Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Gelžk. Kaunas-Kazlų Rūda-Kybartai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Tęsiu toliau. Nuo Vilkaviškio stoties pervažos einu tilto per Šeimeną link. Pakeliui praeinu gyvenamąjį namą, kuriame kažkada tikriausiai gyveno siurblinės prižiūrėtojas.Namas baisiai sudarkytas. Ir koks proto bokštas sugalvojo mūrinį namą "apkalti" skiedrų plokštėmis???



    Tiltas per Šeimeną. Vaizdas Vilkaviškio link.







    Ties tiltu, Kybartų link.



    Už 3,1 km nuo Vilkaviškio būta Simanėliškių stotelės. Panaikinta tarybiniais metais.
    Stotelė buvo maždaug čia. Vaizdas Vilkaviškio link. Geriau įsižiūrėjus matosi Vilkaviškio stotis.



    Už maždaug 200 metrų nuo buvusios Simanėliškių stotelės yra ši pralaida.

    Paskutinis taisė Al1; 2013.09.04, 09:23.

    Comment


      Už 5,9 km nuo Vilkaviškio būta Biliūnų stotelės. Panaikinta tarybiniais metais. Stotelės būta maždaug čia. Vaizdas Vilkaviškio link.



      Tiltas per Širvintos perkasą.



      Nežinau, ar yra daugiau tiltų Lietuvoje, kur vietoje pabėgių būtų naudojamos specialios gelžbetoninės plokštės.





      Alvitas. Vilkaviškio link.



      Kybartų link.



      Vienoje pusėje gyvenama.









      Šalia Alvito stotelės yra paminklas čia žuvusiems tarybiniams lakūnams.

      Paskutinis taisė Al1; 2013.09.03, 20:56.

      Comment


        Ties kelio Nr. 5112 pervaža, Alvito link.



        Prieš pervažą kelyje yra senovinė mūrinė pralaida, tikriausiai statyta tiesiant geležinkelį.



        Širvintos pralaida.



        Ties pralaida, Alvito link.



        Pirmojo pasaulinio karo metais vokiečiai įrengė Hindenburgo stotį už 2,6 km nuo tuomet Virbalio stoties. Stotis turėjo būti maždaug čia. Vaizdas Alvito link.



        Tęsinys bus.
        Paskutinis taisė Al1; 2013.09.03, 21:03.

        Comment


          Nežinau, ar yra daugiau tiltų Lietuvoje, kur vietoje pabėgių būtų naudojamos specialios gelžbetoninės plokštės.
          Metalinis tiltas tarpstotyje Pavenčiai-Raudėnai su tokiomis plokštėmis.
          GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

          Comment


            Kybartai. Ties Gedimino/Darbininkų g. pervaža rytiniame Kybartų stoties kelyno gale, stoties link.



            Ten pat, į priešingą pusę.



            Kybartų stotis aptverta, todėl geriausiai ją galima apžiūrėti nuo pėsčiųjų tilto.



            Vienintelis stoties pastatas Lietuvoje, esantis tarp kelių. Iš pietinės pusės



            Iš šiaurinės pusės.



            Lokomotyvų atstovos vietos link. Kažkada ten (maždaug ten) būta depo.



            Sienos link.





            Paskutinis taisė Al1; 2013.09.04, 22:34.

            Comment


              Į priešingą pusę (Vilkaviškio link).









              Lokomotyvų atstovos vietos link (kita diena).



              Sienos link.



              Vilkaviškio link.



              RŽD 2M62 su tuščiais trašų vagonais atvyksta iš Kaliningrado srities.



              Čia lyg ir muitinė bei pasienio kontrolė įsikūrusi.



              Šalia stoties esanti teritorija nuo pėsčiųjų tilto.

              Paskutinis taisė Al1; 2013.09.04, 22:37.

              Comment


                Buvusios stoties elektrinės kompleksas.
                Nuo gatvės pusės.





















                Comment


                  Stoties link nuo J. Basanavičiaus g. pervažos.



                  J. Basanavičiaus g. pervaža.



                  Lyg ir buvęs sandėlis su rampa šalia pervažos. Dešinėje - tikriausiai rentgeno aparatas???



                  Iš arčiau, nuo pervažos pusės.



                  Tikriausiai irgi su geležinkeliu susijęs pastatas.





                  Sienos link.



                  Tiltas per Lieponą. Upė skiria Lietuvą nuo Kaliningrado srities.





                  Gaila, kad kiek pavėluota - šilumvežio priekį užstojo stulpas.



                  Tiltas per Lieponą iš arti.



                  Pabaiga.
                  Paskutinis taisė Al1; 2013.09.04, 22:49.

                  Comment


                    Kažkaip kilo natūralus klausimas. Kodėl pvz. tam tikrų stočių elektrinės (juk nemažos ir Kaune, Virbaly buvo) nėra pripažįstamos kaip pirmosios Lietuvoje? Ar čia jau kažkaip jos kitaip traktuojamos (per menkos?)

                    Comment


                      Todėl kad paveldu neretai rūpinasi diletantai. Ką jau kalbėti, jei, pavyzdžiui, rašomi moksliniai straipsniai ir pirmuoju tarpukario Lietuvos nutiestu geležinkeliu laikoma linija Kužiai - Kretinga...

                      Comment


                        na o jei rimčiau Pvz rašoma, kad pirmoji elektrinė buvo Rietave. Bet ir ta kiek pamenu XIX a. pabaigoje 'įsižiebė'. Bet gal nemini stočių elektrinių kaip pirmųjų, nes jos buvo naudotos tik geležinkelių reikmėm? Bet kažkaip nesitiki, kad pvz gana didelė Virbalio, arba Kauno depo elektrinės neaptarnavo ir gretimų pramoninių įmonių...

                        Comment


                          Parašė Mazgelis Rodyti pranešimą
                          na o jei rimčiau Pvz rašoma, kad pirmoji elektrinė buvo Rietave. Bet ir ta kiek pamenu XIX a. pabaigoje 'įsižiebė'. Bet gal nemini stočių elektrinių kaip pirmųjų, nes jos buvo naudotos tik geležinkelių reikmėm? Bet kažkaip nesitiki, kad pvz gana didelė Virbalio, arba Kauno depo elektrinės neaptarnavo ir gretimų pramoninių įmonių...
                          Tai kuriais metais geležinkelio elektrinės pradėjo veikt?

                          Comment


                            Parašė Mazgelis Rodyti pranešimą
                            na o jei rimčiau Pvz rašoma, kad pirmoji elektrinė buvo Rietave. Bet ir ta kiek pamenu XIX a. pabaigoje 'įsižiebė'. Bet gal nemini stočių elektrinių kaip pirmųjų, nes jos buvo naudotos tik geležinkelių reikmėm? Bet kažkaip nesitiki, kad pvz gana didelė Virbalio, arba Kauno depo elektrinės neaptarnavo ir gretimų pramoninių įmonių...
                            Pramonės įmones jei ir aptarnavo, tai gerokai vėliau. Iš pradžių elektrinės buvo skirtos išimtinai geležinkelio poreikiui. O konkrečiai - telegrafo maitinimui, pirmųjų elektrinių signalizacijos įrenginių maitinimui. Apie apšvietimą jokios kalbos net nebuvo. Elektrinis stočių apšvietimas atsirado vėliau. Būtent elektrifikacijos susiejimas su apšvietimu ir sujaukia mąstymą neišmanantiems pakankamai technikoje istorikams ir paveldosaugininkams.

                            Comment


                              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                              Pramonės įmones jei ir aptarnavo, tai gerokai vėliau. Iš pradžių elektrinės buvo skirtos išimtinai geležinkelio poreikiui. O konkrečiai - telegrafo maitinimui, pirmųjų elektrinių signalizacijos įrenginių maitinimui. Apie apšvietimą jokios kalbos net nebuvo. Elektrinis stočių apšvietimas atsirado vėliau. Būtent elektrifikacijos susiejimas su apšvietimu ir sujaukia mąstymą neišmanantiems pakankamai technikoje istorikams ir paveldosaugininkams.
                              Kuriais metais?

                              Comment


                                Nežinau, bet tai buvo XIX a. Ir visgi, pagalvojus, tai galėjo būti įrengta vėliau nei Rietavo. Telegrafui pradžioje užteko elektrostatinių mašinų ir baterijų.

                                Comment


                                  Ar Kybartuose nebuvo priėję draugai pasieniečiai?

                                  Comment


                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                    Nežinau, bet tai buvo XIX a. Ir visgi, pagalvojus, tai galėjo būti įrengta vėliau nei Rietavo. Telegrafui pradžioje užteko elektrostatinių mašinų ir baterijų.
                                    Kiek ieškojau visur spaudoj mini 1865 metus, tačiau tai yra data ant pastato - nėra visiškai aišku ar ji sutampa su elektrinės veiklos pradžia (nors ir galima būtų tai teigti). Reiktų patikimo šaltinio apie Kybartų/Virbalio istoriją arba geležinkelio istoriją.

                                    Comment


                                      Pasieniečių nemačiau. Pastatas su data tikriausiai buvo pastatytas kitiems poreikiams.

                                      Comment


                                        Parašė vėkas Rodyti pranešimą
                                        Tai kuriais metais geležinkelio elektrinės pradėjo veikt?
                                        na bendrai ziurint kai tik pradejo tiesti gelzkelius nuo 1861, turejo panasiu metu ir elektrines rastis. Aisku cia tas pirmumo klausimas gan juokingas (skirsis greiciausiai keliais metais). Bet vistiek. Pvz. ponas Bilys savo knygoje (pirma tik turiu) apie elektrines LT net neuzsimena apie stociu elektrines. Bet gal dar uzsimins?

                                        Comment


                                          "Baltarusijos geležinkelių istorijoje", iškeistoje 2012 m., rašo, kad telegrafas buvo įrengiamas tiesiant geležinkelį. Buvo naudojami Morzės aparatai.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X