Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[PL] Lenkijos geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Pats Skandavos terminalas yra ne šalia magistralinės linijos, o už kokio kilometro nuo jos į rytus. Tuo tarpu magistralinė linija Skandava - Železnodorožnyj (1435 mm) praktiškai nenaudojama, nors ir palaikoma.



    Paskutinė pervaža Lenkijoje prieš sieną.



    Ties pervaža sienos su Rusija link. Iki sienos 1,9 km. Tolumoje matosi kontrolės vartai - ten siena. Kelias dešinėje 1520 mm.



    Ties pervaža, vaizdas atgal, Skandavos stoties link. 1435 mm kelias. Ten toliau anksčiau būta papildomos Vielevo stoties. Ji buvo Skandavos pasienio komplekso dalimi. Stotis buvo įrengta po Antrojo pasaulinio karo, bet ne iš karto, o išaugus eismui per sieną. Vandens bokštas buvo tai stočiai pastatytas. Šiuo metu nuo stoties tik jis ir belikęs.



    Ten pat, 1520 mm kelias į terminalą.



    Vielevo stoties vandens bokštas.

    Paskutinis taisė Al1; 2024.09.11, 22:01.

    Comment


      Kadangi ES sankcijos nuo šių metų gruodžio uždraus įvežti suskystintas dujas iš Rusijos, tai Skandava tikriausiai bus uždaryta. Kitas klausimas, kad Lenkijoje jau dabar karštligiškai ieškoma kitų dujų tiekėjų. Išvada - suskystintos dujos brangs ir Lietuvoje.

      Comment


        Bartošycų (Glomno) - Bagrationovsko pasienio perėja.
        Kaip jau anksčiau minėjau, pasienio perėja neveikia jau kažkur nuo 2000-ųjų. Formaliai visuose dokumentuose, tiek lenkiškuose, tiek rusiškuose, figūruoja Bartošycų (Glomno) pasienio perėja. Būtent su skliaustuose minima Glomno stotimi. Iš tiesų Bartošycai yra buvęs stambus geležinkelio mazgas, o Glomno stotis - vienintelė tarp Bartošyčų ir sienos su Rusija (TSRS).
        Sieną kerta abiejų vėžių bėgiai. Bet iki Bartošycų stoties lygtai jų niekada ne buvo. Bartošycų šiaurėje yra didelis elevatorius, tai iki jo tik ir ateina 1520 mm vėžė. Tarybiniais laikais jis buvo naudojamas TSRS importuojant grūdus. Dabar irgi veikia.

        Bartošycų stoties pastatas. Neseniai restauruotas. Antrame aukšte butai. Pirmam aukšte visuomeninės patalpos, tai pat autobusų stoties laukiamoji salė.
        Deja, Bartošicų stotyje eismas tik krovininis ir tas minimalus. Vieninteliai kroviniai - grūdai. Taip pat stoties keliuose laikomi seni vagonai, kurie periodiškai išvežami ir atvežami kiti.







        Vienintelis naudojamas magistralinis kelias. Vaizdas į šiaurę. Ten toliau yra elevatorius, kurio viršus matosi nuotraukoje tolumoje.



        Šiaurinis stoties kelyno galas. Tolumoje matosi tiltas per upę.



        Ten pat, vaizdas į priešingą pusę stoties link. Pavargęs nuo gyvenimo bomžas...




        Šiauriniame stoties kelyno gale buvo apvalus depas. Dabar ten autoservisas.



        Šiariau Bartošycų stoties. Ties perėja F. Nowowiejskiego gatvėje. Ten, kur ženklas - linija į Bagrationovską. Kiek toliau, jau krūmuose atsiskiria pylimas, išardytos iškart pokaryje linijos į Pravdinską (Frydlandą).
        Kairėje - privažiuojamasis kelias į elevatorių.



        Kiek paėjus už pervažos, nuo privažiuojamojo kelio vaizdas atgal.

        Paskutinis taisė Al1; 2024.10.08, 21:49.

        Comment


          Glomno pervaža. Vaizdas į šiaurę, stoties link. Kairėje - 1520 mm, dešinėje 1435 mm. Bartošycų link už pervažos eina 4 bėgių kelias (sudvejintas) iki elevatoriaus.

          hd pic upload

          Glomno stoties pastas nuo kelio pusės. Iš tikrųjų stotis yra nuošalyje nuo miestelio ir jokių gyvenamųjų namų arti nėra (bent jau nebelikę).
          Stoties pastatas griūna. Stogas kiauras ir jau įgriuvęs.



          Stoties pastatas iš kelyno puses. Dar kažkur 2017 m. nuotraukose internete peronai ir keliai buvo vos beužželiantys. O dabar jau bruzgynas.



          Pirmi du keliai nuo stoties pastato - 1520 mm. Kiti - 1435 mm.



          Ties Leidų pervaža (priešpaskutinė pervaža prieš sieną). Keturių bėgių kelias.
          Šiaip pylimas visur vienam keliui, bet tiltai, pralaidos įrengtos dviems keliams.




          O dar 2021 m. buvo rašoma, kad 2022-23 metais planuojama liniją per sieną atgaivinti ir netgi pastatyti naują pasienio stotį arčiau sienos.
          https://www.portalbraniewo.pl/artyku...tacja-towarowa
          Paskutinis taisė Al1; 2024.10.08, 21:59.

          Comment


            Ir nors nuo sienos stotis toli, bet lenkų pasieniečiams kilo klausimų. Porą valandų su jais teko bazarinti (labai normaliai ir apie visokius niekus), kol patikrino per savo bazes ir netgi šunį atsivežė patikrinti mašiną dėl narkotikų...

            Comment


              Pasivažinėjimas traukiniais Žemutinėje Silezijoje (Dolny Śląsk).


              Buvome įsikūrę Sudetuose Polanica-Zrój kurorte.
              Į Vroclavą važinėja regioniai traukiniai Kudowa-Zdrój - Kłodzko - Wrocław.
              Apie 100 km atstumą traukinys stodamas prie kiekveno stulpo įveikė per beveik dvi valandas.
              Kasos neveikė, nusipirkome bilietą traukinyje (be jokių papildomų priemokų). Vienas bilietas kainavo 27,30 PLN į vieną pusę (~4,90 EUR).

              Foto 2022.07


              Traukinyje buvo nemažai žmonių tai padariau porą nuotraukų tik išlipdamas




              Žemutinės Silezijos geležinkelių (Koleje dolośląskie) maršrutų schema

              Comment


                Vroclavo centrinė geležinkelio stotis (Wrocław Główny) iš išorės




                Comment


                  Vroclavo stoties viduje
                  Foto 2022.07






                  Lyg ir "Pendolino"


                  Kitame perone laukia minia keleivių


                  Jie sulaukė savo traukinio

                  Comment


                    Tą karštą liepos dieną (buvo apie +30°C) Vroclave buvo kiek sutrikęs traukinių eismas.
                    Mūsų traukinys gerokai vėlavo, tai greičiau buvo važiavuoti regioniniu traukiniu iki Kłodzko miasto stoties ir ten persėsti .


                    Sulaukėme keisto traukinio


                    TLK "Kormoran"


                    Pasirodo, TLK - tai Lenkijos PKP Intercity prekės ženklas Twoje Linie Kolejowe. Traukinio sąstatai sudeda iš lokomotyvo ir prikabinamų vagonų ir jie važinėja tolimesniais maršrutais tarp Lenkijos regionų.

                    "Kormoranas" yra savotiškas - vos du vagonai.

                    https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadom...oj-108521.html

                    Tolimas traukinys TLK "Kormoran" važiavo per visą Lenkiją maršrutu Olsztyn - Warsawa - Katowice - Polanica-Zdrój
                    Apie 180 km nuo Glivicų iki Klodzko jis važiuoja Čekijos pasienio užkampiais Gliwice - Kędzierzyn-Koźle - Prudnik - Nysa - Bardo -Kłodzko

                    https://www.youtube.com/watch?app=de...KolejoweSzlaki

                    2022 -ieji buvo paskutinis "Kormorano" sezonas. Dėl remonto darbų tarp Katovicų ir Klodzko 2022 m. pabaigoje trasa pakeista į Olsztyn – Katowice – Bielsko-Biała / Wisła Uzdrowisko



                    Traukinyje nusipirkome bilietus, nes mūsų regioniniai netiko. Sumokėjome po 4,00 PLN už bilietą (0,85 EUR).
                    Jei traukinio operatorius būtų ne koks nors TLK Olštyno vagonų depas, o LTG Link, tai turbūt tektų sumokėti dar po 9,50 PLN (2,00 EUR) už bilietų pardavimo traukinyje paslaugą.

                    Kupe vagonas buvo tuščias ir laikas iki Polianicos (Polanica-Zdrój) neprailgo


                    Paskutinis taisė Romas; 2024.11.16, 19:22. Priežastis: Polanica-Zdrój

                    Comment


                      TLK prekės ženklas, kai tik atsirado, reiškė "Tanie Linie Kolejowe" - pigieji geležinkeliai. O kai jų bilietai jau nebebuvo pigesni nei kitų traukinių, "tanie" pakeitė į "twoje".

                      Comment


                        Dabar TLK kategorijos traukinių labai mažai, dauguma tapo IC.

                        Comment


                          Ustkos kurortas yra pačiame Lenkijos pajūrio viduryje tarp Ščecino ir Gdansko.
                          Iki artimiausio Slupsko geležinkelio mazgo yra apie 20 km.
                          Regioniniai traukiniai iki Slupsko važinėja maždaug kas valandą. Net ne sezono metu yra tolimieji traukiniai į Lodzę, Poznanę, Katovicus, Krokuvą, Bielsko-Bialą ir net Ukranios pasienyje esantį Pšemyslį.

                          Šiuo metu (2024.09.02-2025.01.10) geležinkelis iki Slupsko tvarkomas, važinėja pakaitiniai autobusai (zastępcza komunikacja autobusowa). Be to, iki gruodžio 14 d. pakaitiniai autobusai važinėja nuo Slupsko iki Lemborko (Gdynės link).

                          Tvarkaraštis 2024.09.01.-11.09
                          (paspaudus - didesnis vaizdas)

                          https://dworzec.ustka.pl/files/files/files/odjazd.pdf

                          Tą vasarą ir rudenį plentas tarp Ustkos ir Slupsko buvo rekonstruojamas, veikė 7 šviesoforai. Susisiekimas buvo nepatogus, bet buvo lengviau rasti gerą nakvynę. Į vietinį centruką Slupską (buv. vaivadijos centrą), aišku, važiavome traukiniu.

                          Foto 2022.09
                          Ustkos stotis gražiai rekonstruota.
                          Bilietų kasos yra antrame aukšte - ten patogu patekti einant pėsčiųjų tiltu per geležinkelį.


                          Peronas


                          Atvažiuoja traukinys


                          Vaikučiai pabiručiai


                          Traukinys važiavo iki dar vienos stotelės Ustka Uroczysko ir netrukus grįžo atgal


                          Vagonas


                          Mūsų traukinys Slupske


                          Paskutinis taisė Romas; 2024.11.07, 20:00.

                          Comment


                            Slupsko stotis nėra architektūros šedevras.
                            Panašių brutalistinių baisuoklių pilna buv. Jugoslavijoje, Belgrado - Baro geležinkelyje


                            Slupskas (Słupsk) yra nemažas geležinkelio mazgas prie Gdynės -Ščecino linijos. Čia atsišaloja keliai į Ustką ir į Pilą - Poznanę.
                            be persėdimų galima nuvažiuoti į daugumą lenkijso viavadijų centrų ir kitų stambių meistų






                            Ta pati Slupsko stotis popiet






                            Laukiame savo regioninio traukinio į Ustką


                            Sulaukėme

                            Comment

                            Working...
                            X