Užpelkiai. Būta stoties.
Ties pervaža Sidarų link. Nuotraukoje kairėje pusėje - buvusios stoties vieta. Jei gerai įsisžiūrėsite, pamatysite stovintį lengvąjį automobilį (ne mano ).
Tai rampa, o ant jos minėtasis automobilis.
Keliukas nuo pervažos turbūt anksčiau buvo grįstas iki pat stoties. Dabar išlikusi grindinio atkarpa ties rampa.
Ties pervaža, žvilgsnis pietų link. Dabar geležinkelis suka kairėn, o vokiečiai pirmojo pasaulinio karo metais jį buvo nutiesę kitaip. T.y. šioje vietoje geležinkelis ėjo tiesiai, toliau darydamas du mažo spindulio vingius. Tarpukaryje šioje vietoje linija buvo ištiesinta.
Tarpukario vokiškas žemėlapis, bet jį sudarant vokiečiai rėmėsi savo karo metų medžiaga.
Tarpukario žemėlapyje aiškiai matyti buvę vingiai.
Vėl gabaliukas iš DVD disko "Tarpukario Lietuvos topografiniai žemėlapiai", išleisto VDA leidyklos 2010 m.
Tarybiniame topografiniame žemėlapyje aiškiai matyti buvusio geležinkelio pylimo vietoje pažymėti keliukai ir sankasa.
Ortofotonuotraukoje aiškiai matyti buvusio geležinkelio pylimas. Nuo Užpelkių iki dabartinio geležinkelio pylimo buvusiu pylimu per Šimšos mišką eina geras kelias. Mėlynai pažymėjau buvusios stoties vietą.
Kitoje geležinkelio pusėje, toliau į pietus vietoje sunku ką ir aptikti. Visgi atskirose vietose ant pylimo yra kelias, naudojamas tik privažiuoti su traktoriais ar sunkvežimiais prie dirbamų laukų.
Kodėl vokiečiai, tiesdami geležinkelį, pasirinko tokią trasą atsakymą galima rasti apsilankius vietoje. Žemės darbai buvo minimalūs - visas išlikęs pylimas eina lygia vieta. Sankasos aukštis visur vos apie metrą. Tuo tarpu ištiesintos linijos pylimas yra gerokai aukštesnis, be to eina per pelkėtą vietovę (vokiečiai ją aplenkė ir kirto minimaliai) taigi ir žemės darbų apimtys buvo nemažos.
Ties pervaža Sidarų link. Nuotraukoje kairėje pusėje - buvusios stoties vieta. Jei gerai įsisžiūrėsite, pamatysite stovintį lengvąjį automobilį (ne mano ).
Tai rampa, o ant jos minėtasis automobilis.
Keliukas nuo pervažos turbūt anksčiau buvo grįstas iki pat stoties. Dabar išlikusi grindinio atkarpa ties rampa.
Ties pervaža, žvilgsnis pietų link. Dabar geležinkelis suka kairėn, o vokiečiai pirmojo pasaulinio karo metais jį buvo nutiesę kitaip. T.y. šioje vietoje geležinkelis ėjo tiesiai, toliau darydamas du mažo spindulio vingius. Tarpukaryje šioje vietoje linija buvo ištiesinta.
Tarpukario vokiškas žemėlapis, bet jį sudarant vokiečiai rėmėsi savo karo metų medžiaga.
Tarpukario žemėlapyje aiškiai matyti buvę vingiai.
Vėl gabaliukas iš DVD disko "Tarpukario Lietuvos topografiniai žemėlapiai", išleisto VDA leidyklos 2010 m.
Tarybiniame topografiniame žemėlapyje aiškiai matyti buvusio geležinkelio pylimo vietoje pažymėti keliukai ir sankasa.
Ortofotonuotraukoje aiškiai matyti buvusio geležinkelio pylimas. Nuo Užpelkių iki dabartinio geležinkelio pylimo buvusiu pylimu per Šimšos mišką eina geras kelias. Mėlynai pažymėjau buvusios stoties vietą.
Kitoje geležinkelio pusėje, toliau į pietus vietoje sunku ką ir aptikti. Visgi atskirose vietose ant pylimo yra kelias, naudojamas tik privažiuoti su traktoriais ar sunkvežimiais prie dirbamų laukų.
Kodėl vokiečiai, tiesdami geležinkelį, pasirinko tokią trasą atsakymą galima rasti apsilankius vietoje. Žemės darbai buvo minimalūs - visas išlikęs pylimas eina lygia vieta. Sankasos aukštis visur vos apie metrą. Tuo tarpu ištiesintos linijos pylimas yra gerokai aukštesnis, be to eina per pelkėtą vietovę (vokiečiai ją aplenkė ir kirto minimaliai) taigi ir žemės darbų apimtys buvo nemažos.
Comment