Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkelių istorija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Lietuvos geležinkeliai ir propaganda. Žurnalas "Švyturyus" 1950m.











    Comment


      Įsigijau tokį baldelį - pakabinamą spintelę, tarpukariu ir kažkurį laiką po karo kabojusią Krosnos geležinkelio stoties tarnybinėje patalpoje. Tokios pat spintelės kabojo ir Mockavoje bei Šeštokuose (sakė, kad dar neseniai ten mėtėsi kažkokiuose statiniuose). Kitoje baldo pusėje yra priklijuotas spausdintinis lapelis su tekstu: Krosna, geležinkelių krovinių skirstymo ... (ne visas tekstas įskaitomas, o kai kurie lapelio kampai "apkramtyti". Yra ir spaustuvės pavadinimas, kažkokios raidės ir skaičiai.

      Spintelę pardavęs žmogus tvirtino (jo tėvas tuomet dirbo įtakingu Susisiekimo ministerijos kontrolieriumi), kad tokios spintelės kabojo ir Anykščių siauruko linijoje.

      Klausimas: ką kabino ant tų kilpų? Sako, kad gal kažkokias planšetes su popieriais ... Tarp kilpų - tik keliolikos centimetrų atstumai. Visos spintelės aukštis - 94 cm. Tiesa, yra dar vienas trečias stalčiukas, o ketvirtasis - jau dingęs.



      www.dvylikakedziu.lt

      Comment


        Įdomią foto radau facebooke skyrelyje Lietuva senose fotografijose. Kaži čia ne geležinkelio namas ? Ant nuotraukos parašyta Pašyšiai, geležinkelio statinys, jei teisingai išverčiu...

        Comment


          Parašė udrius Rodyti pranešimą
          Įdomią foto radau facebooke skyrelyje Lietuva senose fotografijose. Kaži čia ne geležinkelio namas ? Ant nuotraukos parašyta Pašyšiai, geležinkelio statinys, jei teisingai išverčiu...

          Atvaizdas
          Šios nuotraukos šaltinis: http://www.ebay.de/itm/alte-Original...item2ec2c662b5 čia parašyta Litauen Kiejdany Kedainiai 1917 . Akivaizdu kad kažkas suklydo, ant nuotraukos aiškiai parašyta Paszieszen bahnbau. Gal tai geležinkeliečio šeima, nes tai tikrai gyvenamasis namas.

          Comment


            Gali būti kad tai neteisinga teksto interpetacija - iš tiesų Paszieszen čia nurodoma

            http://wiki-de.genealogy.net/Paszieszen

            kaip Pašyšiai. Ką gi kažkam teks ieškoti kaimelio šalia Kėdainių...

            Comment


              Parašė udrius Rodyti pranešimą
              Gali būti kad tai neteisinga teksto interpetacija - iš tiesų Paszieszen čia nurodoma

              http://wiki-de.genealogy.net/Paszieszen

              kaip Pašyšiai. Ką gi kažkam teks ieškoti kaimelio šalia Kėdainių...
              Tai tikrai Pašyšiai Šilutės rajone, matosi vokiškai apsirengę vyrai, vieno iš jų ir yra šeima, ir namas būdingas Mažosios Lietuvos architektūrai. Gerai Facebook komentaruose parašyta kad tai Vokietija, visi su batais, kai tuo metu carinėje nualintoje baudžiavos Lietuvoje žmonės gyveno prasčiau ir vaikščiojo su vyžomis.

              Comment


                Na matai, visa bėda, kad tie Pašyšiai gal 5 km nuo geležinkelio...

                Comment


                  Žurnalas "Geležinkelininkas" 1939m.













                  Comment


                    Nuoroda iš Druskininkų temos.
                    http://www.lrt.lt/mediateka/irasas/8187

                    Keleivinis traukinys (turbūt iš Vilniaus) su vengrišku manevriniu šilumvežiu VME1.
                    GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                    Comment


                      Lietuvos kariai savanoriai pakeliui į Vilnių sustojo Žaslių geležinkelio stotyje. Apie 1920 m.



                      Šaltinis: Vadovas po Žaslius 2008

                      Comment


                        Žurnalas "Geležinkelininkas" 1936m.



                        Comment


                          Gal kas nusimanantis pakomentuos? Čia vien tik mechanika (trosai), ar yra ir elektrinė dalis kažkokia? Ir tuo laiku koks šio posto pažangumo lygis?
                          GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                          Comment


                            Atrodo, kad tai, kas yra priekyje ir yra elektrinė dalis. Kažkaip nesitiki, kad Klaipėdoje, vienoje iš svarbiausių stočių, centralizacija būtų tik mechaninė 1936 m. Tuo labiau, semaforuose būtų naudojamos žibalinės lempos...

                            Comment


                              Kažkur teko skaityti, kad Klaipėdoje buvo elektrinė iešmų centralizacija. Įdomu kur dar Lietuvoje buvo.
                              GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                              Comment


                                1928 m. knygutėje apie pirmąjį Lietuvos geležinkelių dešimtmetį rašoma, kad bus įrengiama centralizacija Šiauliuose. Kokia - neminima. Kaune, manau, galėjo būti įrengta elektrinė. Ar bent jau elektromechaninė. Dar centralizuotas iešmų valdymas galėjo būti Virbalyje, Radviliškyje. Virbalyje galbūt buvo jau ir caro laikais, galbūt netgi Kaune. Galbūt dar buvo Pagėgiuose.

                                Comment


                                  Turbūt į istorijos temą tinkamiausia...
                                  D1-533 tempiamas ČME3-5392 Kalotėje, 1993 05 14. Iš knygos Herman Gijsbert Hesselink "Eisenbahnen im Baltikum", LOK Report, 1994.



                                  Ir iš ten pat. D1-494 ir DR1A-276 Vilniuje 1992 m.

                                  Paskutinis taisė Al1; 2012.11.26, 21:15.

                                  Comment


                                    Nuopolio metai, tampydavo dyzeliukus ČME3 ir M62. Bet keleivių kiek... Šitas iš Skuodo, ar Mažeikių, jei tais metais dar važiuodavo. O šilumvežis jau modernizuotas. Šviesoforai prožektoriniai dar.
                                    GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                                    Comment


                                      Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                                      Nuopolio metai, tampydavo dyzeliukus ČME3 ir M62. Bet keleivių kiek... Šitas iš Skuodo, ar Mažeikių, jei tais metais dar važiuodavo. O šilumvežis jau modernizuotas. Šviesoforai prožektoriniai dar.
                                      Buvo "užsilenkę" dyzeliukų varikliai, ar dar kokios priežastys?

                                      Comment


                                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                        D1-494 ir DR1A-276 Vilniuje 1992 m.
                                        D1-494 - buvęs estų. Ir D1-533. Apie 1992 metus LG daug dyzeliukų D1 pirko iš estų.
                                        Paskutinis taisė Zorro; 2012.11.27, 12:12.

                                        Comment


                                          Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                                          Nuopolio metai, tampydavo dyzeliukus ČME3 ir M62. Bet keleivių kiek... Šitas iš Skuodo, ar Mažeikių, jei tais metais dar važiuodavo. O šilumvežis jau modernizuotas. Šviesoforai prožektoriniai dar.
                                          Važiuodavo į Mažeikius per Latviją ir 97 m. O kas dėl nuopuolio, tai žiūrint kokioje srityje. Keleivių pervežime nuopuolio tuomet dar nebuvo, nors lyginant su 1989 m. dalies traukinių jau nebuvo. Užtat koks dabar keleivių vežimo nuopuolis, lyginant net ir su kokiais 2000-aisiais...
                                          Paskutinis taisė Al1; 2012.11.27, 19:25.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X