Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Suskystintų gamtinių dujų terminalas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Dainiulis Rodyti pranešimą
    Butkevičius šiandien taip optimistiškai pareiškė kad visi pgr. darbai pabaigti. Aš gal praleidau, bet nebuvo pranešimo, kad nutiesė vamzdį mariu dugnu nuo nuo terminalo iki kranto, kur turėtu susijungti su žemyninės dalies vamzdžiu??? O žinant koks ten gruntas, tai šis darbas vienas iš sudėtingesnių.
    http://vz.lt/?PublicationId=cd63b376...=powerlinklist

    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    /\ Tai pačio terminalo statyba mums atsipirko dar ir dėl to, kad Gazprom Lietuvai grąžino permokėtus ~300 mln. Lt. Tai skaityk, kad visi kiti sutaupymai, atsiradę dėl kainos sumažinimo nuo jos sumažinimo dienos, eina į laivo atsipirkimo sąskaitą.

    Jeigu sutaupymai sieks 700 mln. Lt per metus, tai laivas (jau be terminalo) atsipirks per max 4 metus (laivo kaina iš viso berods 2.4 mlrd. Lt?)
    http://puu.sh/bVzyq/2b4c1c7820.png

    Nuotrauką paėmiau iš leidinio "Terminalas" (Kurio numerio, deja nepamenu, praeitą savaitę dariau pranešimą apie SGDT, tai įsikėliau info pas save, o dalinuosi su Jumis )

    Kaip matome, per visus 10 metų metų su nuoma ir visais darbais prireiks 1,7mljrd litų. Tai dar labiau padidina SGDT naudą mums

    Be to, dauguma kalbate, jog jis vienai Lietuvai yra per didelis, bet : jeigu neatsižvelgsime į tai, jog dujų naudojimas Lietuvoje artimu metu turėtų truputį mažėti (dėl biokuro plėtros ir nežinomybės, ar Achema, savo veiklą po truputį stabdžiusi, vėl grįš prie ankstesnių gamybos kiekių) ir jeigu mes norėtume VISAS Lietuvai reikalingas dujas įsigyti per terminalą (~3mlrd kubinių metrų per metus), tai šis terminalas nėra labai per didelis- jis per metus galės išdujinti keturis milijardus kubinių metrų dujų (tačiau būtų naivu tikėtis, kad jis nedirbs be pertraukų visu pajėgumu ištisus metus).

    Comment


      Parašė Tomas000 Rodyti pranešimą
      http://puu.sh/bVzyq/2b4c1c7820.png

      Nuotrauką paėmiau iš leidinio "Terminalas" (Kurio numerio, deja nepamenu, praeitą savaitę dariau pranešimą apie SGDT, tai įsikėliau info pas save, o dalinuosi su Jumis )

      Kaip matome, per visus 10 metų metų su nuoma ir visais darbais prireiks 1,7mljrd litų. Tai dar labiau padidina SGDT naudą mums

      Be to, dauguma kalbate, jog jis vienai Lietuvai yra per didelis, bet : jeigu neatsižvelgsime į tai, jog dujų naudojimas Lietuvoje artimu metu turėtų truputį mažėti (dėl biokuro plėtros ir nežinomybės, ar Achema, savo veiklą po truputį stabdžiusi, vėl grįš prie ankstesnių gamybos kiekių) ir jeigu mes norėtume VISAS Lietuvai reikalingas dujas įsigyti per terminalą (~3mlrd kubinių metrų per metus), tai šis terminalas nėra labai per didelis- jis per metus galės išdujinti keturis milijardus kubinių metrų dujų (tačiau būtų naivu tikėtis, kad jis nedirbs be pertraukų visu pajėgumu ištisus metus).
      Kažkas su tuo paveiksliuku ne to. Šiomis dienomis Masiulis minėjo, kad planuota terminalo kaina yra 450 mln. Lt, o pavyko pastatyti už 350 mln. Lt. Tuo tarpu tavo paveiksliuke jo kaina yra ~200 mln. Lt (be pvm, nors nežinau ar anksčiau minėti skaičiai buvo su pvm ar ne).

      Tuo tarpu sename 2012 metų straipsnyje minima 2.4 mlrd. Lt pilna kaina per 10 metų (http://www.15min.lt/naujiena/verslas...-lt-662-222627).

      Keistai viskas.

      Bet kokiu atveju, terminalas atsipirks labai greitai

      Comment


        Beje, per Panoramą (ar kažkokią kitą laidą per LRT) šiandien Butkevičius sakė, kad atplauks šį mėnesį mūsų laivas, o po to atplauks kitas laivas su dujomis ir jas perpumpuos į mūsų laivą. Taigi mūsiškis atplauks tuščias.

        Comment


          Saugos šitie.

          SkGD terminalo saugą užtikrins VST

          http://vz.lt/?PublicationId=08a3515a...c-915f4076096d

          STEIGIAMAS VIEŠOJO SAUGUMO TARNYBOS PADALINYS KLAIPĖDOJE

          http://www.vrm.lt/lit/Steigiamas-Vie...laipedoje/1628
          GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

          Comment


            Tomas000, ačiu už nuorodą, kad pradinį pragręžimą jie padarė (permetė optinį kabelį, platino) ir ruošėsi vamzdžio permetimui aš žinojau, bet kad sėkmingai viską pabaigė tokios info negirdėjau.
            http://vz.lt/?PublicationId=cd63b376...=powerlinklist
            p.s. susidomėjau, nes šiandien važinėjomės palei marias dviračiais, matėm lygtais vamzdis vis dar gulėjo ant kranto.

            Comment


              Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
              Saugos šitie.

              SkGD terminalo saugą užtikrins VST

              http://vz.lt/?PublicationId=08a3515a...c-915f4076096d

              STEIGIAMAS VIEŠOJO SAUGUMO TARNYBOS PADALINYS KLAIPĖDOJE

              http://www.vrm.lt/lit/Steigiamas-Vie...laipedoje/1628
              Įdomus sprendimas, įtariu ši apsauga bus parengta ne blogiau nei aras, bent su piratais turėtų lengvai susitvarkyti, nors jei jie bus tik Lietuvos teritoriniuose vandenyse, tai poreikis sumažėja radikaliai.
              Lažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.

              Comment


                Čia tie kur riaušes malšina, konvojuoja, ir saugo kaikuriuos objektus. "Aro" visai kita specifika ir atitinkamai parengimas.
                GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                Comment


                  Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                  Čia tie kur riaušes malšina, konvojuoja, ir saugo kaikuriuos objektus. "Aro" visai kita specifika ir atitinkamai parengimas.
                  Objekto specifika reikalauja kitokių įgūdžių, nei tų pareigūnų kurie prie seimo gyvatvores stato. Bent aš manau, kad pareigūnų rengimas bus panašesnis į aro, nei į VST, nes laivui potencialią grėsmę kels ne chuliganai, o geros parengties teroristai ar kariuomenės.
                  Lažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.

                  Comment


                    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                    Kažkas su tuo paveiksliuku ne to. Šiomis dienomis Masiulis minėjo, kad planuota terminalo kaina yra 450 mln. Lt, o pavyko pastatyti už 350 mln. Lt. Tuo tarpu tavo paveiksliuke jo kaina yra ~200 mln. Lt (be pvm, nors nežinau ar anksčiau minėti skaičiai buvo su pvm ar ne).

                    Tuo tarpu sename 2012 metų straipsnyje minima 2.4 mlrd. Lt pilna kaina per 10 metų (http://www.15min.lt/naujiena/verslas...-lt-662-222627).

                    Keistai viskas.

                    Bet kokiu atveju, terminalas atsipirks labai greitai
                    Tikrai sutinku, kad skaičiai nelabai atitinkantys.
                    Bet ir minėtame straipsnyje rašoma, kad "iki 2014 metų į SGD terminalo projektą reikės investuoti 604mln Lt." O dabar kalba, jog projekto kaina buvo 450mln, nukrito iki 350mln. Na, galbūt kažkas kažkur neįskaičiuota, o gal kažkokių darbų atsisakyta paaiškėjus, kad jie nėra reikalingi.

                    Bet vienas dalykas aiškus ir atitinkantis: nuoma kainuos 43mln eurų per metus, kas yra 148mln litų per metus, t.y. 1.48milijardo per 10 metų (čia be PVM). (43 mln paėmiau iš http://vz.lt/?PublicationId=e9e6d7d8...=powerlinklist )


                    Parašė Aleksas666 Rodyti pranešimą
                    Objekto specifika reikalauja kitokių įgūdžių, nei tų pareigūnų kurie prie seimo gyvatvores stato. Bent aš manau, kad pareigūnų rengimas bus panašesnis į aro, nei į VST, nes laivui potencialią grėsmę kels ne chuliganai, o geros parengties teroristai ar kariuomenės.
                    Pritarčiau šiai nuomonei- kaip ir rašė verslo žiniose "Be kitų funkcijų, specialiai parengti Viešojo saugumo tarnybos pareigūnai užtikrina viešąją tvarką ekstremalių ir ypatingų situacijų atvejais, svarbių valstybės objektų apsaugą, vykdo asmenų paiešką, dalyvauja Jungtinių Tautų ir kitų tarptautinių organizacijų misijose, išimtiniais atvejais vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka ir jo nurodymu talkina kitoms teisėsaugos institucijoms, privalo ginti valstybę karo metu" (http://vz.lt/?PublicationId=08a3515a...c-915f4076096d). Nesileiskime klaidinami pavadinimo- Viešojo saugumo tarnyba nėra tik riaušių malšintojai, užsiima ir itin rimtais darbais
                    Paskutinis taisė Tomas000; 2014.10.02, 00:27.

                    Comment


                      Aš kuo toliau, tuo labiau galvoju, kad vis dėlto nuoma ko gero buvo geriausias sprendimas, negu laivo pirkimas. Kas žino kaip pasikeis energetinės rinkos dinamika per tą dešimties metų laiką, tuo tarpu kai ko gero toliau vyks šie reiškiniai:
                      - pigs dujos (decouplingas nuo naftos + shale);
                      - mažės dujų vartojimas (pasitrauks Achema ar pan...);
                      - atsiras labai daug konkurencijos tokių laivų/paslaugų srityje.

                      Visi šie reiškiniai turi teigiamai (žemyn) įtakoti tokių paslaugų kainas po dešimt metų, kai Lietuvai reiks persiderėti dėl šio dealo.
                      There is nothing more dreadful than imagination without taste (J. W. Goethe).

                      Comment


                        Parašė nomad Rodyti pranešimą
                        Aš kuo toliau, tuo labiau galvoju, kad vis dėlto nuoma ko gero buvo geriausias sprendimas, negu laivo pirkimas. Kas žino kaip pasikeis energetinės rinkos dinamika per tą dešimties metų laiką, tuo tarpu kai ko gero toliau vyks šie reiškiniai:
                        - pigs dujos (decouplingas nuo naftos + shale);
                        - mažės dujų vartojimas (pasitrauks Achema ar pan...);
                        - atsiras labai daug konkurencijos tokių laivų/paslaugų srityje.

                        Visi šie reiškiniai turi teigiamai (žemyn) įtakoti tokių paslaugų kainas po dešimt metų, kai Lietuvai reiks persiderėti dėl šio dealo.
                        Kodėl turėtų Achema bankrutuoti? Berods dabar vėl atnaujino gamybą, nes dalis buvo sustabdyta kuriam laikui. O kokios bus naftos ar dujų kainos niekas nežino, bet jei dujų kaina kris, tada vartojimas augs, nes apsimokės naudoti elektros, šildymo gamyboje, atsinaujinantys šaltiniai per artimiausius dešimtmečius dar kažin ar sudarys labai didelę dalį energijos gamyboje.
                        Flickr

                        Comment


                          /\ Nesakiau 'bankrutuoti', bet 'pasitraukti' - reorganizuoti biznį, išeiti iš trašų verslo etc. Jie savo aktyvuose turi ir kitų biznių, kurie su laiku gali tapti core.

                          Dėl atsinaujinančių šaltinių, manau, esame negrįžtamai teigiamoje trajektorijoje ir dujų/naftos vartojimas (išsivysčiusiame pasaulyje) mažės bet kokiu atveju, net jei kainos pigs. Ir tą tendenciją stimuliuos ne tik reguliuotojai (ES ir JAV per carbon cap'ą, energetinio efektyvumo standartus etc.) ir savo ruožtu gamintojai, bet ir patys vartotojai, kurie reikalaus vis daugiau ir daugiau energetiškai efektyvių produktų.
                          Paskutinis taisė nomad; 2014.10.02, 02:05.
                          There is nothing more dreadful than imagination without taste (J. W. Goethe).

                          Comment


                            Parašė nomad Rodyti pranešimą
                            /\ Nesakiau 'bankrutuoti', bet 'pasitraukti' - reorganizuoti biznį, išeiti iš trašų verslo etc. Jie savo aktyvuose turi ir kitų biznių, kurie su laiku gali tapti core.

                            Dėl atsinaujinančių šaltinių, manau, esame negrįžtamai teigiamoje trajektorijoje ir dujų/naftos vartojimas (išsivysčiusiame pasaulyje) mažės bet kokiu atveju, net jei kainos pigs. Ir tą tendenciją stimuliuos ne tik reguliuotojai (ES ir JAV per carbon cap'ą, energetinio efektyvumo standartus etc.) ir savo ruožtu gamintojai, bet ir patys vartotojai, kurie reikalaus vis daugiau ir daugiau energetiškai efektyvių produktų.
                            Na iš principo achemai be trašų būtų tikrai nelabai kas, iš stambių verslų liktų praktiškai tik Klasco, kuris iš dalies yra toks kad achemos produkciją perkrautų. Aišku, rastų ir kitų krovinių, bet apyvarta irgi kiek sumažėtų. Kitos įmonės - arba salyginai nedidelės - poilsio namai druskininkuose ar hidroelektrinė, arba labai susijusios su pačia Achema (Sistematika, Gaschema, Transachema)

                            Comment


                              Laivas pradėjo dreifuoti užlindęs už Danijos, negi dabar 3 savaites ten plūduriuos. Bet jei ten saugiau nei prie Klaipėdos tai kodėl gi ne. Koks skirtumas kur? Ir nuo rusų toliau.

                              http://www.marinetraffic.com/en/ais/...mmsi:563614000
                              Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                              Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                              Comment


                                Iš SGD terminalo dujas ketinama vežti ir autodujovežiais

                                Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo statyboms artėjant pabaigos link, jau imama analizuoti, kaip jį būtų galima eksploatuoti dar efektyviau, nei planuota. Tokią analizę paskatino augantis SGD poreikis, paklausimai, ar naujajame terminale bus galimybių SGD perkrauti į autodujovežius, geležinkelio vagonus ar bunkeriuoti Klaipėdos jūrų uoste.

                                ...

                                Comment


                                  Pradedama SGD terminalo atidavimo vertinti procedūra

                                  „Klaipėdos nafta“, užbaigusi pagrindinius suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo statybos darbus, pradeda objekto atidavimo Valstybinei komisijai vertinti procedūrą.

                                  Spalio 3 d. „Klaipėdos nafta“, įgyvendinanti SGD terminalo projektą, Klaipėdos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros (VTPSI) skyriui pateikė prašymą išduoti SGD terminalo uosto infrastruktūros su suprastruktūra (įranga) statybos užbaigimo aktą.

                                  „Statybos užbaigimo aktas, kurio gavimo procedūrą pradeda bendrovė, patvirtina, kad terminalo krantinė su suprastruktūra yra pastatyta pagal statinio projekto sprendinius ir yra galima jos eksploatacija“, - patikslina Mantas Bartuška, „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius.

                                  Remiantis teisės aktais, komisija statybos užbaigimo aktą turi pasirašyti ir jį pateikti statytojui ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo visų dokumentų pateikimo dienos.

                                  Comment


                                    Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                                    Čia tie kur riaušes malšina, konvojuoja, ir saugo kaikuriuos objektus. "Aro" visai kita specifika ir atitinkamai parengimas.
                                    ir be to dabar jie jau saugo visus strateginius objektus Lietuvoje, bet jau cia offtopic.

                                    O kad butu i tema, konservams reikia pagarba atiduoti uz si projekta!
                                    You've got one life! Live it!

                                    Comment


                                      Parašė fredis Rodyti pranešimą
                                      ir be to dabar jie jau saugo visus strateginius objektus Lietuvoje, bet jau cia offtopic.

                                      O kad butu i tema, konservams reikia pagarba atiduoti uz si projekta!
                                      Ne kai kurie visada rėkia: Qbilius kaltas :-)
                                      Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                                      Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                      Comment


                                        Laivo atplaukimą įdėjo net į liveuamap: http://liveuamap.com/en/2014/6-octob...9999957&zoom=8

                                        Comment


                                          Lietuvos ir Lenkijos dujotiekį siūloma pripažinti valstybei svarbiu projektu

                                          http://ekonomika.balsas.lt/naujiena/...ktu-53221.html

                                          p.s. aš tik galvoju, kad toks iš esmės rezervavimui skirtas projektas už 558 mln Eur ar ne per brangus projektas? Aišku abi valstybės dalinsis išlaidas ir plius jei dydžiaja dalimi finansuos ES tai dar dar. Įdomu kam daugiau reikia LT ar PL ?
                                          Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                                          Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                          Comment

                                          Working...
                                          X