Parašė Austras
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Suskystintų gamtinių dujų terminalas
Collapse
X
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Nevisai tas pats. Juk ta pati valdžia ir ES direktyvos skatina investicijas į atsinaujinančią energetiką, pastatų efektyvumą ir pan. Tai tas didelis suvartojimo mažėjimas buvo iš anksto užprogramuotas. Žodžiu čia geras pavyzdys, kai dešinė ranka nežino, ką daro kairė.
https://enmin.lrv.lt/lt/veiklos-srit...rinkos-kurimas
Comment
-
Premjeras: SGD laivas tikriausiai bus išperkamasPremjeras Saulius Skvernelis sako, kad Lietuva po 2024 metų tikriausiai išpirks Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivą-saugyklą iš jos savininkės Norvegijos „Hoegh LNG“.
„Turime studiją, turime tris galimus variantus, scenarijus ir sprendimą turėsime priimti Vyriausybėje. (...) Jeigu kalbėtume apie ilgalaikę perspektyvą ir finansinę naštą, kokią šiandien turime, tai, ko gero, taip (Lietuva išpirks SGD laivą – BNS)“, – ketvirtadienį žurnalistams Kijeve teigė S. Skvernelis.
Trečiadienį pristatyta tarptautinės konsultacijų bendrovės „Poyry Management Consulting“ studija parodė, kad daugiausiai naudos Lietuva gautų, išpirkusi SGD laivą-saugyklą po 2024 metų, kai baigsis nuomos sutartis su „Hoegh LNG“. Kiek mažesnę naudą Lietuva gautų pratęsusi nuomos sutartį dar 20-čiai metų.
Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas trečiadienį BNS teigė, kad Vyriausybė dėl laivo išpirkimo turėtų apsispręsti šiemet. Tam, anot jo, gali būti panaudotos skolintos lėšos arba Europos Sąjungos (ES) struktūrinė parama.
SGD terminalo operatorės „Klaipėdos naftos“ vadovas Mindaugas Jusius BNS trečiadienį teigė, kad Vyriausybei nusprendus laivą išpirkti, įmonė skolintųsi iš bankų.
Skaičiuojama, kad jo išpirkimo kaina gali svyruoti nuo 121 mln. iki 160 mln. eurų. Tačiau konkreti laivo išpirkimo kaina sutartyje su „Hoegh LNG“ yra konfidenciali.
2014 metais pasirašyta „Klaipėdos naftos“ ir „Hoegh LNG“ sutartis numato, kad laivas gali būti išpirktas 2024-ųjų pabaigoje. 2015 metais Lietuva kalbėjosi su norvegais dėl laivo išpirkimo anksčiau nei po 10 metų, tačiau šie nesutiko. Vėliau „Klaipėdos nafta“ ketino iš bankų skolintis 300 mln. eurų ir išpirkti laivą, tačiau pradėjus konsultacijas su Europos Komisija, Latvija ir Estija dėl galimos ES finansinės paramos SGD terminalui, skolinimosi procedūros buvo sustabdytos.
Lietuva ieško būdų sumažinti SGD terminalo išlaikymo kaštus, šalyje mažėjant dujų vartojimui bei augant SGD laivo išlaikymo naštai, ypač didžiausiems vartotojams, pavyzdžiui, Jonavos trąšų gamyklai „Achema“.
Už SGD laivo nuomą „Klaipėdos nafta“ per metus moka 68,9 mln. JAV dolerių (dabartiniu kursu – apie 55,7 mln. eurų), o per 10 metų sumokės – 689 mln. dolerių (apie 557 mln. eurų). „Hoegh LNG“ ne tik nuomoja laivą su įgula, bet ir teikia jo priežiūros ir operavimo paslaugas.
Comment
-
„Lietuvos dujų tiekimo“ pajamas augino atverta Latvijos rinka https://www.vz.lt/energetika/2018/04...latvijos-rinka
Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
- 1 patinka
Comment
-
„Energijos tiekimas“ Latvijoje siūlys ir gamtines dujas https://www.vz.lt/energetika/2018/04...gamtines-dujas
Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
-
Siūloma atpiginti SGD terminalo išlaikymą
Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo išlaikymas šių metų antrąjį pusmetį turėtų šiek tiek atpigti.
Kainų komisija kitą savaitę turėtų nustatyti 469,99 euro už megavatvalandę per parą per metus dujų tiekimo saugumo dedamąją. Ji įsigaliotų nuo liepos pirmos dienos ir, palyginti su pirmąjį metų pusmetį galiojančia kaina, sumažėtų 3,6 proc.
„Litgas“ prognozuoja, kad šiemet per SGD terminalą bus realizuota 3,809 mln. megavatvalandžių dujų.
Papildoma saugumo dedamoji skirta išlaikyti SGD terminalui.
Comment
-
SGD reguliuojamiems energijos gamintojams brangs 20% https://www.vz.lt/energetika/2018/05...jams-brangs-20
Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
-
Penktadienį atplauks naujas „Statoil“ SGD krovinysŠią savaitę į Klaipėdą atplauks naujas Norvegijos „Statoil“ suskystintų gamtinių dujų (SGD) krovinys.
Portalo marinetraffic.com duomenimis, su Bahamų vėliava plaukiojantis SGD tanklaivis „Arctic Voyager“ Klaipėdą turėtų pasiekti penktadienį.
Dujų prekybos bendrovės „Litgas“ atstovas Paulius Jakutavičius Eltai teigė, kad šią savaitę atplaukiantis krovinys skirtas įmonei.
SGD terminalą valdanti „Klaipėdos nafta“ skelbia, kad naujas krovinys turėtų būti apie 138 tūkst. kubinių metrų SGD apimties.
Comment
-
Į šį klausimą greičiausiai jau buvo atsakyta ne vieną kartą bet per šimtą puslapių blėnių neradau atsakymo kodėl nebuvo statoma daug kartų pigesnė alternatyva - ant kranto esanti gamykla? „Kadangi šis laivas stovi, tarptautinių reisų nedaro," laivo savininkei, jis būtų ne laivas, nes neplaukioja"Paskutinis taisė Litch; 2018.06.08, 09:54.
Comment
-
Parašė Litch Rodyti pranešimąĮ šį klausimą greičiausiai jau buvo atsakyta ne vieną kartą bet per šimtą puslapių blėnių neradau atsakymo kodėl nebuvo statoma daug kartų pigesnė alternatyva - ant kranto esanti gamykla? „Kadangi šis laivas stovi, tarptautinių reisų nedaro," laivo savininkei, jis būtų ne laivas, nes neplaukioja"
Comment
-
Parašė Litch Rodyti pranešimąĮ šį klausimą greičiausiai jau buvo atsakyta ne vieną kartą bet per šimtą puslapių blėnių neradau atsakymo kodėl nebuvo statoma daug kartų pigesnė alternatyva - ant kranto esanti gamykla? „Kadangi šis laivas stovi, tarptautinių reisų nedaro," laivo savininkei, jis būtų ne laivas, nes neplaukioja"
Comment
-
Parašė Litch Rodyti pranešimąĮ šį klausimą greičiausiai jau buvo atsakyta ne vieną kartą bet per šimtą puslapių blėnių neradau atsakymo kodėl nebuvo statoma daug kartų pigesnė alternatyva - ant kranto esanti gamykla? „Kadangi šis laivas stovi, tarptautinių reisų nedaro," laivo savininkei, jis būtų ne laivas, nes neplaukioja"
Dabartinis variantas leidžia mums patiems atsiplukdyti krovinį arba jį transportuoti kitur. Saugesnis variantas, negu turėti stacionarų. Plius sutaupyta vietos krante, o ten kaip žinom jos šiaip trūksta.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Klausimas yra ką reiškia "daug kartų"?
Dabartinis variantas leidžia mums patiems atsiplukdyti krovinį arba jį transportuoti kitur. Saugesnis variantas, negu turėti stacionarų. Plius sutaupyta vietos krante, o ten kaip žinom jos šiaip trūksta.
https://www.google.lt/maps/@56.05833.../data=!3m1!1e3
Comment
-
Laivą galima nustoti nuomotis ar parduoti, kai bus jungtys su Lenkija bei Estijos/Suomijos (teoriniai variantai).
Reikia nepamiršti, kad Lenkija ruošiasi susijungti su Norvegija ir taip pat jau turi terminalą uoste.Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
-
Parašė Galys Rodyti pranešimą
O kiek yra tas daug kartų ?
Kitas klausimas, kodėl yra neišnaudojama ši svarbi funkcija, sudaranti didžiąją projekto kainos dalį?
Comment
-
Lrytas.lt 2018.06.07
L. Lubienė: SGD terminalą išlaikanti „Achema“ vos alsuoja
„Achema“ per metus sumoka apie 20 mln. eurų SGD terminalo išlaikymo mokesčio, o per 10 metų sumokės 239 mln. eurų.
(...)
L. Lubienė sakė, jog jai gėda prieš savo darbuotojus. Jos teigimu, „Achemos“ darbo užmokesčio fondas siekia 30,9 mln. eurų, tuo metu už SGD terminalą ir VIAP mokesčio įmonė sumoka apie 24 mln. eurų.
http://www.lrytas.lt/verslas/rinkos-...suoja-6559447/
Comment
-
Parašė Litch Rodyti pranešimą
Naftos platformas statyti vandenyje yra 15-20 kartų brangiau nei tokias pat sausumoje. https://www.investopedia.com/ask/ans...lling-rigs.asp " The average cost for offshore rigs can be as much as 15 to 20 times greater than the average cost for land rigs." Aišku, dujų terminalas ne naftos platforma, bet bendrą įspūdį susidaryti galima .Mano nuomone "Independence" laivas kainuoja nuo 5-20 kartų brangiau, nei jo ekvivalentas sausumoje, tačiau be svarbios funkcijos - dujų transportavimo.
Kitas klausimas, kodėl yra neišnaudojama ši svarbi funkcija, sudaranti didžiąją projekto kainos dalį?
- 3 patinka
Comment
Comment