Lietuva šiemet į kitas Baltijos šalis ir Suomiją transportavo 7,8 teravatvalandės (TWh) gamtinių dujų – dukart daugiau nei pernai. Tokiam augimui didelės įtakos turėjo šių metų sausį pradėjusi veikti Estijos-Suomijos dujų jungtis „Balticconnector“ bei itin palankios dujų kainos rinkoje, pranešė dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“. Iš Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo sausį-rugsėjį importuota 63,7% visų į Lietuvą įleistų dujų (beveik 40% daugiau nei pernai), o vamzdynais iš Baltarusijos ir Latvijos – 36,3%. „Amber Grid“ per tris ketvirčius Lietuvos ir Baltijos regiono vartotojams transportavo beveik 26 TWh dujų (be Karaliaučiaus) – penktadaliu daugiau nei pernai tuo pačiu metu (21,2 TWh). Lietuvoje šiemet suvartota 17,7 TWh dujų – 5,7% daugiau. Metų pradžioje dėl šiltų orų mažesnį dujų suvartojimą vėliau atsvėrė itin palanki dujų kaina, paskatinusi iš dujų gaminti elektrą.
O ko jūs norite? Lietuvos elektoratas gi nusprendė ir pavedė vyriausybei, kad Lietuva elektros pakankamai pati nesigamintų.
Lietuvos elektoratas pastatė elektrinę prie pirtelės, vietoj to kad Kaune ar Vilniuj kogeracinę, todėl turim beveik nepanaudojamą labai modernią elektrinę Elektrėnuos
Lietuvos elektoratas pastatė elektrinę prie pirtelės, vietoj to kad Kaune ar Vilniuj kogeracinę, todėl turim beveik nepanaudojamą labai modernią elektrinę Elektrėnuos
Elektoratas nieko nestato, tik prieštarauja.
Elektrėnuos pastatė, nes gi IAE uždarėm, tai nors kažką reikėjo turėti. Dabar lyg pradėjo naudot.
Kogeneracines elektoratas vos neužblokavo, nedaug trūko, kad liktume ir be jų.
Elektoratas nieko nestato, tik prieštarauja.
Elektrėnuos pastatė, nes gi IAE uždarėm, tai nors kažką reikėjo turėti. Dabar lyg pradėjo naudot.
Kogeneracines elektoratas vos neužblokavo, nedaug trūko, kad liktume ir be jų.
Elektrenuose jau ruosiasi du kaminus nupjauti, projektas jau vykdomas. Ten liks tik naujasis duju gazogeneratorius, kuri state General Electric uz baisinius pinigus, bet jis nera naudojamas, nes pas mus laaaabai brangios dujos ir neapsimoka kurianti. Taciau, investavus tokius pinigus, reikia palaikyti bent jau rezervui. Todel vienas kaminas, vistik, liks. Dingus visiems kaminams Elektrenu esmes kaip ir neliktu....
EDIT: dar turime Butinges terminala, per kuri kazkada importavome orimulsija Elektrenams is Venesuelos. I kaminus dejo "auksinius" filtrus, nes kurenamos orimulsijos dumai butu isnuodije puse Lietuvos. Filtrus tai sudejo, bet beveik nekureno, nes visiskai neapsimokejo, kadangi tada dar buvo IAE. Dabar per Butinge lenkai varo rusiska nafta i Mazeikius ir gamina ten benzina beigi dyzelina, kuri parduoda mums ir latviams/estams.
EDIT: dar turime Butinges terminala, per kuri kazkada importavome orimulsija Elektrenams is Venesuelos. I kaminus dejo "auksinius" filtrus, nes kurenamos orimulsijos dumai butu isnuodije puse Lietuvos. Filtrus tai sudejo, bet beveik nekureno, nes visiskai neapsimokejo, kadangi tada dar buvo IAE. Dabar per Butinge lenkai varo rusiska nafta i Mazeikius ir gamina ten benzina beigi dyzelina, kuri parduoda mums ir latviams/estams.
Eilinis kliedesys.. Turbūt geriau būtų neturėti Butingės ir kad Mažeikiai sedėtų be naftos, darbuotojai ir įmonė be pajamų? Ar geriau reikėjo parduoti vatnikams?
PGNiG sutartis su Danijos bendrove „Orsted“ numato dujų tiekimą nuo 2023-ųjų 1 mlrd. kub. m metinėmis apimtimis. Per visą sutarties galiojimo laikotarpį iki 2028 metų spalio Lenkija iš Danijos importuos 6,5 mlrd. kubų dujų. „Orsted“ jas tieks iš telkinio Danijai priklausančioje Šiaurės jūros dalyje. „Siekiama užsitikrinti apsirūpinimą gamtinėmis dujomis pasibaigus susitarimo su „Gazprom“ galiojimui 2022 metų pabaigoje. Pagal pasirašytą naują sutartį gausime daniškų dujų, kurios Lenkiją pasieks vamzdynu „Baltic Pipe“, – teigiama PGNiG pranešime.
Lenkijai strategiškai svarbų vamzdyną „Baltic Pipe“, kuriuo ji gautų skandinaviškų dujų ir galėtų sumažinti energetinę priklausomybę nuo Rusijos, numatyta pradėti jūroje tiesti 2021 metų vasarą, užbaigus beveik metus truksiančius pasiruošimo darbus. Dujotiekis turėtų pradėti veikti iki 2022-ųjų spalio. Projekto užbaigimas 2022 metų rudenį sutampa su Lenkijos planais nebepratęsti ilgalaikės sutarties su „Gazprom“.
Man rodos šis forumo narys prie bet kokios geros naujienos galėtų prisikabinti kokia ji negera Lietuvai.
Pvz: Lietuva išsiuntė triskart daugiau sūrio į Lenkiją. liutass: O lenkai suvalgę mūsų pigų sūrį eksportuoja mums IT paslaugas.
Kontraversiškasis Užkalnis kažkada arašė apie tą tipą žmonių, kuriems visos naujienos yra savaip blogos Ypač Lietuvos kontekste, nes "viskas ir iš vis viskas Lietuvoje automatiškai yra blogai". Daugiau nežinau jokio žmogaus, kuris būtų aprašęs šį psichologinį tipą žmonių. Profesionalus ir produktyvus sociologijos ir psichologijos tyrimų proveržis būtų tikrai įdomus Lietuvos kontekste, kad to nereikėtų daryti praktiškai "žmonėms iš gatvės"
"Tvarko gatves - tai čia sau į kišenę būdą susigalvojo"
"VT bus kuriam laikui nemokamas - tai nebus pajamų, žlugs VT, taip nieko gero su VT"
"Lietuva pasistatė SGD - Lietuva nežino ką daro, sau į kojas šauna"
Pasak Dariaus Šilenskio, KN generalinio direktoriaus, bendrovė patyrusių ekspertų pagalba planuoja atlikti rinkos analizę ir įvertinti Europos SGD terminalų ilgalaikių ir trumpalaikių pajėgumų paskirstymo ir kainodaros mechanizmus bei identifikuoti Klaipėdos SGD terminalui tinkamiausią modelį. Siekiama, kad studijos rezultatai užtikrintų maksimalų faktinį ilgalaikį SGD terminalo pajėgumų panaudojimą ir efektyvų veikimą, pagrįstą kaštus atspindinčiu tarifų modeliu. „SGD terminalo išnaudojimas de facto rodo jo sukuriamą naudą ne tik nacionalinei, bet ir regioninei gamtinių dujų rinkai ir dujų vartotojams. Pradėjus veikti „Balticconector“ jungčiai tarp Estijos ir Suomijos ir toliau plečiantis gamtinių dujų perdavimo sistemai regione (GIPL jungtis su Lenkija), manome, kad tai dar labiau paskatins rinkos dalyvių susidomėjimą būtent ilgalaikiu SGD terminalo pajėgumų paskirstymu“, – pranešime spaudai cituojamas D. Šilenskis. SGD terminalas yra viena iš KN veiklų, kuri yra reguliuojama valstybės, o infrastruktūra veikia pagal skaidrų ir atvirą trečiųjų šalių prieigos principą. Pagal šiuo metu galiojančią SGD terminalo kainodaros metodiką, terminalo eksploatavimo išlaidos daugiausiai padengiamos per papildomą tiekimo saugumo dedamąją, taikomą prie gamtinių dujų perdavimo paslaugų kainos.
Įskaitant šį dujovežį, spalį prasidėjusiais naujais dujų metais Klaipėdą pasiekė jau šeši dideli SGD laivai iš JAV, o per visą šešerių metų terminalo veiklą – 12. „Klaipėdos nafta“ yra skelbusi, kad 2020-ieji buvo itin palankūs SGD iš JAV importui – šios dujos praėjusiais metais sudarė apie 37 proc. viso importo. Daugiausiai dujų į terminalą atgabenta iš Norvegijos ir nedidelė dalis iš Rusijos.
Iš Lietuvos į Latviją pernai transportuota 8 teravatvalandės (TWh) gamtinių dujų – 33% daugiau nei 2019 metais. Tai yra didžiausias šalies istorijoje perduotas dujų kiekis Latvijos kryptimi. Bendrovės „Amber Grid“ teigimu, tikėtina, tam turėjo įtakos ir nuo 2020 metų pradžios veikianti dujų perdavimo jungtis tarp Estijos ir Suomijos, be to, dalis dujų saugoma Latvijos Inčukalnio dujų saugykloje. „Išskirtinius dujų perdavimo rezultatus iš esmės lėmė itin palankios dujų kainos ir ypač konkurencingas SGD kainų lygis, jų transportavimas Baltijos šalims ir Suomijai bei išaugęs dujų suvartojimas Lietuvoje dėl didesnės elektros gamybos“, – pranešime sakė „Amber Grid“ generalinis direktorius Nemunas Biknius. Pasak jo, bendrovė tikisi, kad pozityvios rinkos tendencijos išsilaikys ir šiemet. Be to, šių metų pabaigoje bus baigta dujotiekio su Lenkija statyba. Operatorė nurodo, kad dėl gerų suskystintų gamtinių dujų (SkGD) kainų daugiau dujų transportuota per Klaipėdos SkGD terminalą – jų srautas pernai sudarė 65% (21,9 TWh) viso per Lietuvą į ES rinką patiekto dujų kiekio. 2018 metais šis rodiklis siekė 35%.
Comment