Iš antro karto: pirmasis JAV SkGD krovinys iškeliavo
„Chenerie Energy“, JAV suskystintų gamtinių dujų (SkGD) eksporto pionierė, iš antro karto sugebėjo pakrauti ir pirkėjui išsiųsti dujovežį. Į tankerį „Asia Vision“ patalpintas 160.000 kubinių metrų krovinys keliauja į Braziliją.
Dujas iš JAV eksportuotojos įsigijo „Petroleo Brasileiro“, valstybinė Brazilijos energetikos bendrovė.
Pirmasis amerikiečių bendrovės mėginimas eksportuoti JAV gamtines dujas nepavyko. Sausio viduryje SkGD tankeris „Energy Atlantic“ palūkuriavęs Meksikos įlankoje turėjo nieko nepešęs sukti savais keliais. Krovinio kelionė dėl techninių nesklandumų dujų skystinimo gamykloje buvo atidėta bent mėnesiui. Po penkių savaičių istorinis krovinys galų gale pajudėjo.
Nei diena ne per anksti. Skalūnų revoliucija perpildė JAV rinką gamtinėmis dujomis ir pasiuntė jų kainas žemyn. 2015 m. vidutinė dujų kaina „Henry Hub“ prekybos taške JAV siekė 2,61 USD už milijoną britų terminių vienetų (mmbtu), tai yra tris kartus mažiau, nei tokios pat energetinės vertės naftos kiekis, skaičiuoja „Financial Times“.
Tiesa, JAV skalūnų dujos nebėra tokios konkurencingos, kokios buvo anksčiau – naftos kaina gamtinių dujų kainas nusitempė žemyn ne tik JAV, bet ir likusiame pasaulyje.
Vartotojams žemos dujų kainos yra geros naujienos. Skalūnų dujų ir naftos išgavėjams – ne tokios geros. Skalūnų gavybos sektoriuje analitikai laukia bankrotų, o šie sukeltų problemų ir dujų perdavimo tinklų operatoriams. Dujų skystinimas ir eksportas veria galimybes pelningai (ar mažiau nuostolingai) realizuoti bent dalį dujų pertekliaus.
Nauda Europai
JAV dujų krovinys pajudėjo ne į Klaipėdą, kaip praėjusių metų pabaigoje buvo spekuliuojama, o į Braziliją. Tačiau amerikietiškos dujos netrukus pasieks ir Europos krantus. Pirmoji JAV SkGD eksportuotoja planuoja skystinimo linijų plėtrą ir teigia, kad bent 50% jos eksportuojamų dujų keliaus į Europą. Čia jų laukia laisvi dujų terminalai ir palankiai nusiteikę politikai.
Kitaip, nei iki šiol, papildoma dujų pasiūla Europoje per artimiausius kelis metus spaus kainas žemyn ir skatins dėl rinkos dalies paplušėti ne tik „Gazprom“, bet ir didžiuosius Europos tiekėjus, tokius kaip „Statoil“ ar ką tik didžiausia SkGD tiekėja pasaulyje tapusią „Royal Dutch Shell“.
Iki šiol dėl susiklosčiusios kainų konjuktūros bendrovės Europos uostuose galėjo pelningai perparduoti dujas pirkėjams visame pasaulyje. Tačiau svarbiausiai Azijos dujų rinkai pildantis toks reeksportas darosi nebepelningas ir mažėja. Vienos didžiausių pasaulio ekonomikų – Kinijos ekonomikos augimui lėtėjant, šaliai reikia mažiau gamtinių dujų. Jau 2015 m., „Bloomberg“ duomenimis, šaliai prireiks tik 77% iš anksto užsakytų SkGD krovinių.
Dėl to SkGD terminalų operatorių asociacija „Gas LNG Europe“ (GLE) prognozuoja, kad 2015 m. SkGD reeksportas iš Europos uostų bus susitraukęs kone dvigubai, palyginti su 2014 m., nuo 7,6 mlrd. kub. m. per metus iki 4 mlrd. kub. m per metus.
Europoje, kita vertus, SkGD vietos dar yra. GLE duomenimis, 2015 m. Europoje buvo išnaudojama vos 19% terminalų išdujinimo pajėgumų. Žalia šviesa dega ir iš politinės pusės. Šį mėnesį Europos Komisija paskelbė gaires Europos energetikos sąjungai glaudinti. Šiame dokumente nurodoma, kad SkGD yra svarbi priemonė mažinti senojo žemyno priklausomybę nuo „Gazprom“ dujų.
Bandomasis krovinys
Kadangi pirmasis krovinys – bandomasis, paskirtajam dujų tiekėjui „Litgas“ netiko JAV bendrovės pasiūlymas. Tąkart VŽ bendrovė teigė, kad „iškilo neapibrėžtumų dėl SkGD kokybės reikalavimų atitikimo lietuviškiems standartams“.
Pakrovusi bandomuosius krovinius ir įsitikinusi, kad terminalas veikia, „Chenerie Energy“ turės gauti JAV Federalinio energetikos reguliavimo komiteto leidimą iš „Sabine Pass“ dujų terminalo vykdyti komercinę veiklą.
http://vz.lt/sektoriai/energetika/20...inys-iskeliavo
Dujas iš JAV eksportuotojos įsigijo „Petroleo Brasileiro“, valstybinė Brazilijos energetikos bendrovė.
Pirmasis amerikiečių bendrovės mėginimas eksportuoti JAV gamtines dujas nepavyko. Sausio viduryje SkGD tankeris „Energy Atlantic“ palūkuriavęs Meksikos įlankoje turėjo nieko nepešęs sukti savais keliais. Krovinio kelionė dėl techninių nesklandumų dujų skystinimo gamykloje buvo atidėta bent mėnesiui. Po penkių savaičių istorinis krovinys galų gale pajudėjo.
Nei diena ne per anksti. Skalūnų revoliucija perpildė JAV rinką gamtinėmis dujomis ir pasiuntė jų kainas žemyn. 2015 m. vidutinė dujų kaina „Henry Hub“ prekybos taške JAV siekė 2,61 USD už milijoną britų terminių vienetų (mmbtu), tai yra tris kartus mažiau, nei tokios pat energetinės vertės naftos kiekis, skaičiuoja „Financial Times“.
Tiesa, JAV skalūnų dujos nebėra tokios konkurencingos, kokios buvo anksčiau – naftos kaina gamtinių dujų kainas nusitempė žemyn ne tik JAV, bet ir likusiame pasaulyje.
Vartotojams žemos dujų kainos yra geros naujienos. Skalūnų dujų ir naftos išgavėjams – ne tokios geros. Skalūnų gavybos sektoriuje analitikai laukia bankrotų, o šie sukeltų problemų ir dujų perdavimo tinklų operatoriams. Dujų skystinimas ir eksportas veria galimybes pelningai (ar mažiau nuostolingai) realizuoti bent dalį dujų pertekliaus.
Nauda Europai
JAV dujų krovinys pajudėjo ne į Klaipėdą, kaip praėjusių metų pabaigoje buvo spekuliuojama, o į Braziliją. Tačiau amerikietiškos dujos netrukus pasieks ir Europos krantus. Pirmoji JAV SkGD eksportuotoja planuoja skystinimo linijų plėtrą ir teigia, kad bent 50% jos eksportuojamų dujų keliaus į Europą. Čia jų laukia laisvi dujų terminalai ir palankiai nusiteikę politikai.
Kitaip, nei iki šiol, papildoma dujų pasiūla Europoje per artimiausius kelis metus spaus kainas žemyn ir skatins dėl rinkos dalies paplušėti ne tik „Gazprom“, bet ir didžiuosius Europos tiekėjus, tokius kaip „Statoil“ ar ką tik didžiausia SkGD tiekėja pasaulyje tapusią „Royal Dutch Shell“.
Iki šiol dėl susiklosčiusios kainų konjuktūros bendrovės Europos uostuose galėjo pelningai perparduoti dujas pirkėjams visame pasaulyje. Tačiau svarbiausiai Azijos dujų rinkai pildantis toks reeksportas darosi nebepelningas ir mažėja. Vienos didžiausių pasaulio ekonomikų – Kinijos ekonomikos augimui lėtėjant, šaliai reikia mažiau gamtinių dujų. Jau 2015 m., „Bloomberg“ duomenimis, šaliai prireiks tik 77% iš anksto užsakytų SkGD krovinių.
Dėl to SkGD terminalų operatorių asociacija „Gas LNG Europe“ (GLE) prognozuoja, kad 2015 m. SkGD reeksportas iš Europos uostų bus susitraukęs kone dvigubai, palyginti su 2014 m., nuo 7,6 mlrd. kub. m. per metus iki 4 mlrd. kub. m per metus.
Europoje, kita vertus, SkGD vietos dar yra. GLE duomenimis, 2015 m. Europoje buvo išnaudojama vos 19% terminalų išdujinimo pajėgumų. Žalia šviesa dega ir iš politinės pusės. Šį mėnesį Europos Komisija paskelbė gaires Europos energetikos sąjungai glaudinti. Šiame dokumente nurodoma, kad SkGD yra svarbi priemonė mažinti senojo žemyno priklausomybę nuo „Gazprom“ dujų.
Bandomasis krovinys
Kadangi pirmasis krovinys – bandomasis, paskirtajam dujų tiekėjui „Litgas“ netiko JAV bendrovės pasiūlymas. Tąkart VŽ bendrovė teigė, kad „iškilo neapibrėžtumų dėl SkGD kokybės reikalavimų atitikimo lietuviškiems standartams“.
Pakrovusi bandomuosius krovinius ir įsitikinusi, kad terminalas veikia, „Chenerie Energy“ turės gauti JAV Federalinio energetikos reguliavimo komiteto leidimą iš „Sabine Pass“ dujų terminalo vykdyti komercinę veiklą.
http://vz.lt/sektoriai/energetika/20...inys-iskeliavo
Comment