Pagal pasiūlymus svarstoma galimybė sukurti dvi traukinių linijas į Europą, vieną per Indiją, Pakistaną ir Vidurio Rytus, o antrąją – į Vokietiją per Rusiją. Tačiau dėl konkretaus maršruto kol kas nėra priimtas sprendimas.
Ne mažiau įdomu ir tai, kad eis pro Batkos gūžtelę... nors, ko gero, Batkos tuomet valdžioje jau nebebus... bet visvien kažkaip neraminančiai atrodo. Jei ta linija išties bus pastatyta, tai Lietuva atsidurs dar didesnėje geležinkelių provincijoje, nei yra dabar.
Lietuvos jau nebebus, arba tai bus viena iš UK žemių
Kazin ar Lietuva uzkabintu. Lietuvos kirsti tokiai linijai visiskai nera prasmes. Tiesesnis kelias per Baltarusija i Lenkija. Is tiesu tai toks projektas gali buti pilnai igyvendintas. Abi gaublyje pazymetos trasos egzistuoja jau dabar. Gelezinkeliu linijos per sienas tarp Kinijos ir Mongolijos bei Kinijos ir Kazachstano yra veikiancios. Taip pat veikia linija tarp Mongolijos ir Rusijos. Islieka tik pralaidumo ir greicio didinimo klausimu sprendimas, pasienio kontroles, saugumo uztikrinimo, vezes keitimo ir kt. techniniai klausimai. Na ir tarptautiniu logistikos kompaniju pritraukimas.
Su Mongolija taip pat gali suderinti, kad muitine butu tik viename pasienyje. Labiausiai tiketina, kad ji galetu buti ties Mongolijos - Kinijos siena. Nes ten ir vezes keitimas vyktu. Beje, Rusija su Mongolija jau tikisi greitai susitarti del bevizio rezimo.
49 proc. Mongolijos gelezinkeliu akciju priklauso Rusijos gelezinkeliams. Dar nuo Stalino laiku.
Rusija su Mongolija jau tikisi greitai susitarti del bevizio rezimo.
Manau, kad susitars, ir gana greitai. Šiandien Mongolijoje dėmesio verta tik Trans-Mongolijos geležinkelio linija, o iš vienintelio tarptautinio Ulan Batoro oro uosto galima nuskristi tik į Berlyną, Maskvą, Pekiną, Hohotą (Kinijos provincijos Vidinės Mongolijos sostinė), Seulą, jekaterinburgą ir Tokiją.
Jeigu kalbamuoju geležinkelio maršrutu važiuos keleiviniai traukiniai, tai ne tik mongolams bus paprasčiau pasiekti Rusijos ir kai kuriuos ES regionus, bet ir yra vilties, kad padidės turistų srautas iš ES, NVS ir Kinijos į šią skurdžią Azijos valstybę.
Jeigu kalbamuoju geležinkelio maršrutu važiuos krovininiai traukiniai, tai palengvins Mongolijoje išgaunamų naudingųjų iškasenų (akmens anglies, aukso, vario, molibdeno) eksportą į ES, NVS, Kiniją ar perkraunant į laivus Kinijos uostuose.
Kaip bebūtų, greičiau tegul paleidžia šią liniją
Taigi linija veikia dar nuo Stalino laiku. Kazachstanas investuoja i infrastruktura, nes irgi tikisi naudos. Keleiviniai traukiniai i Astana ir Alma-Ata kursuoja. Taip pat ir i Maskva, i Pekina.
Idomu, kiek kainuotu Lietuvoje nutiesti panasaus ilgio linija Vilnius - Kaunas - Klaipeda su tarpinemis stotimis tik Kaune ir, pavyzdziui, Vidukleje? Pastarojoje butu galima irengti keleivinio transporto mazga - perkelti autobusu stoti is Kryzkalnio, sukoordinuojant autobusu ir, galbut traukiniu ruoze Pagegiai - Siauliai (Radviliskis) eisma. Kelione is Vilniaus i Klaipeda uztruktu tik 1 val. - 1 val 15 min. Is Vilniaus i Kauna - 20-25 min.
Comment