Labai bijau, kad tas laivas kad ir koks svarbus mums, netaptų našta ir pagaliu į ratus stambesnei pramonei..
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Suskystintų gamtinių dujų terminalas
Collapse
X
-
Latvija blokuoja dujų tranzitą iš Lietuvos į Estiją
http://vz.lt/article/2015/3/17/latvi...tuvos-i-estija
Nors iš Klaipėdoje pastatyto suskystintų gamtinių dujų (SkGD) terminalo techniškai įmanoma tiekti dujas į Latviją, šios šalies perdavimo sistemos operatorius „Latvijas Gaze“ sugalvojo naujas naudojimosi magistraliniais dujotiekiais taisykles, kurios riboja dujų tiekimą į Latviją, o Latvijos vartotojams draudžia pirkti dujas iš Lietuvos. Apie tai, remdamasi Latvijos televizijos laida „De Facto“, pranešė žinių agentūra LETA.
Comment
-
Parašė dr-rox Rodyti pranešimąLatvija blokuoja dujų tranzitą iš Lietuvos į Estiją
Šposas iš braliukų. Nors atrodo ar ne Gazpromas jų dujotekius valdo?
Comment
-
Parašė dr-rox Rodyti pranešimąLabai bijau, kad tas laivas kad ir koks svarbus mums, netaptų našta ir pagaliu į ratus stambesnei pramonei..As much power as necessary, as much freedom as possible
Comment
-
Išlaidos terminalui kelia grėsmę "Achemai"?
"Achemos" vyriausiasis teisininkas Rytis Budrius teigia, kad bendrovė niekada nekvestionavo suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo projekto ir jo indėlio į Lietuvos energetinį saugumą, tačiau pabrėžia, kad prievolė mokėti už terminalo išlaikymą yra neteisinga, nes "Achema" dujų iš Klaipėdos neperka.
Nuo 2013 m. "Achema" už SGD terminalo eksploatavimą, įskaitant ir saugumo dedamąją, yra skolinga beveik 16 mln. eurų. Nors trąšas gaminanti įmonė iš terminalo dujų neperka, SGD infrastruktūros išlaikymui reikalingi mokesčiai skaičiuojami nuo suvartojamo dujų kiekio, nepriklausomai nuo pirkimo šaltinio. Pati "Achema" savo reikmėms suvartoja beveik pusę gamtinių dujų Lietuvoje, todėl turėtų apmokėti ir pusę SGD eksploatavimo išlaidų.
Pasak R. Budriaus, vienam subjektui padengiant pusę terminalo išlaikymui reikalingų išlaidų, finansinė grėsmė kiltų ne tik "Achemai", bet ir Jonavos bei Kauno regionams. Teisininko teigimu, terminalas reikalingas šilumos, elektros ir buitinių dujų vartotojų energetiniam saugumui užtikrinti.
"Achema" perka žaliavines dujas trąšų gamybai ir mūsų veikla savo esme niekaip nėra susijusi su energetiniu saugumu", - sako R. Budrius. - Galiausiai šiuo metu "Achema" iš terminalo nėra gavusi nei vieno kubinio metro dujų, o jau yra verčiama mokėti".
Anot teisininko, "Achema" savo produkcija konkuruoja pasaulinėje rinkoje, į biudžetą kasmet sumoka apie 40 mln. eurų mokesčių, todėl valstybė elgiasi neatsakingai, bandydama smarkiai didinti mokestinę naštą.
"Achemai" apskundus SGD terminalo išlaikymo tvarką, šiuo metu Konstituciniame Teisme nagrinėjamas Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos nustatyto SGD mokesčio (pavadinto "saugumo dedamąja") teisėtumas ir pagrįstumas.
Comment
-
Parašė andyour Rodyti pranešimą/\ Po terminalo įrengimo Gazpromo dujų kaina sumažėjo. Achemai lyg irgi turėjo sumažėti.
Comment
-
Parašė mskapss Rodyti pranešimąAchema perka visiškai individualiai tiesiogiai is Gazprom, ir niekas, išskyrus Achemą nežino, kokios yra jų salygos, minimalūs kiekiai, kainodara ir pan... Manau pilnai gali būti, kad jie yra įsipareigoję nepirkti iš kitų šaltinių ar už tokį "lobizmą" gauna neblogą nuolaidą dujoms...
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąTerminalo tikslas buvo ne visą Lietuvą aprūpinti dujomis 100%, o kad atsirastų konkurencija ir tas pats Gazpromas sumažintų kainą tai pačiai Achemai ir visiems kitiems pirkėjams, tad nematau čia jokių problemų, kad Achema renkasi iš ko pirkti.Post in English - fight censorship!
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimąO bet ta pati Achema vis tiek kažkodėl nenori susimokėti už infrastruktūrą, kuri tą konkurenciją užtikrina ir nori, kad už ją (nors ji duoda naudą ir Achemai) sumokėtų kiti dujų vartotojai.
Comment
-
Parašė balietis Rodyti pranešimąPanašiai, kodėl man skaičiuoja kažkokius kelių mokesčius, kai pilu benziną. Kieno keliai, lai tie ir moka. Aš gal jų keliais nevažinėju.Paskutinis taisė Lettered; 2015.03.18, 16:12.
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąKeliais naudojiesi, todėl savininkas (valstybė) ir renka mokesčius iš naudotojų. Tie, kas nesinaudoja keliais (nepila kuro) - nemoka. Su terminalu irgi tas pats, kas iš jo perka dujas, tik iš to ir gali būti renkami mokesčiai. Visokie "konkurencijos", "nepriklausomybės" mokesčiai patys suprantat, kad yra neteisėti ir jų niekas nemokės. Lietuva ne Gudija, kur Batka gali pirštu parodyti į kokią nors įmonę pafinansuoti kokį valstybės projektą, jei pritrūksta $.Post in English - fight censorship!
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąKeliais naudojiesi, todėl savininkas (valstybė) ir renka mokesčius iš naudotojų. Tie, kas nesinaudoja keliais (nepila kuro) - nemoka. Su terminalu irgi tas pats, kas iš jo perka dujas, tik iš to ir gali būti renkami mokesčiai. Visokie "konkurencijos", "nepriklausomybės" mokesčiai patys suprantat, kad yra neteisėti ir jų niekas nemokės. Lietuva ne Gudija, kur Batka gali pirštu parodyti į kokią nors įmonę pafinansuoti kokį valstybės projektą, jei pritrūksta $.
Comment
-
"Klaipėdos naftai" - apdovanojimas
Lenkijoje, Gdansko mieste vykusioje 5-ojoje didžiausioje transporto platformoje „Transport week“ AB „Klaipėdos nafta“ įteiktas sertifikatas, kuriuo bendrovės įgyvendintas suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo projektas pripažintas vienu iš 8 svarbiausių transporto sektoriaus projektų Baltijos jūros regione.
Sertifikato steigėjas „Baltic Transport Journal“ pažymi, jog bendrovė yra viena iš tų, kurios brėžia tendenciją regione drąsa, pažangiomis idėjomis, sprendimais ir projektais bei turi įtakos rinkos standartams, palengvinantiems viso regiono augimą ir plėtrą transporto ir logistikos srityje.
„Mūsų bendrovė, įgyvendinusi SGD terminalo projektą ir sėkmingai vykdanti jo operatorės funkcijas, nominuota už tai, jog sukėlė savotišką Baltijos dujų rinkos perversmą vieno laivo įplaukimu į regioną. Šio terminalo atsiradimo poveikis jaučiamas visose industrinėse grandyse: tiek dujų sektoriuje, tiek ir transporto bei logistikos srityse. Tolimesnė šio terminalo veiklų plėtra susijusi būtent su transporto ir logistikos išvystymu Baltijos regione ir gamtinių dujų panaudojimu laivyboje, antžeminiame transporte bei šildymui, - pažymi Mantas Bartuška, AB „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius.
AB „Klaipėdos nafta“ ir jos įgyvendintas SGD terminalo projektas jau ne pirmą kartą sulaukia tarptautinio pripažinimo. Šiemet bendrovė gavo Europos dujininkų apdovanojimą už „Metų projektą“, taip pat „Nasdaq“ akcijų biržos investuotojų yra pripažinta kaip „Didžiausią pažangą pasiekusi bendrovė“.
Comment
-
Įdomi naujiena iš Estijos. Vasario mėnesį Estija importavo 58.5 milijonų kubinių metrų dujų, 10 milijonų iš jų buvo importuotos iš Lietuvos, o tai sudaro 17 procentų nuo viso kiekio:
http://rus.delfi.ee/daily/business/e...za?id=71048809
Suvartota 58 milijonai kubinių metrų dujų vasario menesį, vasaris šildymo mėnuo, nešildymo mėnesį ko gero suvartoja apie 20 milijonų, o gal net ir mažiau. Kam jiems tas terminalas ir jo išlaikymo kaštai kada tokie maži perkamų dujų kiekiai?
Comment
-
Parašė OptimusPrime Rodyti pranešimąĮdomi naujiena iš Estijos. Vasario mėnesį Estija importavo 58.5 milijonų kubinių metrų dujų, 10 milijonų iš jų buvo importuotos iš Lietuvos, o tai sudaro 17 procentų nuo viso kiekio:
http://rus.delfi.ee/daily/business/e...za?id=71048809
Suvartota 58 milijonai kubinių metrų dujų vasario menesį, vasaris šildymo mėnuo, nešildymo mėnesį ko gero suvartoja apie 20 milijonų, o gal net ir mažiau. Kam jiems tas terminalas ir jo išlaikymo kaštai kada tokie maži perkamų dujų kiekiai?Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
-
Gamtinių dujų rinka per ketverius metus smuko milijardu kubinių metrų. Prognozuojama, kad tai dar ne pabaiga: dujų vartojimas smuks toliau dar bent trejus artimiausius metus, o tai mažins bendrovės „Litgas“ galimybes rinkoje parduoti norvegiškas dujas.
Energetikos sektoriuje stiprėja nerimo ženklai: nors gamtinių dujų vartojimas per ketverius pastaruosius metus krito beveik milijardu kubinių metrų (2011 m. – 3,4 mlrd., 2014 – 2,6 mlrd.), tai dar ne pabaiga. Analitiniuose dokumentuose, kurie šiuo metu teikiami šalies valdžios institucijoms, energetikos bendrovių ekspertai prognozuoja, kad šiemet Lietuvoje dujų vartojimas mažės dar beveik puse milijardo kub. m – iki 2,15 mlrd., o 2016 m. – iki 1,7 mlrd. Su sąlyga, kad daugiau nei 1 mlrd. kub. m bendro importuojamų gamtinių dujų kiekio per metus perdirbs didžiausia gamtinių dujų vartotoja – AB „Achema“.
Spėliojama, kad 2017–2019 m. dujų poreikis stabilizuosis ir nebekris žemiau nei 1,4 mlrd. kub. m, tačiau augančios paklausos be investicijų į dujas vartojančią pramonę taip pat nesitikima. Tokių pigių dujų rinkoje kaip šiemet, kai naftos kainos kritusios, o licencijuoti tiekėjai parduoda jų likučius taikydami dideles nuolaidas, po metų ar dvejų nebebus.
Todėl valdžios institucijos bus priverstos peržiūrėti strategines energetikos plėtros kryptis, o gamtinių dujų prekyba, perdavimu, perdirbimu besiverčiančios įmonės ir jas buityje naudojantys namų ūkiai susidurs su didele problema – didėjančiomis infrastruktūros sąnaudomis. O per suskystintų gamtinių dujų (SkGD) terminalą norvegiškas dujas pagal penkerių metų sutartį vežanti bendrovė „Litgas“ bus priversta sukti galvą, kur dėti jų perteklių.
http://vz.lt/article/2015/3/20/gamti...net-pusvelciuiNepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
Comment