Parašė Darius555
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Gelžk. Pagėgiai-Tauragė-Radviliškis
Collapse
X
-
Šiek tiek supaniojau fotoreportažo nuo Jonaitiškių link Viduklės eiliškumą. Užbėgau per daug toli Viduklės pusėn.
Pranešime Nr. 52 paskutinė nuotrauka ne ties Rimkiškių pervaža, o ties Kutninkų pervaža (52 pranešimą pataisiau). Vaizdas ten pat, tik į priešingą pusę, t.y. Šienlaukio link.
Šiek tiek arčiau. Po ąžuolais būta sodybos.
Taigi, tarp Šienlaukio ir Viduklės būta Kutninkų stoties. Tarybiniais laikais rusiškuose žemėlapiuose stotis vadinosi Kutininkais. Užtat pagal Pirmojo pasaulinio karo metais vokišką kartografinę medžiagą sudarytuose tarybiniame žemėlapyje stotis vadinasi Bagdonavu, pagal Gylių kaimo vakaruose buvusį dvarą... Stotis panaikinta šeštojo XX a. dešimtmečio pabaigoje ar iki septintojo vidurio.
Žemėlapis iš DVD disko "Tarpukario Lietuvos topografiniai žemėlapiai", išleisto VDA leidyklos 2010 m.
Maždaug šioje vietoje dešinėje būta stoties.
Grįžtant atgal prie Kutninkų pervažos. Vaizdas buvusios stoties link.
Tęsinys bus.Paskutinis taisė Al1; 2010.11.21, 18:15.
Comment
-
Tęsiu toliau fotoreportažą.
Viduklė. Galima drąsiai teigti, kad didžiausia stotis linijoje. Bent jau iš pažiūros stambesnė ir už Tauragės. O krovos apimtimis prieš Viduklę Tauragė labai atsilieka.
Šiaurinis stoties kelyno galas. Vaizdas link Tytuvėnų.
Į priešingą pusę, link Viduklės pervažos.
Nebenaudojama atšaka. Seniau čia buvo lyg ir akmens anglis iškraunama. Už mano nugaros buvo duobė su naftos produktais. Ekologinė bomba.
Elevatorius šalia stoties kelyno. Elevatorių Viduklėje yra ir daugiau. Apie juos vėliau ir kitoje temoje - apie mažųjų miestų privažiuojamuosius kelius.
Peronas.
Dabartinė stotis.
Tarpukario laikų sandėlis. Toliau už jo tarubinių laikų sandėlis. Abu nebenaudojami, bėgiai išardyti.
Įdomus atradimas. Senoji Viduklės stotis, statyta tarpukaryje. Ji yra arčiau pervažos. Nors Viduklėje teko buvoti kelis kartus, niekada neatkreipiau didesnio dėmesio į šį pastatą. Atrodė eilinis sandėlis. Visgi tai buvusi stotis. Nes panašių integruotų stočių šioje linijoje tarpukaryje buvo pristatyta beveik visose stotyse.
Atminimo lenta.
Iš kitos pusės.
Šalia stotis toks namelis. Paskirtis??? Į tualetą nepanašu. Analogiškas išlikęs ir Tytuvėnuose.
Vaizdas link stoties iš pietinio galo.
Viadukas per automagistralę Vilnius - Kaunas - Klaipėda. Ateičiai planuotas ir antrasis kelias.
Taigi, apie Viduklės privažiuojamuosius kelius nuotraukos gretai bus temoje apie mažesniųjų miestų privažiuojamuosius kelius, čia
http://www.miestai.net/forumas/showthread.php?t=10317
Tęsinys dar bus.Paskutinis taisė Al1; 2010.11.25, 21:32.
Comment
-
Nuotraukos iš Viduklės geležinkelio stoties gyvenvietės pramoninės zonos.
http://www.miestai.net/forumas/showp...2&postcount=17
Comment
-
Tęsiu toliau.
Pirmojo pasaulinio karo metu vokiečiai geležinkelį ties Vidukle (jei tikėti žemėlapiais) buvo nutiesę šiek tiek kita trasa. O Viduklės stotis buvo šiauriau, ties Griaužiais. Po karo tvarkant visą geležinkelį nuo Lauksargių iki Kutiškių, ties Vidukle trasa buvo ištiesinta, bėgiai pakloti šiek tiek piečiau. Ortofotonuotraukose matyti, kad senojo pylimo nebeišliko, viskas suarta...
Pažymėjau dabartinės Viduklės stoties vietą.
Maždaug pažymėtoje vietoje buvo vokiečių statyta Viduklės stotis.
Pažymėtoje vietoje tikriausiai buvo stotis.
Tęsinys bus.Paskutinis taisė Al1; 2010.11.30, 22:51.
Comment
-
Visgi Vidukle fotoreportažo nebaigsiu.
Pora kilometrų už Viduklės Tauragės link. Tolumoje matosi Viduklės stotis.
Kita stotis - Nemakščiai. Buvusi. Panaikinta apie 1950-uosius. Visgi nelabai suprantama, kam toje vietoje buvo reikalinga stotis, kai iki Nemakščių arčiau nuo Viduklės stoties. Nemakščių stotis buvo pastatyta vokiečių Pirmojo pasaulinio karo metais, o Viduklės stotį jie pastatė apie pora kilometrų toliau link Radviliškio, lyginant su dabartine, statyta tarpukaryje. Taigi, tarpukaryje Nemakščių stotis atrodytų turėjo būti nelabai reikalinga, nebent stotelė. Visgi Nemakščių stotyje 1921 m. buvo nutiesta 1,4 km atšaka, apie kurią užsimenama čia http://www.ziemgala.lt/saugykla/pdf/01_Markunas.pdf
Straipsnelyje yra daugiau įdomių detalių apie kai kuriuos įvykius pirmaisiais Lietuvos geležinkelių veiklos metais.
Taigi, atšaka pavaizduota žemėlapyje. Koks ten objektas buvo - neaišku. Gal kokia gamykla, o gal ir Lietuvos kariuomenės dalinys (???)
Ortofotonuotraukoje aiškiai matyti buvusio pbjekto vieta ir pylimas.
Vietoje pylimas buvo sunkiai įžvelgiamas (dešinėje). Visgi jis yra. Paeiti pylimu iki medžiais apaugusio objekto nebuvo kaip, nes pylimu eiti neįmanoma dėl aukštos žolės. O ieškoti kito kelio nebebuvo laiko - vakarėjo.
Vaizdas Viduklės link. Čia būta Nemakščių stoties.
Vaizdas link Viduklės. Kairėje išlikę kažkokia geležinkelių pastato pamatai (kurs berželiai). Nelabai matyti. Bet priėjęs arčiau tikrai po žole radau akmenis.
Maždaug už poros kilometrų nuo buvusios Nemakščių stoties Tauragės link geležinkelis kerta Šešuvį.
Žemėlapyje pažymėjau buvusią stotį.
Žvelgiant buvusios Nemakščių stoties arba Viduklės stoties link.
Tilto atramos planuotos ir antram keliui.
Senojo tilto liekanos. Tiltas buvo sugriautas per Antrąjį pasaulinį karą.
Pirmasis tiltas stovėjo dešiniau dabartinio tilto, jei žvelgsime Viduklės link.
Ir kairiau, jei į priešingą pusę.
Viskas.Paskutinis taisė Al1; 2010.12.01, 20:25.
- 1 patinka
Comment
-
Geležinkelio ruožo Radviliškis-Pagėgiai atnaujinimui skirta 70 mln. litų ES paramos
http://www.gelsistemos.lt/gelezinkel...tu-es-paramos/
Comment
-
Parašė Eimantas Rodyti pranešimąGeležinkelio ruožo Radviliškis-Pagėgiai atnaujinimui skirta 70 mln. litų ES paramos
http://www.gelsistemos.lt/gelezinkel...tu-es-paramos/
Comment
Comment