Labai gražios nuotraukos. Buvau maloniai nustebintas, kad yra D1 su atnaujintu salonu
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Gelžk. Lentvaris-Gardinas (> Druskininkai, >Trakai)
Collapse
X
-
Sveiki forumiečiai. Šiandien vėl noriu jums papasakoti apie kelionę traukiniu, šįkart iš Vilniaus į Senuosius Trakus. Kam įdomu, Senieji Trakai - XIVa. Lietuvos sostinė (nemaišykite su Naujaisiais Trakais, arba Trakais), čia gimė Lietuvos kunigaikštis Vytautas Didysis, stovėjo mūrinė pilis, apjuosta akmenine siena ir giliu vandens pripildytu grioviu. Ties Senaisiais Trakais eina geležinkelio ruožas Vilnius-Varėna, prasideda kelio į Trakus atšaka. Šiandien miestelyje gyvena 1500 gyventojų. Plačiau apie Senuosius Trakus: http://lt.wikipedia.org/wiki/Senieji_Trakai
Grįžkim prie kelionės. Traukinys Vilnius-Marcinkonys išvyko 10.00h, kelionė truko 40 minučių, bilieto kaina - 4.48 Lt. Senųjų Trakų stotis pasirodė neblogai įrengta, joje yra tualetai, laukiamoji salė, bet nėra kasos. Kadangi jau žinojom, ką norim pamatyti (važiavau su šeima), todėl iškart patraukėm pilies/bažnyčios link. Už kelių šimtų metrų pasimatė bokštai su kryžiais. Netoli vartų yra iškaba, joje pateikti svarbiausi faktai ir objektai (bažnyčia, vienuolynas, gynybinė siena, griovys ir t.t.). Kam įdomu - bažnyčia pastatyta ant pilies pamatų, už jos yra kokių 5 arų pieva, apsupta medžių. Kažkur skaičiau, kad ten kažkada buvo parkelis. Wikipedijoje rašo: "Senųjų Trakų (...) pilis stovėjusi ant kalvos, juosiamos gilaus griovio ir saugomos 10 m aukščio gynybinės sienos", tačiau dabar išlikusios sienos aukštis kažin ar viršija 2 metrus. Įdomu nebent tai, kad ji beveik visa sumuryta iš akmenų, dauguma netašyti, tik kai kur papildyta plytų mūru. Bažnyčia neogotikinė, kai kurios jos dalys (arba vienuolyno) kapitaliai tvarkomos, keičiamas čerpių stogas.
Tada aplankėm tai, kas turbūt tik mums aktualu (abi Senųjų Trakų pagrindines mokyklas), o tada padarę keletą nuotraukų ant bėgių (turbūt tai nelabai legalu) patraukėm ieškot simbolinio Vytauto Didžiojo kelio, apžiūrėjom jo pabaigą, nes jau spaudė laikas (turėjom bilietus atgal). Grįžę stotin, šalia pagrindinio stoties pastato pastebėjau namą su užrašu rusiškom raidėm (yra nuotrauka): Пост 390 км. Manau, kad tai atstumas iki Varšuvos, bet gal kas daugiau žino ir gali plačiau pakomentuoti?
Dar prieš sulaukiant savo "električkos" spėjau nufotografuoti dyzelinį traukinį, kuris vėlavo 5 min. ir kažkodėl net nesustojo stotyje (tik pristabdė). Netrukus atvažiavo reikiamas traukinys, ir grįžom namo jau per 30 minučių. Kadangi šiandien važiavau ir dyzeliniu, ir elektriniu traukiniais, tai man pasirodė, kad elektrinis važiuoja stabiliau (mažiau trūkčioja), tačiau jau tas zvimbimas salone...
Apibendrinant Senieji Trakai mums pasirodė gana nykus miestelis (gal todėl, kad toks metų laikas pasitaikė?), neradom nė vienos kavinės, o tokiu oru taip norėjosi karštos kavos ar arbatos... Ir šiaip, jei ne buvusios pilies įtvirtinimai, "Vytauto kelias" ir miestelio pavadinimas, nebūtų jokio ryšio su dabartiniais Trakais. Ko trūksta, neaiškinsiu, ne ta tema dabar.
P.S.: beje, nuo Vilniaus iki Senųjų Trakų nutiestas dvikelis geležinkelis su betoniniais pabėgiais, o atšakoje į Naujuosius Trakus jau yra vienkelis su mediniais pabėgiais, tik kur ne kur įkištas betoninis. Ir patys stulpai, laikantys elektros kabelį, kitokie.
O dabar nuotraukos:
Tik ką atvykus į Senuosius Trakus trivagoniu Vilnius-Marcinkonys
Prie "aukuro" parkelyje už bažnyčios ir vienuolyno
Pagrindiniai vartai į pilį/bažnyčią. Matosi griovio fragmentas. Nuotraukoje į dešinę nuo vartų - bažnyčia, į kairę - vienuolynas
Mano jaunasis geležinkelininkas. Už horizonto - Rūdiškės
Pastatas šalia Senųjų Trakų stoties
Atvažiuoja traukinys Marcinkonys-Vilnius į Senųjų Trakų stotį
Traukinys Marcinkonys-Vilnius išvyksta iš Senųjų Trakų į Lentvarį
O tada baigėsi fotoaparato baterija...I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
- 1 patinka
Comment
-
Zervynų geležinkelio tiltas:
sunumeruoti rąstai:
o čia eksgeležinkelis Druskinikuose... dar kadais važiuodavom iki čia link kaimo. aptvertam plote - kempingas:
eksgeležinkelio stotis:
Paskutinis taisė Romas; 2009.10.17, 12:07. Priežastis: Kopija iš temos "Geležinkelių fotografavimas"
- 1 patinka
Comment
-
peržiūrint temą užkliuvo šitas:
http://www.miestai.net/forumas/showp...&postcount=164
Parašė skunk Rodyti pranešimąZervynos, šiandien
+geriausias vietinių laisvalaikis, ir TELE2 ryšio gaudymas (užsilipus ant stulpo)
Atvaizdas
Comment
-
Parašė statyba Rodyti pranešimąMarcinkoniu stotis nepaprastai jauki ir kvepianti senove. Ypac smagu ten isliukinti vasara, kai lauke karsta, o viduje medinio pastato vesuma Idomu, ar dar islikusi tipine TSRS laiku stotele Senoveje prie pat baltarusijos sienos. Galbut kas nors zinote ar nesenai fotografavote?
Comment
-
Parašė 2PackFotoreportažas iš ruožo Marcinkonys - Valstybės sienaI'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Parašė Zorro Rodyti pranešimąPagal maps.lt, apytiksliai 17 km.I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Dar šie tiek nuotraukų. Čia jau maišytų, bet iš to paties žygio.
Čia to pastato viduje, kuris yra netoli Darželių st., prie tilto per Grūdą. Anksčiau langai buvo užkalti, bet dabar nebe, todėl pavyko įsirioglinti į vidų .
Prie išardyto kelio likusį Margionių st. peroną žmonės naudoja saviems tikslams beje. Margionyse peronai yra ne vienas priešais kitą, o vienas - prieš pervažą, kitas - už pervažos.
Margionių stotelė (joje buvo laukiamoji salė, kasa ir gyvenamosios patalpos berods). Į antrą aukštą veda mediniai laiptai, jai užlipau, ebt pradėjo kažkas šnypšt, dėl to greitai dingau (įtariu ten esant žalčių lizdą, nes tose apylinkėse jų daug. Be to, žygyje dar teko sutikti kelis kiškius, lapę)
Buvusi Margionių kasa. Pastatas šiais prastokos būklės. Labai apirę pamatai. Matėsi, kad neseniai iškastas nuo pervažos iki pastato ėjęs elektros kabelis. Margionyse dar yra vienas LG priklausantis pastatas - "skladukas"
Vis dėlto įsidrąsinau pereiti šlagbaumą ir nueiti už jo kokią 50 m. Daugiau nerizikavau (nors vietiniai gyventojai, kurių Senovėje yra "penkios bobos ir vienas dziedas", sakė eiti - tvorų esą ten ir norėdamas neperlipsiu, o ir pasieniečiai čia nedažnai atklysta. Beje, išardžius vieną geležinkelio kelią, Senovę pasiekti lengviau - visi dabar važiuoja palei bėgius, o anksčiau Senovę tekdavo pasiekti tik nuo Kabelių pervažos einančių 3 km miško keliu.
Na ką - atgal namo Vėl tas pats DR1A.
Beje, čia tik dalis žygio. Jis buvo gerokai ilgesnis. Čia įdedu tik dalį žygio, kuris susijęs su geležinkeliu (apžiūrėti šį ruožą buvo tik vienas iš tikslų, kur dar Margionių kaimas, Bobos daržo šalcinis, Grybaulios ornitologinis draustinis ir tvenkiniai, paslaptingoji, prie Čepkelių esanti, Musteika). Artimiausiu Planuoju važiuoti vėl, bet jau - su VSAT leidimu būti pasienio apsaugos zonoje.
Beje, šis ruožas ir aplink esantys kaimai, gamtos, kultūros objektai - turizmui yra idealūs. Pamatai daug, o svarbiausia - atsigauni
Didžiausią įspūdį palieka vietiniai Dzūkijos žmonės ir jų nuoširdumas. Ačiū Senovės gyventojams už nuoširdumą ir nuorodą, kaip mišku, lygiagrečiai su valstybės sienos apsaugos zona pasiekti Kabelius (nes nelabai norėjau vėl važiuoti pro Kabelių pervažą )Paskutinis taisė 2Pack; 2009.05.17, 21:15.
- 5 patinka
Comment
-
Pas mane jas labai mažas rodo... Kaip pakeisti nelabai žinau. Gal čia adminai padės ?
Parašė Wycka Rodyti pranešimąKoks atstumas nuo Marcinkonių iki valstybės sienos kilometrais?Paskutinis taisė 2Pack; 2010.12.12, 11:42.
Comment
-
Parašė 2Pack Rodyti pranešimąPas mane jas labai mažas rodo... Kaip pakeisti nelabai žinau. Gal čia adminai padės ?
Tiksliai nežinau ir neskaičiavau, nes aš ne vien šalia geležinkelio važiavau, buvau dar ir kitur. Senovės gyventojai sakė - "tai tu vėl 16 km in Marcinkonis dviracu važuosi?" Tai kažkur tiek matyt.
Beje, Senovės gyventojai sakė girdintys ir matantys, kad Gardino traukinys atvažiuoja iki pat sienos
15.43
19.27
22.36
Gal uztaikysi pamatyt ,jai nepasikeite.Paskutinis taisė vytautas8; 2010.05.08, 22:12.
Comment
Comment