Nežinau, buvo ar nebuvo rašyta. Nebūtinai šioje temoje, tikriausiai, jei kas rašė, tai temoje apie RailBaltica.
RailBalticos trasa Lenkijoje neis, kaip atrodytų, pro Sokulką, Augustavą. RailBaltica Lenkijoje nuo Bialystoko eis pro Elką, Olecką ir pasieks Suvalkus. Bialystoke nuo stoties turės būti nutiesta nauja jungtis su linija Bialystokas - Elkas tam, kad nereikėtų keisti judėjimo krypties. Linija iki Elko elektrifikuota. Nuo Elko geležinkelis eis dabartine linija iki Olecko, bet į patį Olecką neužsuks, nes ten irgi reikėtų keisti judėjimo kryptį. Todėl bus padarytas pietinis aplinkkelis, sujungiantis linijas Elkas - Oleckas ir Oleckas - Suvalkai, kurios sueina Olecke iš pietų. Aplinkkelyje bus pastatyta nauja Olecko stotis. Maždaug už 5 km nuo miesto. Nuo stoties iki miesto bus rekonstruota esama linija ir keleivius į Olecką ir iš jo žada vežti automotrise. Suvalkuose taip pat bus pastatyta nauja stotis, kad nereikėtų užsukti į dabartinę bei keisti judėjimo kryptį. Nauja Suvalkų stotis planuojama ne už miesto, bet prieš tiltą (nuo Bialystoko pusės žiūrint) per Juodąją Ančią. Toliau Suvalkuose bus atstatyta kažkada buvusi jungtis tarp linijų Bialystokas - Suvalkai ir Suvalkai - Šeštokai. Planuojama elektrifikacija 25kV, kintamos srovės. Bet ji atsiras nebent tik tada, kai visa RailBaltica bus elektrifikuota. Nors realiai manau, kad niekada. Lietuva, Latvija ir Estija elektrifikuos, jei iki to prieis, kintama 25 kV, o Lenkijoje liks 3 kV. Nes per daug brangu ir problematiška visų Lenkijos geležinkelių integralumo ir eksploatacijos prasme būtų visą liniją Varšuva - Bialystokas - Gardinas ir kitas besijungiančias linijas elektrifikuoti kitu standartu.
Varšuvos metro dirba 3 gamintojų traukiniai:
Alstom
Vagonmaš (įprastas vaizdas rytuose)
Ir Siemens. Jų ir garsas labai skiriasi ir salonas: tarp vagonų yra perėjimai kaip ilguose autobusuose ir puikiai matosi visas vidus nuo pradžios iki galo.
Miesto geležinkelio SKM linijos S3 traukinys požeminėje stotyje Warszawa Centralna
Koleje Mazowieckie (KM) priemiestinis traukinys ant tilto per Vyslą.
Praeitą savaitę Lenkai pateikė naujienų apie Pendolino greitaeigį traukinį ir jo važiavimo laikus.
PKP Intercity pranešė, kad nuo 2014 m. gruodžio iš Varšuvos į:
Gdanską bus galima nuvykti per ~2 val. 58 min.;
Krokuvą per ~2 val. 28 min.
Katovicus per ~2 val. 34 min.
Vroclavą per ~3 val. 42 min.
Dar greičiau Pendolino traukiniai važinės nuo 2015 gruodžio.
Trasą iš Varšuvos į:
Katovicus įveiks per ~2 val. 19 min.
Vroclavą per ~3 val. 26 min.
Gdanską per ~2 val. 37 min.
Krokuvą per ~2 val. 12 min.
o iš Gdynios į Katovicus (per visą Lenkiją) ~5 val. 28 min.
Pateikiama lentelė su greičiais nuo 2015 gruodžio ir tarpinėmis stotelėmis:
Šiuo metu greičiausiai iš Varšuvos į Gdanską galima nuvykti per ~ 4,5 val., iki Krokuvos ~3 val. 15 min., iki Vroclavo per ~5,5 val., o iš Gdynės iki Krokuvos per ~8,5 val. Tad pagreitėjimas bus žymus.
Liepos 4 d., Pendolino traukinio gamintojas, firma Alstom, pateikė prašymą Geležinkelio transporto tarnybai (Urzędu Transportu Kolejowego), dėl Pendolino traukinių paleidimo į eksploataciją, su maksimaliu greičiu - 250 km/h. Pagal grafiką, Pendolino traukiniai turi būti įtraukti į Lenkijos traukinių tinklą iki 2014 gruodžio.
20 Pendolino traukinių kaina sudaro apie 400 mln. Eur. O viso kontrakto suma sudaro kiek daugiau nei 665 mln. Eur., kuris apima reikalingų įrenginių statybą Varšuvoje, bei techninį traukinių išlaikymą 17ai metų.
Comment