Gal ne visi pajėgūs suprasti, kad šaipiausi ne iš terminalo, o iš pseudopatriotų, ignoravusių ekonominę realybę ir raginusių nepirkti rusiškų dujų. Bet juk rusiškos dujos nėra blogai, jei perkamos už konkurencingą kainą, ar ne?
o kas ta neige? Terminalo tikslas ir nebuvo kad nukirst rusiškas dujas. Tikslas jas pirkt už normalią rinkos kainą. Čia jūs vatiniai debilai susigalvojot kad nepirks kažkas rusiškų. Taigi terminalas atsiperkinėtų net stovėdamas ir nieko nedarydamas.
Pilna skambių kelių metų senumo antraščių. Kai realybė viską sustatė į vietas, pasikeitė ir, kaip tu sakai, debiliški pareiškimai . Dabar jau teigiama, kad svarbu ne dujų kilmė, o kaina.
Lietuva žengia nepriklausomybės nuo rusiškų dujų link
Pilna skambių kelių metų senumo antraščių. Kai realybė viską sustatė į vietas, pasikeitė ir, kaip tu sakai, debiliški pareiškimai . Dabar jau teigiama, kad svarbu ne dujų kilmė, o kaina.
Lietuva žengia nepriklausomybės nuo rusiškų dujų link
Vatinukas stengiasi viską išvartyti pagal savo agendą. Nepriklausomybė nereiškia visiškai nepirkti iš Rusijos. Ji reiškia, kad neprivalome pirkti vien iš Rusijos.
Ne agenda, o pašaipos iš pseudopatriotų, vienoje temoje vieningai dergiančių Lietuvos asmenybes, o kitoje ateinančių pagarbinti terminalo ir pavaidinti teisuolių.
O tai dėl ko išvis tas triukšmelis, politikų pasiteisinimai ir tokie straipsniai? Novateke aukštas pareigas eina amerikietis ir nesuka sau dėl to galvos. Ir atvykęs protina lietuvius, kad gal jūs mažiau politikuokit.
Į Vilnių atvykęs „Novatek“ vadovas: „Jei uždrausite pirkti rusiškas dujas – mokėsite brangiau“
Lietuva netikėtai tapo viena didžiausių rusiškų suskystintų gamtinių dujų (SGD) pirkėjų iš naujojo Vysocko terminalo ir tai kelia politikų ir apžvalgininkų aistras. Valstybei priklausantis „Lietuvos dujų tiekimas“ ir „Achema“ įsigijo dujas iš bent trijų tanklaivių, kurie atgabeno kompanijos „Novatek“ dujas. Šios akcininkas yra į sankcijų sąrašą patekęs Rusijos oligarchas, artimas Vladimiro Putino bičiulis Genadijus Timčenka. Seime ketinama svarstyti, ar Lietuva apdairiai elgiasi pirkdama dujas iš Rusijos terminalo. Į Vilnių atvykęs „Novatek“ finansų vadovas Markas Gyetvay 15min dėstė, kad SGD verslo negalima sieti su politika ir siūlė pamiršti „Gazprom“ padarytas nuoskaudas.
Kokia vata turi būti galvoje, jog sugalvotum kad dabar galime išgyventi ir be Rusijos dujų
Reiškia, kad nepirksime rusiškų dujų?
tiesiog kai kas įjungia durnių ir trolina. Nors minimaliai savarankiškai mąstantis suvokia, kad esant alternatyviam tiekimo kanalui negali šantažuoti bile kokiomis kainomis kaip darė chuilostanas seniau. Dabar savo retoriką susikišo sau į užpakalį ir priversti prekiauti laisvoje rinkoje. O kur išgauta molekulė, jei nupirkta kokioje Niderlandų biržoje man iš esmės jau mažai rūpi.
Rugsėjo 19 d. Europos Komisija pritarė Lietuvos pasiūlytoms priemonėms, kurios leidžia mažinti metinius SGD terminalo išlaikymo kaštus. Tai leis priimti tolimesnius reikiamus sprendimus dėl mokėjimų už SGD terminalą sumažinimo nuo 2020 m. po 23-25 mln. eurų kasmet.
Valstybės pagalbos derinimas su EK vyko įgyvendinant Seimo priimtą sprendimą dėl ilgalaikio SGD importo užtikrinimo ir SGD terminalo išlaikymo sąnaudų optimizavimo.
2018 m. gruodį Seimas priėmė sprendimą, kad Lietuva po 2024 m. užtikrins ilgalaikį SGD tiekimą įsigyjant SGD laivą-saugyklą. Tai leidžia Klaipėdos SGD terminalo veiklos sąnaudas išdėstyti ne per 10 metų SGD laivo-saugyklos nuomos laikotarpį kaip yra dabar, bet tolygiai per visą numatomą SGD terminalo veiklos laikotarpį.
„Šis Europos Komisijos sprendimas patvirtina mūsų ilgalaikės SGD strategijos pasirinkimą, kurioje SGD terminalas kaip alternatyvus gamtinių dujų šaltinis vaidina svarbią rolę tiek energetinio saugumo, tiek konkurencingos dujų kainos užtikrinimo prasme ir dabar, ir po 2024 m.“, – sako energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas.
Siekiant sumažinti SGD terminalo išlaikymo sąnaudas nuo 2020 m. sausio 1 d., iki to laiko dar turi būti priimti AB „Klaipėdos nafta“ (KN) korporatyviniai sprendimai, Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos sprendimai dėl gamtinių dujų tarifų nustatymo, taip pat Seimo sprendimai dėl valstybės garantijos.
Šiandien priimtas EK sprendimas taip pat padeda pagrindą sprendimams dėl SGD laivo-saugyklos įsigijimo po 2024 m., nes saugumo dedamosios mažinimas susiejamas su SGD terminalo įsigijimu. Kadangi galutiniai sprendimai dėl SGD terminalo-saugyklos įsigijimo bus priimti artėjant SGD terminalo nuomos pabaigai, valstybės pagalbos priemonės SGD terminalo išpirkimui su EK bus derinamos antruoju etapu.
Nepriklausomų tarptautinių konsultantų analizė (su studija galima susipažinti čia) ir išsamūs techniniai bei ekonominiai vertinimai parodė, kad įsigydama SGD laivą saugyklą, Lietuva gauna didžiausią strateginę ir ekonominę naudą. Tai garantuoja valstybei energetinį savarankiškumą, užtikrina, kad bus efektyvi konkurencija tarp gamtinių dujų tiekėjų ir pakankamas konkurencinis spaudimas dominuojančio tiekėjo parduodamų dujų kainoms.
Europos Sąjungos Bendrasis teismas praėjusią savaitę atmetė bendrovės „Achema“ skundą byloje prieš EK. „Achema“ skundė 2013 m. EK sprendimą dėl valstybės pagalbos SGD terminalui.
ES Energetikos Sąjungos tikslas, kad kiekviena valstybės turėtų tris alternatyvius gamtinių dujų tiekimo šaltinius energetiniam saugumui ir konkurencingumui užtikrinti. Lietuva tris šaltinius turės pradėjus veikti GIPL dujotiekiui tarp Lietuvos ir Lenkijos.
Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminale antradienį laukiamas Estijos valstybiniam energetikos koncernui „Eesti Energia“ skirtas nedidelis SGD krovinys – pirmasis per šį terminalą. Rusijos bendrovės „Novatek“ dujos plukdomos iš Vysocko uosto.
„Eesti Energia“ atstovas Priitas Lutsas (Pritas Lutsas) pirmadienį BNS patvirtino, kad tai yra koncernui skirtos dujos. Anksčiau jis buvo paaiškinęs, kad užsakytas mažas krovinys, nes estų bendrovė išbando darbą per Klaipėdos terminalą.
Terminalo operatorės „Klaipėdos nafta“ komunikacijos vadovė Orinta Barkauskaitė pirmadienį BNS teigė, kad dujovežio „Coral Fungia“ laukiama antradienį, jis gabena apie 9,5 tūkst. kubinių metrų SGD.
Rugpjūčio pabaigoje „Klaipėdos nafta“ pranešė, kad „Eesti Energia“ tapo ketvirtąja terminalo kliente, užsisakydama 0,061 teravatvalandės (TWh) SGD išdujinimo pajėgumų, arba apie 10 tūkst. kubinių metrų SGD.
Terminalu šiais dujų metais naudojasi dar trys bendrovės: Jonavos trąšų gamintoja „Achema“, elektros ir dujų tiekimo bendrovė „Ignitis“ (buvęs „Lietuvos energijos tiekimas“), žaliavų prekybos grupės „Imlitex Holdings“ bendrovė „Imlitex“.
Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminale antradienį laukiamas Estijos valstybiniam energetikos koncernui „Eesti Energia“ skirtas nedidelis SGD krovinys – pirmasis per šį terminalą. Rusijos bendrovės „Novatek“ dujos plukdomos iš Vysocko uosto.
Čia tas pats, dėl kurio taip krykštavo senas namas?
If a lion could speak, we could not understand him.
Latvija perka dujas iš Lietuvos SGD terminalo, išvengia mokesčio, pagamina elektrą ir parduoda Lietuvai, o mūsų šalyje jėgainės stovi be darbo. Tokią situaciją trečiadienį vertino Energetikos ir darnios plėtros komisija, pasikvietusi specialistus. Šie konstatavo – lietuviška elektra yra per brangi, todėl šimtus milijonų kainavęs Elektrėnų blokas ir kitos jėgainės stovi be darbo. Pernai 80 proc. suvartotos elektros importavome iš užsienio.
p.s. straipsnyje nėra paminėta esminio aspekto, kad jei Elektrėnai gamintų elektrą nors kelias diena, tada turėtų mokėti terminalui VIAP mokestį už visus metus ir todėl elektra būtų nekonkurencinga visai.
Lietuviskas bezdziones biznis, kaip ir viskas. Pastatom duju laiva, bet visa energo uki pervedam i biokura. Pastatom brangiausia gazobloka Elektrenyose, bet laikom isjunge, uzdarom IAE ir perkam aliektra is kaimynu brangiay. Ir tt ir pan
When a man lies, he murders some part of the world
p.s. straipsnyje nėra paminėta esminio aspekto, kad jei Elektrėnai gamintų elektrą nors kelias diena, tada turėtų mokėti terminalui VIAP mokestį už visus metus ir todėl elektra būtų nekonkurencinga visai.
Labai neteisinga, kad latviai nemoka SGD terminalo mokesčio, nors jų įmonės taip pat naudojasi dujomis iš terminalo kaip lietuviškos įmonės. Apskritai, net jei latviai perka dujas iš Gazpromo vamzdžio, turėtų mokėti mokestį bet kokiu atveju, nes šalių dujotiekiai sujungti ir jiems pat pats Gazpromas dėl mūsų terminalo siūlo konkurencingesnes kainas nei kad būtų be terminalo.
Labai neteisinga, kad latviai nemoka SGD terminalo mokesčio, nors jų įmonės taip pat naudojasi dujomis iš terminalo kaip lietuviškos įmonės. Apskritai, net jei latviai perka dujas iš Gazpromo vamzdžio, turėtų mokėti mokestį bet kokiu atveju, nes šalių dujotiekiai sujungti ir jiems pat pats Gazpromas dėl mūsų terminalo siūlo konkurencingesnes kainas nei kad būtų be terminalo.
Jeigu latviams uždėtų mokestį, tai jie nepirktų iš SGD terminalo visai. Lietuva gavo kažkokį leidimą iš ES kad sumažinti metinį mokestį bendrai, tai gal nuo šiol bus protingiau bendrai.
Jeigu latviams uždėtų mokestį, tai jie nepirktų iš SGD terminalo visai. Lietuva gavo kažkokį leidimą iš ES kad sumažinti metinį mokestį bendrai, tai gal nuo šiol bus protingiau bendrai.
Tai dabar lietuviai nebeperka dujų ir stengiasi visos įmonės, kurios tik gali, atsijungti nuo dujotiekio, tai kažin, ar tokia situacija geresnė nei kad priversti latvius mokėti terminalo mokestį.
Į Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalą penktadienį turėtų atplaukti naujas didelis SGD krovinys iš Norvegijos. Remiantis terminalo operatorės „Klaipėdos nafta“ grafiku, tai paskutinis krovinys šiais dujų metais.
Operatorė informavo BNS, kad laivas „Arctic Princess“ atgabena apie 138 tūkst. kubinių metrų SGD.
Portalų Myshiptracking.com ir Vesselfinder.com duomenimis, dujovežis atplaukė iš Melkojos uosto, kur yra „Equinor“ SGD gamykla. Šiuo metu jis stovi netoli Lietuvos krantų.
Terminalu šiais dujų metais, pasibaigsiančiais rugsėjo 30 d., naudojasi 4 bendrovės: Jonavos trąšų gamintoja „Achema“, valstybės valdomos „Ignitis grupės“ antrinė įmonė „Ignitis“, žaliavų prekybos grupės „Imlitex Holdings“ bendrovė „Imlitex“, Estijos energetikos koncernas „Eesti Energia“. Pastarajai bendrovei pirmasis krovinys per terminalą atplaukė antradienį.
Comment