Aš suprantu, kad visiems svarbu pigesnės dujos. Bet jos gali net ir nepigti, ir vis tiek bus iš terminalo nauda.
a) koziris prieš Rusiją, kad jeigu ką, tai jūs mums kranelio neužsuksit ir neturėsit kuo pagąsdinti;
b) net ir mokant tiek pat, tie pinigai bent jau neatsiduria pas Putiną, kas reiškia, kad iš lietuvių sunkiai uždirbtų pinigų bent jau nebus perkama antivalstybinė propaganda ir mokami atlyginimai oniščenkoms;
c) prekybinių ryšių didėjimas kad ir su ta pačia Norvegija bus galimas.
Ta prasme, jeigu kažkas galvoja, kad čia dujų kainoje esmė, tai jis naivus.
Gera analize. Bet duju kainos vis tiek bus pigesnes, kai SGD bus, bet ne tiek del terminalo atsiradimo ar Gazpromo nuolaidu: svarbiausia priezastis yra naftos ir duju kainu de-coupling'as ir tolesnis duju kainu mazejimas artimiausius metus. Dekoti del to reikia skalunu revoliucijai JAV ir kitur pasaulyje ...
There is nothing more dreadful than imagination without taste (J. W. Goethe).
Magistralinio dujotiekio Klaipėda – Kuršėnai projekto antrosios gijos statybos tikslas – sukurti pakankamus pajėgumus transportuoti gamtines dujas iš Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo tiek Lietuvos, tiek ir kitų Baltijos šalių vartotojams. Taip Baltijos šalių rinkos dalyviams bus sukurtos galimybės diversifikuoti dujų tiekimo šaltinius bei didinti rinkos konkurencingumą.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija yra pasirengusi samdyti vilkikus, kurie pralaužytų ledus, jeigu šie trukdytų atlikti suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) krantinės statybos darbus. Taip pat ji pasirengusi investuoti apie 50 mln. Lt papildomai, jeigu atsirastų būtinybė tvirtinti Kiaulės Nugaros salos šlaitą.
Sausio 20 d. į vieną iš SGD terminalo krantinės polių buvo įleista kapsulė su laišku ateities kartoms, simbolizuojanti krantinės betonavimo darbų, kuriems leidimą Klaipėdos miesto savivaldybė išdavė sausio 13 d., pradžią.
Krantinės statybos konkursą laimėjo Latvijos BMGS kompanija, pasiūliusi mažiausią kainą - 27,19 mln. eurų (93,88 mln. Lt) be PVM. Sutartį su ja dėl krantinės statybos AB "Klaipėdos nafta" pasirašė pernai kovą. Šiuos darbus planuojama baigti iki šių metų spalio 1 d.
SGD terminalo krantinę sudarys šie hidrotechniniai statiniai: aukšto slėgio dujų platforma su papildoma prieplauka aptarnavimo laivams, aptarnavimo platforma su papildoma prieplauka aptarnavimo laivams, tvirtinimo, švartavimo aikštelės, pėsčiųjų tiltai tarp atskirų platformų ir aikštelių.
Prieš užkasant vamzdynas yra bandomas ir visi defektai sutaisomi. Manai, kad suvirintus ilgus vamzdžius klojant negali atsirasti įtrūkimų dėl įtempimų ir trūkių? Tam ir yra bandymai.
– Kokią šiemet pagautą „žuvį" laikytumėte didžiausiu laimikiu 2014-aisiais?
– Didžiausia žuvis Lietuvai būtų suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas. Laivą „Independence“ krikštysime jau kitą savaitę Pietų Korėjoje.
Comment