodėl - o gi dėl to, kad sutaupytus pinigus geriau investuotum į core biznį ...
'Core' biznis šiuo atveju būtų investicija į vamzdynus ir dujų platinimą.There is nothing more dreadful than imagination without taste (J. W. Goethe).
Comment
-
Parašė nomad Rodyti pranešimąBūtent konservatorių pasirinkta strategija - nuomoti - ir buvo teisinga, turint omeny tiek neaiškumų. Ir išlieka teisinga strategija šiandien, kai atsidaro papildomų neaiškumų (dėl drastiškai mažėjančio dujų suvartojimo).
O šiaip 21 amžiuje bet kokia veikla pirmoje eilėje turi būti paremta pagrindiniu principu - apsiskręsk jas yra tavo 'core' business, o visą ne 'core' biznį - outsource'ink arba atsisakyk iš viso. Kodėl - o gi dėl to, kad sutaupytus pinigus geriau investuotum į core biznį ...
'Core' biznis šiuo atveju būtų investicija į vamzdynus ir dujų platinimą.
Comment
Comment