Tai pirmasis Lenkijoje elektrinis (neskaitant Lodzėje 1902 m. nutiesto pirmojo visoje Rusijos imperijoje elektrinio geležinkelio (siaurojo)) geležinkelis, pradėjęs veikti 1927 m. Jis priklausė anglų kompanijai ir vadinosi EKD. Iš tiesų tai buvo sunkaus tramvajaus ir geležinkelio hibridas. Dalis trasos ėjo gatvėmis, kaip ir tramvajaus. 1963 m. trasa Varšuvoje iš esmės pakeista ir sutrumpinta. Dabar kelis kilometrus geležinkelis eina atskirais bėgiais lygiagrečiai PKP linijai ir po to atsišakoja sava trasa. Iki pat 1972 m. buvo naudojami angliški vagonai, kurie yra sunkaus tramvajaus tipo. Dalis tų angliškų vagonų karo metais vokiečių buvo perdaryti į elektrovežius, kurie traukdavo per Varšuvos tunelį važiuojančius traukinius.
Nuo 1972 m. iki dabar naudojami Pafawag'o gamybos EN94 serijos traukiniai, sudaryti iš dviejų vagonų. Nuolat kursuoja sąstatai iš dviejų traukinių. Gabaritai yra mažesni už įprastinių traukinių. Įtampa irgi tramvajinė - 600 V.
Pernai buvo užsakyta nauja 14 vnt. EN95 traukinių partija, kurią gamina PESA. Kol kas eksploatuojamas tik vienas EN95 traukinys, pagamintas dar 2004 m.
Geležinkelio linija eina per tankiai apgyvendintus priemiesčius. Veikia šviesoforinė signalizacija ir automatinė blokiruotė, visur dvikelis (berods atšaka į Milanuveką vienkelė), bėgiai suvirinti. Greitis apie 60-70 km/h. Beveik visose stotyse ar stotelėse parduodami bilietai. Bilietai zoniniai, integruoti į bendrą Varšuvos bilieto sistemą. Vienkartiniai bilietai popieriniai ir žymimi komposteriu kaip autobuse ar tramvajuje. Mašinistas parduoda bilietus.
Yra dvi linijos - pagrindinė į Grodziską Mazoviecką, ir atšakinė į Milanuveką. Traukiniai kursuoja maždaug kas 10-20 min., į Milanuveką kas 30 min. - valandą. Piko metu yra papildomi trumpesni reisai iki dviejų stočių.
Važiavau šeštadieno vakare. Keleivių buvo daug, daliai teko stovėti. Nes dėl tramvajaus gabaritų vietos vagonuose ne per daugiausia.
Na, va. Lenkai privatizuoja PKP Cargo. Galimas pirkėjas - Rusijos geležinkeliai. Jau pateikta paraiška, kurią lenkai nagrinėja.
Taip pat slovakai parduoda Slovakijos geležinkelių krovininę kompaniją. Ji taip pat domina Rusijos geležinkelius.
2011m. lapkričio 11 d. nustojo važinėti Ukrainos keleivinis traukinys Charkovas-Kaliningradas. Iš praeities prisimename per Vilnių važiuodavusius keleivinius traukinius į kitus Ukrainos miestus: Kijevą. Simferopolį, Lvovą, Truskavecą.
Dabar nenaudinga į Ukrainą važiuoti per vizų reikalaujančią šalį Baltarusiją (su pasienio ir muitinės kontrole ant jos sienų), todėl vis daugiau keliauninkų renkasi maršrutus per Lenkiją.
Lenkijos geležinkelių internetiniame traukinių tvarkaraštyje rozklad-pkp.pl
radau traukinį Nr D68 Warszawa Gdanska - Lublin Jagodin (GR) - Kiev-Pass (iš Varšuvos išvyksta 16:50, į Kijevą atvyksta 10:39h, iš Kijevo traukinys Nr 67 išvyksta 15:04h., į stotį Warszawa Gdanska atvyksta 8:39h).
Kol mes nesugebame išsaugoti ir dar visaip bandome sužlugdyti paskutinį traukinį į Europą per Šeštokus, lenkai atidaro dar vieną naują reisą: Gdynia - Berlin - Gdynia
Kol mes nesugebame išsaugoti ir dar visaip bandome sužlugdyti paskutinį traukinį į Europą per Šeštokus, lenkai atidaro dar vieną naują reisą: Gdynia - Berlin - Gdynia
You can change your car, you can change your house, you can change your Wetherspoon, you can change your wife or religion, even you can change your sex. But you can never change the team you support...
Lenkijoje įsibėgėja geležinkelių išparceliavimas. Privatizuojama PKP Cargo, kuri jau teužima mažiau nei pusę krovinių pervežimo rinkos Lenkijoje ir PK Telekom, kurio atsakomybėje geležinkelių ryšiai. PKP Cargo norima parduoti strateginiam investuotojui, kuriam atitektų 50 proc. + 1 akcija. Galimi pirkėjai yra Rusijos geležinkeliai, Prancūzijos valstybinė geležinkekelių kompanija SNCF, Čekijos geležinkeliai ČD.
Baisi avarija, gaila tų, kurie žuvo, o jų nemažai ir skaičius vis auga. Deja, Lenkija šiuo atveju turi prisiimti atsakomybę, nes tokie dalykai Lenkijoje įvyksta ne pirmą kartą. Akivaizdi sisteminė klaida privedė prie katastrofos.
Lažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.
Baisi avarija, gaila tų, kurie žuvo, o jų nemažai ir skaičius vis auga. Deja, Lenkija šiuo atveju turi prisiimti atsakomybę, nes tokie dalykai Lenkijoje įvyksta ne pirmą kartą. Akivaizdi sisteminė klaida privedė prie katastrofos.
Labiausiai sukrėtė štai toks komentaras delfi.lt:
VLADIMIR,
2012 03 04 10:14
UŽUOJAUTA VISIEMS LENKIJOS GELEŽINKELINNKAMS IR ŽMONES ,KURIE ŽUVO TOJE BAISIOJE KATASTROFOJE-VLADIMIR MOSKVIČIOV-GELEŽINKELININKAS IŠ KAUNO.
Comment