Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkelių istorija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #81
    Eitkūnai - Virbalis. Sugriautas geležinkelio tiltas per Lieponos upę, apie 1915 - 1917 m.



    Šaltinis: www.delcampe.net
    Antrinis šaltinis: Facebook - Lietuva senose fotografijose

    Comment


      #82
      Straipsnis su nepublikuotomis nuotraukomis traukiniu ("Nord Express" Ryga-Berlynas Joniškio stotyje) žurnale apie plačiojo ir siaurojo geležinkelių raidą Lietuvoje.
      Čia rasime faktą, kad eismas atidarytas Kauno-Virbalio ruože 1861 m. balandžio 11 d. Tai reiškia, jog "Lietuvos geležinkeliai" pernai paskubėjo su "150 m. jubiliejumi".

      http://www.ziemgala.lt/lt/zurnalas-z...zinkeliu-raida
      Paskutinis taisė Salvijus; 2010.12.29, 11:16.

      Comment


        #83
        Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
        Tai reiškia, jog "Lietuvos geležinkeliai" pernai paskubėjo su "150 m. jubiliejumi".
        Geležinkelių Lietuvoje jubiliejus skaičiuotas nuo pirmųjų bėgių patiesimo šalies teritorijoje. O tai buvo 1859 vasarą.

        Comment


          #84
          Vat ir visai ne tada, tada tik pradėti tik žemės darbai. Beje, visi geležinkeliai švenčia savo jubiliejus nuo pirmo traukinio atvykimo. Beje, o kodel LG nešvenčia pirmo Nepriklausomos Lietuvos traukinio išvykimo? Jis įvko 1919 liepos 6 d.

          Comment


            #85
            Parašė udrius Rodyti pranešimą
            Vat ir visai ne tada, tada tik pradėti tik žemės darbai. Beje, visi geležinkeliai švenčia savo jubiliejus nuo pirmo traukinio atvykimo. Beje, o kodel LG nešvenčia pirmo Nepriklausomos Lietuvos traukinio išvykimo? Jis įvko 1919 liepos 6 d.
            /\ Kaip jau ir esu minėjęs, daug daugiau logikos būtų minėti 1919m. liepos 6d. kaip LIETUVOS GELEŽINKELIŲ gimtadienį. Švęsti labai tinkamas ir metų laikas, ir šiaip ar taip tai yra nedarbo diena, nes tą pačią dieną švenčiame pirmojo (ir vienintelio) Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo metines.
            I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

            Comment


              #86
              Parašė udrius Rodyti pranešimą
              Vat ir visai ne tada, tada tik pradėti tik žemės darbai. Beje, visi geležinkeliai švenčia savo jubiliejus nuo pirmo traukinio atvykimo. Beje, o kodel LG nešvenčia pirmo Nepriklausomos Lietuvos traukinio išvykimo? Jis įvko 1919 liepos 6 d.
              LG muziejus pateikė informaciją, kad 1859 pakloti pirmieji bėgiai. Į ją atsižvelgus ir nuspręsta paminėti geležinkelių Lietuvoje 150 metų sukaktį. Manau, jei muziejus bendrovei teikia tokią informaciją, vadinasi, turi ją patvirtinančius šaltinius.

              Teiginys, kad "visi geležinkeliai švenčia savo jubiliejus nuo pirmo traukinio atvykimo", manau, savaime nėra tikslus. Ir ne vien dėl tą pagrindžiančių duomenų nepateikimo, juk berods niekur nėra reglamentuota, kad geležinkelių sukaktis privaloma skaičiuoti nuo pirmojo traukinio atvykimo.

              Dėl Nepriklausomos Lietuvos pirmojo traukinio, tai 90 m. sukaktis nebuvo minima atskirai, tiesiog pats šios sukakties faktas buvo paminėtas švenčiant 150 metų jubiliejų.

              Ar čia buvo klausimas, apie tai, kodėl geležinkeliai nešvenčia (taip suformuluota) pirmo Nepriklausomos Lietuvos traukinio sukakties kasmet?

              Comment


                #87
                Parašė VidmantasLG Rodyti pranešimą
                LG muziejus pateikė informaciją, kad 1859 pakloti pirmieji bėgiai. Į ją atsižvelgus ir nuspręsta paminėti geležinkelių Lietuvoje 150 metų sukaktį. Manau, jei muziejus bendrovei teikia tokią informaciją, vadinasi, turi ją patvirtinančius šaltinius.

                Teiginys, kad "visi geležinkeliai švenčia savo jubiliejus nuo pirmo traukinio atvykimo", manau, savaime nėra tikslus. Ir ne vien dėl tą pagrindžiančių duomenų nepateikimo, juk berods niekur nėra reglamentuota, kad geležinkelių sukaktis privaloma skaičiuoti nuo pirmojo traukinio atvykimo.

                Dėl Nepriklausomos Lietuvos pirmojo traukinio, tai 90 m. sukaktis nebuvo minima atskirai, tiesiog pats šios sukakties faktas buvo paminėtas švenčiant 150 metų jubiliejų.

                Ar čia buvo klausimas, apie tai, kodėl geležinkeliai nešvenčia (taip suformuluota) pirmo Nepriklausomos Lietuvos traukinio sukakties kasmet?
                Keista praktika minėti darbų pradžią - t. y. pirmųjų bėgių paklojimą. Daug kur nusistovėjusi praktika minėti objekto užbaigtuves, bet ne pradžią...
                Gal tai nauja tradicija?
                Šitaip einant toliau galima nueiti iki absurdiškų sukaktuvių...

                Comment


                  #88
                  Parašė VidmantasLG Rodyti pranešimą
                  Dėl Nepriklausomos Lietuvos pirmojo traukinio, tai 90 m. sukaktis nebuvo minima atskirai, tiesiog pats šios sukakties faktas buvo paminėtas švenčiant 150 metų jubiliejų.

                  Tai kad net nebuvo užsiminta, deja... O mintis tokia, kad gal vis tik Jūsų šaltiniai klysta...

                  Comment


                    #89
                    Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
                    Keista praktika minėti darbų pradžią - t. y. pirmųjų bėgių paklojimą. Daug kur nusistovėjusi praktika minėti objekto užbaigtuves, bet ne pradžią...
                    Gal tai nauja tradicija?
                    Šitaip einant toliau galima nueiti iki absurdiškų sukaktuvių...
                    Sutinku, kad galima nueiti. Bet, jeigu pats sukakties pavadinimas bylojo, kad "150 metų geležinkeliams Lietuvoje" tai kažkaip nematau nieko blogo imti šį laiką skaičiuoti nuo pirmojo bėgio atgulimo šalyje.

                    Taip pat sutinku dėl objekto užbaigtuvių. Va, kitais metais galima bus paminėt Kauno tunelio 150 m. ir skaičiuot nuo objekto baigimo. Tačiau. Tačiau - kaip apibrėžti "geležinkelių Lietuvoje", kaip atskiro objekto pabaigtuves? Ar tokiu atveju tada imti trakto Sankt Peterburgas - Varšuva, kurį tiesiant buvo pakloti pirmieji bėgiai LT, užbaigtuves? Ir kiek tada šios bus išvis su Lietuva susijusios?

                    Nors tokiu būdu galima tada net imti ginčytis apskritai dėl Lietuvos, kaip tuometės valstybės, egzistavimo.

                    Parašė udrius Rodyti pranešimą
                    Tai kad net nebuvo užsiminta, deja... O mintis tokia, kad gal vis tik Jūsų šaltiniai klysta...
                    Buvo. Ir ta medžiaga buvo pateikta žurnalistams. O dėl šaltinių ir klydimo, teigiant tai, derėtų pateikti neigiančius šaltinius, palyginti pateikiamus duomenis, nes lygiai taip pat galiu teigti, kad "gal vis tik Jūsų šaltiniai klysta..." (jei tokie yra)

                    Comment


                      #90
                      Ir dar beje, rimtas šaltinis...

                      1851 metais Rusijos vyriausybė priėmė nitarimą dėl St. Peterburgo - Varšuvos geležinkelio tiesimo. Kelią oficialiai pradėta tiesti 1851 vasario 15 d.

                      1858 m. gegužės 15 d. prie Vilniaus, 18 varstų atkarpoje buvo atlikti bandomieji darbai.

                      Tad kada vis tik darbai pradėti? kada tas gimtadienis?

                      Comment


                        #91
                        Parašė udrius Rodyti pranešimą
                        Ir dar beje, rimtas šaltinis...

                        Tad kada vis tik darbai pradėti? kada tas gimtadienis?
                        O tas rimtas šaltinis yra...?

                        Comment


                          #92
                          Dokumentai yra Sankt Peterburgo archyve. Kopijos (bijau pameluot) LDZ muziejuje.

                          Dėl atskiro objekto užbaigtuvių: pirmuoju reikėtų laikyti tą, kuriame buvo paleistas eismas pirmiausia, o visa kita tai atskiros trasos.

                          Comment


                            #93
                            Straipsnis Liubomiras Viktoras Žeimantas, Peterburgo Varšuvos geležinkelio tiesimas, Lietuvos istorijos metraštis, Vilnius, 2001 m

                            Comment


                              #94

                              Vilniaus geležinkelio stoties keleivių vežimo rūmų salėje antradienį pažymėtas elektrinių traukinių Lietuvoje 35-metis, pagerbti geležinkelininkai veteranai ir bendrovės darbuotojai, padėję paleisti pirmąjį elektrinį traukinį.
                              Prieš 35-erius metus, 1975m. gruodžio 29-ąją, pirmasis elektrinis traukinys pajudėjo iš Vilniaus į Kauną. Pirmieji elektriniai traukiniai ER9P Lietuvą pasiekė 1975m. vasarą. Tų pačių metų pabaigoje, elektrifikavus ruožą Naujoji Vilnia-Kaunas, vienas šių traukinių iš Vilniaus geležinkelio stoties pajudėjo pirmajai kelionei - į Kauną. Tiesa, jau tais pačiais metais juos pakeitė Rygos vagonų gamykloje pagaminti traukiniai su daline elektronine įranga - ER9M. Įdomu tai, kad į Lietuvą atkeliavo pats pirmas Rygoje pagamintas ER9M, pažymėtas numeriu 378 ir pradėjęs naujų šios gamyklos elektrinių traukinių erą.
                              (...)


                              Suėjo dveji metai, kai bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" modernūs dviaukščiai traukiniai kursuoja tarp Vilniaus ir Kauno. 2008-ųjų gruodžio 24 d. reguliariai kursuoti pradėjęs pirmasis dviaukštis traukinys dabar turi tris "brolius".
                              (...)

                              Ir tuo pačiu prisiminkime vieną pirmųjų viešų pranešimų apie prieš dvejus metus paskelbtą naujieną — naujuosius dviaukščius elektrinius traukinius EJ575:
                              I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                              Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                              Comment


                                #95
                                Parašė udrius Rodyti pranešimą
                                Straipsnis Liubomiras Viktoras Žeimantas, Peterburgo Varšuvos geležinkelio tiesimas, Lietuvos istorijos metraštis, Vilnius, 2001 m
                                Įsižeistų gerb. Žeimantas dėl taip ilgai ir kruopščiai rinktos medžiagos pavadinimo "straipsniu"

                                O dėl datų, tai kaip ir autoriaus rašyta, "1858 m. gegužės 15 d. prie Vilniaus 18 varstų kelio atkarpoje buvo atlikti bandomieji kelio tiesimo darbai, žiūrėta, su kokiais netikėtumais teks susidurti tiesiant čia kelią". Pats autorius šią datą ir pateikia, kaip darbų pradžios datą. LG, kaip minėjau, atskaitos tašku pasirinko pirmųjų bėgių paklojimą. Ne bandomuosius darbus. Kiek tai tikslinga - čia jau kiekvienam individualiai spręsti.

                                Comment


                                  #96
                                  O kodėl pvz ne sprendimą tiesti geležinkelį, kodėl ne bandomuosius darbus, kodėl ne trasos patvirtinimą? Pats matai kad su datomis pas Jus visiškas "pravalas". Beje, latviai ta proga išleido krūva istorinių knygų. O LG istorinės knygos?

                                  Comment


                                    #97
                                    Parašė udrius Rodyti pranešimą
                                    O kodėl pvz ne sprendimą tiesti geležinkelį, kodėl ne bandomuosius darbus, kodėl ne trasos patvirtinimą? Pats matai kad su datomis pas Jus visiškas "pravalas". Beje, latviai ta proga išleido krūva istorinių knygų. O LG istorinės knygos?
                                    Tai jeigu būtų pasirinkta bandomųjų darbų vykdymo data ar kuri kita, atsirastų klausiančių, kad kodėl ne dar kita. Jau minėjau, kad nėra jokio reglamento, nurodančio, kad geležinkeliai savo gyvavimą privalo skaičiuoti nuo vienos ar kitos datos. Toks buvo bendrovės pasirinkimas. Nesakau, kad jis yra idealus ir neginčijamas, jokiu būdu ne.

                                    Tačiau dar 2004, kai minėta 145 metų sukaktis, specialiai tam išleistame leidinyje pirmieji sakiniai yra "1859 metai. Lietuvos teritorijoje paklotas pirmasis bėgis geležinkelių trakto Sankt Peterburgas - Varšuva atkarpoje". Tad LG ne pernai sugalvojo, kad "ooo, geležinkeliams Lietuvoje 150".

                                    Dėl "visiško pravalo su datomis", tai ar pateiksit pavyzdžių? Nes kitaip teiginys labiau panašus į šaudymą tuščiais šoviniais.

                                    Dėl knygų ir šventinių leidinių - buvo išleistas nuotraukų-atvirukų albumas, glaustai pateikiantis Lietuvos geležinkelių istoriją, įvairūs bukletai. Tačiau, noriu atkreipti dėmesį, kad LG nėra "Tyto Alba", tad ir mąstai, suprantama, skiriasi. Daugiausia tai daroma reprezentaciniams tikslams, įteikiant atminimo dovanas partneriams, klientams, žurnalistams ir pan.

                                    Comment


                                      #98
                                      Kai tokia įmonės apyvarta, galėtų ir prie mokslo šioje srityje prisidėti
                                      GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                                      Comment


                                        #99
                                        Keista, kodėl LDZ skiria pinigus ir knygoms, ir riedmenų muziejui,o LG su savo apyvarta nieko nesugeba padaryti...

                                        Tai nėra šaudymas tuščiais šoviniais - aš Tau jau nurodžiau bent 5 datas, ir niekaip negali man pasakyti kodėl šita data. Tiesiog pasakei vat prie 5 metus taip šventėm ir dabar taip švenčiam.

                                        Comment


                                          Parašė udrius Rodyti pranešimą
                                          Tai nėra šaudymas tuščiais šoviniais - aš Tau jau nurodžiau bent 5 datas, ir niekaip negali man pasakyti kodėl šita data. Tiesiog pasakei vat prie 5 metus taip šventėm ir dabar taip švenčiam.
                                          Tai tada tamstai sunkiai sekasi formuluoti teiginį Nes jeigu jau pravalas su datomis, tai tų datų ir "pravalų" turi būti daug Šiuo atveju aš matau tik subjektyvią nuomonę dėl "pravalo" su geležinkelių Lietuvoje sukakties data.

                                          O į tai aš jau atsakiau - bendrovė atskaitos tašku pasirinko pirmųjų bėgių paklojimo šalies teritorijoje laiką. Ne kurį nors kitą. Gal tam buvo politinių motyvų.
                                          Būtų pasirinkta kita data, užkliūtų kodėl ši, o ne kokio pirmo traukinio atvykimas, būtų pasirinktas traukinio atvykimas, užkliūtų, kodėl ne darbų pradžia ir t.t.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X