Kadangi ES sankcijos nuo šių metų gruodžio uždraus įvežti suskystintas dujas iš Rusijos, tai Skandava tikriausiai bus uždaryta. Kitas klausimas, kad Lenkijoje jau dabar karštligiškai ieškoma kitų dujų tiekėjų. Išvada - suskystintos dujos brangs ir Lietuvoje.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[PL] Lenkijos geležinkeliai
Collapse
X
-
Bartošycų (Glomno) - Bagrationovsko pasienio perėja.
Kaip jau anksčiau minėjau, pasienio perėja neveikia jau kažkur nuo 2000-ųjų. Formaliai visuose dokumentuose, tiek lenkiškuose, tiek rusiškuose, figūruoja Bartošycų (Glomno) pasienio perėja. Būtent su skliaustuose minima Glomno stotimi. Iš tiesų Bartošycai yra buvęs stambus geležinkelio mazgas, o Glomno stotis - vienintelė tarp Bartošyčų ir sienos su Rusija (TSRS).
Sieną kerta abiejų vėžių bėgiai. Bet iki Bartošycų stoties lygtai jų niekada ne buvo. Bartošycų šiaurėje yra didelis elevatorius, tai iki jo tik ir ateina 1520 mm vėžė. Tarybiniais laikais jis buvo naudojamas TSRS importuojant grūdus. Dabar irgi veikia.
Bartošycų stoties pastatas. Neseniai restauruotas. Antrame aukšte butai. Pirmam aukšte visuomeninės patalpos, tai pat autobusų stoties laukiamoji salė.
Deja, Bartošicų stotyje eismas tik krovininis ir tas minimalus. Vieninteliai kroviniai - grūdai. Taip pat stoties keliuose laikomi seni vagonai, kurie periodiškai išvežami ir atvežami kiti.
Vienintelis naudojamas magistralinis kelias. Vaizdas į šiaurę. Ten toliau yra elevatorius, kurio viršus matosi nuotraukoje tolumoje.
Šiaurinis stoties kelyno galas. Tolumoje matosi tiltas per upę.
Ten pat, vaizdas į priešingą pusę stoties link. Pavargęs nuo gyvenimo bomžas...
Šiauriniame stoties kelyno gale buvo apvalus depas. Dabar ten autoservisas.
Šiariau Bartošycų stoties. Ties perėja F. Nowowiejskiego gatvėje. Ten, kur ženklas - linija į Bagrationovską. Kiek toliau, jau krūmuose atsiskiria pylimas, išardytos iškart pokaryje linijos į Pravdinską (Frydlandą).
Kairėje - privažiuojamasis kelias į elevatorių.
Kiek paėjus už pervažos, nuo privažiuojamojo kelio vaizdas atgal.
Paskutinis taisė Al1; 2024.10.08, 21:49.
- 2 patinka
Comment
-
Glomno pervaža. Vaizdas į šiaurę, stoties link. Kairėje - 1520 mm, dešinėje 1435 mm. Bartošycų link už pervažos eina 4 bėgių kelias (sudvejintas) iki elevatoriaus.
hd pic upload
Glomno stoties pastas nuo kelio pusės. Iš tikrųjų stotis yra nuošalyje nuo miestelio ir jokių gyvenamųjų namų arti nėra (bent jau nebelikę).
Stoties pastatas griūna. Stogas kiauras ir jau įgriuvęs.
Stoties pastatas iš kelyno puses. Dar kažkur 2017 m. nuotraukose internete peronai ir keliai buvo vos beužželiantys. O dabar jau bruzgynas.
Pirmi du keliai nuo stoties pastato - 1520 mm. Kiti - 1435 mm.
Ties Leidų pervaža (priešpaskutinė pervaža prieš sieną). Keturių bėgių kelias.
Šiaip pylimas visur vienam keliui, bet tiltai, pralaidos įrengtos dviems keliams.
O dar 2021 m. buvo rašoma, kad 2022-23 metais planuojama liniją per sieną atgaivinti ir netgi pastatyti naują pasienio stotį arčiau sienos.
https://www.portalbraniewo.pl/artyku...tacja-towarowa
Paskutinis taisė Al1; 2024.10.08, 21:59.
- 4 patinka
Comment
-
Pasivažinėjimas traukiniais Žemutinėje Silezijoje (Dolny Śląsk).
Buvome įsikūrę Sudetuose Polanica-Zrój kurorte.
Į Vroclavą važinėja regioniai traukiniai Kudowa-Zdrój - Kłodzko - Wrocław.
Apie 100 km atstumą traukinys stodamas prie kiekveno stulpo įveikė per beveik dvi valandas.
Kasos neveikė, nusipirkome bilietą traukinyje (be jokių papildomų priemokų). Vienas bilietas kainavo 27,30 PLN į vieną pusę (~4,90 EUR).
Foto 2022.07
Traukinyje buvo nemažai žmonių tai padariau porą nuotraukų tik išlipdamas
Žemutinės Silezijos geležinkelių (Koleje dolośląskie) maršrutų schema
- 1 patinka
Comment
-
Tą karštą liepos dieną (buvo apie +30°C) Vroclave buvo kiek sutrikęs traukinių eismas.
Mūsų traukinys gerokai vėlavo, tai greičiau buvo važiavuoti regioniniu traukiniu iki Kłodzko miasto stoties ir ten persėsti .
Sulaukėme keisto traukinio
TLK "Kormoran"
Pasirodo, TLK - tai Lenkijos PKP Intercity prekės ženklas Twoje Linie Kolejowe. Traukinio sąstatai sudeda iš lokomotyvo ir prikabinamų vagonų ir jie važinėja tolimesniais maršrutais tarp Lenkijos regionų.
"Kormoranas" yra savotiškas - vos du vagonai.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadom...oj-108521.html
Tolimas traukinys TLK "Kormoran" važiavo per visą Lenkiją maršrutu Olsztyn - Warsawa - Katowice - Polanica-Zdrój
Apie 180 km nuo Glivicų iki Klodzko jis važiuoja Čekijos pasienio užkampiais Gliwice - Kędzierzyn-Koźle - Prudnik - Nysa - Bardo -Kłodzko
https://www.youtube.com/watch?app=de...KolejoweSzlaki
2022 -ieji buvo paskutinis "Kormorano" sezonas. Dėl remonto darbų tarp Katovicų ir Klodzko 2022 m. pabaigoje trasa pakeista į Olsztyn – Katowice – Bielsko-Biała / Wisła Uzdrowisko
Traukinyje nusipirkome bilietus, nes mūsų regioniniai netiko. Sumokėjome po 4,00 PLN už bilietą (0,85 EUR).
Jei traukinio operatorius būtų ne koks nors TLK Olštyno vagonų depas, o LTG Link, tai turbūt tektų sumokėti dar po 9,50 PLN (2,00 EUR) už bilietų pardavimo traukinyje paslaugą.
Kupe vagonas buvo tuščias ir laikas iki Polianicos (Polanica-Zdrój) neprailgo
- 2 patinka
Comment
-
Ustkos kurortas yra pačiame Lenkijos pajūrio viduryje tarp Ščecino ir Gdansko.
Iki artimiausio Slupsko geležinkelio mazgo yra apie 20 km.
Regioniniai traukiniai iki Slupsko važinėja maždaug kas valandą. Net ne sezono metu yra tolimieji traukiniai į Lodzę, Poznanę, Katovicus, Krokuvą, Bielsko-Bialą ir net Ukranios pasienyje esantį Pšemyslį.
Šiuo metu (2024.09.02-2025.01.10) geležinkelis iki Slupsko tvarkomas, važinėja pakaitiniai autobusai (zastępcza komunikacja autobusowa). Be to, iki gruodžio 14 d. pakaitiniai autobusai važinėja nuo Slupsko iki Lemborko (Gdynės link).
Tvarkaraštis 2024.09.01.-11.09
(paspaudus - didesnis vaizdas)
https://dworzec.ustka.pl/files/files/files/odjazd.pdf
Tą vasarą ir rudenį plentas tarp Ustkos ir Slupsko buvo rekonstruojamas, veikė 7 šviesoforai. Susisiekimas buvo nepatogus, bet buvo lengviau rasti gerą nakvynę. Į vietinį centruką Slupską (buv. vaivadijos centrą), aišku, važiavome traukiniu.
Foto 2022.09
Ustkos stotis gražiai rekonstruota.
Bilietų kasos yra antrame aukšte - ten patogu patekti einant pėsčiųjų tiltu per geležinkelį.
Peronas
Atvažiuoja traukinys
Vaikučiai pabiručiai
Traukinys važiavo iki dar vienos stotelės Ustka Uroczysko ir netrukus grįžo atgal
Vagonas
Mūsų traukinys Slupske
Paskutinis taisė Romas; 2024.11.07, 20:00.
- 2 patinka
Comment
-
Slupsko stotis nėra architektūros šedevras.
Panašių brutalistinių baisuoklių pilna buv. Jugoslavijoje, Belgrado - Baro geležinkelyje
Slupskas (Słupsk) yra nemažas geležinkelio mazgas prie Gdynės -Ščecino linijos. Čia atsišaloja keliai į Ustką ir į Pilą - Poznanę.
be persėdimų galima nuvažiuoti į daugumą lenkijso viavadijų centrų ir kitų stambių meistų
Ta pati Slupsko stotis popiet
Laukiame savo regioninio traukinio į Ustką
Sulaukėme
- 3 patinka
Comment
-
Puckas (Puck) Pamario vaivadijoje, apie 50 km nuo Gdansko
Ten važinėja priemistiniai traukiniai Gdynia - Władysławowo- Hel
Foto 2024.10
Pervaža
Šlagbaumas su raudonu šviesoforu pėstiesiems - visai kaip geležineklio pervaža
Pucko geležinkelio stoties vaizdas nuo bėgių pusės
Vaizdas iš miesto pusės
- 1 patinka
Comment
-
Kelionė maršrutu Puck - Gdańsk.
Atgal važiavome išlipdami pakeliui: Gdańsk - Sopot - Gdynia - Puck
Pucko PKP rytiniai tvarkaraščiai
Rytiniai traukiniai
Foto 2024.10
Pucko geležinkelio stoties vidus
Pirkome bilietą į abi puses. Kasose viską išsiaiškinome:
- Kadangi nuo Pucko iki Gdansko yra virš 50 km, tai jie galioja 3 valandas nuo įlipimo
- Atgal reikėjo nurodyti, nuo kada skaičiuoti tas tris valandas.
- Bilietai galioja visuose priemiestiniuose, regioniniuose ir SKM (Szybka kolej miejska Trójmiasa- Trimiesčio greitasis traukinių susisiekimas) traukiniuose , tačiau negalioja tolimuose Intercity traukiniuose.
Neįsivaizduoju, kaip traukinių keleivių informavimą servisą įsivaizduoja LTG Link valdžioje atsidūrę intrūzai iš visokių maximų, kai panaikintos visos kasos ir visus keleivius siunčia na***ktį pieno lakti,,, t,y. į "Perlo" terminalą.
Bilieto kaina į po 17,00 PLN į vieną pusę (po 3,96 EUR), iš viso į ten ir atgal sumokėjome 68 PLN (15,85 EUR).
Jei būtume pirkę bilietus atskirai dviem traukininiams - iki Gdynios ir pasku iki Gdansko, tai biietas kainuotų trečdaklkiuli brangiau - 22,60 PLN (13,00 PLN iki Gdynės ir 9,60 PLN iki Gdansko). Jei dar atskirai pirktum bilietą iki Sopoto ir nuo Sopoto, bendra kaina turbūt dar labiau užaugtų.Paskutinis taisė Romas; 2024.12.02, 21:05.
Comment
-
Puck - Gdynia - Gdańsk
Foto 2024.10
Laukiame traukinio Hel- Gdynia
Aiškiai pažymėtos kryptys. Nors atvykėliams gal aiškiau būtų Gdynia, o ne Reda
Traukinys stojo prie kievieno stulpo ir apie 30 km atstumą važiavo 37 minutes
Iš karto susirandame kitą traukinį į Gdanską.
Nuo Gdynės iki Bydgoščo važiuoja tarpregioninis traukinys (~200 km)
Už keleto stotelių - Gdansko centrinė stotis (Gdańsk Główny)
Paskutinis taisė Romas; 2024.12.01, 22:57.
- 1 patinka
Comment
-
Foto 2024.04
Važiuosime iš Sopoto į Gdynę
Atrodo, užtaikėmė į akyviai veikiantį geležinkelių muziejų. Tokio senumo elektrinius traukinius teko matyti tik anais laikais Gruzijoje, trasoje Boržomi -Achalciche
Senasis SKM traukinys į Wejherowo lyg ir buvo pakeliui į Gdynę, bet palaukėme kito traukinio
Kitas traukinys ne ką naujesnis
Lipsime ir mes
Dviračių stovai
Už tambūro - tuščia patalpa iki mašinisto kabinos
- 1 patinka
Comment
Comment