Parašė Al1
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Geležinkelių istorija
Collapse
X
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąBuvo ir grynai kariniai-keleiviniai. Bet tik soc. šalyse tarybinių kariškių (ne eilinių) kelionėms tarnybos reikalais. Galbūt į tuos traukinius įleisdavo ir šeimos narius.
Rygoje buvo Pabaltijo karinės apygardos centras, o kiek karinių bazių buvo Kaliningrado srityje, ne paslaptis niekam. Kaliningrado kariškiams Rygoje būdavo "krūvos reikalų", tai ir naudojosi tuo traukiniu. Šiaip jis civiliams ypatingai reikalingas nebuvo iš Rygos į Jelgavą netrūko elektrinių traukinių, į Šiaulius keleivinių traukinių taip pat buvo, tarp Šiaulių ir Pagėgių (1-5h) kai trumpais atstumais pavažiuodavo iš šokių grįžinėjantis jaunimėlis (tekę ir man kelis kartus važiuoti iš Batakių ir iš Lauksargių į Tauragę)...
Iš Lietuvos ir Latvijos išvedus Rusijos kariuomenę, keleivinis traukinys Ryga-Kaliningradas pasidarė nereikalingas.
Ne kitokios paskirties buvo pagal ypatingą parėdmą atsirasdavęs dyzelinis traukinys Kaliningradas-Sovietskas-Klaipėda-Skuodas-Liepoja.
Oro desantinė kariuomenė neretai be jokios tvarkos okupuodavo dyzelinius traukinius maršrute Kaunas-Kazlų Rūda-Šeštokai-Alytus. Kareivius veždavo į Kazlų Rūdą. Į Jonavą (Gaižiūnus) keletą kartų mačiau desantininkus vežant specialiai užsakytais D1.
Comment
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąŠauktinius taip pat į tarnybos vietą ir namo veždavo keleiviniuose vagonuose.
Comment
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąŠauktinius taip pat į tarnybos vietą ir namo veždavo keleiviniuose vagonuose.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąBuvo ir grynai kariniai-keleiviniai. Bet tik soc. šalyse tarybinių kariškių (ne eilinių) kelionėms tarnybos reikalais. Galbūt į tuos traukinius įleisdavo ir šeimos narius.
Comment
-
Parašė Darius555 Rodyti pranešimąO gal zinai kaip is varsuvos pakto isleisdavo namo. Is TSRS teritorijos gauni traukinio bilieta ir varai pats ir per savaite gryzes turi prisitatyt kad gryzai. O juk ten buvo uzsienis ir budavo kad bent TSRS kareiviai uzbludydavo girti. Nejaugi suringdavo kelis simtus ir lydinti asmeny iki Bresto siusdavo su jais?
Comment
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąTaip ir darė. Galėjo ne tik iki sienos kariniu traukiniu vežti, bet ir toliau į šalies gilumą - vienas mano pažįstamas iš tarnybos Čekoslovakijoje kartu su visais atvažiavo spectraukiniu iki Lvovo, ten šauktiniai iš Pabaltijo išlipo ir toliau jau savarankiškai važiavo, o likusius vežė toliau. O vieną bendradarbį iš Potsdamo su IL-76 artskraidino iki Kijevo, o toliau savarankiškai.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąAišku, kad buvo. Eiliniams leisdavo nedaug, bet karjeros karininkai pakankamai laisvai galėjo keliauti laisvu metu.
http://www.popularwoodworkingproject...el+Trains.html
As kazkada pagalvojes buvau kad tai buvo VFR gamybos, nes kom.blokui toki daigta pagamint civiliniam naudojimui per daug sudetinga uzduotis, bet pasirodo VDR juos sekmingai eksportavo ir i vakarus, kas buvo "hard currency" saltinis
Comment
-
Čia reikia skirti du dalykus - galimybę TSRS karininkui keliauti toje šalyje, kurioje jis dislokuotas laisvu nuo tarnybos metu ir kelionę į TSRS ar iš jos. Tai iš TSRS ar į TSRS keliauti buvo galima tik tarnybos reikalais - į tarnybos vietą ar iš jos. Taip, leisdavo vežti daiktus dideliais kiekiais. Pas mus buvo (ir dabar dar yra kai kurie iš to komplekto) vokiški baldai, nupirkti iš karininko, kuris juos atvežė iš VDR dar kokiais 196x...
Comment
-
Klaipedoje 1990m turejo matytis begale tanku gelezinkelio stoty ant platformu, nes Mukranas - Klaipeda keltas tuomet turejo darbo iki soties. Pamenu tuos butent 1990 - us metus, ypatingai tuscias lentynas ir atidarytas sienas ir keliaujancius i Lenkija ar Jugoslavija
PS: Gal kas zinote tiksliai nuo kada pro Lazdijus i PL buvo galima isvaziuot?
Comment
-
Parašė Darius555 Rodyti pranešimą
PS: Gal kas zinote tiksliai nuo kada pro Lazdijus i PL buvo galima isvaziuot?
PS Gal reikėtų diskusiją apie TSRS karininkų keliones ir sienų kirtimo punktus į kokią kitą temą perkelti?
Comment
-
Taip sutinku reiktu naujos temos kazkur - <Saltasis karas> kur galima butu diskutuot panasius dalykus ir apie armija pasneket ir t.t
PS : Kuom 1986 metais pasireiske taisykliu supaprastinimas. Ar galima teigti, kad tada atsidare siena, nes 1988 jau i Jugoslavija leisdavo isvaziuot, o is Jugoslavijos galejai begt kur nori, jie sienu nesaugojo savo minu laukais ir auksta elektros itampa
Comment
-
Parašė Darius555 Rodyti pranešimąTaip sutinku reiktu naujos temos kazkur - <Saltasis karas> kur galima butu diskutuot panasius dalykus ir apie armija pasneket ir t.t
PS : Kuom 1986 metais pasireiske taisykliu supaprastinimas. Ar galima teigti, kad tada atsidare siena, nes 1988 jau i Jugoslavija leisdavo isvaziuot, o is Jugoslavijos galejai begt kur nori, jie sienu nesaugojo savo minu laukais ir auksta elektros itampa
Supaprasiinimas, tai tikriausiai buvo palengvintas popierių forminimas.
Comment
-
O gal zinot kaip buvo su pinigu keitimais. I soc bloka irgi kiek pamenu keisdavo ribota suma, tevai kaip i YUG vaziavo 1989 metais, tai Kauno centre, kur dabar Valstybinis bankas keitesi pinigus. Kiti gudresni kurie i YUG vaziavo pas mus cia vietoj prisipikdavo juodoj rinkoj doleriu ir VFR markiu.
Bet kiek zinau sienu perejimo punktuose jokiu keityklu iki 1991 metu nebuvo.
Comment
-
O tarkim 1988 metais ar vis dar buvo BK straipsnis uz disponavima vakaru valiuta. Kiek zinau soc.bloke bent PL,VDR,CS,H tokio straipsnio aplamai nebuvo niekada. YUG taupomajame banke galejai turet ir saskaita uzsienio valiuta, taciau valiutos keitimas is dinaru i "hard currency" buvo ribojamas. I menesi galejai berods 100DM tiktai, paskui pakele iki 300DM
Comment
Comment