Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Suskystintų gamtinių dujų terminalas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Jeigu Lietuva nebūtų stačiusi savo terminalo, veikiausiai Europos Komisija Latviją būtų pripažinusi kaip tinkamiausią vietą tokiam terminalui atsirasti. O dabar, berds, tokią vietą pripažino Suomiją. Nesuprantu estų, negi jie rimtai ketina statyti savo atskirą terminalą ir dar už nuosavas lėšas. Jau Lietuvos terminalas yra per didelis Lietuvai, o mažesnių statyti nelabai apsimoka, tai kažin ką jie su tokiu terminalu darytų, matyt bent jau Estijoje (ir Latvijoje) terminalui tikrai nelemta atsirasti.

    O bendrai paėmus, tai šios naujienos yra labai naudingos Lietuvai, nes dėl visokių renovacijų ir biokuro diegimo, Lietuvos terminalas yra pajėgus aprūpinti kone visas Baltijos šalis. Jeigu dar būtų nutiestas dujotiekis iš Lenkijos į Lietuvą ir iš Estijos į Suomiją, tai tikėtina, kad ir tai pačiai Suomijai užtektų pajėgumų. Taigi atrodo, kad dujų karą Lietuva jau laimėjo, dabar tereikia šitą pergalę užtikrinti ir pasiekti, kad jinai pradėtų nešti pelno.

    Comment


      Parašė Tomas Rodyti pranešimą
      Kažin rusai leis nepriklausomybei atplaukti?
      Čia yra tai, kas man iš tiesų labiausiai kelia nerimą. Juk kas trukdo kokiems nors žaliai apsirengusiems vietinių vandenų piratams su kokiu žaliu vietinių išsivadavimo grupių valdomu povandeniniu laivu užtorpeduoti mūsų Nepriklausomybę? Ir Maskva išreikš gilų apgailestavimą, bet bus visiškai ne prie ko. Labai tikiuosi, kad taip neįvyks.
      Įdomu, kokia laivo garantija ir koks draudimas?

      Comment


        Parašė Tomas Rodyti pranešimą
        Kažin rusai leis nepriklausomybei atplaukti?
        Aš apie tai kažkaip jau seniai buvau pagalvojęs. Iš ruskyno galima visko tikėtis. Ar bus kokia nors apsauga ar bent jau aplinkinių vandenų stebėjimas nuo ruskių technikos?

        Comment


          Paleis raketą ir tiek žinių ... Jei pilnas plaukia, tai maža nepasirodys. Lavrovas sakys "Oooops!.."
          It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

          Comment


            A. Butkevičius: SGD laivas pakeliui į Lietuvą bus saugomas

            tik žinoma apsauga apsaugai nelygu, bet manau apie šitą problema yra galvojama.

            Comment


              Na, tai yra strateginės svarbos objektas, kaip ir kokia nors Visagino AE. Atitinkamai ir saugomas turės būti. Reikėtų skaityti įstatymus, kas saugo tokius objektus.
              N N N

              Comment


                Parašė LBP Rodyti pranešimą
                Na, tai yra strateginės svarbos objektas, kaip ir kokia nors Visagino AE. Atitinkamai ir saugomas turės būti. Reikėtų skaityti įstatymus, kas saugo tokius objektus.
                Tai formaliai, be abejo, kad bus saugomas. Bet man įdomu, kaip bus praktikoje? Lietuvos kariuomenė irgi buvo formaliai finansuojama, bet dabar paaiškėja, kad neturi nei šalmų, nei liemenių, nekalbant jau apie optiką šautuvams. Jeigu saugojimas irgi vyks panašiais metodais, tai gali būti nekokie rezultatai.

                Comment


                  Parašė Depeche Rodyti pranešimą
                  Laivas laukiamas tarsi kaip koks Darius ir Girėnas
                  butent šiuose žodžiuose ir yra gili mintis taip kai čia užvirė diskusija apie saugumą. Rusai Malaizijos Boingą su žmonėmis "nukepė" ir kaltais surado ukrainiečius, tai ką jiems reiškia kažkoks laivas... Nukeps rusų povandeninis o rusų propoganda suras koki nors amerikonų povandeninį aceit čia amerikonų provokacija.

                  Comment


                    Iki Lietuvos, kaip suprantu, saugo ne Lietuva, ar aš klystu?

                    Comment


                      Kadangi tai turbūt slapta informacija, tai mažai kas matyt ir žino.

                      Comment


                        Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                        Jeigu Lietuva nebūtų stačiusi savo terminalo, veikiausiai Europos Komisija Latviją būtų pripažinusi kaip tinkamiausią vietą tokiam terminalui atsirasti. O dabar, berds, tokią vietą pripažino Suomiją. Nesuprantu estų, negi jie rimtai ketina statyti savo atskirą terminalą ir dar už nuosavas lėšas. Jau Lietuvos terminalas yra per didelis Lietuvai, o mažesnių statyti nelabai apsimoka, tai kažin ką jie su tokiu terminalu darytų, matyt bent jau Estijoje (ir Latvijoje) terminalui tikrai nelemta atsirasti.
                        Jei ne Lietuvos terminalas, tai Latvija butu pripazinta geriausia vieta terminalui - jokiu abejoniu. Dabar kas liecia taip vadinama antra - regionini terminala, tai pagal pirmine ideja jis turejo buti arba Estijoje arba Suomijoje ir ju terminalo technologija visai kita - jis ant kranto. As taip isivaizduoju, kad juroje salia kranto turi buti pastatyta platforma su vamzdziu, tanklaiviui priplaukus prie platformos prijungiamas vamzdis ir dujos paduodamos i terminala ant kranto - isdujinimas vyksta krante, o pas mus isdujinimas laive. Tai cia tokia pirmine ideja buvo, po to jie susigalvojo, kad reikia statyti du atskirus terminalus. Estijai, kuri duju sunaudoja maziau negu Achema atskiras terminalas?? Tai nieko nuostabaus, kad Europos Komisija neskiria finansavimo ir gerai daro. Jeigu viskas mums pasiseks, tai Lietuva paims triju Baltijos valstybiu rinkas i savo rankas, o Suomija pasistatys savo asmenini. Sutinku su tavo nuomone, kad nei Latvijoj, nei Estijoj terminalo greiciausiai nebus - nera tam poreikio.

                        Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                        Taigi atrodo, kad dujų karą Lietuva jau laimėjo, dabar tereikia šitą pergalę užtikrinti ir pasiekti, kad jinai pradėtų nešti pelno.
                        Viskas eina link Lietuvos pergales. Dar pries pora metu Lietuva buvo uzemusi gynybines pozicijas ir buvo priversta sutikti su Gazpromo kainu diktatu, bet po to perejo i puolima, igijo atlenatyvaus duju tiekimo galimybe, Gazproma po teismus uztampe ir negana to dar ir vamzdzius ateme. Greiciausiai jie dabar sedi savo ofisuose su atidarytais "stalciais" ir negali suprast kas cia ivyko. As anksciau jau buvau rases - jeigu norim juos pribaigt galutinai mums dar reikia nupirkt kontrolini Latvijas Gaze akciju paketa.

                        Comment


                          Butkevičius šiandien taip optimistiškai pareiškė kad visi pgr. darbai pabaigti. Aš gal praleidau, bet nebuvo pranešimo, kad nutiesė vamzdį mariu dugnu nuo nuo terminalo iki kranto, kur turėtu susijungti su žemyninės dalies vamzdžiu??? O žinant koks ten gruntas, tai šis darbas vienas iš sudėtingesnių.

                          Comment


                            Del Estijos ir Suomijos tai esu skates kad pastacius viena terminala ir norint prijungti kita sali gaunasi vos ne terminalo kaina todel ir pradejo Estija svaigti apie savo terminala kai Suomija sugebejo igauti kazkokiu prioritetu pries Estija. O visa kose is esmes Estija ir uzvire bandydama nutempti regionini pas save kai pries tai Latvija bande irodyti kad pas ja reikia statyti. Lietuva nelauke jokios ES paramos ir isirenge nelaukdama gincu pabaigos nes vamzdynai is kitu saliu vis tie riboti.

                            Comment


                              Parašė ONV_ Rodyti pranešimą
                              Del Estijos ir Suomijos tai esu skates kad pastacius viena terminala ir norint prijungti kita sali gaunasi vos ne terminalo kaina todel ir pradejo Estija svaigti apie savo terminala kai Suomija sugebejo igauti kazkokiu prioritetu pries Estija. O visa kose is esmes Estija ir uzvire bandydama nutempti regionini pas save kai pries tai Latvija bande irodyti kad pas ja reikia statyti. Lietuva nelauke jokios ES paramos ir isirenge nelaukdama gincu pabaigos nes vamzdynai is kitu saliu vis tie riboti.
                              Čia iš tikrųjų nelabai gudriai padaryta, Lietuva pasistatys terminalą, kurio pajėgumas skirtas visoms trims Baltijos šalims ir dar netgi daliai Suomijos, bet nebus kaip to neišnaudoti, žodžiu kai tokios mažos šalys esam tarp didelių ryklių, reikia iš kart pirma susitarti statyti bendrą terminalą iš kart su visais reikiamais vamzdynais ir dar ES pinigų tam gauti, o ne atskirai kažką statyti ir vėliau žiūrėti kaip čia galima tarpusavyje prekiauti.
                              Flickr

                              Comment


                                /\
                                Tik vat susitarti beveik neįmanoma... Šiaip, manau, šį kartą kaip niekad galim pasidžiaugti Lietuvos pozicija ir veiksnumu. Geriau būti aišku gali, bet šiuo konkrečiu atveju matyt tik teoriškai.

                                Comment


                                  Manau kad cia viskas gerai. Lietuva nesivele I begalinius gincus kas pasiteisino nes tas regioninis bus ar nebus gal tik 2018 ar kada ten. Is gazpromo nebutu gavus tokiu kainu jei ne terminalas pirmiausia plius teismo ieskiniai. Ir tegul dabar latviai ar estai uz pagaliu kaisiojima sedi krumuose neturedami alternatyvu. Terminalas atsipirks bet kuriuo atveji. Plius atkrenta putlerio santazo gresme beveik visai per dujas nes ir kalinijngradas sedi ant adatos.

                                  Comment


                                    SGD terminalų per daug nebus

                                    Comment


                                      Ka tik pasake per panorama kad kainuos terminalo irengimas maziau nei 350 mln Lt. Lietuva importavo praejusiais metais ~2.7 mljrd m3. Kaina uz 1000 m3 numuse gal virs 100 usd. Skaiciuojam tai gaunasi per metus 2700 x pvz 110 usd x pvz 2.6 uz usd = 772 mln Lt. Ir dar abejones pas kazka del terminalo naudos net ir patiems statant. Irengsime dar vamzdzius iki Kursenu ar dar kur ir atsiras dar geresnes salygos laviruoti.

                                      Comment


                                        /\ Tai pačio terminalo statyba mums atsipirko dar ir dėl to, kad Gazprom Lietuvai grąžino permokėtus ~300 mln. Lt. Tai skaityk, kad visi kiti sutaupymai, atsiradę dėl kainos sumažinimo nuo jos sumažinimo dienos, eina į laivo atsipirkimo sąskaitą.

                                        Jeigu sutaupymai sieks 700 mln. Lt per metus, tai laivas (jau be terminalo) atsipirks per max 4 metus (laivo kaina iš viso berods 2.4 mlrd. Lt?)

                                        Comment


                                          Jo, atgaline data buvo pritaikyta nuolaida, taigi gavosi, kad grąžino 300 mln. Lt. Kiek žinau, tai ~20 mln. Lt buvo grąžinta vartotojams, o su likusiais pinigais galvojama ką daryt (ar grąžint ar investuot).

                                          P.S. Nenustebčiau, jeigu būtų nuspręsta tuos 280 mln. Lt grąžinti kažkur lapkritį/gruodį/sausį. Prieš pat kovo 1 d. rinkimus

                                          Comment

                                          Working...
                                          X