Kasdien (rytinis ir vakarinis) du reguliarūs traukiniai Volštynas - Poznanė - Volštynas yra traukiami garvežio. Volštyne yra didžiausias Lenkijoje išlikęs veikiančių ir komerciškai eksploatuojamų garvežių depas. Visgi, kartais dėl garvežių gedimo, traukinius tempia šilumvežis.
Taigi, būdamas Poznanėje, nusprendžiau pasivažinėti garvežiu traukiamu traukiniu iki Volštyno.
Taigi, labai šaltas spalio pabaigos rytas (buvo apie -5 ar -7 laipsn., gruodas), maždaug apie 8.30 val., Poznanės stotis.
Atvažiuoja.
Tądien važiavo Ol49-7, pagamintas 1951 m. "Fablok" gamykloje, Lenkijoje.
Vagonai apšildomi garu, kuris paduodamas per šlangas. Garas veržiasi pro skyles šlangose. Šildo gerai. Vagone buvo pirtis.
Vagonų sąstatas Rytų Vokietijos gamybos. Gretimi vagonai remiasi ant triašiu Jakobso vežimėlių. Durys atsidaro rankiniu būdu, stumiant į šoną. Stumiant vieną varčią, kartu atsidaro ir kita. Durys sandariai neužsidaro. Langai taip pat skylėti. Visgi vagonų viduje dvelkia septintuoju - aštuntuoju dešimtmečiu: liuminescenciniai šviestuvai, dirbtine oda apvilkti suolai, plastiko detalių.
Buvo gaminami vagonų sąstatai, sudaryti ir iš 4 vagonų. Vėliau dalis vagonų buvo perdaryta ir Jakobso vežimėliai pakeisti individualiais kiekvienam vagonui. Tokie rekonstruoti vagonai dar ne retenybė Lenkijoje. Talpa didelė - 4 vagonuose telpa apie 800 keleivių!
Pervaža ir senas vokiečių laikų pėsčiųjų tiltas šalia pervažos. Niekas juo nesinaudoja, bet tiltas atnaujintas.
Vokiečių statyta požeminė perėja. Bevaikštant po stotį mačiau, kaip lenkų policininkai vertė keleivius naudotis požemine perėja.
Gamintojo ženklas.
Ir netgi vokiškas peronas.
Dabar stotyje judėjimas nedidelis. Anksčiau čia būta stambaus mazgo.
Visa linija nuo Poznanės iki Volštyno (ir tikriausiai toliau) pastatyta kapitaliai, daug kur ant gan aukšto pylimo. Vos kelios pervažos, nemažai plento tiltų (kurių dauguma nebenaudojama ir sugriuvę ar buvo sugiauti per karą) per geležinkelį, arba geležinkelio tiltų per plentus.
Lenkijoje bėgiai sujungimui montuojami du pabėgiai vienas šalia kito. Net ir ruožuose su gelžbetoniniais pabėgiais bėgiai sujungiami ant medinių pabėgių. Žinoma, ten, kur bėgiai suvirinti, medinių pabėgių nededa.
Lenkijoje bėgiai sujungimui montuojami du pabėgiai vienas šalia kito. Net ir ruožuose su gelžbetoniniais pabėgiais bėgiai sujungiami ant medinių pabėgių. Žinoma, ten, kur bėgiai suvirinti, medinių pabėgių nededa.
Comment